Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 profi tipp a sikeres kórházmarketinghez kórházigazgatóknak

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Egy kórházigazgatónak nap mint nap számtalan kihívással kell szembenéznie csapata élén, és a marketing csupán egy ezek közül. Igazgatóként a te felelősséged kiváló egészségügyi élményeket biztosítani a páciensek számára, gondoskodni alkalmazottjaid és a betegek biztonságáról, a továbbképzésekről, a felszerelések beszerzéséről és karbantartásáról, tisztában lenni a kórház pénzügyeivel, az üzleti és egyéb kapcsolatokkal, és gyakorlatilag minden mással, ami egy kórházhoz köthető.
 

A kórházmarketingre azonban egyedi kategóriaként érdemes tekinteni, hiszen valamennyi felsorolt feladatban segíthet előrébb jutni.
A kórházigazgatókat meglehetősen megosztja a marketing kérdése. Vannak, akik nem tanúsítanak neki nagy értéket, míg mások el sem tudnák képzelni stratégiájukat a bevett marketingszokások nélkül.
Természetesen azt is szem előtt kell tartanunk, hogy nincs két egyforma kórház, és nincs két egyforma marketingcsapat sem. Egyes intézmények csupán néhány főt alkalmaznak erre a feladatra, míg mások egész marketingosztályokat alakítanak ki.
Függetlenül azonban attól, hogy mekkora csapat áll a rendelkezésedre, kórházigazgatóként egy befektetésként kell kezelned a kórházmarketinget, nem pedig költségként, hiszen, ha jól csinálják, képes akár többszörösen is megtérülni, illetve segíthet a kórház egyéb céljainak elérésében is.

Íme hét profi tanács a hatékony kórházmarketinghez kórházigazgatók számára!

 

1. A marketing nagyon kedvezően képes megtérülni

Ha jól csinálják, a marketing pozitívan és látványosan megtérül majd. Ehhez persze számon kell tartanod marketinged eredményeit, lehetőleg az űrlapok és hívások nyomon követésével, illetve az utóbbiak rögzítésével.
A hívások nyomon követése lényegében azt jelenti, hogy megfigyeled, hány hívás érkezett az emailekben, hivatkozásokban, és egyéb felületeken elhelyezett telefonszámokra. Ez lehetővé teszi számodra, hogy kiderítsd, hol találnak rá kórházadra lehetséges pácienseid, illetve, hogy honnan érkeznek a legértékesebb hívások.
Mindezt egy olyan rendszerben ajánlott nyomon követni, ami összesíti a hívások és űrlapok adatait, és egy könnyedén átlátható felületen segít megállapítani különböző mutatókat, (CPC, CPI, stb.) az attribúciókat (a hívások forrását) és egyéb, fontos tudnivalókat.
Az igazán modern működésű kórházak összekötik ezeket a hívásokat a később felvett páciensekkel, illetve azok adataival, hogy megállapíthassák a hívások pontos értékét, illetve a megtérüléseket is.

 

2. A marketing rengeteget segíthet kórházad márkájának

A márka több, mint egy szimpla logó. A márka egy üzenet és egy élmény, amelyet kórházad kínál nem csupán pácienseidnek, hanem orvosaidnak, asszisztenseidnek, a helyi közösségnek és a veled együtt dolgozó partnereknek is.
A marketing és a márka megfelelő összehangolásával kórházi marketinged a megfelelő márkaszemélyiséget, hangnemet és hangsúlyt kommunikálhatja minden célcsoport irányába.
Amennyiben sikerül összehangolni márkád stratégiáját marketingeddel, könnyebben és hatékonyabban kommunikálhatsz majd célcsoportjaiddal, illetve méretezhető kampányokat alakíthatsz ki kórházad számára.
Egy márkakép kialakításához érdemes tapasztalt marketingügynökség segítségét kérni, hogy gazdaságosan és hatékonyan letudhasd az ezzel járó, egyébként költséges és összetett feladatokat.

 

3. A kórházmarketing segít új és visszatérő pácienseket szerezni

Kórházmarketingednek ki kell térnie mind az új páciensek bevonzására, mind pedig a korábbiak visszaszerzésére. Az ajánlatkérések, érdeklődések mindenképpen pozitív jelek, de csak akkor érnek majd bármit is, ha ezek az érdeklődők végül tényleges páciensekké konvertálnak majd.
Az érdeklődők kezelését telefonos ügyfélszolgálatod végzi majd. Persze ez a csapat is egy stratégia alapján kell, hogy együttműködjön, különösen az először telefonálók esetében, akik gyakran azt sem tudják, hogy egész pontosan mit kell kérdezniük az ügyfélszolgálattól. Meglehet például, hogy érdemes lesz kialakítani egy külön osztályt, akik kifejezetten ezekkel az először hívó páciensekkel foglalkoznak, és a megfelelő helyre küldik őket (akár átkapcsolással, akár szállodád webhelyén).
A marketing persze a már meglévő páciensekkel kialakított kapcsolatokat is segíthet megerősíteni. Ha például egy kezelés heteket, vagy hónapokat vesz igénybe, ez alatt folyamatosan kommunikálhatsz pácienseiddel emailek és egyéb üzenetek segítségével.

 

4. A kórházmarketing, mint a közösségépítés eszköze

A kórházmarketing a közösségedre is pozitív hatással lehet. Számos olyan közösségszolgáló egészségügyi kampányt indíthatsz, amelyek felhívják a figyelmet az egészséges táplálkozásra, a káros szokások veszélyeire, vagy az éppen aktuális egészségügyi problémák (pl. szezonális allergiák, stb.) tudnivalóira és kezelésére.

 

5. Segíthet új pácienseket szerezni az együttműködő orvosokon keresztül

Számos kórházba kerülnek olyan páciensek, akiket magán- vagy állami orvosok utaltak be további vizsgálatokra vagy összetettebb kezelésekre. Ehhez persze egy kórháznak pozitív kapcsolatokat kell ápolnia a közeli orvosokkal, amiben szintén sokat segíthetnek a különböző marketingtevékenységek.
Kórházad többek között például hasznos tartalmakat biztosíthat külsős orvosok számára, akik ezeken keresztül fedezhetik fel intézményedet, hogy kapcsolatokat alakíthass ki velük.

 

6. A kórházmarketing segíthet a PR-ban, illetve a válságkezelésben is

Akár a marketing részeként zajlik a PR, akár önálló stratégiát követ, az igazán sikeres kórházak különböző osztályai összehangoltan végzik munkájukat.
A PR egy összetett terület, aminek számos feladata van: minél több pozitív sajtot szerezni a negatívumok kikerülésével, sajtókonferenciákat tartani, interjúkat szervezni és lebonyolítani, válságot kezelni, megszervezni a közösségi rendezvényeken való részvételeket, illetve a cégek közötti kommunikációt. Mindez az elmúlt évek során egyre többet zajlott a közösségi médián.
Tehát, habár a marketing és PR másképpen zajlik minden kórháznál, a legfontosabb az, hogy ezek a csapatok mindig összehangoltan dolgozzanak a közös cél elérése érdekében.

 

7. A kórházmarketing több érintettet is képes támogatni

Egy kórház működésének számos érintettje van – ide tartozik a felsővezetőség, az orvosok, a támogatók, illetve a közeli közösség is. A kórházmarketing minden ilyen csoportot képes támogatni.
Ha például az orvosokról van szó, a marketing segíthet üzeneteken és különböző kampányokon keresztül kivitelezni a kórház elképzeléseit. Mindez segít bevonni az orvosokat is ezekbe a tevékenységekbe, akik így szívesebben veszik majd ki aktívan a részüket az elképzelések megvalósításából.
Támogatókból mindig jó többet szerezni, de nem szabad megfeledkezni a meglévőkről sem. A marketing segíthet éreztetni a támogatókkal, hogy mennyire értékes is a segítségük, és ezzel bizonyítani nekik, hogy továbbra is szüksége van rájuk kórházadnak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Lighthouse  SEO
2021-11-25

Mi közük van a Google Lighthouse pontszámoknak a SEO-hoz?

A Lighthouse az egyik legfontosabb sebességmérő eszköz a Google-tól, amely kifejezetten az alapvető webes vitals-mutatókat segít ellenőrizni az oldalélmény javítása céljából. Mi több, amikor a Google PageSpeed Insight sebességmérőt használod, a végeredményekbe a Lighthouse pontszámok is beleszámítanak.

online jelenlét kialakítása
2021-11-24

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész
2021-11-23

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak. Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.  

utazásos frissítés google
2021-11-18

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google...

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Online vélemények kezelése
2021-11-17

Így kezeld hatékonyan ügyfeleid online véleményeit

Az információ korát éljük. Minden fontos tudnivaló néhány kattintásra van csupán, így nem meglepő, hogy a vásárlók előszeretettel keresik fel az interneten mások véleményeit. Az ügyfelek által írt hozzászólások, vélemények és más visszajelzések nélkülözhetetlenek egy modern márka számára. Az emberek túlnyomó többsége (durván 90%-a) utánanéz az online véleményeknek, mielőtt meghozná vásárlói döntését.

A SEO és a PPC marketing kapcsolódása a fogászati marketingben | Marketing Professzorok
2021-11-16

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 1.rész

Hogyan hangolhatjuk össze hatékonyan a fogászati keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett hirdetéseket (PPC)? Erről lesz szó a következő cikkünkben! 

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!