Egészségügyi tartalommarketing, amit fontos tudnod

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 gyakori tévhit az egészségügyi tartalommarketingről (és a mögöttük álló igazság)

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A digitális marketinggel foglalkozók már rég óta tudják, hogy a „tartalom a király”. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tartalmakkal próbálod meghódítani a keresőmotorok találati oldalait. Az egészségügyi tartalommarketing egy tudomány és egy művészet is egyben, amelyben nem csak a SEO-t kell figyelembe venni, hanem konkrétan az olvasót kell előtérbe helyezni.

Az összetett marketingstratégiáknak számos szabálya van, és ebből következik, hogy az egészségügyi tartalommarketingről is sok tévhit kering az interneten. A következőkben a leggyakoribb ilyen mítoszokról olvashatsz, és megtudhatod a mögöttük álló igazságot is.
 

1. Nincs baj a többször előforduló tartalmakkal

A Google hivatalos álláspontja szerint vannak olyan esetek, amikor a többször előforduló (duplikált) tartalmaknak nincsenek negatív következményei. Ezek a negatív következmények azonban attól függnek, hogy a Google minek értelmezi a tartalom célját. Éppen ezért ajánlott inkább kerülni a többszörös tartalmak minden formáját.

Azokat a tartalmakat nevezzük többszörösen előfordulónak, vagy duplikáltnak, amelyek szinte vagy teljesen azonos formában jelennek meg egy webhely több oldalán, vagy különböző webhelyeken. A probléma ezzel az, hogy a többszörösen előforduló tartalmak gyakran a felhasználókat és/vagy a keresőmotorokat hivatottak manipulálni, ezért a Google büntetést szab ki azokra a webhelyekre, amelyeken ilyeneket talál. Még ha nem is manipuláció céljából szerepelnek többször azonos tartalmak webhelyeden, a Google akkor is büntethet értük.

Szóval mi van akkor, ha szeretnél elhelyezni némi információt egy termékről, amelyet praxisodban kínálsz, ezért átveszel néhány tartalmat a termék gyártójának webhelyéről? Ebben látszólag semmi helytelen nincs, azonban a Google másképpen láthatja ezt.

Gondolj bele, hogy milyen érzés lenne, ha készítenél néhány fantasztikus tartalmat webhelyedre, amivel a keresőtalálati oldalak élére ugrasz, és aztán mások átmásolják ezeket saját blogjukra, hogy unfair előnyhöz jussanak. Nos, a Google sem támogatja ezt, ezért nem érdemes egy az egyben átvenni tartalmakat másoktól – még saját magadtól sem.

Valahányszor a Google duplikált tartalmakat talál, elrejtheti az azokat tartalmazó oldalakat a keresőtalálatok közül.

 

2. Nincs szükséged a közösségi médiára, ha van saját webhelyed

Egyes orvosok és fogászok még úgy vélik, hogy a közösségi média lényegében ugyan azt a szerepet tölti be, mint egy webhely. Mivel sokuk saját webhellyel rendelkeznek, nem látják szükségét, hogy a közösségi médiára is regisztráljanak (vagy éppen fordítva). Azonban egy erős közösségi jelenlét tartalomstratégiád fontos eleme lehet, és webhelyed kiegészítőjeként szolgálhat. Egy közösségi profil nem helyettesíthet egy webhelyet, ahogy egy webhely sem egy közösségi profilt.

Manapság elengedhetetlen, hogy minden orvos stabil közösségi jelenléttel rendelkezzen. Még ha van egy rendkívül jól összerakott, részletes, modern, igényes webhelyed is, nem sokat ér majd, ha leendő pácienseid nem tudnak róla. A közösségi média organikus (ingyenes) és fizetett módszereket is kínál webhelyed népszerűsítésére. Fontos persze odafigyelned arra, hogy ne kizárólag önreklámra használd választott közösségi platformodat (vagy platformjaidat), hanem találd meg azt az egyensúlyt, ami hasznos tartalmakból és önpromócióból is eleget kínál közönségednek.

 

3. A jó tartalmakkal a későbbiekben nem kell foglalkozni

Egy tájékoztató tartalmakkal teli webhely sosincs igazán kész. Ne csak arra szánj időt webhelyeden, hogy új tartalmakat készíts rá, hanem arra is, hogy új adatokkal frissítsd régi cikkeidet. Ez nem csak a felhasználók számára hasznos, akiknek mindig naprakész információkra van szükségük (főleg az egészségügyben), hanem SEO szempontjából is sokat segíthet.

Egy jól megírt tartalom látszólag jó úgy, ahogy van. Elképzelhető azonban, hogy ez néhány hét vagy hónap elteltével másképp lesz. A SEO „szabályai” (értsd: a Google algoritmusai) rendszeresen változnak, és fontos, hogy mindig megfelelj a Google elvárásainak. Ugyan így persze az emberek keresési szokásai és érdeklődései is változhatnak, ami szintén újításokat, frissítéseket követel majd meg webhelyeden.

Régi tartalmaid frissítése mellett folyamatosan foglalkozz új tartalmak hozzáadásával is. Egyrészt az emberek idővel egy hasznos szakmai forrásként tekintenek majd webhelyedre, másrészt a Google is előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek rendszeresen új tartalmakat jelentetnek meg.

4. A mennyiség fontosabb, mint a minőség

Ez az élet legtöbb területén nem valós állítás, és így az egészségügyi tartalommarketingre sem igaz. Kétségtelen, hogy rendszeresen kell új tartalmakat készítened webhelyedre, de a tartalmak minősége mindig is fontosabb lesz, mint a mennyiségük.

Mindig jó ötlet új, értékes, eredeti tartalmakat publikálnod webhelyeden. Azonban ha csak azért készítesz sekély, értéktelen tartalmakat, hogy „legyen valami”, akkor ezekkel nem sokat érsz majd el a keresőtalálati oldalakon.

Ha szeretnél rendszeresen minőségi tartalmakat készíteni, akkor érdemes összeállítanod egy tartalomnaptárt. Ebben folyamatosan vezetheted, hogy mikor és milyen tartalmakat kell majd készítened, hogy elég időd legyen felkészülni rájuk, és hogy rendszeresíthesd publikációidat.

 

5. Minél többször használod kulcsszavaidat, annál jobb lesz a SEO-d

Volt idő, amikor megérte telepakolni tartalmaidat kulcsszavakkal és helynevekkel, azonban az egészségügyi tartalommarketing ezen formája már meglehetősen elavult (és akár többet is árthat, mint amennyit segít).

A kulcsszavak persze a mai napig fontos részét képezik a keresőoptimalizálásnak, de ügyelned kell rá, hogy természetesen illeszd be őket cikkeid szövegébe – hogy értelmük legyen az olvasó számára. Azzal, hogy teleírod tartalmaidat a választott kulcsszavaddal („kulcsszóhalmozás”) nem csak nehezebben olvashatóvá teszed őket, de a Google is látni fogja, hogy mivel próbálkozol (és nem fog tetszeni neki).

Inkább bízd profikra tartalmaid megírását: egészségügyi marketing ügynökségünk segít! Kérd ajánlatunkat online marketing stragéiád kialakítására!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!