Egészségügyi marketing kreatívan, eredményesen

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egészségügyi online marketing – kreatívan

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Több nagy gyógyszergyárnak is dolgoztunk a 2000-es években Aki már dolgozott az egészségügyi marketing területén multikkal, jól tudja, nagyon kötött policykkal találja magát szemben az ember fia/lánya. Miként lehet ezt leküzdeni, és mégis komplex online marketing stratégiát folytatni? Az alábbiakban saját megoldásainkat osztjuk meg.

A külföldi anyavállalat előír mindent, eltérni milliméterekkel sem szabad a szabályzástól. Mi mégis megtettük, és bejött. Kész marketing csomagokat kapott az esettanulmányunk alanya is az anyacégtől, de büdzsé az volt szépen anno marketingre. 10 milliók repkedtek mindenfelé, de a weboldalra csak egy nyamvadt kis milliócska volt, mert ugye az is kapott templét alapján kellett elkészüljön. Kevés használhatatlanabb weboldalt láttam annak idején, mint ez, amit rájuk akartak erőltetni. Annak idején a Facebook még gyerekcipőben járt, így nem is volt kérdés, hogy az online marketingben a Google hozhatja a legtöbb eredményt, látogatót. A 2000-es években egy multi brand managgerének inkább az volt a kérdés, hogy az ATL hirdetések vagy a BTL kommunikáció lesz-e eredményesebb. Biztos ami biztos, két kézzel szórták a tízmilliókat TV és rádió hirdetésekre, plakátokra, szórólapokra. De azért megkerestek minket, ugyan, lenne-e ötletünk arra, hogy onlineban mit lehetne csinálni ebben a kötött szabályrendszerben. Volt.

 

Hogyan lépd át a multis policykat, hogy ne legyen belőle baj? Kitaláltuk.

ATL-re lehetett tehát költeni. Hirdetni, amennyit csak akartak. Szerencsére nem csak offline, online is. Bár már akkor sem voltak költséghatékonyak a banneres hirdetések, de azt ismerték, hallottak már róla a központban is, lehetett költeni rá. Fordítsuk tehát meg a folyamatokat. Készítettünk egy portált, mely névleg ugyan nem volt a gyógyszergyár nevén, sokkal inkább egy független beteg szervezetnek tűnt, de valójában az egész újság a megelőlegezett banner hirdetésekből épült fel. Sőt, még az első két év üzemeltetési költségeit is fedezte. Fedeznie is kellett, hiszen ez a portál nem hirdethetett más, mint megrendelő gyógyszergyárunk termékeit. A cikkek csak arról szólhattak, amit ők jóváhagytak, és csak olyan orvos publikálhatott véleményt az oldalon, akit a gyógyszergyár nevezett ki szakértőnknek. Akkoriban még nagyon mentek a fórumok, persze moderáltan… 12 évvel az amerikai elnökválasztások előtt az egészségügyi online marketingben már nagy szerepet kaptak az álprofilok és azok hozzászólásai a témában. A weboldalt megtöltöttük tartalommal. Keresőoptimalizáltuk. Megkerülhetetlen lett. Mindenki ismerte, aki ezzel a betegséggel küzdött. Használta, sőt, szerette. Megtalált mindent információt, amire szüksége volt. A projekt óriási siker lett.

 

Vényköteles gyógyszert hirdetni? Igen, működött!

Már annak idején is tilos volt az államilag támogatott gyógyszerek hirdetése. Az orvosok persze felírhattak bármit, az orvost pedig megkereste az orvoslátogató. Ez a rendszer azóta kifulladt, de az online megoldás, amit annak idején alkalmaztunk, még mindig működne. Online orvosi tanácsadás a gyógyszergyár által finanszírozott, legnagyobb olvasottságú betegportálon. Nem kell orvoslátogatót fizetni. Egy orvos az egész országból elérhetően megválaszol minden kérdést. A gyógyszer nevét persze nem írhatja le, de szépen terelgetni lehet a kérdezőt a megfelelő irányba. A mérvadó portál mérvadó orvosára pedig mindenki hallgatott.

 

Költséghatékonyság LEVEL 10

Az ATL eszközök árának tizedéért hoztuk az eredményeket. Olyanokat, amin még a külföldi anyavállalat is meglepődött. Soha nem volt bírság, megrovás de még csak egy rossz szó sem. Tiszta online marketing, mely a legmocskosabb marketing világban, az egészségügyi marketingben is hatékony tudott lenni. Ha mindezt akkoriban egy cikkben leírhattam volna….

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!