A tartalommarketing egy összetett feladat, főleg akkor, ha az ember gondolatvezetőként szeretné megkülönböztetni magát az iparágán belül, és nem szeretne elveszni a megannyi online tartalom tengerében.
A tartalomgyártás, főként speciális tevékenységi kör esetében bonyolult feladatnak tűnhet- pedig egy pici tapasztalattal rutinszerű feladattá varázsolható. Ha úgy érzed, nincs időd, kedved vagy éppen kapacitásod a folyamatos tartalomgyártásra, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe együtt online jelenléted!
Szóval mik azok a dolgok, amelyekre neked is oda kell figyelned B2B tartalommarketinged során? Mutatjuk!
1. Legalább három okból kell tartalmakat készítened
Hogy új ügyfeleket szerezhess
Ez a legtöbb B2B tartalommarketing projekt fő célja. Ha a költségvetés szemszögéből vizsgáljuk, a tartalommarketing akár háromszor annyi érdeklődőt is szerezhet, mint, a különböző outbound marketingmódszerek, ráadásul lényegesen olcsóbb is annál. Hogy új ügyfeleket szerezhess, tudatnod kell velük, hogy milyen értékeket kínálsz meglévő ügyfeleidnek, és biztosítanod kell azt is, hogy eszükbe juss, amikor meghozzák vásárlói döntésüket.
Hogy tanúbizonyságot adj relevanciádról meglévő ügyfeleidnek
Nem elég keményen dolgozni ahhoz, hogy új ügyfeleket szerezz – meg is kell valahogy tartanod őket! Figyelj oda az aktuális trendekre, és készíts olyan tartalmakat, amikkel bizonyíthatod szakértelmedet egy adott területen. Ha olyan tartalmakat tudsz készíteni egy ügyfél számára, ami szakértőként emeli ki őket a versenytársak közül, akkor garantáltan elégedettek lesznek veled.
Hogy új munkatársakat toborozhass
A professzionális körökben ádáz küzdelem zajlik a képzett munkaerőért. Szakértői tartalmaiddal azt is demonstrálhatod, hogy milyen értékeket képvisel céged, és hogy miért nálad érdemes jövőt tervezniük az álláskeresőknek. Habár sok belső érintett és meglévő alkalmazott talán nem látja majd sok értelmét, hogy ennyi figyelmet fordíts a webhely karriernek szentelt részére, ezek valójában a professzionális szolgáltatók webhelyeinek legnézettebb oldalai közé tartoznak.
2. A tartalommarketinggel akkor is megéri foglalkozni, ha a legjobb érdeklődők ajánlásokon keresztül érkeznek
A jó minőségű érdeklődők bevonzása minden professzionális szolgáltató számára óriási kihívás. Nem elég, hogy nehéz ilyen leadeket szerezni, általában a konverzióra is sok idő rávenni őket. Valójában a céged iránt érdeklődők nagyjából kétharmada nem fog vásárolni tőled a következő 3 hónapban.
Sok lehetséges érdeklődő általában ajánlásokon keresztül talál rá egy új szolgáltató cégre, azonban ez gyakran önmagában nem elég ahhoz, hogy egyáltalán felvegyék a kapcsolatot az adott vállalattal. Az emberek többsége saját maga szeretne meggyőződni róla, hogy az adott cég igenis ért ahhoz, amit csinál, és otthon van saját szakterületén. A B2B tartalommarketing során készített tartalmak mind remek bizonyítékul szolgálhatnak ehhez.
3. Szükség lesz egy jó szerkesztőre
Az igazán jó lehetőségek azonosítása, egy érdekfeszítő narratíva kialakítása és a tartalmak szerkesztői erejének ismerete mind külön készségek, amik messze túlmutatnak az egyszerű cikkíráson.
Rengeteg professzionális cég szeretne „tartalomvezéreltté” vagy „elsődlegesen digitálissá” válni, azonban ehhez fontos, hogy a minőség mindig a mennyiség felett álljon.
Egy cég rangidős tagjai például lehet, hogy hosszú napokat dolgoznak egy-egy cikken, de ettől ezek még nem feltétlenül állnak majd készen a webes publikációra – és itt lép színre a szerkesztő.
A cégeknek szükségük van valakire, aki arra sarkallja a tartalomkészítőket, hogy a lehető legjobb minőséget adják ki a kezeik közül. Ha minden szűretlenül kerül fel a webhelyre, akkor azzal súlyosan csorbíthatod a márkádról kialakult képet és véleményt. Ne feledd: egy rossz cikk képes végleg eltántorítani valakit attól, hogy bármikor cégeddel üzleteljen a jövőben.
4. Szedd össze céged közösségi jelenlétét
Temérdek márka van jelen a közösségi platformokon, amelyek ugyan biztosan valami érdekeset osztanak meg, mégis olyan közönséges képeket használnak hozzájuk, amikkel senkinek nem keltik fel az érdeklődését. Ez különösen a LinkedInen jelent problémát, ahonnan a közösségi B2B forgalom jelentős része érkezik a webhelyekre.
Próbálj tehát elfordulni a stock képek csapdájától, és, ha lehet, használd inkább saját képeidet cikkeid illusztrálásához.