Brandépítés az étterem marketingben: hogyan csináld?

Brandépítés az étterem marketingben

Brandépítési stratégiák egy étterem számára

Az étteremmarketing egyik legnagyobb kihívása egy vendéglátóhely márkaismertségének növelése. Ebben a cikkben megosztunk néhány hatékony stratégiát, amellyel tehetsz ezért! 
Brandépítés az étterem marketingben Egy étterem felfuttatásakor számos módon tehetünk azért, hogy több vendéget csábítsunk a konyhára – azonban a hosszú távú célok között minden esetben szerepel a brandépítés is, azaz az étterem hírnevének növelése, a reputáció megerősítése. Ez a tevékenység számos elemből állhat, és mindenképp sok munkát igényel – azonban néhány alapvető tippet betartva Te is tehetsz érte! 

Ismerd a célcsoportod! A buyer persona szerepe a brandépítésben

Az első lépés a brandépítésben az, hogy megismerd a célcsoportodat. Kik azok az emberek, akiket szeretnél megszólítani, és akik valószínűleg az éttermedbe látogatnak? Gondold át a demográfiai jellemzőiket, az érdeklődési körüket, az életstílusukat és az étkezési preferenciáikat. Ez segít kialakítani a kommunikációs stratégiát és a brand személyiségét, hogy a célcsoportodhoz hatékonyan szólhass.
Jól meghatározott buyer personák nélkül könnyen lehet, hogy nem jó üzeneteket juttatsz el a nem jó embereknek, amely viszont nem csak költséghatékonyság szempontjából rossz, de akár márkád hírnevét is károsíthatja. 
 

Adj a kiszolgálásra, adj az ételekre! 

Nagyon sok mindenre képes az optimalizált marketing munka, egy dologra azonban nem: ez pedig az élmény nyújtása. Ez a Te feladatod étteremvezetőként, és bár a jó vélemények gyűjtésében és közzétételében segíthet egy jó stratégia, azon a legjobb marketinges sem fog tudni, ha nem megfelelő a szolgáltatásod. 
Az étterem brandépítésének az alapját ezáltal a kiváló minőség képviseli, amely magáért beszél: az elégedett vendégek szóbeszéde, a pozitív értékelések felületeiden elengedhetetlen ahhoz, hogy szárnyra kapjon hírneved. 
 

Teremts emlékeket! Az eseménymarketing fontossága

A brandépítés során az élmények rendkívül fontosak. Gondolkodj kreatívan abban, hogyan teremthetsz különleges és emlékezetes élményeket az éttermedben. Lehetnek ezek egyedi fogások, tematikus események, különleges rendezvények, visszatérő alkalmak, egy-egy apró kedvesség a vendég felé: mindegy, csak úgy távozzon az étteremből, hogy évek múltán is emlékezzen rá! 
 

Legyen stílusod! 

Azok az éttermek, amelyek valóban hírnévvel rendelkeznek a vásárlóik körében egy dologban egyeznek: egyedi stílussal, hangulattal várják őket. Ez tesz Téged felismerhetővé, ez teszi branded emlékezetessé és különlegessé! Mindegy, milyen stílust választasz – a lényeg, hogy a célközönségednek, a buyer personáidnak megfelelő irányba vidd el az éttermet. 
 

Mutasd is meg ezeket! 

Mindegy milyen jó vagy, mindegy milyen fantasztikus az éttermed, ha azt senki nem találja meg. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a brandépítés csak tudatos marketing munkálatokkal együtt működhet. Persze, előfordulnak a világban olyan helyek, amelyek „csak úgy” szárnyra kaptak és a jó hírnév magától terjedt, azonban nem ez a jellemző – és nem éri meg várni a csodát. 

Egy jól kialakított marketing stratégiával a kiválóan megálmodott branded a célközönség szeme elé tárhatod! 
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok