Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egészségügyi online marketing – kreatívan

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Több nagy gyógyszergyárnak is dolgoztunk a 2000-es években Aki már dolgozott az egészségügyi marketing területén multikkal, jól tudja, nagyon kötött policykkal találja magát szemben az ember fia/lánya. Miként lehet ezt leküzdeni, és mégis komplex online marketing stratégiát folytatni? Az alábbiakban saját megoldásainkat osztjuk meg.

A külföldi anyavállalat előír mindent, eltérni milliméterekkel sem szabad a szabályzástól. Mi mégis megtettük, és bejött. Kész marketing csomagokat kapott az esettanulmányunk alanya is az anyacégtől, de büdzsé az volt szépen anno marketingre. 10 milliók repkedtek mindenfelé, de a weboldalra csak egy nyamvadt kis milliócska volt, mert ugye az is kapott templét alapján kellett elkészüljön. Kevés használhatatlanabb weboldalt láttam annak idején, mint ez, amit rájuk akartak erőltetni. Annak idején a Facebook még gyerekcipőben járt, így nem is volt kérdés, hogy az online marketingben a Google hozhatja a legtöbb eredményt, látogatót. A 2000-es években egy multi brand managgerének inkább az volt a kérdés, hogy az ATL hirdetések vagy a BTL kommunikáció lesz-e eredményesebb. Biztos ami biztos, két kézzel szórták a tízmilliókat TV és rádió hirdetésekre, plakátokra, szórólapokra. De azért megkerestek minket, ugyan, lenne-e ötletünk arra, hogy onlineban mit lehetne csinálni ebben a kötött szabályrendszerben. Volt.

 

Hogyan lépd át a multis policykat, hogy ne legyen belőle baj? Kitaláltuk.

ATL-re lehetett tehát költeni. Hirdetni, amennyit csak akartak. Szerencsére nem csak offline, online is. Bár már akkor sem voltak költséghatékonyak a banneres hirdetések, de azt ismerték, hallottak már róla a központban is, lehetett költeni rá. Fordítsuk tehát meg a folyamatokat. Készítettünk egy portált, mely névleg ugyan nem volt a gyógyszergyár nevén, sokkal inkább egy független beteg szervezetnek tűnt, de valójában az egész újság a megelőlegezett banner hirdetésekből épült fel. Sőt, még az első két év üzemeltetési költségeit is fedezte. Fedeznie is kellett, hiszen ez a portál nem hirdethetett más, mint megrendelő gyógyszergyárunk termékeit. A cikkek csak arról szólhattak, amit ők jóváhagytak, és csak olyan orvos publikálhatott véleményt az oldalon, akit a gyógyszergyár nevezett ki szakértőnknek. Akkoriban még nagyon mentek a fórumok, persze moderáltan… 12 évvel az amerikai elnökválasztások előtt az egészségügyi online marketingben már nagy szerepet kaptak az álprofilok és azok hozzászólásai a témában. A weboldalt megtöltöttük tartalommal. Keresőoptimalizáltuk. Megkerülhetetlen lett. Mindenki ismerte, aki ezzel a betegséggel küzdött. Használta, sőt, szerette. Megtalált mindent információt, amire szüksége volt. A projekt óriási siker lett.

 

Vényköteles gyógyszert hirdetni? Igen, működött!

Már annak idején is tilos volt az államilag támogatott gyógyszerek hirdetése. Az orvosok persze felírhattak bármit, az orvost pedig megkereste az orvoslátogató. Ez a rendszer azóta kifulladt, de az online megoldás, amit annak idején alkalmaztunk, még mindig működne. Online orvosi tanácsadás a gyógyszergyár által finanszírozott, legnagyobb olvasottságú betegportálon. Nem kell orvoslátogatót fizetni. Egy orvos az egész országból elérhetően megválaszol minden kérdést. A gyógyszer nevét persze nem írhatja le, de szépen terelgetni lehet a kérdezőt a megfelelő irányba. A mérvadó portál mérvadó orvosára pedig mindenki hallgatott.

 

Költséghatékonyság LEVEL 10

Az ATL eszközök árának tizedéért hoztuk az eredményeket. Olyanokat, amin még a külföldi anyavállalat is meglepődött. Soha nem volt bírság, megrovás de még csak egy rossz szó sem. Tiszta online marketing, mely a legmocskosabb marketing világban, az egészségügyi marketingben is hatékony tudott lenni. Ha mindezt akkoriban egy cikkben leírhattam volna….

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalommarketing
2021-10-21

A Google szerint nem minden kategóriaoldalra kellenek extra tartalmak

A Google nem feltétlenül javasolja, hogy extra tartalmakkal töltsük ki a kategóriaoldalakat, ha az azokon szereplő terméknevek jól leírják, hogy miről is szólnak ezek az oldalak.

Így segít több pácienst szerezni az egészségügyi marketing
2021-10-19

Hatékony egészségügyi marketing a páciens szerzésért

Minden egészségügyi szolgáltató szeretne több pácienst szerezni magának, hiszen arra esküdtek fel, hogy munkájukkal segítenek majd megőrizni, vagy visszanyerni az emberek egészségét. A mai digitális világban, amelyet az internet, a keresőmotorok, a közösségi média és egyéb online csatornák uralnak, minden egészségügyi szakembernek ki kell ismernie magát, ha szeretne több pácienst vonzani praxisához.

instagram marketing tippek
2021-10-14

10 hatékony Instagram marketingtipp e-kereskedőknek

Az Instagram rengeteget változott, mióta a Facebook 2012-ben felvásárolta. Habár az alkalmazás eredetileg képek és videók megosztására szolgált, mára a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb marketingplatformjává vált, többek között az e-kereskedők számára is.

Email marketing fogorvosoknak: Hatékony tippek
2021-10-12

Email marketing fogorvosoknak: 10 profi tipp a hatékonyabb üzenetküldéshez

Egy online fogászati marketingstratégia nem lehet teljes egy jól kidolgozott email marketing terv nélkül. Az email marketing lehetővé teszi, hogy meglévő és lehetséges pácienseidet is elérd üzeneteiddel, ráadásul költséghatékony módon. Azonban egy-egy email kampány kidolgozása komoly feladat. Bárki képes megfogalmazni egy szöveges üzenetet, kijavítani benne a hibákat, és rányomni a „Küldés” gombra. Azonban ha a címzettek nem képesek azonosulni ezekkel az üzenetekkel, vagy szimplán nem vélik őket relevánsnak, akkor csak az idődet vesztegeted az emailekkel. Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot osztunk meg ahhoz, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet az email marketingből fogorvosként!  

Facebook hirdetés tippek
2021-10-07

7 alapvető tipp a sikeres Facebook hirdetésekért

A Facebook egy összetett, funkciókkal teli hirdetési rendszert kínál, aminek segítségével precízen és hatékonyan célozhatod meg ideális ügyfeleidet a világ legnagyobb közösségi platformján.

SEO: a kattintások szerepe
2021-09-30

A kattintások is befolyásolhatják a Google univerzális találatait

A Search Off the Record podcast egyik júliusi adásában Gary Illyes, a Google munkatársa néhány érdekességet osztott meg a Google Univerzális Keresés működéséről, illetve arról, hogy mi alapján dönti el az algoritmus, hogy melyik vertikális keresőelemet melyik pozíciókban jelenítse meg a találatok között.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!