Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 fontos tudnivaló a B2B tartalommarketingről

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A tartalommarketing egy összetett feladat, főleg akkor, ha az ember gondolatvezetőként szeretné megkülönböztetni magát az iparágán belül, és nem szeretne elveszni a megannyi online tartalom tengerében.

A tartalomgyártás, főként speciális tevékenységi kör esetében bonyolult feladatnak tűnhet- pedig egy pici tapasztalattal rutinszerű feladattá varázsolható. Ha úgy érzed, nincs időd, kedved vagy éppen kapacitásod a folyamatos tartalomgyártásra, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe együtt online jelenléted! 

 

Szóval mik azok a dolgok, amelyekre neked is oda kell figyelned B2B tartalommarketinged során? Mutatjuk!

 

1. Legalább három okból kell tartalmakat készítened

Hogy új ügyfeleket szerezhess

Ez a legtöbb B2B tartalommarketing projekt fő célja. Ha a költségvetés szemszögéből vizsgáljuk, a tartalommarketing akár háromszor annyi érdeklődőt is szerezhet, mint, a különböző outbound marketingmódszerek, ráadásul lényegesen olcsóbb is annál. Hogy új ügyfeleket szerezhess, tudatnod kell velük, hogy milyen értékeket kínálsz meglévő ügyfeleidnek, és biztosítanod kell azt is, hogy eszükbe juss, amikor meghozzák vásárlói döntésüket.

 

Hogy tanúbizonyságot adj relevanciádról meglévő ügyfeleidnek

Nem elég keményen dolgozni ahhoz, hogy új ügyfeleket szerezz – meg is kell valahogy tartanod őket! Figyelj oda az aktuális trendekre, és készíts olyan tartalmakat, amikkel bizonyíthatod szakértelmedet egy adott területen. Ha olyan tartalmakat tudsz készíteni egy ügyfél számára, ami szakértőként emeli ki őket a versenytársak közül, akkor garantáltan elégedettek lesznek veled.

 

Hogy új munkatársakat toborozhass

A professzionális körökben ádáz küzdelem zajlik a képzett munkaerőért. Szakértői tartalmaiddal azt is demonstrálhatod, hogy milyen értékeket képvisel céged, és hogy miért nálad érdemes jövőt tervezniük az álláskeresőknek. Habár sok belső érintett és meglévő alkalmazott talán nem látja majd sok értelmét, hogy ennyi figyelmet fordíts a webhely karriernek szentelt részére, ezek valójában a professzionális szolgáltatók webhelyeinek legnézettebb oldalai közé tartoznak.

 

2. A tartalommarketinggel akkor is megéri foglalkozni, ha a legjobb érdeklődők ajánlásokon keresztül érkeznek

A jó minőségű érdeklődők bevonzása minden professzionális szolgáltató számára óriási kihívás. Nem elég, hogy nehéz ilyen leadeket szerezni, általában a konverzióra is sok idő rávenni őket. Valójában a céged iránt érdeklődők nagyjából kétharmada nem fog vásárolni tőled a következő 3 hónapban.

 

Sok lehetséges érdeklődő általában ajánlásokon keresztül talál rá egy új szolgáltató cégre, azonban ez gyakran önmagában nem elég ahhoz, hogy egyáltalán felvegyék a kapcsolatot az adott vállalattal. Az emberek többsége saját maga szeretne meggyőződni róla, hogy az adott cég igenis ért ahhoz, amit csinál, és otthon van saját szakterületén. A B2B tartalommarketing során készített tartalmak mind remek bizonyítékul szolgálhatnak ehhez.

 

3. Szükség lesz egy jó szerkesztőre

Az igazán jó lehetőségek azonosítása, egy érdekfeszítő narratíva kialakítása és a tartalmak szerkesztői erejének ismerete mind külön készségek, amik messze túlmutatnak az egyszerű cikkíráson.

 

Rengeteg professzionális cég szeretne „tartalomvezéreltté” vagy „elsődlegesen digitálissá” válni, azonban ehhez fontos, hogy a minőség mindig a mennyiség felett álljon.

 

Egy cég rangidős tagjai például lehet, hogy hosszú napokat dolgoznak egy-egy cikken, de ettől ezek még nem feltétlenül állnak majd készen a webes publikációra – és itt lép színre a szerkesztő.

 

A cégeknek szükségük van valakire, aki arra sarkallja a tartalomkészítőket, hogy a lehető legjobb minőséget adják ki a kezeik közül. Ha minden szűretlenül kerül fel a webhelyre, akkor azzal súlyosan csorbíthatod a márkádról kialakult képet és véleményt. Ne feledd: egy rossz cikk képes végleg eltántorítani valakit attól, hogy bármikor cégeddel üzleteljen a jövőben.

 

4. Szedd össze céged közösségi jelenlétét

Temérdek márka van jelen a közösségi platformokon, amelyek ugyan biztosan valami érdekeset osztanak meg, mégis olyan közönséges képeket használnak hozzájuk, amikkel senkinek nem keltik fel az érdeklődését. Ez különösen a LinkedInen jelent problémát, ahonnan a közösségi B2B forgalom jelentős része érkezik a webhelyekre.

 

Próbálj tehát elfordulni a stock képek csapdájától, és, ha lehet, használd inkább saját képeidet cikkeid illusztrálásához.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalmak indexelése
2020-11-17

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási...

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”    

Hogyan hirdess Facebookon fogorvosként? Mutatjuk!
2020-11-12

Facebook hirdetések fogorvosoknak – A komplett útmutató

Habár a legtöbb naprakész fogorvos tisztában van vele, hogy a Facebookon milyen fontosak is az organikus tartalmak, sokan még mindig nem egészítették ki marketingstratégiájukat a Facebook hirdetéseivel.

B2B tartalommarketing
2020-11-03

4 fontos tudnivaló a B2B tartalommarketingről

A tartalommarketing egy összetett feladat, főleg akkor, ha az ember gondolatvezetőként szeretné megkülönböztetni magát az iparágán belül, és nem szeretne elveszni a megannyi online tartalom tengerében.

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat
2020-10-29

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid...

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban
2020-10-27

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!