Webhely hibák az egészégügyben: Ezeket kerüld el

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Az egészségügyi webhelyek 5 gyakori hibája

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Webhelyük megtervezése során sok egészségügyi cég úgy véli, hogy minél több információval látják el látogatóikat, annál jobb. Így próbálnak hasznos forrásokat kínálni leendő és meglévő pácienseik számára, illetve kiemelkedni a versenytársak közül.
Habár tény és való, hogy a hasznos információk nélkülözhetetlenek egy egészségügyi webhelyen, egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan prezentálják ezeket, és hogy ezzel milyen felhasználói élményt biztosítanak látogatóik, pácienseik számára.
A gyakori tévhitek gyakori hibákhoz vezetnek, amelyekkel számos helyen találkozhatsz, ha szétnézel egy kicsit az interneten. Lássuk, hogy mik ezek, és hogy hogyan kerülheted el őket saját egészségügyi webhelyed kialakítása során!

1. Túl sok információ egyszerre

Mint minden más cégnek az egészségügyben, bizonyára neked is temérdek mondanivalód van. Ez egy remek kiindulási pont, de nem szabad mindent egyszerre rázúdítanod a látogatóidra. A helyett, hogy megpróbálnál minden információt elhelyezni webhelyed főoldalán, tervezd inkább szellősre azt, és koncentrálj arra, hogy milyen hangulatot áraszt magából – az első benyomás fontosabb, mint hinnéd!
Mutass egy rövid, tömör áttekintést látogatóidnak legfontosabb termékeidről és szolgáltatásaidról. Használj olyan szavakat és felszólításokat, amelyek ideális ügyfeleid, pácienseid hétköznapi igényeire utalnak. Használj jó minőségű képeket, jól olvasható, elegáns betűkészleteket és fogalmazz egyértelműen, hogy felkeltsd és meg is tartsd látogatóid figyelmét, illetve, hogy ezekkel az elemekkel végig vezesd őket webhelyeden.

 

2. Rendezetlen weboldalak

Fontos, hogy egészségügyi webhelyed egyszerű, letisztult, átlátható navigációt kínáljon látogatóidnak, ami minden oldalon egységes. Így biztosíthatod, hogy a lehető leggyorsabban és legkényelmesebben rátaláljanak a keresett termékekre és szolgáltatásokra, illetve olyan fontos adatokra, mint címed és elérhetőségeid.
A tartalmak észszerű rendezettsége jelentheti a különbséget egy nagyszerű és egy frusztrálóan átláthatatlan webhely között. Készítsd el navigációdat beszédes feliratokkal és tedd egyértelművé számukra, hogy mely gombokra nyomva milyen tartalmakat találnak majd. Ha egy oldal vagy a navigációs menü túl sok opciót kínál, akkor könnyedén összezavarhatod látogatóidat és elvonhatod figyelmüket elsődleges felhívásodról.
Az elegáns, modern, letisztult megjelenés és működés minden eszközön és képernyőméreten jelen kell, hogy legyen. Ehhez reszponzív designra lesz szükség, minden látogató számára biztosítva ezzel a felhasználói élményeket, függetlenül attól, hogy milyen eszközről érik el webhelyedet.

 

3. „Üres” webhely

A tömör információk hasznosnak bizonyulhatnak az újonnan érkező látogatók számára, de meglévő ügyfeleidnek is okot kell adnod arra, hogy újra és újra visszatérjenek hozzád. Ezt megvalósíthatod egy páciensportál kialakításával, online fizetési lehetőségekkel, időpontfoglalással, vagy hírlevéllel.
Attól függően, hogy az egészségügy mely területén dolgozol, különféle extra tartalmakat is felkínálhatsz látogatóidnak, úgymint útmutatókat, esettanulmányokat, e-könyveket stb. Az ilyen minőségi, friss, eredeti és könnyedén hozzáférhető források nem csak rengeteg releváns forgalmat vonzhatnak webhelyedre, hanem szakértői pozícióba is emelhetik márkádat saját területeden.

 

4. Összefüggéstelen tartalmak

A főoldal, illetve az aloldalak mind összefüggő, egységes designt kell, hogy használjanak. A betűkészleteknek, színeknek és grafikus elemeknek jól kell mutatniuk egymás társaságában, és egyértelműen kell kommunikálniuk márkád üzenetét.
Minden oldal tartalma egyértelmű kell legyen. Biztosítsd, hogy a tartalmakért felelős csapatod ismerje a cég preferenciáit, például hogy hogyan jelenjen meg a cég neve írásban. Ha a tartalmak minden oldalon azonos stílusban és színvonallal készülnek el, akkor látogatóid ugyan erre számítanak majd tőled egészségügyi termékeidet és szolgáltatásaidat illetően is.

 

5. Gyenge keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (gyakran csak „SEO”) az a folyamat, amely során láthatóbbá teszed webhelyedet a különböző keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. A SEO célja minél magasabb találati pozíciókat elérni, hiszen az emberek általában ezekre figyelnek oda jobban, miután rákeresnek valamire.
A keresőoptimalizálás az online marketing egy önálló területe, ami az oldalak tartalmával foglalkozik. Fontos például, hogy oldalaid címe, URL-je, illetve meta címe mind kapcsolódjanak az oldal témájához, illetve, hogy a szövegben több helyen is a témához kapcsolódó kulcsszavakat használj (ahol ezek indokoltak). A Google és más keresőmotorok ezek alapján azonosítják majd, hogy miről szól az adott tartalmad, és tudni fogják, hogy mely kereső felhasználóknak jelenítsék meg azokat a találatok között.
Az egészségügyi keresőoptimalizálás egy óriási témakör. Említhetnénk még a long tail kulcsszavakat, a webhely felgyorsítását (technikai SEO), vagy a visszahivatkozások megszerzését. Érdemes ezeket a feladatokat (a teljes online marketinggel együtt) egy tapasztalt ügynökségre bízni, hogy ennyivel több időt fordíthass termékeidre, márkádra, és persze ügyfeleidre is.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!