Hogyan vezess gogászati blogot? Segítünk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így készíts fogászati blogot praxisod számára

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Ha megvizsgálod időnként fogászati versenytársaid webhelyeit, akkor bizonyára feltűnt, hogy a legtöbbjükön egy blog is helyet kapott. Ez nem véletlen, hiszen a blogokon segítségével hasznos, értékes tartalmakat kínálhatsz célközönségednek (ideális pácienseidnek), ráadásul a keresőoptimalizálásban is sokat segítenek (hogy többen találhassanak rá praxisodra a Google-on keresztül).
Szóval mi kell egy igazán sikeres fogászati blog kialakításához és üzemeltetéséhez? Erről szól az alábbi útmutató!
 

Mindenekelőtt magával a formátummal kell megismerkedned.

Egy fogászati blog felépítése

  • Egy fogorvosi blog több olyan fontos elemből áll össze, amelyek mind nélkülözhetetlenek a célközönség bevonzásához és a látogatók konvertálásához.
  • Ilyenek többek között:
  • Releváns, érdekes médiaelemek (képek, videók, infografikák, illusztrációk)
  • Figyelemfelkeltő címek
  • Informatív bemutatkozás
  • Logikus, frappáns átvezetések a témák között
  • Egy végleges összefoglaló
  • Egy felhívás (CTA)

 

Amit a fogászati blogok formátumáról tudni kell

A legfontosabb szempont a tartalmak minősége. Az olvasók hamar rájönnek, hogy egy ténylegesen informatív, értékes cikket, vagy egy marketingszöveget olvasnak-e. Kerüld el az utóbbit azzal, hogy jó minőségű médiaelemeket is használsz a cikkben, amik kiegészítik az üzenetedet, és elválasztják egymástól a nagyobb szövegrészeket. Ne félj szétnézni versenytársaid webhelyein (lehetőleg a közelből), és megfigyelni, hogy hogy néz ki egy sikeres fogászati blog.

Habár a képek és videók segíthetnek felkelteni az olvasók figyelmét, a cikkek bevezetője lesz az, ami meg is tartja majd ezt a figyelmet, és arra sarkallja őket, hogy tovább olvassák irományaidat. A bevezetőben ajánlott megemlíteni a cikk fő témáját.

Fontos továbbá észben tartani, hogy habár fogászati blogod a keresőoptimalizálás fontos eszköze, első sorban olvasóidnak kell elkészítsd tartalmaidat. Fogalmazz olyan stílusban, amit könnyedén megértenek majd, és kerüld a szakszavak felesleges használatát. Ne használd túl sűrűn a kulcsszóidat sem, különben a Google spamnek tekinti majd cikkedet.
A cikk végén aztán foglald össze a téma lényegét, illetve oszd meg saját álláspontodat is a témával kapcsolatban. Ne felejts el egy felhívást mellékelni, amivel a következő lépésre buzdítod olvasóidat (feliratkozás blogod hírlevelére, időpont kérése stb.)

 

Tippek egy fogászati blog beindításához

  • Fogalmazz pozitív hozzáállással, ha az emberek problémáiról beszélsz
  • Az emberek többségének rögtön a kellemetlen, fájdalmas élmények jutnak eszébe, ha a fogorvosokról van szó, ezért próbáld nem megerősíteni ezeket a negatív gondolatokat. Természetesen elismerheted, hogy egy bölcsességfog eltávolítása kellemetlen, de fontos, hogy mondandódban arra koncentrálj, hogy hogyan teszitek ezt az eljárást elviselhetőbbé a páciensek számára.
  • Említsd meg továbbá, hogy milyen jó érzés az, amikor az ember visszakapja őszinte, egészséges, magabiztos mosolyát.

 

Ügyelj az előadásmódra

Egy fogászati blogon nincs helye a hosszú szövegtömböknek, az elavult elrendezésnek és a nehezen olvasható betűtípusoknak. A közösségi média elterjedésének köszönhetően továbbá az emberek megszokták, hogy a legfontosabb információkat vizuális eszközökkel (is) prezentálják nekik.
Gondolkodj el rajta, hogy mit próbálsz közölni célközönségeddel. Talán a világos, felkapott színek jobban passzolnának ahhoz, amiről éppen írsz nekik? Előfordulhat. A cél az, hogy tartalmaid prezentációja ragadja magával az embereket, és ösztönözze őket arra, hogy másokkal is megosszák azokat.

 

Ne feledkezz meg marketingstratégiádról

Minden blogbejegyzésednek szerepe kell legyen marketingstratégiádban. Mint fentebb olvashattad, blogtartalmaid segíthetnek a keresőoptimalizálásban, ehhez azonban ismerned kell a legfontosabb optimalizálási taktikákat:

  • Használj 10 szónál rövidebb címeket.
  • Írd meg bejegyzéseid meta description (leírás) és meta title (cím) elemeit is.
  • Hivatkozz egy tekintélyes, elismert forrásra, ami alátámasztja az általad prezentált információt.
  • Ne hivatkozz túl sokszor különféle szolgáltatásaid saját oldalaira.
  • Használj kulcsszavakat, de ne halmozd őket tartalmaidban.
  • Oszd fel tartalmadat jól tagolt szakaszokra a címsorokkal.
  • Készíts könnyedén megjegyezhető URL címet minden cikkedhez.
  • Add meg a használt képek „alt” címkéjét, hogy akár a Google Képkeresőjében is megjelenhessenek találatokként.

 

Ügyelj a felelősségvállalásra

Valahányszor szakmai információkat osztasz meg blogodon arról, hogy valaki hogyan ápolja fogait otthonában, tudnod kell, hogy felelősséggel tartozol ezekért a tanácsokért. Érdemes egy ügyvéd segítségét kérni, mielőtt bármilyen javaslatot tennél tartalmaidban.
Fontos továbbá, hogy mindig a legmegbízhatóbb forrásokkal támaszd alá mondandódat. Hasznos lehet még lábjegyzetet használni a cikk alján, ami további releváns forrásokra mutat.
Minden cikkedben jó, ha szerepel egy rövid felelősségkizárás is, amire rákattintva az olvasók egy hosszabb, részletesebb verziót is elolvashatnak.

 

Oszd meg új blogos tartalmaidat, ahol csak tudod

Miután bejegyzésed elkészült és publikáltad is, fontos, hogy minél több marketingcsatornádon megoszd azt. A Facebook, illetve Google Cégprofil adatlapod mind remek felületeket kínálnak erre, de hírleveled feliratkozóit se felejtsd el értesíteni.
Mindenütt mellékelj egy rövid leírást is a tartalomról, hiszen a cím önmagában nem feltétlenül lesz elég ahhoz, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését.

 

Készíts rendszeresen új tartalmakat

Az értékes, optimalizált tartalmak előállítása időigényes feladat, ha pedig egy fogászati blogot szeretnél üzemeltetni, akkor gyakran kell foglalkoznod vele. Ez azonban még önmagában nem elegendő – muszáj, hogy kialakíts egy olyan menetrendet, amely alapján olvasóid előre tudják majd, hogy mikor várhatják tőled a következő cikket.
Ehhez legalább havonta néhány alkalommal kell új tartalmakat publikálnod fogászati blogodon. A mellett, hogy az emberek így látni fogják, hogy van értelme rendszeresen visszatérniük hozzád, a Google és más keresőmotorok is értékelik, ha láthatóan foglalkozok webhelyeddel.

 

Milyen témákkal érdemes foglalkozni egy fogászati blogon?

Jogosan merül fel egy kérdés, hogy mégis mi mindenről lehet írni egy fogorvosi blogra. Hogy ezt a kérdést megválaszold, mindenképpen praxisod specialitásából érdemes kiindulnod. Ez alapján számos témát találsz majd, amiről biztosan több páciensed és érdeklődő is szívesen olvasna.
Ezeket a témákat aztán különböző kategóriákban dolgozhatod ki, úgymint:

 

Fogápolási tippek

Habár a fent említettek alapján fontos odafigyelni rá, hogy milyen tanácsokat adsz olvasóidnak, a fog- és a szájápolással kapcsolatos tippek nagyon népszerű témakörnek számít. Ezek a cikkek mind fogorvosi szaktudásodat bizonyítják majd, amivel könnyebben elnyerheted majd közönséged bizalmát.

 

Oktatóanyagok

Az oktató jellegű cikkek különösen hasznosnak bizonyulhatnak olvasóid számára. Például részletesen leírhatod, hogy hogyan kell hatékonyan használni a fogselymet, vagy megtisztítani egy műfogsort. Ezekben a tartalmakban néhány saját termékedet is elhelyezheted, ahol relevánsak.

 

Akciós ajánlatok

Az akciós ajánlatokat mindenki szívesen fogadja. Habár ezek a bejegyzések általában rövidebbek, mint egy átlagos blogcikk, összességében ugyan úgy kell, hogy felépüljenek. Elsődleges céljuk az érdeklődők konvertálása, általában valamilyen ösztönző felkínálásával. Például, ha valaki először jár rendelődben, akkor egy hétre elegendő ingyenes otthoni fogfehérítőt kap.

 

Felkapott egészségügyi témák

Az épp felkapott fogászati hírek lehetnek motivációs jellegűek, humorosak vagy akár sokkolóan meglepők is. Ha fogorvosi blogodon ezeket a híreket is szeretnéd feldolgozni, akkor azokra a történetekre koncentrálj közülük, amelyek elég érdekesek, hogy megragadják és megtartsák olvasóid figyelmét. Ne a hétköznapi dolgokról írj, hanem keress valami igazán különlegest. Az emberek így mindig izgatottan várják majd, hogy milyen furcsaságról számolsz be nekik a következő alkalommal.
Fontos, hogy a legtöbb felkapott téma csak egy rövid ideig szerepel a trendek között, ezért gyorsan kell majd cselekedned.

 

Saját elismeréseid

Az emberek szívesebben bízzák olyan orvosokra az egészségüket (ez persze a fogaikra is vonatkozik), aki bizonyított már a saját szakterületén. Ha sikerült elérned szakmádban valamit, amit nem mondhat el magáról minden fogorvos, akkor büszkén emeld ki azt egy blogbejegyzésedben.
Ez lehet egy díj, egy fogászati szervezeti tagság vagy egy újonnan megszerzett szakmai képesítés is. Ez nem nagyképűség, hanem bizonyíték arra, hogy az emberek jól választanak, ha hozzád fordulnak problémáikkal.

 

Listák

A toplisták, fogápolási listák és egyéb felsorolások mind népszerű és viszonylag egyszerűen elkészíthető cikkek egy fogászati blogon. Közönséged tagjai biztosan szívesen olvassák majd, hogy véleményed szerint mik a legjobb (vagy épp legrosszabb) fogápolási szokások, hogy milyen szempontokra kell odafigyelni egy fogkefe kiválasztásakor, vagy hogy melyek a leggyakoribb fogászati problémák kiváltó okai.

 

Kulisszák mögötti pillanatok

Fogászati blogodon azt is megoszthatod olvasóiddal, hogy mi történik egy átlagos nap folyamán rendelődben. Írhatsz arról, hogy milyen feladatai vannak egy asszisztensednek, vagy néhány pillanatot kedves is megoszthatsz arról, hogy milyen jól együtt tudnak működni csapatod tagjai a különböző helyzetekben.
Ezek a történetek segítenek megmutatni praxisod emberi oldalát is, ami sokat segít majd, hogy pácienseid azonosulni tudjanak a rendelőben dolgozókkal. Az így szerzett bizalom kulcsfontosságú ahhoz, hogy a döntésképtelen páciensek végül téged keressenek fel problémáikkal.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Hogyan vezess gogászati blogot? Segítünk!
2022-08-16

Így készíts fogászati blogot praxisod számára

Ha megvizsgálod időnként fogászati versenytársaid webhelyeit, akkor bizonyára feltűnt, hogy a legtöbbjükön egy blog is helyet kapott. Ez nem véletlen, hiszen a blogokon segítségével hasznos, értékes tartalmakat kínálhatsz célközönségednek (ideális pácienseidnek), ráadásul a keresőoptimalizálásban is sokat segítenek (hogy többen találhassanak rá praxisodra a Google-on keresztül). Szóval mi kell egy igazán sikeres fogászati blog kialakításához és üzemeltetéséhez? Erről szól az alábbi útmutató!  

breadcrumb navigáció
2022-08-11

A breadcrumb navigáció és a strukturált szerepe a SEO-ban

A breadcrumb sávok a webhelynavigáció fontos elemei, hiszen segítségükkel a felhasználók egyetlen kattintással eljuthatnak az aktuális oldalhoz kapcsolódó, magasabb szintű tartalmakhoz. Ez különösen akkor hasznos és fontos, ha egy látogató nem a főoldalra, hanem a webhely egyik mélyebben elhelyezkedő landing oldalára érkezik meg.

A legjobb Google Ads tippek a sikeres kampányokért
2022-08-09

Profi Google Ads tippek a hatékony marketinghez

A Google Ads a Google saját hirdetési platformja, aminek segítségével bármely cég több millió felhasználót érhet el az internet valamennyi felületén. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle nem elég csak szélnek ereszteni néhány kampányt és azt remélni, hogy majd lesz belőlük valami. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz a Google Ads kezeléséhez.  

breadcrumps seo
2022-08-05

SEO tippek a breadcrumb navigáció mobil-első kialakításához

A breadcrumb navigáció a webhelyek egyik legelterjedtebb eszköze, ami már hosszú évek óta játszik fontos szerepet a SEO-ban is. Meglepő módon mégis sok webhelynek továbbra is nehezére esik megfelelően implementálni ezt a funkciót. Egyesek egyszerűen nem is foglalkoznak vele, ami sok esetben óriási hiba a modern, mobil-első internet világában.

túl késő a seo-hoz?
2022-07-28

Túl késő lenne már a SEO-val foglalkozni?

Még ha kételkedsz is a lehetséges eredményeiben, bizonyára te is vonzónak találod a SEO koncepcióját. Szinte minden internetező használ valamilyen keresőmotort, naponta több alkalommal is, és az is köztudott tény, hogy minél magasabbra kerül valaki a keresőtalálatok között, annál nagyobb forgalomra számíthat webhelyén.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!