A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat).
Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.
Célozd meg azokat az érdeklődőket, akik a legnagyobb valószínűséggel hívnák a rendelőt
Ha új pácienseket szeretnél szerezni a Facebookról, akkor el kell érned, hogy a mobilhasználóknak is megjelenjenek hirdetéseid a platformon. Az asztali felhasználók könnyedén beírhatják telefonszámodat a mobiljukba, míg az okostelefonról böngészők akár egy gombnyomással felhívhatják rendelődet.
Ismerd a közönségedet
Azok a felhasználók, akik korábban már érdeklődést mutattak praxisod iránt (pl. ellátogattak webhelyedre) általában pozitívan reagálnak a remarketingre, pontosabban az újracélzott hirdetésekre. Van azonban egy másik szegmens is, akiket megéri ismételten megcélozni: ők azok az érdeklődők, akik már legalább egyszer felhívták rendelődet, de nem foglaltak maguknak időpontot.
Nekik is olyan hirdetésekkel érdemes mutatni, amik korábbi érdeklődésüket tükrözik (pl. azt a kezelés, aminek korábban utánanéztek), hogy ezzel újbóli hívásra ösztönözd őket.
Használd a Facebook célzási opcióit fogászati hirdetéseidhez
A korábbi érdeklődők újrícélzása mellett számos egyéb módon is hasznát veheted a Facebook fejlett célzási opcióinak, ha szeretnéd elérni ideális közönségedet:
Célozd meg a helyi pácienseket hirdetéseiddel
A fogászatok többsége általában 10-20 kilométeres körzetéből vonzza a pácienseket, ezért igyekezz erre a közeli területre célozni hirdetéseidet is. Nem árt, ha a hirdetések szövegében is teszel helyi utalásokat.
Tedd személyessé fogászati hirdetéseidet az életesemények megcélzásával
Légy ott a pácienseknek, amikor a legnagyobb szükségük van rád – jelenítsd meg nekik hirdetéseidet az alapján, hogy éppen mi zajlik az életükben.
A Facebook mély célzási rendszerének köszönhetően nagyon konkrét életesemények alapján is megcélozhatod ideális pácienseidet. Ha például valaki nemrégiben költözött a városba, ahol a rendelőd is működik, akkor jó eséllyel új fogorvosra lesz szüksége. Ezen kívül akár fogfehérítést is felkínálhatsz azoknak, akiknek épp most volt az eljegyzésük, hogy a legszebb mosolyukat mutathassák a hamarosan készülő fényképeken.
Célozd hirdetéseidet érdeklődési körök és viselkedés szerint
Célozd meg azokat a Facebook felhasználókat is, akik korábban érdeklődésüket fejezték ki fogászati témájú oldalak iránt, vagy fogápolási termékeket vásároltak. Ezek az emberek egyértelműen fontosnak tartják a fogápolást, és jó eséllyel a te szolgáltatásid is érdekelhetik őket.
Hozz létre hasonmás közönségeket
A Facebook „hasonmás közönségek” funkciója segít még többet kihozni meglévő pácienseidből azzal. A hasonmás közönségekbe olyan felhasználók kerülnek bele, akik hasonlítanak azokra az ügyfeleidre, akiket már sikeresen konvertáltál hirdetéseiddel.
A hasonmás közönségek létrehozhatók továbbá hívási előzményeid alapján is, ha valahol nyomon követed ezeket a betelefonáló érdeklődőket.
Hívd fel az emberek figyelmét a megfelelő fogászati Facebook hirdetésekkel
Ahhoz, hogy hirdetéseid hatásosak legyenek, mindenekelőtt fel kell hívnod rájuk az emberek figyelmét, és fel kell keltened az érdeklődésüket a praxis iránt. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
Kínálj egy különleges ajánlatot
A Facebook felhasználók szívesen fogadják a különleges ajánlatokat. Ösztönözd őket kattintásra azzal, hogy ezt az ajánlatod közevetlenül a hirdetésben is feltünteted. Ez után irányítsd őket a hirdetésen át egy olyan landing page-re, ahol további részleteket találnak és élhetnek a lehetőséggel.
Mesélj el egy történetet hirdetéseidben
A Facebook szerint a galéria típusú hirdetések rendszeresen jobb aktivitást érnek el, mint az egyetlen képet tartalmazó reklámok. Egyszerre több kép felsorolásával pedig akár egy történetet is elmesélhetsz ezekben a galériahirdetésekben.
Ügyelj az időzítésre
Ütemezd hirdetéseidet mikro- és makroszinten is az alapján, hogy a pácienseknek mikor lehet szüksége fogászati szolgáltatásokra, illetve, hogy mikor tudnak betelefonálni a rendelőbe. Felesleges akkor futtatni a közvetlen hívásra ösztönző hirdetéseket, amikor nincs bent senki, hogy felvegye a telefont.
Optimalizáld landing page-eidet
Ha egy színvonalas páciensélményt szeretnél kínálni az érdeklődőknek, illetve szeretnéd már az első percekben elnyerni bizalmukat, akkor fontos, hogy minden hirdetésedhez minőségi landing page tartozzon, amire a kattintás után átkerülnek. Íme néhány tipp ehhez:
Optimalizáld a landing page-eket mobilra
A közösségi média felhasználóinak kétharmada mobileszközről éri el ezeket a platformokat. Ez azt jelenti, hogy a Facebookról érkező látogatók nagy része egy okostelefonról böngészi majd webhelyedet, miután hirdetésedre koppint.
Fontos, hogy webhelyed akadálymentesen, gyorsan és biztonságosan működjön, és reszponzív kialakítással várja az érdeklődőket.
Tedd egyszerűvé a hívást az érdeklődők számára
Fontos, hogy a landing page-eken és a webhely egyéb oldalain elhelyezett hívásindító gombok könnyedén észrevehetők és koppinthatók legyenek. Minden oldalon helyezd el őket a hajtás feletti részben is, hogy a látogatóknak ne kelljen lejjebb görgetniük.
Jegyezd fel a landing page-ekről indított hívásokat
Számos hívásfigyelő szolgáltatást vehetsz igénybe, amelyek segítenek nyomon követni, hogyan teljesítenek landing paga-eid a hívások terén. Ezek nem csak a hívások számát jegyzik fel, hanem azt is, hogy mely hívások végződnek konverzióval.
Az így gyűjtött adatokat aztán a Facebookon is felhasználhatod fogászati hirdetéseid optimalizálásához.
Kínálj személyre szabott páciensélményt
Fogászati pácienseid általában helyi lakosok lesznek, ezért érdemes tartalmaidat is helyi jelleggel elkészítened. Irányítsd a felhasználókat egy olyan landing page-re, amin az üzenettől kezdve a képeken át a helyi telefonszámig mindent kifejezetten nekik alakítottál ki.
Ha hívásaidat egy hívásközpontba irányítod, akkor kapcsold őket össze egy olyan híváskezelővel, aki a lehető legjobban ismeri az adott hívó helyzetét. Egy híváskövető szolgáltatás ebben is sokat segíthet.