7 online marketing eszköz, amikkel rengeteg időt spórolhatsz - Online marketing kezdőknek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 online marketing eszköz, amikkel rengeteg időt spórolhatsz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A kezdő vállalkozások nagy része képtelen hosszútávon fenntartani magát. Pofonszerű nyitás, ugye? Sajnos, ez a csúf igazság – legyen szó akár egy telített, vagy éppen kihalt piacról, pénzügyi problémákról, vagy egy átfogó stratégia hiányáról, sok cég dől be rövid időn belül, és kénytelen feladni a küzdelmet.

 

A mai digitális világban az is végzetes hiba, ha egy cégvezető elhanyagolja a dolgok online oldalát. Manapság létfontosságú a megfelelő internetes jelenlét, és az online kommunikáció eszközeinek kihasználása, hogy márkád az emberek tudatába férkőzhessen, és lehetőség szerint ott is maradhasson. Ez az online marketing.

 

Habár a digitális marketing kapcsán gyakran a közösségi média, a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing, és egyéb fontos elemek kerülnek előtérbe, ritkán esik szó azokról az eszközökről, amelyek megkönnyítik, kiegészítik ezeket a tevékenységeket. Ha te magad is éppen egy céget készülsz alapítani, esetleg éppen most indítottál egyet, vagy meglévő vállalkozásodról érzed úgy, hogy teljesíthetne jobban is, akkor vess egy pillantást ezekre a népszerű, és rendkívül hasznos online marketing eszközökre!
 

1. MailChimp

A marketinges közhiedelemmel ellentétben az email marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb marketing eszköz, amit alkalmazhatsz, függetlenül attól, hogy a B2B vagy a B2C szektorban tevékenykedsz.

 

Ha van egy eszköz, amit minden email marketinggel foglalkozónak ismernie kell, az a MailChimp. A cég 2001 óta működik, így bőven volt idejük kitanulni a hatékony email marketing minden apró részletét. Az évek során több mint 12 millió felhasználót szerzett magának. Ha még csak most kezdesz ismerkedni az email marketinggel, akkor a MailChimp sok terhet levehet a vállaidról. Az ingyenes csomagajánlat a legtöbb fő funkcióval rendelkezik, és 2000 feliratkozót, illetve havonta legfeljebb 12 ezer kiküldött emailt támogat – ez eleinte tökéletes lesz a legtöbbek számára. Ha később bővül email listád, akkor ezzel arányosan történik majd az árazás is. Ekkor már érdemes lesz elgondolkodni egy egyedi, akár weboldaladba illesztett hírlevélküldő rendszer kialakításáról.

 

2. HubSpot

Kevés olyan digitális marketinges aktív ma, aki ne hallott volna a HubSpotról. A vállalat az évek során a marketing, az értékesítés, és az ügyfélkezelő szoftverek egyik vezető képviselőjévé vált. A HubSpot szoftvere egy teljes körű marketing szolgáltatást kínálnak, amelyek a marketingtölcsér első lépésétől az utolsóig segítik a munkádat. Legyen szó SEO-ról, blogolásról, közösségi médiáról, webhelykezelésről, landing oldalakról, automatizálásról, emailekről, analitikáról, és így tovább, a HubSpotnak gyakorlatilag mindenre van megoldása.

 

Mindez ráadásul egyetlen szoftveren belül található, így nem kell többfelé szakadnod, vagy több előfizetést kezelned. Ez sokat segíthet a kezdetekben, és később is, amikor már egy sokkal nagyobb céget kell összetartanod.

 

3. Trello

A Trello a ma elérhető egyik legnépszerűbb szervezőeszköz, ami kifejezetten az online dolgozó csapatok együttműködését segíti elő. A Trello egyszerűbbé teszi a projektkezelést, összehangolt, zökkenőmentes, hatékonyabb munkavégzést biztosítva például egy online marketingcsapat számára.

 

Például ha valaki ír egy új bejegyzést, azt könnyedén megoszthatja a többi szerkesztővel, mielőtt publikálná azt, hogy a többiek ellenőrizhessék azt, és megjegyzéseket írhassanak hozzá, vagy módosíthassák a cikket. Mielőtt a Trello és a hasonló csapatszoftverek elterjedtek volna, ezt emailekkel voltunk kénytelenek megoldani, ami egy nagyobb csapat esetén gyorsan kaotikussá és átláthatatlanná tette az ember digitális postaládáját.

 

Ha cégedben fontos a csapatmunka, akkor mindenképpen érdemes adni egy esélyt a Trellónak, ami nem mellesleg egy ingyenes eszköz!

 

4. Hootsuite

A közösségi médiás fiókok kezelése még egy kisebb vállalkozásnak is rengeteg idejébe kerülhet, a nagyobb cégekről nem is beszélve. Ez azonban nem szabad, hogy kifogás legyen a közösségi média használata ellen, hiszen a különböző platformok egy modern digitális-marketing stratégia szerves részévé váltak.

 

Szerencsére a Hootsuite sokkal átláthatóbbá, kezelhetőbbé teszi a közösségi média marketinget azzal, hogy fejlett ütemező eszközöket kínál a bejegyzések időzítésére, ami egyébként egy rettentően időigényes folyamat lenne. A Hootsuite persze sok más közösségi feladatot is egyszerűbbé tesz, például a felületéről közvetlenül válaszolhatsz a hozzászólásokra, és láthatod azokat a nyilvános bejegyzéseket, amelyekben megemlítették márkád nevét, így javarészt feleslegessé válik minden platformot külön kezelni. Akár előre megírt válaszokat is készíthetsz, még gyorsabbá téve ezzel a reakciókat az ügyfelek megjegyzéseire.

 

5. Google Analytics

Ha van egy eszköz, ami nem simán „hasznos”, hanem egyszerűen létfontosságú, akkor az az ingyenes Google Analytics. Ez az az eszköz, amit abban a pillanatban el kell kezdened használni, amint céged webhelye nyilvánossá válik.

 

Az Analytics rendkívül részletes adatokat kínál webhelyedről és annak látogatóiról átlátható, szűrhető, testreszabható jelentések formájában, segít nyomonkövetni a konverziókat, és általánosságban megfontoltabb marketingdöntéseket hozni.

 

Az Analyticsban láthatod például, hogy a felhasználók mely forrásokból érkeznek a webhelyedre, annak melyik oldalára, hányan nézelődnek tovább, és hányan fordulnak vissza róla, milyen eszközökről böngésznek, melyik országból, milyen nyelveket beszélnek, mennyi ideig böngésznek, és így tovább. Ezen információk birtokában sokkal hatékonyabb kampányokat hozhatsz létre, felfigyelhetsz webhelyed hiányosságaira, és hatékonyabbá teheted marketingtörekvéseidet.

 

6. Followerwonk

Ha komolyan szeretnél foglalkozni a Twitterrel, akkor a Followerwonk sokkal könnyebbé teheti a munkádat. Az eszköz segít egy hatékonyabb Twitter stratégia kialakításában, többek között például úgy, hogy részletesen kielemzi fiókod analitikáit.

 

A Followerwonk egy könnyedén használható, mégis rendkívül hasznos eszköz, ami három főbb szolgáltatást kínál:

  • Keresés: Keress közösségi profilokat és hasonlítsd össze őket
  • Elemzés: Részletes statisztikák követőidről bemutatkozás, hely, követett profilok és egyéb szempontok szerint.
  • Optimalizálás: Hozz létre egy hatékonyabb stratégiát.

 

Habár az eszköz csak a Twittert támogatja, ha mélyebben is szeretnéd beleásni magad a platformba, akkor rengeteget segíthet!

 

7. Buzzsumo

A BuzzSumo szintén egy rendkívül népszerű eszköz, különösen azok számára, akik szeretnének jobban képben lenni piacuk helyzetével kapcsolatban.

 

Leendő, vagy jelenlegi cégtulajdonosként bizonyára tisztában vagy vele, hogy vannak versenytársaid, és jó tisztában lenni azzal, hogy mit csinálnak. Nos, a BuzzSumo pontosan ezt segíti elő, méghozzá olyan digitális adatokkal, amikről nem is tudtad, hogy a hasznodra válhatnak. Ha szeretnél többet megtudni versenytársaidról, például hogy milyen jellegű tartalmakkal érnek el sikereket, akkor a BuzzSumo az egyetlen eszköz, amire szükséged lesz ilyen téren.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!