Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egészségügyi online marketing – kreatívan

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Több nagy gyógyszergyárnak is dolgoztunk a 2000-es években Aki már dolgozott az egészségügyi marketing területén multikkal, jól tudja, nagyon kötött policykkal találja magát szemben az ember fia/lánya. Miként lehet ezt leküzdeni, és mégis komplex online marketing stratégiát folytatni? Az alábbiakban saját megoldásainkat osztjuk meg.

A külföldi anyavállalat előír mindent, eltérni milliméterekkel sem szabad a szabályzástól. Mi mégis megtettük, és bejött. Kész marketing csomagokat kapott az esettanulmányunk alanya is az anyacégtől, de büdzsé az volt szépen anno marketingre. 10 milliók repkedtek mindenfelé, de a weboldalra csak egy nyamvadt kis milliócska volt, mert ugye az is kapott templét alapján kellett elkészüljön. Kevés használhatatlanabb weboldalt láttam annak idején, mint ez, amit rájuk akartak erőltetni. Annak idején a Facebook még gyerekcipőben járt, így nem is volt kérdés, hogy az online marketingben a Google hozhatja a legtöbb eredményt, látogatót. A 2000-es években egy multi brand managgerének inkább az volt a kérdés, hogy az ATL hirdetések vagy a BTL kommunikáció lesz-e eredményesebb. Biztos ami biztos, két kézzel szórták a tízmilliókat TV és rádió hirdetésekre, plakátokra, szórólapokra. De azért megkerestek minket, ugyan, lenne-e ötletünk arra, hogy onlineban mit lehetne csinálni ebben a kötött szabályrendszerben. Volt.

 

Hogyan lépd át a multis policykat, hogy ne legyen belőle baj? Kitaláltuk.

ATL-re lehetett tehát költeni. Hirdetni, amennyit csak akartak. Szerencsére nem csak offline, online is. Bár már akkor sem voltak költséghatékonyak a banneres hirdetések, de azt ismerték, hallottak már róla a központban is, lehetett költeni rá. Fordítsuk tehát meg a folyamatokat. Készítettünk egy portált, mely névleg ugyan nem volt a gyógyszergyár nevén, sokkal inkább egy független beteg szervezetnek tűnt, de valójában az egész újság a megelőlegezett banner hirdetésekből épült fel. Sőt, még az első két év üzemeltetési költségeit is fedezte. Fedeznie is kellett, hiszen ez a portál nem hirdethetett más, mint megrendelő gyógyszergyárunk termékeit. A cikkek csak arról szólhattak, amit ők jóváhagytak, és csak olyan orvos publikálhatott véleményt az oldalon, akit a gyógyszergyár nevezett ki szakértőnknek. Akkoriban még nagyon mentek a fórumok, persze moderáltan… 12 évvel az amerikai elnökválasztások előtt az egészségügyi online marketingben már nagy szerepet kaptak az álprofilok és azok hozzászólásai a témában. A weboldalt megtöltöttük tartalommal. Keresőoptimalizáltuk. Megkerülhetetlen lett. Mindenki ismerte, aki ezzel a betegséggel küzdött. Használta, sőt, szerette. Megtalált mindent információt, amire szüksége volt. A projekt óriási siker lett.

 

Vényköteles gyógyszert hirdetni? Igen, működött!

Már annak idején is tilos volt az államilag támogatott gyógyszerek hirdetése. Az orvosok persze felírhattak bármit, az orvost pedig megkereste az orvoslátogató. Ez a rendszer azóta kifulladt, de az online megoldás, amit annak idején alkalmaztunk, még mindig működne. Online orvosi tanácsadás a gyógyszergyár által finanszírozott, legnagyobb olvasottságú betegportálon. Nem kell orvoslátogatót fizetni. Egy orvos az egész országból elérhetően megválaszol minden kérdést. A gyógyszer nevét persze nem írhatja le, de szépen terelgetni lehet a kérdezőt a megfelelő irányba. A mérvadó portál mérvadó orvosára pedig mindenki hallgatott.

 

Költséghatékonyság LEVEL 10

Az ATL eszközök árának tizedéért hoztuk az eredményeket. Olyanokat, amin még a külföldi anyavállalat is meglepődött. Soha nem volt bírság, megrovás de még csak egy rossz szó sem. Tiszta online marketing, mely a legmocskosabb marketing világban, az egészségügyi marketingben is hatékony tudott lenni. Ha mindezt akkoriban egy cikkben leírhattam volna….

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalmak indexelése
2020-11-17

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási...

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”    

Hogyan hirdess Facebookon fogorvosként? Mutatjuk!
2020-11-12

Facebook hirdetések fogorvosoknak – A komplett útmutató

Habár a legtöbb naprakész fogorvos tisztában van vele, hogy a Facebookon milyen fontosak is az organikus tartalmak, sokan még mindig nem egészítették ki marketingstratégiájukat a Facebook hirdetéseivel.

B2B tartalommarketing
2020-11-03

4 fontos tudnivaló a B2B tartalommarketingről

A tartalommarketing egy összetett feladat, főleg akkor, ha az ember gondolatvezetőként szeretné megkülönböztetni magát az iparágán belül, és nem szeretne elveszni a megannyi online tartalom tengerében.

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat
2020-10-29

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid...

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban
2020-10-27

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!