Fogorvos marketing: Hírnévkezelés digitálisan

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Digitális hírnévkezelés fogorvosoknak

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Sokakat többnyire negatív gyerekkori emlékek kötik a fogorvosokhoz, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, hogy kihez is forduljunk fogproblémáinkkal. Egy fogorvos munkája nem csak az ember egészségét, hanem pénzügyi helyzetét is befolyásolja, így nem csoda, hogy alaposan megválogatjuk, kit engedünk belenyúlni a szánkba.

A fogorvosok digitális hírneve

A legtöbben nem csak közeli ismerőseiket kérdezik meg arról, hogy kit ajánlanak nekik fogproblémáik kezelésére, hanem az interneten is körülnéznek, hogy korábbi pácienseik milyen véleményeket írtak a közeli fogorvosokról. A negatív vélemények és rossz értékelések sokakat eltántoríthatnak attól, hogy egyáltalán felvegyék a kapcsolatot egy praxissal.
Összességében tehát fogorvosként rengeteget számít digitális hírneved, vagyis, hogy az emberek milyen véleményeket osztanak meg rólad az interneten. Sőt, még helyi SEO teljesítményedet is befolyásolhatja, hiszen a közeledben kereső felhasználóknak akár rendelőd is megjelenhet a Google helyi csomagjában (azaz a térképtalálatok között), de csak akkor, ha elég jó értékeléseket kaptál korábbi pácienseidtől Google Cégem adatlapodra. Minden összefügg!
Az alábbiakban néhány alapvető tippet osztunk meg ahhoz, hogy hogyan tartsd karban online hírnevedet fogorvosként!

1. Tartsd szem előtt digitális profiljaidat

Keress rá a Google-on praxisod vagy rendelőd nevére. Mit látsz a találatok között? Mi jelenik meg egy átlag felhasználónak? Mennyire teljes Google Cégem profilod? Csináld meg ugyan ezt a Facebookon is – ott mit látsz? Mindenek előtt írd össze az összes olyan online felületet, amelyen praxisod megjelenik:

  • Fogorvosokat értékelő webhelyek
  • Fogorvosokkal és egészségbiztosítással foglalkozó webhelyek
  • Google Cégem adatlap, Facebook oldal, stb.
  • Egyéb fogorvosi, egészségügyi adatbázisok, adatlapok

Fontos, hogy minden adatlapodat a lehető legteljesebben és legfrissebb információkkal tölts ki. Gondolj bele, hogy egy új, lehetséges páciens mikre kíváncsi, amikor fogorvost keres magának. A legfontosabbak ezek közül a Google és a Facebook adatlapok.

Ha mindez megvan, jelölj ki egy-két főt csapatodból, akiknek az lesz a feladata, hogy az online véleményekre válaszolgassanak kimért, professzionális stílusban – a jókra és a rosszakra is. Ebben általában a marketinges és PR munkatársak tudnak majd legtöbbet segíteni. Persze a nagyobb fogászati szervezeteknél már több emberi erőforrásra lesz szükség ehhez a feladathoz.
Fontos, hogy ezeknek a válaszadóknak legyen egy alaptervük arra, hogy miként reagáljanak a negatív véleményekre (a pozitívokat általában elég, de erősen ajánlott megköszönni). Lássunk egy példát egy ilyen választervre:

  • Fogalmazz meg egyedi választ minden negatív véleményre. Ne használj sablonokat, amiket szimplán bemásolsz a kommentek alá.
  • Légy illedelmes, és tiszteld a pácienseket, bármennyire is modortalanok.
  • Nyugtázd a problémát, és mutasd meg, hogy tudod, mit érez a reklamáló páciens.
  • Ajánld fel a probléma megoldását, lehetőleg már privát, vagy offline keretek között.
  • Amennyiben a probléma nem oldható meg, legalább írd le, hogy a visszajelzést figyelembe vetted, és továbbítottad az illetékesekhez.

Mindezzel nem csak az elégedetlen pácienseket nyugtathatod meg (és alakíthatod akár negatív véleményeiket is pozitívokká), hanem a későbbiekben érdeklődő, a véleményeket olvasgató lehetséges pácienseid is látni fogják, hogy odafigyelsz az emberek visszajelzéseire, és igyekszel megoldani a problémáikat.
A pozitív véleményeket ne felejtsd el összegyűjteni, és felhasználni marketinganyagaidban (landing oldalakon, közösségi médián, emailjeidben, stb.)

2. Szerezz több véleményt

A vélemények előbb-utóbb maguktól is megjelennek majd az ezekre alkalmas felületeken, azonban sokat tehetsz annak érdekében, hogy nem csak több, hanem pozitívabb véleményeket szerezhess praxisod számára.
Érdemes ehhez egy jól olajozott folyamatot kialakítani, amivel arra ösztönözheted pácienseidet, hogy osszák meg véleményüket a nagyvilággal. Íme néhány tipp ehhez:

  • Azonosítsd a páciensek utazásának azon pontjait, amelyeken már véleményt, értékelést kérhetsz tőlük. Ez lehet például egy automatikus email (benne egy Google Cégem hivatkozással), amelyet egy beavatkozás utáni napon küldesz ki a páciensnek. Opció még SMS-ben emlékeztetni erre az embereket, vagy értesítést küldeni nekik a mobilalkalmazásodon keresztül.
  • Ne felejtsd el csapatod többi tagját is továbbképezni, hogy ők is emlékeztessék pácienseidet a véleményezésre. Ez megtörténhet telefonon keresztül, vagy akár a recepción is. A lényeg, hogy meghatározd munkatársaidnak, hogy mikor, hol, és hogyan kérjék ki a páciensek véleményeit, és rászoktasd őket erre.
  • Az emaileken, és telefonos kommunikáción kívül a hagyományos levelezést is bevetheted, például egy-két mellékelt rövid URL címmel, vagy QR-kóddal, amin keresztül pácienseid rögtön eljuthatnak legfontosabb véleményező felületeidre.

De miért kell több vélemény?

A legtöbb webhely egy átlagos értékelést jelenít meg a felhasználók számára, és sokan csak erre kíváncsiak. Ha hetente szerzel pozitív értékelésű véleményeket ezekre a felületekre, akkor ez erősíti majd értékelésed átlagát, és kevésbé húzzák majd le azt a rosszabb értékelések.

Tedd rendbe fogászati webhelyedet

Webhelyed fogászatod online főhadiszállása – ide érkeznek meg a páciensek, amikor az interneten keresgélnek, és itt tehetik fel kérdéseiket, szerezhetnek információt, illetve foglalhatják le a nekik megfelelő időpontokat (ugye kínálsz online időpontfoglalást?)
Webhelyed nagyon fontos első benyomás az érdeklődő páciensek szemében fogászati praxisodról, ezért fontos, hogy megjelenésében, illetve működésében is azt a profi színvonalat hozza, amire az emberek rendelődben is számíthatnak. Fogászati webhelyed összességében fontos szerepet játszik online hírneved kezelésében!

Mutasd meg, mitől vagy egyedi

Webhelyed egyik fő célja meggyőzni az odalátogató pácienseket, hogy a te fogászati praxisod a helyes választás számukra. Ehhez érdemes felsorolni és egyértelműen kiemelni azokat a dolgokat, amelyek egyedivé teszik az általad nyújtott páciensélményt.
Például lehet, hogy gyerekfogászatként fájdalommentes beavatkozásokat kínálsz, vagy valamilyen egyedi módszerrel igyekszel tűrhetőbbé varázsolni a gyermekek számára a rendelőben töltött időt. Mindezt nem csak webhelyed megfogalmazása, hanem általános vizuális megjelenése és felépítése is kell, hogy tükrözze.

Készíts egy jó „Rólunk” oldalt

Webhelyed „Rólunk” oldala lehetőséget nyújt arra, hogy bemutasd az embereknek praxisodat, munkatársaidat, történetedet, illetve képesítéseidet. Itt adhatod elő történetedet, illetve megmutathatod praxisod arcait is.
Érdemes felsorolni, hogy milyen értékeket képvisel praxisod, illetve hogy milyen pozitív páciensélményekre törekszel, valahányszor belép valaki az ajtódon. Íme néhány tipp mindehhez:

  • Ne a múltadat írd le, hanem a történetedet. Milyen egyedi gondolkodásmód vezetett ahhoz, hogy fogorvosi pályára lépj? Miért döntöttél úgy, hogy egyetemi éveid során álmatlan éjszakákat töltesz majd a fogászat rejtelmeinek elsajátításával, hogy aztán enyhíthesd mások kínjait?
  • Említsd meg ideális pácienseid legnagyobb problémáit. Mutasd meg, hogy tisztában vagy az ezekkel járó aggályokkal és kellemetlenségekkel, és hogy milyen megoldást kínálsz nekik, amikkel jobbá teheted az életüket. 

Mutasd meg pácienseid véleményeit

Elégedett pácienseid véleményei akkor lesznek igazán hasznosak, ha webhelyeden is felhasználod őket. Válaszd ki a legjobb Google Cégem adatlapodra, Facebook oldaladra, és egyéb nyilvános felületekre érkezett véleményeket, és helyezd el őket webhelyed kulcsfontosságú oldalain: a landing oldalakon, a főoldalon, és a „Rólunk” oldalon is.
Még egy külön „Pácienseik mondták” jellegű oldalt is kialakíthatsz webhelyeden, ahol csak ilyen véleményeket és értékeléseket tüntetsz fel. Ha pácienseid beleegyeznek, még egy rövid, videós „interjút” is készíthetsz velük, amikben megoszthatják tapasztalataikat.

Fogászati hírnévkezelés több helyszínen

Egyes fogászati csoportok több rendelőt is üzemeltetnek országszerte. Ezeknek a helyszíneknek mind erős helyi hírnévre van szüksége ahhoz, hogy jól teljesítsen a saját környékén.
Amennyiben egy ilyen szervezetet felügyelsz, fontos, hogy legyen egy egységes stratégiád a hírnévkezelésre, amelyet minden rendelő felhasználhat.
Ehhez ne felejtsd el teljesen kitölteni az összes mezőt minden adatlapodon, és tölts fel helyben készült képeket is, hogy a lehetséges páciensek tudják, mire számítsanak. Ne felejtsd el, hogy minden ilyen adatlapnak saját értékelése van, amit az alá írt vélemények határoznak meg.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!