Online marketing hoteleknek, online marketing szállodáknak, turizmusmarketing - 8 hatékony tipp hoteleknek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

8 szállodamarketing-taktika a foglalások fellendítésére

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Egy szálloda tulajdonosaként vagy marketingeseként nem az a kérdés, hogy kell-e időt, energiát és pénzt fektetned szállodád online marketingjébe, hanem az, hogy hogyan tűnj ki ezzek a versenytársaid közül. Hoztunk néhány olyan tippet, amelyeket a szezonoktól, trendektől és aktualitásoktól teljesen függetlenül is érdemes megfogadni, mindegy, hogy egy szállodalánc, vagy egy üdülő foglalásait szeretnéd növelni.

 

1. Legyen egy jó weboldalad

Ahogyan minden út Rómába, úgy minden online marketingcsatorna szállodád webhelyére vezet, hiszen itt történik közvetlen szobafoglalásaid nagy része. Bárhonnan is érkezzenek ide az érdeklődők, fontos, hogy minden szállodáddal kapcsolatos információhoz azonnal hozzáférjenek webhelyeden, és persze hogy könnyedén szállást foglalhassanak maguknak. Szállodád webhelyének tehát rendelkeznie kell egy megfelelően működő foglalási rendszerrel is az önálló foglalások kezelésére. Arról se feledkezz meg, hogy a weboldal minden tartalmának és funkciójának tökéletesen kell működnie mobileszközön is!

 

2. Alkalmazz SEO-t

Egy igényesen összerakott webhely nem sokat ér, ha az utazni vágyók nem találnak rá az interneten, amikor szállást keresnek maguknak célállomásukon. Ezt a problémát SEO-val oldhatod meg. A SEO, vagyis keresőoptimalizálás segít, hogy szállodád magas pozícióban jelenjen meg a találatok között, amikor valaki kapcsolódó témára keres rá a Google-on.

 

Ehhez figyelned kell rá, hogy milyen kulcsszavakat használsz tartalmaidban, megfelelően ki kell töltened tartalmaid meta címkéit (beleértve a képek ALT szövegeit is), illetve logikus kapcsolatokat kell felállítanod oldalaid között hivatkozások segítségével. Mindemellett törekednek kell arra is, hogy webhelyed gyors és biztonságos legyen, illetve hogy minél több hiteles külső webhely hivatkozzon rá. Mindezekkel jelentősen növelheted az esélyét, hogy az utazni vágyó felhasználók rátaláljanak szállodád webhelyére, amikor szállást vagy hasonló témájú tartalmakat keresnek az interneten.

 

3. Mutasd meg, hogy mitől egyedi szállodád

Ha azt szeretnéd, hogy az utazni készülő leendő vendégek a te szállodádat válasszák a versenytársak helyett, akkor meg kell mutatnod, hogy mi olyat kínálsz, amit senki más nem. Ezt az egyediséget szállodád marketingkampányainak is reflektálniuk kell.

 

A vendéglátás az ügyfelek kiszolgálásáról szól, és minden, amit vendégeidért teszel többszörösen megtérül majd – például ajánlások formájában. Igyekezz tehát valamit máshogy kínálni, mint a konkurencia, legyen szó egy kis ajándékról a vendégek szobájában, vagy bármi másról, amivel kiemelkedhetsz a tömegből.

 

Több közvetlen foglalást, rendezvényhelyszín ajánlatkérést szeretnél? Segítünk, kihozzuk a maximumot hoteled online marketingjéből! Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!

 

4. Szerezz ajánlásokat tekintélyes forrásokból

Ha szeretnél biztosítani magadnak néhány stabil vendégforrást, akkor próbálj felkerülni a helyi turisztikai irodák listáira is. Az online szállodamarketingben nagy értéke van az ilyen webhelyeken elhelyezett hivatkozásoknak (amelyek szállodád webhelyére mutatnak), de már az is sokat jelent, ha egy utazási iroda üzlethelységében is elhelyezheted szórólapjaidat. Ezek mind azt jelzik az utazóközönségnek, hogy szállodád minőségi és megbízható, hiszen egy tekintélyes utazási iroda is a nevét adja hozzá.

 

Hasonlóképpen, az online hivatkozások megerősítik a Google webhelyedbe vetett bizalmát, aminek hatására gyakrabban jelenhet majd meg szállodád az első találatok között. Nem árt jó kapcsolatokat ápolni a helyi és környékbéli rendezvényhelyszínekkel, és felkínálni nekik szállodádat, mint szálláslehetőséget rendezvényeik idejére.

 

5. Keress egy jó értékesítőt

Ha sikerül egy helyi céggel összeállnod, ami rendszeresen reklámozza szállodádat ügyfeleinek, akkor igyekezz erős ösztönzőkkel fenntartani egy kölcsönösen előnyös partnerkapcsolatot vele. Ha terjeszkedni szeretnél, akkor mindenképpen érdemes kijelölnöd egy értékesítőt, aki nem csak a meglévő partnereiddel tartja a kapcsolatot, hanem folyamatosan keresi a legjobb lehetőségeket is újak kiépítésére.

 

6. Hódítsd meg a közösségi médiát

Elképesztő mennyiségű forgalomról maradnak le azok a szállodák, amelyek 2020-ban nincsenek aktívan jelen a közösségi médián. Minden érdemleges közösségi platformra ingyenesen lehet üzleti fiókot regisztrálni egy cég nevében, ráadásul ezen adatlapok kitöltése sem igénye túl sok időt.

 

Persze szimplán csak jelen lenni az ilyen platformokon még nem elég, hiszen folyamatosan foglalkoznod kell velük. Fontos, hogy legalább egy személy foglalkozzon szállodád közösségi jelenlétével, nehogy márkád neve feledésbe merüljön. Posztoljon rendszeresen friss, értékes tartalmakat, amelyek érdekelhetik szállodád ügyfeleit – ezek például szállodád blogjáról is érkezhetnek, megosztott cikkek formájában.

 

A közösségi média továbbá lehetővé teszi a célzott hirdetési kampányok létrehozását és futtatását is. Használd ki ezt a lehetőséget, hogy szállodád nevét olyan felhasználókhoz is eljuttathasd, akik másképpen nem biztos, hogy hallottak volna szállodádról.

 

7. Ügyelj a véleményekre és ajánlásokra

Néha a bizonytalan leendő vendégeknek csupán egy kis megerősítésre van szükségük arról, hogy valóban a te szállodádat érdemes választaniuk. Ez a vélemények és ajánlások szerepe az online szállodamarketingben. Azzal, hogy kiváló szolgáltatást nyújtasz vendégeidnek, magas értékeléseket és pozitív véleményeket, ajánlásokat érdemelhetsz ki tőlük, amiket a nyilvánossággal is megosztanak majd.

 

Fontos, hogy minden olyan platformon rajta tartsd a szemed, ahol a felhasználók véleményeket írhatnak szállodádról. A TripAdvisor, a Facebook és a Google Cégem persze mind ilyenek, de már egy pozitív Instagram hozzászólás is sokat dobhat márkád tekintélyén. Ügyelj arra, hogy a negatív hangvitelű véleményekre minél hamarabb, professzionálisan, kimérten és higgadtan reagálj – had lássák az emberek, hogy szíveden viseled vendégeid sorsát és odafigyelsz a visszajelzésekre!

 

8.  Törekedj személyre szabott online szállodamarketingre

Mint említettük, fontos, hogy valahogyan el tudd különíteni szállodádat a versenytársaktól. Ezt többek között úgy teheted meg, hogy igyekszel minden ügyfeledet egyedien kezelni. Küldj nekik névre szóló üzeneteket és személyre szabott ajánlatokat, hogy éreztesd velük, nem csak statisztikák számodra.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!