ÍGy változott 2018-ban a Google alapaloritmusa: ezt kell tenned a pozícióvesztés ellen!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Változott az alapalgoritmus a Google-nél: íme a legfontosabb tudnivalók!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google szakemberei napjainkban nem szeretik megosztani az algoritmusváltozások részleteit. Elmondásaik alapján a rangsorolás módja napról napra, akár több frissítésen esik át – ám 2018 március elején egy olyan, az alapalgoritmust érintő frissítés készül el a keresőóriás háza táján, amelyet hivatalos közleményben is lehozott a cég.

 

Természetesen azonban azt, hogy pontosan mit is takar ez az algoritmus frissítés, nem árulták el. A szakmán belül folynak a találgatások és kísérletek: mi pedig összefoglaljuk számodra amit eddig tudunk, hogy felvehesd a versenyt a változásokkal – és esetleg a Téged megelőző konkurensekkel is!

Alapalgoritmus változás: a márciusi adatok…

Nagyjából március 8-ától kezdve érezhetsz változásokat az Analytics adatai alapján az Organikus forgalomban. Míg a legtöbb esetben egy-egy algoritmus frissítés csak kisebb ingadozásokat okoz, úgy a legtöbb visszacsatolás alapján elmondhatjuk, hogy a márciusi frissítés ennél jóval nagyobb kilengéseket okozott – így biztosak lehettünk benne, hogy egy komolyabb frissítésről beszélünk.

 

Ezt a Google hivatalosan is megerősítette:
„Nap mint nap végrehajtunk egy, vagy akár több változtatást is az algoritmusban, hogy javuljon a találati lista minősége. Ezek közül némelyik egy-egy speciális területre összpontosít, de vannak szélesebb körű módosítások is. A múlt héten egy széles körű, az alapalgoritmust érintő módosítást hajtottunk végre. Ez nem szokatlan évente több alkalommal is végrehajtunk ilyen változtatásokat…”

 

A későbbiekben további információval szolgáltak az érdeklődők felé:
„Mint minden algoritmus frissítés esetében, most is van néhány oldal amely előrébb, és van amely hátrébb került a találati listán. Ezúttal elmondhatjuk, hogy semmi gond nincs azokkal a weboldalakkal, amelyek mostantól rosszabban teljesítenek – a mi rendszerünk változott. Az eddig alulértékelt weboldalak kerültek magasabb pozícióba, megelőzve ezzel néhány versenytársukat!


Nincs kifejezett módszer, praktika azon weboldal-tulajdonosok számára, akik visszaesést tapasztaltak. A legjobb, ha a minőségi tartalom létrehozására fókuszálnak továbbra is, idővel ez eredményezheti ugyanis csak azt, hogy a weboldaluk előrébb kerüljön a találati listán”.

 

Mit jelent az, hogy az alapalgoritmus frissült?

A Google legtöbb frissítése egy-egy specifikus, nagyon szűk területre fókuszál. Ezekből akár naponta több is alkalmazásra kerül, és általánosságban véve nagy kilengést nem okoz a találati listán való elhelyezésekben. Ezen felül vannak olyan átfogóbb, mégis specifikus területre fókuszáló frissítések is, amelyek egy-egy terület egészét lefedik (ilyen a közelgő mobil-index frissítés, vagy a https titkosítást előnyben részesítő frissítés is ilyen volt).


Most azonban nem ilyesmiről beszélünk: az alapalgoritmus frissítésekor egy sokkal szélesebb körű, számos tényezőt figyelembe vevő változásról van szó, amelyet nem lehet ilyen pontosan definiálni!

 

Mit lát a szakma a gyakorlatban?

A Google közlése az eddigi, közel egy hónapos tapasztalatok alapján nagyrészt helytállónak látszik. Az adatok alapján elmondhatjuk, hogy a mostani algoritmus frissítés nem büntetések, hátrasorolások végett változtatta meg a listát, sokkal inkább azzal, hogy számos eddig alulértékelt oldalt értékelt felül. Nem arról beszélünk tehát, hogy egy-egy weboldal általánosságban esik vissza a találati listán, sokkal inkább arról, hogy egy-két helyezéssel megelőzi azt egy másik oldal bizonyos kulcsszavakra.


Mit tehetsz, ha negatívan érintett a márciusi Google algoritmus frissítés?

Ahogy azt a fentiekben megállapítottuk, nem arról van szó, hogy büntetést kaptál volna. Éppen ezért a pozícióvesztés javítása sem lesz egyszerű… A hátraesés azt mutatja, hogy néhány versenytársad honlapján érzékelt minőségi elemet a Google! Ezt kell hát Neked is figyelembe venned, javítanod. Az alábbiakban néhány lépésben összefoglaljuk, mit tehetsz ilyenkor weboldalad pozíciójának javítása érdekében:

 

Kezdd az oldalad auditálásával!

Bár nem tudjuk pontosan, hogy az algoritmusfrissítés mely területekre terjed ki, mindenképp ellenőrizd a weboldalad technikai állapotát. A weboldal sebessége, a broken linkek jelenléte és az átirányítási problémák mind okozhatják a minőség romlását.

 

Végezz összehasonlítást azokkal, akik megelőztek!

Ha észlelted a visszaesést az organikus találatokban, már csak egy lépésre vagy attól, hogy felismerd: ki előzött meg. A legfontosabb kulcsszavaid esetében, vagy azok esetében amelyek szignifikáns visszaesést mutatnak a találati listán elfoglalt helyükben, nézd meg, ki az aki megelőzött! Légy kritikus, és próbáld meg felismerni, miben lehet jobb az ő weboldala…

 

A minőség mindenek felett – a tartalomban is!

Ha biztos vagy benne, hogy weboldalad technikai része rendben van, ideje a minőségi tartalomra fókuszálni. Nézd végig a weboldalad: vajon a felkerült információk még ma is megállják a helyüket? Valódi értéket közvetítenek? Készíts új tartalmakat is!

 

Mi van a linkekkel?

A jelenlegi algoritmus frissítéshez a hivatkozások minőségének nem valószínű, hogy köze lenne. Ez sokkal inkább egy javító jellegű algoritmus, nem büntető: így a spam jellegű linkek sem érintik. Ettől függetlenül természetesen az OffSite SEO részeként nem elhanyagolható, hogy újabb és újabb értékes linkeket szerezzünk!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!