Egészségügyi marketing kreatívan, eredményesen

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egészségügyi online marketing – kreatívan

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Több nagy gyógyszergyárnak is dolgoztunk a 2000-es években Aki már dolgozott az egészségügyi marketing területén multikkal, jól tudja, nagyon kötött policykkal találja magát szemben az ember fia/lánya. Miként lehet ezt leküzdeni, és mégis komplex online marketing stratégiát folytatni? Az alábbiakban saját megoldásainkat osztjuk meg.

A külföldi anyavállalat előír mindent, eltérni milliméterekkel sem szabad a szabályzástól. Mi mégis megtettük, és bejött. Kész marketing csomagokat kapott az esettanulmányunk alanya is az anyacégtől, de büdzsé az volt szépen anno marketingre. 10 milliók repkedtek mindenfelé, de a weboldalra csak egy nyamvadt kis milliócska volt, mert ugye az is kapott templét alapján kellett elkészüljön. Kevés használhatatlanabb weboldalt láttam annak idején, mint ez, amit rájuk akartak erőltetni. Annak idején a Facebook még gyerekcipőben járt, így nem is volt kérdés, hogy az online marketingben a Google hozhatja a legtöbb eredményt, látogatót. A 2000-es években egy multi brand managgerének inkább az volt a kérdés, hogy az ATL hirdetések vagy a BTL kommunikáció lesz-e eredményesebb. Biztos ami biztos, két kézzel szórták a tízmilliókat TV és rádió hirdetésekre, plakátokra, szórólapokra. De azért megkerestek minket, ugyan, lenne-e ötletünk arra, hogy onlineban mit lehetne csinálni ebben a kötött szabályrendszerben. Volt.

 

Hogyan lépd át a multis policykat, hogy ne legyen belőle baj? Kitaláltuk.

ATL-re lehetett tehát költeni. Hirdetni, amennyit csak akartak. Szerencsére nem csak offline, online is. Bár már akkor sem voltak költséghatékonyak a banneres hirdetések, de azt ismerték, hallottak már róla a központban is, lehetett költeni rá. Fordítsuk tehát meg a folyamatokat. Készítettünk egy portált, mely névleg ugyan nem volt a gyógyszergyár nevén, sokkal inkább egy független beteg szervezetnek tűnt, de valójában az egész újság a megelőlegezett banner hirdetésekből épült fel. Sőt, még az első két év üzemeltetési költségeit is fedezte. Fedeznie is kellett, hiszen ez a portál nem hirdethetett más, mint megrendelő gyógyszergyárunk termékeit. A cikkek csak arról szólhattak, amit ők jóváhagytak, és csak olyan orvos publikálhatott véleményt az oldalon, akit a gyógyszergyár nevezett ki szakértőnknek. Akkoriban még nagyon mentek a fórumok, persze moderáltan… 12 évvel az amerikai elnökválasztások előtt az egészségügyi online marketingben már nagy szerepet kaptak az álprofilok és azok hozzászólásai a témában. A weboldalt megtöltöttük tartalommal. Keresőoptimalizáltuk. Megkerülhetetlen lett. Mindenki ismerte, aki ezzel a betegséggel küzdött. Használta, sőt, szerette. Megtalált mindent információt, amire szüksége volt. A projekt óriási siker lett.

 

Vényköteles gyógyszert hirdetni? Igen, működött!

Már annak idején is tilos volt az államilag támogatott gyógyszerek hirdetése. Az orvosok persze felírhattak bármit, az orvost pedig megkereste az orvoslátogató. Ez a rendszer azóta kifulladt, de az online megoldás, amit annak idején alkalmaztunk, még mindig működne. Online orvosi tanácsadás a gyógyszergyár által finanszírozott, legnagyobb olvasottságú betegportálon. Nem kell orvoslátogatót fizetni. Egy orvos az egész országból elérhetően megválaszol minden kérdést. A gyógyszer nevét persze nem írhatja le, de szépen terelgetni lehet a kérdezőt a megfelelő irányba. A mérvadó portál mérvadó orvosára pedig mindenki hallgatott.

 

Költséghatékonyság LEVEL 10

Az ATL eszközök árának tizedéért hoztuk az eredményeket. Olyanokat, amin még a külföldi anyavállalat is meglepődött. Soha nem volt bírság, megrovás de még csak egy rossz szó sem. Tiszta online marketing, mely a legmocskosabb marketing világban, az egészségügyi marketingben is hatékony tudott lenni. Ha mindezt akkoriban egy cikkben leírhattam volna….

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!