Ha szeretnéd sikerre vinni Facebook hirdetéskampányaidat, akkor tisztában kell lenned az aktuális trendekkel és tudnod kell, hogy mi népszerű célközönséged köreiben. Habár saját közönségedet csak te ismerheted meg igazán, a legfontosabb 2023-as Facebook hirdetési trendekről az alábbiakban olvashatsz majd.
Mindenekelőtt azonban érdemes lesz tisztázni néhány alapvető kérdést.
Mik azok a Facebook hirdetések?
A Facebook hirdetések olyan fizetett bejegyzések és egyéb üzenetek, amelyek segítségével márkád szélesebb, célzott közönségeket érhet el a Facebookon.Ezeket a hirdetéseket te magad készíted el (vagy legalábbis az a marketingcsapat, amire rábízod ezt a feladatot), és a márka saját branding elemeit tartalmazhatják, hogy könnyedén felismerhetők legyenek a célközönség számára. Ezek után a Facebook különböző felületein, első sorban a felhasználók hírfolyamjában jelennek majd meg.
A Facebook hirdetések lehetnek többek között képek, videók és galériák is.
A marketingesek azért is használják előszeretettel a Facebook hirdetéseket, mert ezek a reklámok természetesen illeszkednek a felhasználók hírfolyamjába, és kevésbé térnek el az organikus bejegyzésektől.
Miért érdemes Facebook hirdetéseket használni?
Először is, a Facebookon óriási közönségeket érhetsz el hirdetéseiddel. Ez a világ legnagyobb közösségi platformja, amely több, mint 3 milliárd aktív felhasználót szórakoztat – tehát temérdek lehetséges ügyfélhez juttathatod el rajta márkád hírét és üzeneteit.Íme a Facebook hirdetések további jelentős előnyei a marketingesek számára:
• Új közönségeket érhetsz el: A Facebook hirdetésekkel olyan felhasználókat is megcélozhatsz, akik sosem hallottak márkádról, és nem is követik azt a platformon.
• Megerősítheted a márkatudatosságot: Minél többször találkozik egy lehetséges vásárló márkáddal az interneten, annál jobban rögzül majd benne neved és kínálatod is. A Facebook hirdetései remek eszközök erre, hiszen rendszeresen megjelenhetsz velük ideális ügyfeleid szemei előtt.
• Aprólékosan célozhatsz: A Facebook kínálja az egyik legrészletesebb célzási rendszert az összes közösségi platform közül. Szűkítheted célközönségedet különféle demográfiai jellemzők (nem, kor stb.), tartózkodási hely, érdeklődési körök és egyéb szempontok alapján is.
• Nagyobb közönségre tehetsz szert: Facebook hirdetéseiddel új követőket is szerezhetsz márkád számára a platformon. Ez különösen akkor fontos, ha az embereknek több időre van szükségük márkád megismeréséhez, mielőtt hajlandók lennének vásárolni tőled.
Szóval milyen Facebook hirdetési trendekre kell odafigyelned 2023-ban? Íme a legfontosabb irányzatok:
Egyre népszerűbbek lesznek a rövid videók
Az elmúlt évek során a rövidebb videók kerültek az élre a közösségi platformok kedvenc tartalomtípusai között, és ez 2023-ban sem lesz majd másképp.A TikTok és az Instagram Reels népszerűségének köszönhetően a Facebook is igyekszik több figyelmet és pénzt fordítani a rövidebb videókra. A platform egyre jobban kiemeli ezeket a videós tartalmakat a felhasználók hírfolyamjában.
Sok felhasználóból több aktivitást lehet kiváltani rövid videókkal, mint hagyományos, statikus képes tartalmakkal.
Ha szeretnéd te is bevetni rövid videóidat Facebook hirdetési stratégiádban, akkor fontos észben tartanod, hogy a platform automatikusan némítva kezdi el lejátszani ezeket a reklámokat a felhasználóknak. Az embereknek saját maguknak kell engedélyezni a hangot a lejátszáshoz, ezért mindig feliratozd videóidat, hogy némítva is érthető legyen üzeneted.
A rövid videók egyetlen komolyabb hátránya, hogy az emberek hozzászoktak az ilyen videók továbbgörgetéséhez, ezért igyekezned kell az első három másodpercben megragadni a figyelmüket, és meggyőzni őket, hogy végignézzék reklámodat.
Drágulnak a hirdetések
A Facebook hirdetések mindig is viszonylag megfizethetők voltak, ráadásul a marketingesek többféle költségvetési és árképzési opciók közül is választhatnak.Aki azonban követi a trendeket, az látja, hogy a Facebook hirdetések ára évről-évre növekszik, és ez a tendencia 2023-ban is folytatódik majd.
Mindez a kereslet-kínálatnak köszönhető. Habár manapság több márka futtat kampányokat a Facebookon, mint valaha (nagyjából 7 millióan a 2016-os 4 millióhoz képest), a felhasználók száma nem növekedett ezzel arányosan a platformon.
Ha tehát a Facebook azt akarja, hogy hirdetéseik továbbra is relevánsak és versenyképesek maradjanak, kénytelenek emelni az áraikon.
Nem kell azonban drasztikus emelkedésekre számítani, különösen, ha számolsz ezzel kampányaid költségkeretének megállapításakor.
Optimalizálás mobilra
Akárcsak az internet többi részén, a Facebookon is nagyon fontos a tartalmak és hirdetések mobilra optimalizálása.A Facebook hirdetési bevételének 93%-a mobilos felhasználókból érkezik, így nem is kérdés, hogy első sorban neked is az okostelefonokra kell gondolnod kampányaid kialakításakor.
A mobilos és asztali hirdetések főként elrendezésükben és tartalmaikban különböznek egymástól. Míg az asztali reklámok egy címsorból és egy szöveges leírásból állnak, ami egy kép vagy videó alatt jelenik meg, a mobilos hirdetések általában csak egy URL címet és egy címsort tartalmaznak.
Érdemes ezt észben tartanod hirdetéseid kialakítása közben, hiszen olyan meggyőző címeket kell megfogalmaznod, amelyek kattintásra ösztönzik a felhasználókat. A hirdetésekhez mellékelt szöveges leírást csak az asztali felhasználók látják majd.
A leggyakoribb hiba a mobilos Facebook hirdetések kialakításakor az, hogy sokan elfelejtik megfelelően átméretezni képeiket a telefonok képernyőire. Egy asztali környezethez optimalizált kép helytelenül jelenik majd meg a felhasználók mobileszközein.
Ezek apró, de fontos részletek, amelyekre oda kell majd figyelned Facebook hirdetéseid kialakítása során.
A történetekben megjelenő hirdetések kora
A hírfolyam a közösségi platformok egyik legjellegzetesebb funkciója. A Snapchat és Instagram Stories népszerűségének köszönhetően azonban a Facebook is egyre több figyelmet fordít a történetekre, mint tartalomformátumra.A Facebook történetek a teljes mobilképernyőt kitöltő képek és videók, amelyek alapértelmezetten 24 óráig érhetők el. A felhasználóknak rá kell rákattintaniuk ezekre, hogy megtekinthessék őket, és ilyenkor a képek 5, a videók pedig legfeljebb 20 másodpercig láthatók.
A történetekben megjelenő hirdetések elkészítésekor még maga a Facebook is azt javasolja, hogy mobilkészülékkel rögzített (tehát hiteles, kevésbé megrendezett) és professzionális minőségű (stúdióban készült) felvételeket is használj a legjobb eredmények érdekében.
A Facebook történetek-hirdetéseiben további funkciókat is felhasználhatsz, például elhelyezhetsz bennük szavazásokat, amikkel interaktívabbá és érdekesebbé teheted őket célközönséged számára, ráadásul hasznos visszajelzéseket is gyűjthetsz velük.
Kiterjesztett valóságot (AR) használó hirdetések
Manapság már modern AR headsetekre sincs szükséged ahhoz, ha szeretnéd megtapasztalni a kiterjesztett valóság (AR) nyújtotta élményeket. A Facebook lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy reklámjaikat AR technológiával is kibővítsék.Ehhez a funkcióhoz jelenleg csupán néhány kiválasztott márka fér hozzá, de 2023-ban előreláthatólag szélesebb körökben is elérhetővé válik majd.
A kiterjesztett valóságot használó hirdetések segítségével minden eddiginél interaktívabb reklámokat készíthetsz célközönséged számára.
Egyes divatmárkák például lehetőséget kínálnak vásárlóiknak, hogy „felpróbálják” magukra a különböző ruhadarabokat, mielőtt megrendelnék őket. Hasonlóképpen, az autómárkák digitális tesztvezetésre invitálják az érdeklődőket legújabb modelljeikben.
Az AR egyre több helyen jelenik meg a márkák stratégiáiban, ezért Facebook hirdetési trendet is érdemes lesz majd követni a 2023-as év során.