Ismerd meg a digitális PR jelentését, hogyan működik és milyen előnyökkel jár

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Digitális PR - mit is jelent és miért van rá szükséged?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Már belefáradtál, hogy remek tartalmakat írsz, de senki sem nézi, vagy osztja meg? Tudjuk ez milyen frusztráló, hiszen lehet, hogy most fejeztél be egy nagyobb projektet, amiről azt remélted nagyobb hírverést kap, de mégsem. Nos, a digitális PR kampány lehet a megoldás, hogy láthatóbb legyél, linkeket szerezz, jobb legyen az elérésed és mindez nagyobb látogatottságot és több megosztást hozzon.

De mi is pontosan a digitális PR? Sokaknak zavaros a digitális PR, a linképítés és a hagyományos PR kapcsolata. A digitális PR SEO és linképítés, de ezenkívül még a hagyományos PR taktikákat is fogja, és átvezeti az online felületekre, de ez még nem minden. A digitális PR arról szól, hogy fejleszd a platformjaidat és növeld az elérést, miközben jobb SEO eredményeket is hoz magával azáltal, hogy átalakítja ezt az elérést linkekké és forgalommá. Nézzük meg mi is pontosan, hogyan működik és hogyan segíthet az üzleteden!


A digitális PR


Lényegében két dologról szól, hogy fejleszd a kapcsolataidat és a legtöbbet hozd ki abból, amid van. Egy üzlet fejlesztésének lényeges eleme a megkeresés, egy sikeres digitális PR kampány pedig lehetővé teszi, hogy a legfontosabb bloggerekkel, újságírókkal, általuk pedig a célközönségeddel kerülj kapcsolatba. Lényegében arról szól, hogy használd ezt a hálózatot, hogy a tartalmaidból a maximumot hozd ki, a lehető legtöbb embert érje el és ezeket az eléréseket hatásos linkekké alakítsa. Miről is van szó?

 

  • Kapcsolatépítés – Egy link közötted és egy másik oldal között egy kapcsolatot szimbolizál és mindig arra kellene koncentrálnod, hogy kapcsolatot építs a potenciális ügyfeleiddel, vásárlóiddal, partnerekkel és beszállítókkal. Ha minőségi, megosztható tartalmakkal kombinálod ezeket a kapcsolatokat, egyre több linked lesz.

 

  • Szaktekintélyként pozícionál – Az egyik titka, hogy jó helyet érj el a Google-n, látható legyél és a felhasználók megbízzanak benned az, ha szaktekintéllyé válsz. Ha képes vagy magadat és az üzletedet szakértőként mutatni a területeden, az nagyobb elérést, forgalmat és pénzt hoz. Azokban a szektorokban, ahol nagy a versengés, lehet, hogy az aközötti különbség tart vissza attól, hogy az első helyre kerülj a találati oldalon, hogy mennyire tartanak megbízhatónak és szakértőnek téged és a versenytársaidat. Hatékony digitális PR stratégiával, ami backlinkeket hoz a nagy tekintélyű oldalakról, sokkal inkább látható lehetsz, a területeden a középpontba kerülsz és ez rengeteg forgalmat hoz.

 

  • Az elérést linkekké formálja – A jobb elérés és több megosztás nagyon sokat számít, de mindig keresni kell a lehetőséget, hogy ez a SEO-ban is megmutatkozzon, értéket adjon hozzá. A megkereséseknek és linképítésnek mindig úgy kellene zajlania, hogy a SEO folyamatosan a fejünkben motoszkál, tehát a megkeresések nem csak az üzlet fejlődéséhez járulnak hozzá, de lehetőséget biztosítanak, hogy értékes backlinkeket szerezz, ami a Google-ben való láthatóságodra is hatással van.

 

  • Kihozza a legtöbbet a lehetőségekből – A digitális PR lényegében arról szól, hogy hozd ki a legtöbbet abból, amid van. Ha a szektorodban erős kapcsolati alapokat építesz ki és a bloggerekkel, portálokkal is vannak kapcsolataid, ezt arra használhatod, hogy minden lehetséges előnyt kipréselj a megírt kreatív tartalmaidból. Ez jelentheti azt, hogy egy blogposztból csinálsz egy látványos infografikát, amit a bloggerek és influencerek érdekesnek találnak, vagy egy új hírt a cégedről egy érdekes sajtóközleménnyé alakítasz, amit kiküldesz az újságíróknak. Egy hatékony digitális PR kampány lényege, hogy a legtöbbet hozd ki a meglévő tartalmadból, miközben módszereket találsz arra, hogy megosztható, látványos, megfogó új digitális tartalmat is készíts.


Mit foglal magában egy digitális PR kampány?


A sikeres digitális PR azt jelenti, hogy minden lehetséges utat kihasználsz az online reklámhoz, ami számodra elérhető. A hagyományos PR és az online PR abban különbözik, hogy a digitális PR a nyomtatott és egyéb hagyományos lehetőségeken túl megy annak érdekében, hogy új módszereket találjon, hogy kapcsolatba léphess a célközönséggel a digitális csatornákon. A hagyományos PR taktikákat használja azzal a szándékkal, hogy a digitális tartalom marketingre, a közösségi média felületekre és SEO előnyökre fókuszál azáltal, hogy biztosítja az online elérést nagy tekintélyű backlinkeken és említéseken keresztül. A releváns blogok, portálok és hírek megcélzása lehetővé teszi, hogy jó minőségű linkeket szerezzünk és nagyobb látogatottságunk legyen a célközönségünk részéről. Jó kapcsolatot kell kialakítani az újságírókkal és bloggerekkel, hogy biztosítsák a legjobb platformokat. Sok különböző taktika és stratégia van, ami szerepet játszik egy átfogó digitális PR stratégiában, beleértve:

 

  • Sajtóközlemények készítése és közzététele hírértékű tartalom mellett, hogy sok organikus sajtóemlítést kapj
  • Blogger megkeresések és influencer marketing, hogy a közösségi médiában is nagyobb megjelenést kapj és megtaláld a célközönséget
  • Releváns backlinkek az oldalra
  • Kapcsolati háló újságírókkal és szerkesztőkkel, hogy több lehetőség nyíljon meg a backlinkek fejlesztésében
  • Értékes, megosztható tartalom készítése és közzététele, mint infografikák, blogok, stb.


Mit tehet érted a digitális PR?


A sikeres digitális PR kampányok sok közvetett és közvetlen előnyt biztosíthatnak számodra, javíthatja a márka ismertségét, a látogatottságot a weboldalon és a sajtókapcsolatokat. Elvárásokat és célokat kitűzni nem mindig könnyű, amikor készítesz egy ilyen stratégiát, de jó tudni, hogy mit akarsz elérni és hogyan mérheted a sikereidet. Néhány előny, amit egy ilyen kampány hozhat:

 

  • Nagyobb látogatottság a weboldalon – Ha több helyen említik meg a márkádat, egyre több és több ember fedez fel az online felületeken keresztül. Ahogy kibővülnek a közösségi médiás és más online megjelenések, több ember fogja megosztani a tartalmaidat és többen látogatják meg az oldaladat.
  • Tekintély és bizalom kiépítése – Ha igazán értékes és szakmai cikkek kerülnek ki, amiről más nagy szaktekintélyű oldalak is tudnak, az segít, hogy vezetőként gondoljanak rád a szektorodban. Minél több blogger és oldal bízik meg a tartalmadban, annál inkább fog a Google és a felhasználók is. Építs bizalmat a pozitív visszajelzések, informatív tartalom és a márkanév által.
  • Jobb SEO teljesítmény – Az értékes backlinkek szerzése azáltal, hogy közzéteszik a tartalmaidat a nagyobb oldalakon nem csak az organikus látogatottságra van hatással, de abban is segít, hogy jobb helyezést érj el a Google-ben bizonyos kulcsszavakra, ezzel pedig még inkább látható legyél az emberek számára. Ez pedig még több organikus forgalmat hoz, ezzel együtt pedig leadet és konverziót.
  • Több leadet és eladást generál – Egy ilyen kampány arról szól, hogy téged, az üzletedet és a termékedet a releváns, érdeklődő célközönség elé tárja. Ez pedig természetesen jobb leadet és értékesítést hoz. A cél mindig az, hogy látható eredmények legyenek.

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!