Elavult SEO taktikák: ezekkel többet árthatsz, mint segíthetsz

Elavult SEO taktikák: ezekkel többet árthatsz, mint segíthetsz

Elavult SEO-taktikák: ezek többet árthatnak, mint segíthetnek

Novák Anna Szerző:
Novák Anna
A keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik, és ami még néhány éve sikeres stratégia volt, az ma már inkább akadályozhatja a weboldalad fejlődését. Sok marketinges esik abba a hibába, hogy régi, elavult módszerekkel próbálja javítani az oldal teljesítését, ám ezek gyakran többet ártanak, mint használnak. Nézzük meg az 5 leggyakoribb hibát, amelyeket jobb elkerülni!
Elavult SEO taktikák: ezekkel többet árthatsz, mint segíthetsz A Search Engine Land szakértői szerint egyes SEO-technikák nemcsak hogy nem segítik a keresőben való jobb szereplést, hanem kifejezetten gátolhatják a forgalomnövekedést. Ha szeretnéd elkerülni ezeket a buktatókat, érdemes tudatosan alakítani a stratégiádat.

1. Blogbejegyzések írása kizárólag a kulcsszókeresési mennyiség alapján


Sokan még mindig abba a hibába esnek, hogy csak a keresőmotoroknak írnak tartalmat, nem pedig a valódi olvasóknak. A keresőmotorok egyre fejlettebb algoritmusokat használnak annak érdekében, hogy felmérjék, mely tartalmak valóban hasznosak a felhasználók számára. Ha az oldaladon található cikkek csak a kulcsszavak halmozására épülnek, akkor ezek nem lesznek hosszútávon eredményesek.

A keresőmotorok ma már nemcsak az egyes szavakat vizsgálják, hanem azt is, hogy a tartalom mennyire felel meg a felhasználói szándéknak. Ha egy blogbejegyzés csak azért készül, hogy egy adott kulcsszóra rangsoroljon, és nem nyújt valódi választ vagy megoldást a kérdésekre, akkor előbb-utóbb visszaesik a rangsorolása.

Ehelyett inkább olyan témákra összpontosíts, amelyek valóban érdeklik a közönségedet, még akkor is, ha nem rendelkeznek hatalmas keresési mennyiséggel. A releváns, hasznos tartalmak idővel organikus megosztásokat, visszamutató linkeket hozhatnak, ami hosszútávon sokkal többet ér.

2. A mennyiség előtérbe helyezése a minőséggel szemben


Gyakori tévhit, hogy minél több tartalom van egy oldalon, annál jobb lesz az SEO szempontból. Azonban a Google nem a mennyiséget, hanem a minőséget díjazza. Ha naponta több cikket is publikálsz, de ezek gyenge minőségűek vagy ismétlődnek, azzal csak azt éred el, hogy a keresőmotorok kevésbé tartják relevánsnak az oldaladat.

Ahelyett, hogy a mennyiségre koncentrálnál, inkább kevesebb, de alaposan kidolgozott, minőségi tartalmat készíts. A mélyreható, kutatáson alapuló cikkek hosszan tartó előnyöket jelenthetnek, mivel ezekre nagyobb valószínűséggel fognak linkelni más oldalak, és nagyobb eséllyel osztják meg a közösségi médiában is.

3. Az érték helyett a szószámra való összpontosítás


Sokan úgy gondolják, hogy a hosszabb cikkek mindig előnyt jelentenek a keresőben, pedig ez nem feltétlenül igaz. Ha egy adott témát 300 szóban is tökéletesen ki lehet fejteni, akkor nincs értelme 1000 szóra húzni csak a Keresőoptimalizálás kedvéért.

A Google célja, hogy a felhasználóknak minél gyorsabban és érthetőbben adjon választ a kérdéseikre. Ha egy cikk túl hosszú, és a lényeget eltemeti a felesleges részletek között, akkor az olvasók gyorsan elhagyhatják az oldalt, ami ronthatja az oldal teljesítményét.

4. Minden fejléc kérdéssé alakítása


Bár bizonyos esetekben hasznos lehet kérdéseket használni a címsorokban, ha minden egyes fejléc kérdés formájában szerepel, az természetellenesnek tűnhet. A keresőmotorok algoritmusai egyre jobban felismerik ezt a mintázatot, és ha túlzásba viszed, az hátrányosan érintheti az oldalad rangsorolását.

Ahelyett, hogy minden fejléc kérdés lenne, érdemes világos és egyértelmű állításokat használni. Ez segít abban, hogy a tartalom természetesebb és könnyebben fogyasztható legyen az olvasók számára.

5. Kötelező napi vagy heti posztolás


Sokan azt hiszik, hogy a rendszeres tartalomgyártás azt jelenti, hogy minden nap vagy minden héten közzé kell tenni egy új cikket. Azonban ha nincs valódi értékkel bíró új mondanivalód, akkor felesleges csak a menetrend miatt publikálni.

Ahelyett, hogy mindenáron új tartalmat gyártanál, inkább koncentrálj a meglévő cikkeid frissítésére. Egy régi bejegyzés aktualizálása sok esetben hatékonyabb lehet SEO szempontból, mint egy új, de kevésbé releváns poszt létrehozása.

Gyakran ismételt kérdések

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!