Facebook nyereményjáték szervezése és lebonyolítása - Útmutató

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így szervezz meg egy Facebook nyereményjátékot

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A Facebookon megszervezett nyereményjátékok és versenyekkel nem csupán új ügyfeleket szerezhetsz, hanem meglévő vásárlóid aktivitását is fenntarthatod. Az ilyen játékok résztvevői továbbá mind márkád nagyköveteivé válhatnak szimplán azzal, hogy teljesítik a nevezés feltételeit.
Szóval hogyan állíts össze egy nyereményjátékot vagy versenyt a Facebookon, és mi a teendő, miután véget ért? Ezekre a kérdésekre olvashatsz átfogó válaszokat alábbi cikkünkben, előbb azonban nézzük meg részletesebben is, hogy miért érdemes nyereményjátékokat szervezni a Facebookon!
 

A versenyek és nyereményjátékok szerepe a Facebook marketingben

Számos oka van annak, hogy egy márka nyereményjátékokat vagy versenyeket hirdet meg egy Facebookon, hiszen ezeket a játékokat mind különböző marketingcéljaid köré építheted fel:

  • Új követők toborzása
  • A meglévő közönség aktivitásának fellendítése
  • Az üzleti Facebook oldal népszerűsítése
  • Egy új termék vagy szolgáltatás kiemelése

 

Az alábbiakban részletesebb Facebook célokra is rátérünk majd.

A Facebook versenyek és nyereményjátékok azért olyan sikeresek, mert a világ legnépesebb közösségi platformján szervezik meg őket. Persze ez nem jelenti azt, hogy más felületeken, például az Instagramon egyáltalán nem éri meg versenyeket szervezni, ha azonban csak egy platformra tudsz odafigyelni, akkor jó eséllyel a Facebook lesz a legjobb választás.

Hogyan szervezz versenyt vagy nyereményjátékot a Facebookon

1. Válassz célt Facebook versenyednek

Mint minden időt és erőforrásokat igénylő marketingtevékenységnek, úgy Facebook versenyednek vagy nyereményjátékodnak is muszáj valamilyen célt kitűznöd. Ez a cél persze átfogó üzleti céljaidat kell támogassa, de íme néhány a leggyakoribbak közül:

 

Több email feliratkozó

Állítsd össze nyereményjátékodat úgy, feliratkozásra ösztönözd vel az embereket. A legegyszerűbben úgy teheted meg ezt, hogy a feliratkozáshoz (az email cím megadásához, és a marketinganyagok elfogadásához) kötöd a versenyre való nevezést.

 

Új ügyfelek

Kínálj különleges kedvezményeket új ügyfeleidnek, akik még nem vásároltak nálad, de szeretnének részt venni egy versenyben. Felkérheted továbbá meglévő ügyfeleidet, hogy jelöljék meg 3 ismerősüket a bejegyzés hozzászólásai között, ha szeretnének nevezni egy nyereményjátékra.

 

Új követők

A nevezés feltétele az is lehet, hogy valaki szimplán kedvelje Facebook oldaladat. Így szerezhetsz a leggyorsabban új követőket egy Facebook versennyel vagy nyereményjátékkal.

 

Több résztvevő egy eseményre

Egy Facebook nyereményjátékkal hatékonyan szerezhetsz magadnak résztvevőket egy közelgő eseményre. A fődíj lehet például egy ingyenes belépés az adott előadásra vagy rendezvényre. Minél több emberhez juttatod el így az esemény hírét, annál több résztvevőt szerezhetsz vele, függetlenül attól, hogy a versenyzők nyernek-e, vagy sem.

 

Egy akció vagy kedvezmény népszerűsítése

Szervezz Facebook versenyt, hogy minél többen értesülhessenek egy új akcióról vagy kedvezményes kampányról. A nyertesek között kisorsolhatsz akár egy ingyenes terméket vagy egy különlegesen kedvező ajánlatot is.

 

2. Válassz nyereményt versenyedhez vagy nyereményjátékodhoz

Egy jó nyeremény vagy díj minél több embert arra ösztönöz, hogy részt vegyenek nyereményjátékodban vagy versenyedben. De mégis hogyan válaszd ki? Íme néhány hasznos tipp:

 

Ne félj befektetni

Habár elsőre talán te sem szívesen invesztálsz egy verseny díjaiba, fontos belegondolni, hogy ez a befektetés milyen értékkel térülhet majd meg. Ha azt szeretnéd, hogy a verseny hozzájáruljon üzleti céljaid eléréséhez, akkor muszáj leszel olyan értékes díjat felkínálni az érdeklődőknek, ami határozottan cselekvésre ösztönzi majd őket.

 

Kínálj releváns nyereményt

A nyereménynek kapcsolódnia kell márkádhoz. Egyes márkák például egy ingyenes okostelefont kínálnak fel fődíjként, amire persze sokan vágynak majd, de a versenyzők többségét ilyenkor egyáltalán nem a márkád érdekli, hanem telefon. Olyan díjat válassz tehát, ami a megfelelő érdeklődőket vonzza majd márkád köré.

 

Válassz meglévő kínálatodból

Az előző pont alapján a legjobb, ha saját kínálatodból választasz egy olyan terméket vagy szolgáltatást, amiért az emberek szívesen megteszik a nevezéshez szükséges lépéseket. Ez lehet egy ingyenes hajvágás, egy csomag szépítkezési termék, és így tovább. Ezek a nyeremények garantáltan olyan embereket vonzanak majd, akik egyébként is ideális ügyfeleid lennének.

 

3. Határozd meg a nevezés feltételeit

Többféle nevezési/belépési feltételt is megszabhatsz a résztvevők számára. Természetesen ezek a feltételek mind olyanok kell legyenek, amelyek hozzájárulnak Facebook marketinged céljaihoz (több követő, nagyobb aktivitás, több elérés stb.):

  • egy kép megosztása
  • a márka megjelölése egy nyilvános bejegyzésben
  • egy vagy több ismerős megjelölése egy hozzászólásban
  • bejelentkezés a cégtől (pl. éttermek, fodrászszalonok, edzőtermek)
  • a Facebook oldal kedvelése
  • egy másik oldal kedvelése (ami partneredként szintén részt vesz a Facebook nyereménjátékban)
  • egy űrlap kitöltése egy landing oldalon

Fontos, hogy ne kérj túl sokat a versenyzőktől, különben nem lesznek hajlandók minden lépést megtenni a nevezés érdekében. Persze ne is legyen túl egyszerű a nevezés, hogy tényleg csak azok csinálják végig a folyamatot, akik eléggé érdeklődnek márkád iránt. Minden lépést egyértelműen fogalmazz meg, hogy senki se téveszthesse el a feltételeket.

 

4. Győződj meg róla, hogy fel tudod venni a kapcsolatot a nyertessel

Habár a nyerteseket minden bizonnyal a Facebook profiljukon keresztül is elérheted, a biztonság kedvéért érdemes email cím megadását is megszabni a nevezési feltételek között. Ez lehetővé teszi majd, hogy hivatalosan is értesíthesd a nyertest, illetve persze számos új email címmel gazdagíthatod majd feliratkozóid listáját.

 

5. Hozd létre a Facebook verseny/nyereményjáték bejegyzést

Ideje létrehozni azt a bejegyzés, miben meghirdeted a játékot:

 

Tervezd meg a bejegyzést

Mindenképpen egy képpel kiegészített bejegyzésre lesz szükséged, hiszen ezek feltűnőbbek az emberek hírfolyamjában, illetve a képen több hasznos vizuális információt is elhelyezhetsz a versenyről. Tervezd meg a verseny képét, illetve fogalmazd meg hozzá a bejegyzés kísérőszövegét is.

 

Említs meg minden fontos tudnivalót

Győződj meg róla, hogy bejegyzésed minden információt tartalmazzon a felhasználók számára, úgymint:

  • Mit nyerhetnek a nevezők
  • Hogyan nevezhetnek a játékra
  • Meddig tart a játék
  • Hogyan kerül kiválasztásra a nyertes
  • Mikor, hol és hogyan zajlik majd az eredményhirdetés

 

Ügyelj a szabályokra

Tájékozódj a Facebook nyereményjátékokat és egyéb versenyeket érintő szabályait illetően.

 

Rögzítsd a bejegyzést

Miután publikáltad a bejegyzést, rögzítsd azt Facebook oldalad tetején. Így mindenki láthatja majd, amikor meglátogatja oldaladat a Facebookon, még akkor is, ha azóta új bejegyzéseket is publikáltál ott.

 

6. Népszerűsítsd Facebook versenyedet vagy nyereményjátékodat

A Facebook nyereményjátékokkal temérdek új lehetséges ügyfelet érhetsz el, és mivel a Facebook a világ legnépszerűbb közösségi platformja, nagyon fontos, hogy kihasználd ezt a lehetőséget!
Facebook nyereményjátékaidat és versenyeidet többféleképpen is népszerűsítheted:

  • Más közösségi platformok: Az Instagram, a Twitter, a TikTok és más platformok mind remek felületek egy Facebook verseny hírének terjesztésére, ha aktívan jelen vagy valamelyiken.
  • Blog: Írj egy blogbejegyzést a versenyről, mutasd be a díjakat, motiváld az embereket a nevezésre, és persze mellékelj egy hivatkozást is, ami közvetlenül a releváns Facebook bejegyzésre mutat.
  • Extra esély a megosztóknak: Tudasd az érdeklődőkkel, hogy extra esélyt kapnak a nyerésre azok, akik megosztják a versenybejegyzést a közösségi médián.
  • Egyedi hashtag a versenyhez: Hozz létre egy egyedi hashtaget a versenyhez, amit aztán más platformokon is használhatsz annak népszerűsítésére.
  • Email lista: Ne felejtsd el emailben is értesíteni feliratkozóidat a versenyről.
  • Videó: Készíthetsz egy (vagy akár több) videót a versenyhez, amit aztán a Facebookon, a YouTube-on és más platformokon is megoszthatsz.

 

7. Válaszd ki a nyertest

Előbb-utóbb (pontosabban legkésőbb az eredményhirdetés napján) ki kell választanod egy nyertest is. Ez a nyereményjáték jellegétől függően lehet egy véletlenszerűen kiválasztott nevező, vagy valaki, aki a legjobban teljesítette a megszabott feltételeket (pl. a legtöbb kedvelést kapta a bejegyzésére).
A legtöbb nyereményjáték nyertesét érdemes inkább véletlenszerűen kiválasztani, hiszen ilyenkor mindenki egyenlő esélyekkel indul. Ha azonban egy versenyt hirdettél meg, ahol az nyer, aki a legtöbb kedvelést kapja, akkor értelemszerűen ez lesz a döntő szempont.

 

Mi a teendő, miután véget ért a verseny vagy nyereményjáték?

Ne engedd, hogy kárba vesszen az a lendület, amelyhez márkád a játék során hozzájutott! Íme néhány hasznos tipp az eredményhirdetést követő időszakra:

 

1. Köszönd meg a részvételt

Készíts egy bejegyzést, amiben megköszönöd a versenyzők részvételét, és felhívod figyelmüket kínálatodra, hiszen eredetileg is ez volt a játék célja. Ha a későbbiekben további Facebook versenyeket vagy nyereményjátékokat tervezel majd meghirdetni, akkor ezeket is megemlítheted, így az embereknek még több okuk lesz a továbbiakban is követni oldaladat.

 

2. Végezz némi utánkövetést

Egy Facebook verseny befejezése után többféleképpen is felkeresheted a résztvevőket. Ha összegyűjtötted az email címüket, akkor köszönd meg a részvételüket egy privát üzenet formájában, amihez akár egy kedvezményes kódot is mellékelhetsz nekik, hogy vásárlásra ösztönözd őket.
Egy másik lehetőség (és ezek egyáltalán nem zárják ki egymást) blogbejegyzést írni, amiben összefoglalod a verseny részleteit. Ha a játék díja egy új termék vagy szolgáltatás volt, akkor érdemes azt, illetve a nyertest is bemutatni a bejegyzésben, hogy még több információt kínálhass róla az érdeklődőknek.
Ne felejtsd el felkeresni a nyertest sem, és szerezz tőle néhány képet, illetve véleményt is, amiket aztán a beleegyezésével megoszthatsz más marketinganyagaidban is. Ez segít szemléltetni, hogy milyen sikeres is volt a verseny, és hogy miért éri majd meg nevezni ezekre a jövőben is.

 

3. Elemezd a játék teljesítményét

Miután véget ér a verseny vagy nyereményjáték, ideje meghatározni, hogy mennyire volt sikeres. Sikerült elérned vele kitűzött céljaidat? Talán túl is teljesítetted őket? Ezek az adatok segítenek majd eldönteni, hogy a jövőben érdemes lenne-e hasonló versenyeket meghirdetni.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Hogyan vezess gogászati blogot? Segítünk!
2022-08-16

Így készíts fogászati blogot praxisod számára

Ha megvizsgálod időnként fogászati versenytársaid webhelyeit, akkor bizonyára feltűnt, hogy a legtöbbjükön egy blog is helyet kapott. Ez nem véletlen, hiszen a blogokon segítségével hasznos, értékes tartalmakat kínálhatsz célközönségednek (ideális pácienseidnek), ráadásul a keresőoptimalizálásban is sokat segítenek (hogy többen találhassanak rá praxisodra a Google-on keresztül). Szóval mi kell egy igazán sikeres fogászati blog kialakításához és üzemeltetéséhez? Erről szól az alábbi útmutató!  

breadcrumb navigáció
2022-08-11

A breadcrumb navigáció és a strukturált szerepe a SEO-ban

A breadcrumb sávok a webhelynavigáció fontos elemei, hiszen segítségükkel a felhasználók egyetlen kattintással eljuthatnak az aktuális oldalhoz kapcsolódó, magasabb szintű tartalmakhoz. Ez különösen akkor hasznos és fontos, ha egy látogató nem a főoldalra, hanem a webhely egyik mélyebben elhelyezkedő landing oldalára érkezik meg.

A legjobb Google Ads tippek a sikeres kampányokért
2022-08-09

Profi Google Ads tippek a hatékony marketinghez

A Google Ads a Google saját hirdetési platformja, aminek segítségével bármely cég több millió felhasználót érhet el az internet valamennyi felületén. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle nem elég csak szélnek ereszteni néhány kampányt és azt remélni, hogy majd lesz belőlük valami. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz a Google Ads kezeléséhez.  

breadcrumps seo
2022-08-05

SEO tippek a breadcrumb navigáció mobil-első kialakításához

A breadcrumb navigáció a webhelyek egyik legelterjedtebb eszköze, ami már hosszú évek óta játszik fontos szerepet a SEO-ban is. Meglepő módon mégis sok webhelynek továbbra is nehezére esik megfelelően implementálni ezt a funkciót. Egyesek egyszerűen nem is foglalkoznak vele, ami sok esetben óriási hiba a modern, mobil-első internet világában.

túl késő a seo-hoz?
2022-07-28

Túl késő lenne már a SEO-val foglalkozni?

Még ha kételkedsz is a lehetséges eredményeiben, bizonyára te is vonzónak találod a SEO koncepcióját. Szinte minden internetező használ valamilyen keresőmotort, naponta több alkalommal is, és az is köztudott tény, hogy minél magasabbra kerül valaki a keresőtalálatok között, annál nagyobb forgalomra számíthat webhelyén.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!