Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 örökérvényű e-kereskedelmi tipp kisvállalkozásoknak

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az e-kereskedelem egy folyamatosan változó, fejlődő terület, aminek mindig alkalmazkodnia kell a legújabb trendekhez, elvárásokhoz és technológiai újításokhoz. Mindebből az következik, hogy azok a kisvállalkozások, amelyek nem tudják tartani a tempót, könnyedén feledésbe merülhetnek.

A következőkben éppen ezért olyan időtlen e-kereskedelmi tippeket sorolunk fel, amelyek segíthetnek, hogy webáruházad mindig friss és naprakész maradjon. Fontos megjegyezni, hogy újításokra mindig szükséged lesz, de ezeket a szempontokat bármikor előveheted, hogy tudd, mikre kell odafigyelned! Persze ahhoz, hogy versenyképes maradj a marketingben is ügyelned kell az új trendekre, követelményekre. Azt is megértem, ha úgy érzed nincs még erre is időd! Ezért vagyunk mi. :) IDE kattintva bármikor felveheted velünk a kapcsolatot, és segítünk, hogy mindig naprakész, versenyképes legyen kommunikációd.

 

1. Tégy minél jobb első benyomást

A szakértők szerint egy látogatónak nagyjából 50 milliszekundumra van szüksége, hogy eldöntse, szeretne-e egy webhelyen maradni, vagy sem. A probléma csak az, hogy ha valaki egyszer úgy dönt, hogy inkább visszafordul, akkor jó eséllyel soha többé nem látogat majd el webhelyedre.

 

Éppen ezért elengedhetetlen, hogy minél megnyerőbb első benyomást tégy új látogatóidra, ehhez pedig minden kreativitásodra szükséged lesz webhelyeden. Fontos a design, a sebesség és összességében az is, hogy webáruházad professzionális színvonalat sugároz-e magából. Ennek érdekében jobb távol maradni a sablonoktól, és befektetni egy saját, egyedi webhelybe, aminek minden elemét úgy alakíthatod ki, ahogyan szeretnéd.

 

2. Légy ügyfélközpontú

Az e-kereskedelem egyik legnagyobb hátránya a hagyományos boltokkal szemben, hogy a vásárlóknak nincs lehetőségük megérinteniük és kipróbálniuk a termékeket, mielőtt megvennék őket. Erre a problémára nincs igazán megoldás, de némileg ellensúlyozhatod, ha fokozott figyelmet fordítasz üzleted egyéb területeire.

 

Ha szeretnéd megnyerni ideális ügyfeleidet, akkor ezt például versenyképes árakkal, ingyenes házhoz szállítással illetve gyors és egyszerű rendelési folyamattal teheted meg. Ezekkel mind arra ösztönözheted az érdeklődőket, hogy a te webáruházadat válasszák más e-kereskedelmi webhelyek vagy fizikai üzletek helyett.

 

A környezetbarát szállítás is fontos szempont lehet sokak szemében, és ezzel sokkal pozitívabb képet is festesz márkádról. Az emberek szívesebben támogatnak olyan cégeket, amelyek kiállnak az általuk fontosnak tartott ügyek (pl. a környezetvédelem) mellett.

 

3. Használj mobil-első webhelyet

Egyre több ember tölt egyre több időt telefonja nyomkodásával, és a mobilos keresgélők száma már rég túllépte az asztali számítógépet használókét. De vajon webáruházad is felkészült erre a mobilos forgalomra?

 

A helyzet az, hogy több szempontból is fontos, hogy e-kereskedelmi webhelyed tökéletesen működjön okostelefonokon és táblagépeken is. Egyrészt rengeteg lehetséges ügyfelet veszíthetsz azzal, akik készen álltak volna ugyan tőled vásárolni, de webhelyed nem jelent meg rendesen böngészőjükben.

 

A másik fő ok, hogy a Google előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek mobileszközökön is megfelelően funkcionálnak, tehát ideális felhasználói élményt nyújtanak a látogatóiknak.

 

A mobil-első webhelykészítés alapjairól itt olvashatsz bővebben.

 

4. Használd a közösségi médiát

A közösségi média elhanyagolása az egyik legsúlyosabb hiba, amit egy e-kereskedelmi kisvállalkozás elvéthet manapság. A közösségi platformok temérdek lehetőséget kínálnak céged számára, hogy közösséget építs márkád köré, és hogy több ideális ügyfelet érhess el egy-egy általuk preferált csatornán keresztül.

 

Nem elég csupán regisztrálni egy közösségi fiókot márkádnak – aktívan jelen is kell lenned azon, hogy az emberek ne feledkezzenek meg rólad.

 

Egy közösségi fiók folyamatos vezetése nem kevés munkával jár, ezért eleinte érdemes csak azon az egy-két platformon jelen lenni, amit legtöbb ideális ügyfeled is használ. Ez sok cég számára a Facebook és az Instagram lesznek, de meglehet, hogy neked máshol lenne érdemes próbálkozni.

 

5. Használj képeket

A vizuális elemeket az emberi agy 60 ezerszer gyorsabban képes feldolgozni, mint az írott szövegeket. Mivel az emberek 65%-a vizuális tanuló (legalábbis a Social Science Research Network adatai szerint), érdemes minél több üzenetet vizuálisan kommunikálni vásárlóid irányába. Ezt többek között képek használatával teheted meg e-kereskedelmi webhelyeden.

 

Mint fentebb említettük, az emberek egy webáruházban nem foghatják meg, vagy próbálhatják ki a termékeket, így az a minimum, hogy jó minőségű, nagyfelbontású képeket kínálj nekik, amikbe belenagyítva közelebbről is szemügyre vehetik kínálatodat. Ha szemléltető jellegű videókat is mellékelsz termékeidhez, azzal még több sikered lesz!

 

6. Ügyelj a SEO-ra

Manapság lényegében bárki beindíthat egy webáruházat, így a vásárlók napról napra egyre több opció közül válogathatnak, ha termékek után kutatnak az interneten. Ez persze neked, mint e-kereskedelmi kisvállalkozónak csak hevesebb versenyt jelent, amiből a SEO (azaz „keresőoptimalizálás”) segíthet kiemelkedni. A SEO lényegében olyan taktikák összessége, amelyek segítenek, hogy webhelyed tartalmai minél előkelőbb pozíciókban jelenjenek meg a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között.

 

Mivel az emberek általában rögtön a Google-hoz fordulnak, amikor valamit vásárolni szeretnének az interneten, fontos, hogy webáruházad linkjei minél magasabban jelenjenek meg nekik a találati listákon. Ehhez jó tartalmakat kell írnod termékeid adatlapjaira, optimalizálnod kell ezen oldalak meta címkéit, URL-címeit és képeit is. A SEO egy óriási téma- és feladatkör, amit jobb profikra bízni!

 

7. Kínálj élő chat lehetőséget

Az élő chat funkció egyszerűbbé teszi a választást bizonytalan vásárlóid számára. Az emberek egy webáruházban nem léphetnek oda egy eladóhoz, hogy segítsen nekik kiválasztani a megfelelő terméket, de ezt némileg pótolhatod számukra azzal, hogy chat lehetőséget biztosítasz nekik webhelyeden.

 

Fontos, hogy az érdeklődők tényleg érezzék, hogy egy emberrel írogatnak, nem pedig egy géppel – egy valódi ügyfélszolgálatos munkatárs sokkal emberibbé varázsolhatja látogatóid vásárlói élményét.

 

Az élő chat funkciót egy jól látható helyre kell elhelyezned, hogy mindenki rögtön tudja, hol kérhet segítséget. Legyen a chat minden oldalon elérhető, és maradjon látható akkor is, ha a felhasználó egy másik oldalra lép át a jelenlegiről.

 

 A chatbotok szintén hasznosak lehetnek, hiszen az éjszaka közepén, hétvégéken és ünnepnapokon is rendelkezésre állnak, de ezeket tényleg csak az ilyen időszakokban használd, amikor munkatársaid nem elérhetőek.

 

8. Készíts regisztrációs és egyéb CTA gombokat

Mellőzd a hosszú regisztrációs űrlapokat, amikkel csak elkergetnéd az egyébként vásárolni készülő látogatókat webhelyedről. Webáruházadnak nem feltétlenül van szüksége felhasználói nemére, korára vagy épp foglalkozására. Egy egyszerű email cím és jelszó elegendő kell legyen a regisztrációhoz, a többi adat megadását pedig tedd egyénivé. Persze később a szállítási címre, névre és elérhetőségekre szükség lesz majd, de ezeket legyen elég csak a rendeléskor megadni (és esetleg elmenteni későbbi használatra, ha a felhasználó szeretné).

 

A regisztrációt és a rendeléseket linkeld feltűnő felhívó (CTA) gombokra, hogy felkeltsd velük a látogatók figyelmét. Számít a méret, a szín, az elhelyezés és az is, hogy egyértelmű legyen, mit csinál egy-egy gomb („Regisztráció”, „Kosárba”, „Tovább a rendeléshez”, stb.)

 

9. Biztosítsd vásárlóidat adataik biztonságáról

Manapság elképzelhetetlen, hogy valaki egy olyan webáruházból rendeljen, ahol adatait nem kezelik a legnagyobb diszkrécióval. Ez megint a digitális közeg egyik hátránya, hiszen hiányzik az emberi kapcsolat, amitől a vásárlók magabiztosabban nyitják ki pénztárcájukat és fizetnek a termékekért.

 

Gondoskodnod kell tehát róla, hogy látogatóid biztonságban érezzék magukat webáruházadban, hiszen az interneten mindenki óvatosabban adja meg adatait a vásárláshoz. Ehhez többfél eszközt és módszert is alkalmazhatsz:
•    Használj biztonságos platformot webáruházad elkészítéséhez.
•    Használj biztonságos, hitelesített fizetőrendszereket.
•    Használj jó minőségű SSL titkosítást webáruházadban.
•    Kínálj visszatérítési garanciát (ha a termék lehetővé teszi ezt).
•    Kínálj nyomkövetést a rendelésekhez.

 

Mindemellett tüntesd fel a rendelési oldalon, hogy webáruházad milyen biztonsági tanúsítványokkal rendelkezik, és az sem árt, ha termékeid adatlapjain feltünteted elégedett vásárlóid véleményeit is (lehetőleg névvel és arcképpel, ha engedélyt adnak erre).

 

Manapság, amikor életünk egyre több területén támaszkodunk a digitális megoldásokra, vásárlóid adatainak biztonsága fontosabb, mint valaha!
 

10. Használj analitikai eszközöket

A webáruházak egyik előnye, hogy a megfelelő analitikai eszközökkel minden nyomon követhető rajtuk – legyen szó a vásárlásokról, a forgalom forrásáról, vagy a vásárlók webhelyen végzett tevékenységeiről. Ha minden ilyen hasznos információra kíváncsi vagy, akkor a Google Analyticset használni webáruházadban.

 

Ez az ingyenes eszköz temérdek hasznos tudnivalót elárul weboldalaidról, és arról, hogy az emberek hogyan böngészik őket. Ezen információk birtokában tovább optimalizálhatod webáruházadat, hogy még jobb eredményeket érj el vele.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

Webhely plasztikai sebészként: Így optimalizáld megfelelően a páciensszerzésért
2020-10-15

Így optimalizáld plasztikai sebészeti webhelyedet online marketingre

Plasztikai sebészként bizonyára te is minél kevesebb idődet szeretnéd marketinggel, és minél többet pácienseiddel tölteni. A legtöbb plasztikai szakember mindinkább magánpraxisa üzleti és persze gyakorlati részével foglalkozik, de persze erre csak akkor nyílik lehetőség, ha az embernek ügyfelei is vannak, akikkel üzletelhet. Ha szeretnéd kihasználni webhelyedet, hogy minél több pácienst vonzhass vele rendelőd küszöbére, akkor íme néhány tipp, ami kifejezetten ebben segít majd!

releváns hirdetések
2020-10-06

A releváns hirdetések befolyása

Az elmúlt hónapok során az emberek a megszokottnál is több időt töltöttek otthonuk biztonságában. Értelemszerűen ebben az időszakban jelentősen megugrott az online tartalomfogyasztás mértéke is, ideértve az online televíziózást és a közösségi média böngészését is.

E-kereskedelmi tippek
2020-09-29

10 örökérvényű e-kereskedelmi tipp kisvállalkozásoknak

Az e-kereskedelem egy folyamatosan változó, fejlődő terület, aminek mindig alkalmazkodnia kell a legújabb trendekhez, elvárásokhoz és technológiai újításokhoz. Mindebből az következik, hogy azok a kisvállalkozások, amelyek nem tudják tartani a tempót, könnyedén feledésbe merülhetnek.

Közösségi média marketing
2020-09-22

A közösségi média marketing három fajtája, amikkel megéri foglalkozni

A közösségi média marketing nem csak a megosztásokról és a kedvelésekről szól. Manapság nem elég csak néha kiposztolni egy magasztos gondolatot vagy egy mutatós képet, és azt remélni, hogy közönségednek tetszik majd. A közösségi média egy összetett világ, amelyben minden platform egy-egy önálló ökoszisztémaként üzemel.

Ezért nem jönnek az új páciensek fogászatodba
2020-09-17

Ezért nem jönnek az új páciensek fogászatodba

Amennyiben ezt a cikket olvasod, feltételezzük, hogy fogorvosként nem sikerül elegendő pácienst szerezned praxisod számára. Keményen dolgoztál, mégsem sikerül eljutnod odáig, hogy rendszeresen új pácienseket fogadhass rendelődben. Meglévő ügyfeleid persze forgalmat biztosítanak, de mi van akkor, ha lenne ugyan kapacitásod több munkát vállalni, de egyszerűen nem jönnek a telefonok? A helyzet bizonyára az, hogy lehetséges pácienseid nehezen találnak rá praxisodra azokon a helyeken, ahol a leggyakrabban keresnek megoldásokat egészségügyi problémáikra – az interneten. Tegyük fel tehát a kérdést: Miért nem jönnek az új páciensek? Íme a válaszok, és a megoldások!  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!