Google Ads céllal kapcsolatos követelmények: milyen változást tapasztalhatunk?

Google Ads céllal kapcsolatos követelmények

Frissíti a Google Ads céllal kapcsolatos követelményeket – mire kell számítani?

A Google Ads 2022 márciusában frissíti a céllal kapcsolatos követelményeit, hogy azok tisztábbak és egyértelműek legyenek a hirdetők számára. A „cél” jelen kontextusban azt a webes tartalmat jelenti, amire egy felhasználó a hirdetésre kattintva eljut. A változtatások nem lesznek hatással a jelenleg érvényben lévő politikákra. A változtatások hivatalosan március 21-én lépnek majd érvénybe.

Google Ads céllal kapcsolatos követelmények

Ha korábban a Google visszautasította egyes hirdetéseidet, de nem volt egyértelmű, hogy miért, akkor a változtatások hasznosnak bizonyulhatnak majd számodra.

 

Szóval mi változik?

Amikor a google ads visszautasít egy hirdetést, nem mindig egyértelmű, hogy miért nem fogadta el azt, vagy hogy hogyan hat ki ez az egész a hirdető kampányára.
A Google célja, hogy konkrét példákkal is szemléltesse, átfogalmazza, illetve bővítse a céllal kapcsolatos követelménypolitikáját:
•    A „Nincs elegendő eredeti tartalom” politika átfogalmazása
•    Egy új „Nem elérhető cél” politika bevezetése
•    A „Nem működő cél” politika példáinak frissítése
 

Kapcsolatfelvétel

Űrlapunkon megadott elérhetőségeid egyikén hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

 

Nincs elegendő eredeti tartalom

Az első változás a „nincs elegendő eredeti tatalom” politikáját érinti.
Egész konkrétan arról van szó, hogy azok a webhelyek, amelyek korábban „Webhely építés alatt” vagy hasonló hibaüzenetekkel üdvözölték látogatóikat, azokra is a „nincs elegendő eredeti tartalom” politika vonatkozik majd. Korábban ezek az esetek a „nem működő cél” politikához tartoztak.
Innentől kezdve tehát többek között olyan webhelyekre is a „nincs elegendő eredeti tartalom” politika lesz érvényes, amelyek:
•    leparkolt domainek,
•    csak egy webcím lefoglalására jöttek létre,
•     „Hamarosan érkezünk” vagy „Webhely építés alatt” és hasonló üzenetekkel fogadják a látogatókat.
 

Nem elérhető cél

Ez egy új, független politika a Google-tól, aminek a korlátozott hozzáféréshez van köze. Ide tartoznak azok a célok, amelyek nem érhetők el egy adott helyen.
Ha például egy webhely „Karbantartás alatt” üzenettel fogadja a látogatókat, akkor a Google Ads a „Nem elérhető cél” hibaüzenetet küldi majd a hirdetőnek.
További példák:
•    Egy webhely, ami helyi jellegű hozzáférési korlátozást használ, és erről jelenít meg üzenetet a látogatónk.
•    Egy webhely, ami más jellegű üzeneteket jelenít meg a hozzáférési korlátozásokról egy adott területen.
 

 

Nem működő cél

Végezetül a Google új példákat kínál a „Nem működő cél” politikához, hogy egyértelműbbé tegye azt a hirdetők számára. A Google fogalmazása a következő:

 

Nem megfelelően működő vagy helytelenül létrehozott célok:

Példák: HTTP-hibakódot, például 403 – Tiltott vagy 404 – Nem található hibakódot megjelenítő webhely; olyan webhely, amely nem mindenhol vagy nem minden elterjedt böngészőprogramban és eszközön működik; DNS-keresési hiba; belső szerverhiba; fejlesztés alatt álló webhely

 

Ha webhelyed HTTP vagy valamilyen szerveroldali hibaüzenetet jelenít meg, akkor a Google „nem működő cél” politika alapján jelöli majd meg hibásnak.
Szintén nem működő célra panaszkodhat a Google, ha:
•    A webhelyed egy hitelesítési hibát jelenít meg
•    A webhelyed nem működik a leggyakoribb böngészőkön vagy eszközökön
 

 

Miért fontos mindez?

A Google ezekkel az apró, de fontos változtatásokkal igyekszik még könnyebbé tenni a hirdetők munkáját, hiszen mostantól kezdve egyszerűbb lesz azonosítani a különböző céllal kapcsolatos problémákat, illetve orvosolni azokat. A Céllal kapcsolatos követelmények érintett politikái várhatóan március 21-én kerülnek majd frissítésre.

 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok