Felhasználó által generált tartalom: miért és hogyan használd a márkaépítésben?

Felhasználó által generált tartalom

Miért és hogyan érdemes márkádnak a felhasználók által generált tartalmat használnia?

Foglalkozz a felhasználók által generált tartalmakkal márkáddal kapcsolatban – hiszen sokat segíthetnek márkád népszerűsítésében. Hogy pontosan miért? Mutatjuk! 
Felhasználó által generált tartalom A felhasználók által gyártott tartalom elsöprő trendé vált az elmúlt években a közösségi média felületek terjedése, és a rövid videóformátumok megjelenése után. A márkák számára ez pedig egy új marketing lehetőséget tartogat. Készíthet márkád számára tartalmat akár egy influencer, dolgozhatsz együtt számos microinfluencer-rel, de akár hűséges vásárlóid is segíthetnek egy-egy nyereményjáték keretén belül abban, hogy olyan tartalmak kerüljenek ki rólad a netre, amellyel célközönséged azonosulni tud, és amelyek valóban segítik a brandérték növekedését. De hogyan fordíthatod leginkább előnyödre ezt a trendet az ekereskedelemben?


Adj egyértelmű utasításokat a tartalomgyártással kapcsolatban! 

Mindegy, hogy egy influencerkampányba kezdesz, vagy közösségi média felületeiden indított nyereményjátékok, kampányok sorozatával kéred fel követőid a tartalomgyártásra, fontos tisztában lenned vele hogy pontosan mit szeretnél tőlük cserébe kapni. 
Ennek értelmében javasoljuk, hogy pontos és precíz elvárásokat fogalmazz meg! Ezzel biztosíthatod, hogy a megfizethető és megbízható tartalomgyártáktól kívánt tartalom is éppen azt az üzenetet közvetítse márkádról, amelyet Te szeretnél. 
 

Biztosítsd a készülő tartalom jövőjét

Amikor egy közreműködés során videót készíttetsz valakivel, optimális esetben a megállapodásotok tartalmazza, hogy az adott tartalom a Te tulajdonodat képezze – ez pedig lehetővé teszi hogy szabályozd annak megosztását, közzétételét. 
Ha a te tulajdonodat képezi tartalom, biztonságban érezheted magad a megosztása során, hiszen csak Te döntöd el, hogy mi legyen vele. 
Ez az influencer marketingben egy új trend, hiszen a klasszikus megállapodások keretén belül a készülő tartalom az influenceré marad, azonban ez számos veszélyt is rejthet márkád számára. 
 

Tartsd számon a készülő tartalmakat, és a régieket is! 

Sok vállalkozás követi el azt a hibát, hogy az ilyen jellegű kampányokat kapkodva kezeli – míg végül már azt sem tudják, milyen felhívások aktívak éppen a márkára vonatkozóan. 
Főként ha a készülő tartalomban kuponkódokat, kedvezményeket garantálsz fontos figyelemmel kísérni a kampányok határidejét, lejártát – és azt, hogy egyszerre több kampány ne fusson, vagy kizárólagosság kerüljön azokra. 

 

Használd ki a legújabb trendeket! 

A TikTok elterjedésével a trendek is újra erőre kaptak: ezen a felületen ugyanis rengeteg aktuális „kihívás” szokott megjelenni. Ezek a kihívások a legtöbb esetben kérészéletűen, és mindössze néhány napig, hétig maradnak divatosak, ezért egy aktív tartalomgyártónak gyorsan kell cselekednie. 
Fontos, hogy csak olyan trendekbe szállj be, amely összeegyeztethető márkád üzenetével! 
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok