Facebook marketing trendek 2021-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Ezek a szabályok határozzák meg a Facebook marketinget 2021-ben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, amelyet havonta több, mint 2,7 milliárd felhasználó vesz elő. Nem csoda tehát, hogy a legtöbb márka szeretne jelen lenni és egy stabil közösségi média marketing stratégiát kialakítani rajta, hogy minél több lehetséges ügyfelet érhessen el üzeneteivel.

Azonban a Facebook folyamatosan változik, és ezek a változások gyakran gyökerestől megváltoztatják, hogy a márkák (vagy épp a felhasználók) hogyan használják majd a platformot az elkövetkezendő időkben. Lássuk tehát, hogy milyen változásokról is van szó, és hogy milyen szabályok határozzák majd meg a Facebook marketinget 2021-ben!

 

Felkészülés 2021-re: Mi történt az év során?

2020-ban számos olyan változtatást vezetett be a Facebook, amelyek mind a felhasználók, mind pedig a márkák hétköznapjaira hatással voltak. Lássuk, hogy mi minden történt az év során, aminek 2021-ben is fontos szerepe lesz a Facebook marketingben.

 

1. Az új felhasználói felület

A Facebook új felhasználói felületét kevert érzelmekkel fogadták, de ez nem változtat a tényen, hogy az új felület végérvényesen maradni fog. Marketing szempontjából a változtatás azért jelentős, mert az új felhasználói felület (és a hozzá tartozó algoritmus) főképp a csoportokra és az eseményekre helyez a hangsúlyt.

2021-es Facebook stratégiád összeállításakor fontos észben tartani, hogy a felhasználók már más csatornákat preferálnak a Facebookon a tartalomfogyasztásra, mint 1-2 évvel ezelőtt.

 

2. Az új „Collab” funkció

Bizonyára senkit sem lep meg, hogy a Facebook is dolgozik a saját „TikTok” verzióján, ami jelenleg még béta fázisban van, és egyelőre a Collab nevet viseli. A Collab jelenleg csak meghívott felhasználók számára elérhető, és első sorban közös zenekészítésre szánja a platform. Ez ugyan egészen más koncepciót ragad meg, mint a TikTok, de a tartalomkészítés menete sokban hasonlít a nagysikerű videós alkalmazáséhoz.

Ha a Collab elkészül és nyilvánosan is elérhetővé válik, akkor garantáltan szerepe lesz a 2021-es Facebook marketing stratégiákban is.

 

3. A Facebook hirdetésekre vonatkozó szöveg/kép arányok

A Facebook korábban büntette azokat a hirdetéseket, amelyek túl sok szöveget használtak képes elemeiken. 2020 szeptember 7-étől azonban eltűntek az erre vonatkozó szabályok az irányelvek közül, és helyette már azt olvashatjuk, hogy többé nem büntetik a hirdetéseket a feliratmennyiség miatt.

 

4. Hashtagek a Facebookon

Nem mindenki használ szívesen hashtageket a Facebookon, pedig a platform jelenleg egy javasolt hashtageket kínáló funkcióval kísérletezik, ami közvetlenül a bejegyzéskészítőben lesz majd elérhető. Szeptember óta csak egy kiválasztott felhasználói kör számára elérhető a funkció, de idővel minden bizonnyal többekhez is eljut majd.

Persze ez nem jelenti azt, hogy kötelező lesz hashtageket használni bejegyzéseidben, de úgy tűnik, hogy a Facebook megkönnyíti majd a dolgodat, ha mégis így döntesz.

 

5. A képek tulajdonjoga a Facebook platformjain

A Facebook szerint különböző platformjait (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) havonta átlagosan 3 milliárdan használják, így elképzelhető, hogy a releváns változások idővel ezekre is átszállnak majd, még ha eleinte csak a Facebookon vagy az Instagramon jelennek csak meg.

A közösségi hálózat 2020-ban jelentette be, hogy „bizonyos partnereik” megigényelhetik tulajdoni jogukat a képeik felett, és szabályozhatják azok használatát a Facebook platformjain. Habár a részletek még nem kerültek napvilágra, mindez azt jelentheti, hogy az új szabály komoly hatással lehet a Facebookon és az Instagramon megosztott és újraosztott képekre.

Egy képtulajdonosnak jelenleg három opciója van, ha azt látja, hogy valaki engedély nélkül használja a képét:

  • Hagyhatja, hogy maradjon
  • Kérheti a kép törlését
  • Korlátozhatja, hogy mely területeken legyen látható a kép

 

6. Facebook Business Suite

A Facebook ismét előállt egy új felülettel, amin keresztül elkészíthetjük és időzíthetjük tartalmainkat. Ez a Facebook Business Suite, ami a közösségi platform szerint a következőket kínálja:

  • Időt spórolhatsz: Posztolj egyszerre a Facebookra és az Instagramra is, és kezeld bejegyzéseidet egy helyen ,hogy kapcsolatban maradhass mindkét közösségeddel.
  • Naprakész maradhatsz: Minden Facebook és Instagram értesítésed és üzeneted egy helyen, hogy naprakész maradhass, és egyszerűbben válaszolhass ügyfeleidnek.
  • Megvalósíthatod üzleti céljaidat: Tekintsd meg Facebook és Instagram elemzéseidet, és tudd meg, hogy mi teljesít jól, és mire kíváncsiak ügyfeleid.

A Business Suite rengeteg hasznos funkciót kínál a tartalomkészítők és marketingesek számára. Mind az oldalkezelők, mind a tartalomkészítéssel foglalkozó munkatársak is egyszerűen használhatják az új eszközöket, legyen szó az üzenetek kezeléséről, vagy a statisztikák elemzéséről.

A Facebook szerint a Business Suite lesz az egységesített központi felület minden Facebook platform számára, ha elkészül a teljes verzió.

 

További trendek 2020-ból, amik kihatnak majd 2021-re

1. Leadgenerálás a Messengerben

A Facebookon már olyan hirdetéseket is készíthetsz, amelyek megnyitják a Messengert a felhasználónak, hogy rögtön üzenetet tudjon küldeni Facebook oldaladnak. A beszélgetésben automatikusan megjelenik néhány kérdéslehetőség is, amiket rögtön elküldhetnek oldaladnak, de persze saját üzenetüket is megfogalmazhatják.

Ezt a funkciót CRM-edbe is integrálhatod, majd folytathatod a kommunikációt ügyfeleiddel Facebook oldalad üzenetei között, a Pages Manager alkalmazásban, vagy egy harmadik féltől származó chateszközön keresztül.

A chatbotok már jó ideje jelen vannak, és gyors, egyszerű megoldásokat kínálnak a felhasználók számos problémájára. Ezt a fajta hatékonyságot teszi lehetővé a Facebook új leadganeráló funkciója is.

 

2. A 24 órás promóciós időkorlát

A Facebook Messenger irányelvei szerint a szabályok azért vannak, hogy az emberek és a cégek hatékonyan kommunikálhassanak egymással, és ezek a kommunikációs eredményesen záruljanak. A meglévő és leendő ügyfelek gyors válaszokra számítanak, és azok a vállalatok, amelyek biztosítják ezeket, jobb eredményekre is számíthatnak.

Éppen ezért a Facebook korábban egy „24+1 órás” szabályt vezetett be. A szabály lényege, hogy amikor egy felhasználó beszélgetést indít egy márkával, a márka annyi promóciós és nem promóciós üzenetet küldhet neki, amennyit csak akar – a következő 24 órában. A 24 óra letelte után a márka már csak egy promóciós és korlátlan nem promóciós üzenetet küldhet a felhasználónak.

Nos, ez a szabály 2020 januárja óta már nem él, és a márkák csupán 24 órán belül küldhetnek üzeneteket a felhasználóknak. Azonban használhatnak üzenetcímkéket (amelyek lehetővé teszik, hogy fontos és személyesen releváns frissítéseket küldhessenek a felhasználóknak) és szponzorált üzeneteket is (amelyek célzottak, és egyértelműen megjelöltek, mint szponzorált üzenetek). Ezek a 24 órás időintervallumon kívül is kiküldhetők, és lehetővé teszik, hogy a márkák újra felvegyék a kapcsolatot érdeklődőikkel.

 

3. Egyszerűsített üzenetcímkék

Ezekről az előző pontban is szó volt. Az üzenetcímkék kérdését azonban még kiegészítenénk azzal, hogy a Facebook egyszerűsített üzenetcímkékre is váltott. Ezeket közvetlenül is elküldheted a felhasználóknak, de csak az alábbi 4 okból:

  • Vásárlás utáni frissítések
  • Eseményemlékeztetők
  • Fiókfrissítések
  • Egy emberi ügynök keresi a felhasználót

 

4. A feliratkozói üzenetküldés immáron hírközlő üzenetküldés

A feliratkozói üzenetküldés célja az volt, hogy az üzleti oldalak nem promóciós jellegű tartalmakat küldhessenek a felhasználóknak, rendszeres jelleggel. A Facebook szabályzata előírta többek között, hogy a márkák nem küldhetnek reklámokat, promóciós anyagokat, stb., illetve nem használhatják a felhasználóktól begyűjtött adatokat, és nem kérhetik el fizetési adataikat sem.

Mivel a szabállyal túl sokan visszaéltek, ma már csak olyan hírügynökségek használhatják ezt a funkciót, amelyek regisztrálják oldalukat a Facebook News Page Indexébe (tehát a hírközlő oldalak facebookos adatbázisába). A funkció ezzel új nevet is kapott – News Messaging, azaz hírközlő üzenetküldés.

 

5. A Felfedezés fül megszüntetése

A Facebook változtatásai gyakran szolgálják az egyszerűsítés célját, és ezért távolította el a platform a Felfedezés fület is a Messenger alkalmazásból. A funkció eredetileg a közeli helyeket és cégeket sorolta fel a felhasználóknak, hogy könnyedén kapcsolatba tudjanak lépni azokkal üzenetek útján, azonban a Facebook már most új módszereken dolgozik, amelyek segítségével a felhasználók és a márkák könnyebben kapcsolatba léphetnek egymással.

 

6. A Calibra új nevet kapott: Novi

A Calibrát egy digitális pénztárcának szánta a Facebook, ami a Libra valuták tárolására szolgált. A Calibra 2020-ban új nevet és brandinget kapott, ez lett a Novi, de funkciójában nem változott.

A Facebook minél több felhasználónak szeretne megfizethető pénzügyi szolgáltatásokat kínálni. Világszerte 1,7 milliárd embernek nincs bankfiókja. Ez a Föld népességének 31%-át jelenti.

Persze még nem tudni, hogy milyen hatással lesz mindez a Facebook marketingre 2021-ben, de érdemes lesz követni a trend alakulását az elkövetkezendő hónapokban.

 

7. Új navigáció és kezelési eszközök a Business Manager felületén

A Facebook a kényelem, a gyorsaság és az egyszerűbb használat jegyében frissítette a már említett Business Manager felületét is, amiben így már sokkal könnyebben kezelhetik az oldaltulajdonosok a tartalmaikat és engedélyeiket, illetve összes platformjukat.

Egy új gyorselérési eszköz javaslatokat is tesz a korábbi tevékenységek alapján, illetve egy gombnyomásra elérhető a Hirdetéskezelő is.

 

8. Egyszerűsített hírfolyam formátumok

A Facebook frissítette az oldalbejegyzéseket és –hirdetéseket a mobileszközökön, így már csak legfeljebb 3 sor jelenik meg a szöveges elemből 7 helyett (a felhasználóknak kattintaniuk kell a teljes szöveg megtekintéséhez). Változott továbbá a videók és képek oldalaránya is, 2:3-ról 4:5-re.

 

9. Részletesebb célzási opciók érkeztek

A Facebook hirdetések egyik nagy előnye, hogy rendkívül célzottan lehet használni őket az ideális felhasználók elérésére. Idén további opciókkal bővültek a célzási lehetőségek, és már érdeklődési körök és korábbi viselkedés szerint is szűkíthető a megcélzott felhasználók köre.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!