Egészségügyi marketing ötletek kampányaidhoz: 6 gyakorlati tipp

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 tipp egészségügyi marketingkampányodhoz

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A digitális forradalom gyökerestől megváltoztatta az egészségügyi marketing menetét. Az emberek az interneten keresnek maguknak orvosokat és egészségügyi tanácsadókat, így ezért akinek nincs online jelenléte, az könnyedén feledésbe merülhet. Fontos, hogy te is haladj a korral, hogy saját vagy ügyfeled praxisát (vagyis „márkáját,” ha úgy tetszik) sikerre vihesd ebben a digitalizált világban.

Ehhez a következő hat egészségügyi marketing tippet gyűjtöttük össze:

Ismerkedj meg célközönségeddel

Minden sikeres egészségügyi marketingfolyamat a célközönség megismerésével kezdődik. Célközönség alatt ez úttal az ideális pácienseket érjük – fontos tudnod, hogy milyen emberekről is van szó, hiszen nekik kell majd megfogalmaznod marketingüzeneteidet. Minél pontosabb képet vagy képes felfesteni célközönséged tagjairól, annál hatékonyabban tudod később megcélozni őket egészségügyi marketinganyagaiddal.

Ehhez készítened kell egy (vagy esetenként több) úgynevezett ügyfélperszónát – egy kitalált személyt, aki rendelkezik ideális ügyfeled minden tulajdonságával. Hol laknak ideális ügyfeleid? Milyen egészségügyi problémákkal küszködnek, amikre te megoldást kínálsz? Milyen költségkerettel rendelkeznek? Milyen félelmeik vannak?

A legjobb, ha ezeket a kérdéseket nem megérzésre válaszolod meg, hanem korábbi pácienseid adatainak összegzésével. Ezeket kielemezve rátalálhatsz majd olyan hasonlóságokra, amelyek segítenek megalkotni valósághű ügyfélperszónádat.

 

Egészségügy a közösségi médián: így csináld

A közösségi média valaha a családi, és a macskás fényképek világa volt, amire a különböző cégek, vállalkozók, és magánklinikák tulajdonosai és munkatársai csak személyes profiljukkal léptek be. Mára a digitális egészségügyi marketing elengedhetetlen csatornájává vált, hiszen tökéletes eszközöket kínál az egészségügyi szakemberek és páciensek közötti kapcsolatteremtésre.

Miután sikerült definiálnod ideális pácienseid jellemzőit (egy vagy több ügyfélperszóna segítségével), a következő lépés elérni ezeket az embereket az erre ideális platformon. Készíts egy üzleti oldalt a Facebookon, vagy épp az Instagramon, esetleg a Twitteren (attól függően, hogy ideális célközönséged hol lehet aktívabb), és kezdj el megosztani velük érdekes, hasznos, fontos egészségügyi információkat és tippeket.

Fontos ügyelni rá, hogy minden platformnak megvan a saját közössége (vagy közösségei), és ezeket mind más és más stílusban kell, hogy megszólítsd – erre a különféle tartalmak (blogbejegyzések, útmutatók, stb.) elkészítésekor is oda kell figyelned.

 

Tedd szórakoztatóvá az egészséget

Az egészségügy és jólét nem éppen a legszórakoztatóbb témák, de némi kreativitással, és a közösségi média hatalmával gondoskodhatsz róla, hogy pácienseid mindig izgatottan várják legújabb bejegyzésedet.

Ott van például a UnitedHealthcare, ami egy interaktív kampányban állítja kihívás elé követőit. A kihívások mindig arról szólnak, hogy az önkéntes résztvevőknek egy apró változtatást kell hozniuk hétköznapi szokásaikban az egészségesebb életmód irányába. Minden hónapban új kihívásokkal állnak elő, és még nyereményeket is kínálnak a legkitartóbbaknak.

A „We Dare You” kampányok nem csak egészségesebb életmódra ösztönözték a felhasználókat, hanem számos aktív, elszánt márka-nagykövetet is szereztek a cég számára.

 

Alkalmazz email marketinget

Annak ellenére, hogy manapság bárki azonnali üzenetváltást folytathat bárkivel az interneten, az emaileket még mindig a leghatékonyabb marketingkommunikációs eszközök közé sorolhatjuk. Bizonyos kutatások szerint email marketinggel 40-szer hatékonyabban lehet ügyfeleket (pácienseket) szerezni, mint a Facebookon, vagy a Twitteren. A megfelelően végzett egészségügyi email marketing elősegíti praxisod növekedését.

Az email marketing legnagyobb előnye, hogy a hírlevelekre feliratkozók tudatosan engedélyt adtak arra, hogy marketinganyagokat küldj nekik emailen keresztül. Ezek az anyagok lehetnek exkluzív kedvezményes ajánlatok (igen, ezek még az egészségügyben is alkalmazhatók), fontos hírek praxisodról, és hasznos egészségügyi cikkek, illetve útmutatók is.

Mindezek lehetővé teszik majd, hogy egy intimebb, kétirányú kapcsolatot építhess ki pácienseiddel, méghozzá rendkívül olcsón.

Keress rá magadra a Google-ben

Habár a legtöbb páciens ismerősök, családtagok, barátok ajánlása alapján választ magának orvost, rengetegen fordulnak a Google-hoz is, hogy ellenőrizzék egy adott egészségügyi szakember értékelését.

A volt páciensek véleménye az egészségügyi marketing egyik legfontosabb tényezője. A felmérések 10-ből 6 beteg nem kérne időpontot egy olyan szakorvostól, aki rossz értékeléseket kapott az interneten. Ha rákeresel magadra a Google-on, akkor látni fogod, hogy hogyan is néz ki praxisod a páciensek szemével.

 

Légy hasznos forrás a betegek számára

Sokan első körben nem azért fordulnak a Google-hoz, hogy rögtön szakorvost keressenek maguknak, hanem egy bizonyos tünetcsoport jelentésére kíváncsiak, vagy éppen egy beavatkozás részleteiről szeretnének tájékozódni. Naponta ezrek keresnek rá egészségügyi dolgokra, és egészségügyi marketingednek fontos része, hogy válaszokat, magyarázatokat kínálj kérdéseikre.

Ehhez érdemes egy blogot indítani, amelyre rendszeresen új, hasznos információkat tölthetsz fel leendő pácienseid számára. Mivel jár manapság egy adott beavatkozás? Mik az adott szezonális betegségek árulkodó tünetei? Mivel előzhető meg az XY probléma?

Minél több releváns egészségügyi információt osztasz meg az interneten (és optimalizálod őket megfelelően), annál többen találnak majd rá praxisodra ezeken keresztül. Minél többször látja egy kereső felhasználó, hogy praxisod az első találatok között jelenik meg, annál inkább az a kép alakul ki rólad benne, hogy az adott terület igazi szakértője vagy. Ez a bizalom, és idővel az időpontfoglalás alapja!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!