Google Ads céllal kapcsolatos követelmények: milyen változást tapasztalhatunk?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Frissíti a Google Ads céllal kapcsolatos követelményeket – mire kell számítani?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Ads 2022 márciusában frissíti a céllal kapcsolatos követelményeit, hogy azok tisztábbak és egyértelműek legyenek a hirdetők számára. A „cél” jelen kontextusban azt a webes tartalmat jelenti, amire egy felhasználó a hirdetésre kattintva eljut. A változtatások nem lesznek hatással a jelenleg érvényben lévő politikákra. A változtatások hivatalosan március 21-én lépnek majd érvénybe.

Ha korábban a Google visszautasította egyes hirdetéseidet, de nem volt egyértelmű, hogy miért, akkor a változtatások hasznosnak bizonyulhatnak majd számodra.

 

Szóval mi változik?

Amikor a Google Ads visszautasít egy hirdetést, nem mindig egyértelmű, hogy miért nem fogadta el azt, vagy hogy hogyan hat ki ez az egész a hirdető kampányára.
A Google célja, hogy konkrét példákkal is szemléltesse, átfogalmazza, illetve bővítse a céllal kapcsolatos követelménypolitikáját:
•    A „Nincs elegendő eredeti tartalom” politika átfogalmazása
•    Egy új „Nem elérhető cél” politika bevezetése
•    A „Nem működő cél” politika példáinak frissítése
 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

Nincs elegendő eredeti tartalom

Az első változás a „nincs elegendő eredeti tatalom” politikáját érinti.
Egész konkrétan arról van szó, hogy azok a webhelyek, amelyek korábban „Webhely építés alatt” vagy hasonló hibaüzenetekkel üdvözölték látogatóikat, azokra is a „nincs elegendő eredeti tartalom” politika vonatkozik majd. Korábban ezek az esetek a „nem működő cél” politikához tartoztak.
Innentől kezdve tehát többek között olyan webhelyekre is a „nincs elegendő eredeti tartalom” politika lesz érvényes, amelyek:
•    leparkolt domainek,
•    csak egy webcím lefoglalására jöttek létre,
•     „Hamarosan érkezünk” vagy „Webhely építés alatt” és hasonló üzenetekkel fogadják a látogatókat.
 

Nem elérhető cél

Ez egy új, független politika a Google-tól, aminek a korlátozott hozzáféréshez van köze. Ide tartoznak azok a célok, amelyek nem érhetők el egy adott helyen.
Ha például egy webhely „Karbantartás alatt” üzenettel fogadja a látogatókat, akkor a Google Ads a „Nem elérhető cél” hibaüzenetet küldi majd a hirdetőnek.
További példák:
•    Egy webhely, ami helyi jellegű hozzáférési korlátozást használ, és erről jelenít meg üzenetet a látogatónk.
•    Egy webhely, ami más jellegű üzeneteket jelenít meg a hozzáférési korlátozásokról egy adott területen.
 

 

Nem működő cél

Végezetül a Google új példákat kínál a „Nem működő cél” politikához, hogy egyértelműbbé tegye azt a hirdetők számára. A Google fogalmazása a következő:

 

Nem megfelelően működő vagy helytelenül létrehozott célok:

Példák: HTTP-hibakódot, például 403 – Tiltott vagy 404 – Nem található hibakódot megjelenítő webhely; olyan webhely, amely nem mindenhol vagy nem minden elterjedt böngészőprogramban és eszközön működik; DNS-keresési hiba; belső szerverhiba; fejlesztés alatt álló webhely

 

Ha webhelyed HTTP vagy valamilyen szerveroldali hibaüzenetet jelenít meg, akkor a Google „nem működő cél” politika alapján jelöli majd meg hibásnak.
Szintén nem működő célra panaszkodhat a Google, ha:
•    A webhelyed egy hitelesítési hibát jelenít meg
•    A webhelyed nem működik a leggyakoribb böngészőkön vagy eszközökön
 

 

Miért fontos mindez?

A Google ezekkel az apró, de fontos változtatásokkal igyekszik még könnyebbé tenni a hirdetők munkáját, hiszen mostantól kezdve egyszerűbb lesz azonosítani a különböző céllal kapcsolatos problémákat, illetve orvosolni azokat. A Céllal kapcsolatos követelmények érintett politikái várhatóan március 21-én kerülnek majd frissítésre.

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!