7 online marketing eszköz, amikkel rengeteg időt spórolhatsz - Online marketing kezdőknek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 online marketing eszköz, amikkel rengeteg időt spórolhatsz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A kezdő vállalkozások nagy része képtelen hosszútávon fenntartani magát. Pofonszerű nyitás, ugye? Sajnos, ez a csúf igazság – legyen szó akár egy telített, vagy éppen kihalt piacról, pénzügyi problémákról, vagy egy átfogó stratégia hiányáról, sok cég dől be rövid időn belül, és kénytelen feladni a küzdelmet.

 

A mai digitális világban az is végzetes hiba, ha egy cégvezető elhanyagolja a dolgok online oldalát. Manapság létfontosságú a megfelelő internetes jelenlét, és az online kommunikáció eszközeinek kihasználása, hogy márkád az emberek tudatába férkőzhessen, és lehetőség szerint ott is maradhasson. Ez az online marketing.

 

Habár a digitális marketing kapcsán gyakran a közösségi média, a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing, és egyéb fontos elemek kerülnek előtérbe, ritkán esik szó azokról az eszközökről, amelyek megkönnyítik, kiegészítik ezeket a tevékenységeket. Ha te magad is éppen egy céget készülsz alapítani, esetleg éppen most indítottál egyet, vagy meglévő vállalkozásodról érzed úgy, hogy teljesíthetne jobban is, akkor vess egy pillantást ezekre a népszerű, és rendkívül hasznos online marketing eszközökre!
 

1. MailChimp

A marketinges közhiedelemmel ellentétben az email marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb marketing eszköz, amit alkalmazhatsz, függetlenül attól, hogy a B2B vagy a B2C szektorban tevékenykedsz.

 

Ha van egy eszköz, amit minden email marketinggel foglalkozónak ismernie kell, az a MailChimp. A cég 2001 óta működik, így bőven volt idejük kitanulni a hatékony email marketing minden apró részletét. Az évek során több mint 12 millió felhasználót szerzett magának. Ha még csak most kezdesz ismerkedni az email marketinggel, akkor a MailChimp sok terhet levehet a vállaidról. Az ingyenes csomagajánlat a legtöbb fő funkcióval rendelkezik, és 2000 feliratkozót, illetve havonta legfeljebb 12 ezer kiküldött emailt támogat – ez eleinte tökéletes lesz a legtöbbek számára. Ha később bővül email listád, akkor ezzel arányosan történik majd az árazás is. Ekkor már érdemes lesz elgondolkodni egy egyedi, akár weboldaladba illesztett hírlevélküldő rendszer kialakításáról.

 

2. HubSpot

Kevés olyan digitális marketinges aktív ma, aki ne hallott volna a HubSpotról. A vállalat az évek során a marketing, az értékesítés, és az ügyfélkezelő szoftverek egyik vezető képviselőjévé vált. A HubSpot szoftvere egy teljes körű marketing szolgáltatást kínálnak, amelyek a marketingtölcsér első lépésétől az utolsóig segítik a munkádat. Legyen szó SEO-ról, blogolásról, közösségi médiáról, webhelykezelésről, landing oldalakról, automatizálásról, emailekről, analitikáról, és így tovább, a HubSpotnak gyakorlatilag mindenre van megoldása.

 

Mindez ráadásul egyetlen szoftveren belül található, így nem kell többfelé szakadnod, vagy több előfizetést kezelned. Ez sokat segíthet a kezdetekben, és később is, amikor már egy sokkal nagyobb céget kell összetartanod.

 

3. Trello

A Trello a ma elérhető egyik legnépszerűbb szervezőeszköz, ami kifejezetten az online dolgozó csapatok együttműködését segíti elő. A Trello egyszerűbbé teszi a projektkezelést, összehangolt, zökkenőmentes, hatékonyabb munkavégzést biztosítva például egy online marketingcsapat számára.

 

Például ha valaki ír egy új bejegyzést, azt könnyedén megoszthatja a többi szerkesztővel, mielőtt publikálná azt, hogy a többiek ellenőrizhessék azt, és megjegyzéseket írhassanak hozzá, vagy módosíthassák a cikket. Mielőtt a Trello és a hasonló csapatszoftverek elterjedtek volna, ezt emailekkel voltunk kénytelenek megoldani, ami egy nagyobb csapat esetén gyorsan kaotikussá és átláthatatlanná tette az ember digitális postaládáját.

 

Ha cégedben fontos a csapatmunka, akkor mindenképpen érdemes adni egy esélyt a Trellónak, ami nem mellesleg egy ingyenes eszköz!

 

4. Hootsuite

A közösségi médiás fiókok kezelése még egy kisebb vállalkozásnak is rengeteg idejébe kerülhet, a nagyobb cégekről nem is beszélve. Ez azonban nem szabad, hogy kifogás legyen a közösségi média használata ellen, hiszen a különböző platformok egy modern digitális-marketing stratégia szerves részévé váltak.

 

Szerencsére a Hootsuite sokkal átláthatóbbá, kezelhetőbbé teszi a közösségi média marketinget azzal, hogy fejlett ütemező eszközöket kínál a bejegyzések időzítésére, ami egyébként egy rettentően időigényes folyamat lenne. A Hootsuite persze sok más közösségi feladatot is egyszerűbbé tesz, például a felületéről közvetlenül válaszolhatsz a hozzászólásokra, és láthatod azokat a nyilvános bejegyzéseket, amelyekben megemlítették márkád nevét, így javarészt feleslegessé válik minden platformot külön kezelni. Akár előre megírt válaszokat is készíthetsz, még gyorsabbá téve ezzel a reakciókat az ügyfelek megjegyzéseire.

 

5. Google Analytics

Ha van egy eszköz, ami nem simán „hasznos”, hanem egyszerűen létfontosságú, akkor az az ingyenes Google Analytics. Ez az az eszköz, amit abban a pillanatban el kell kezdened használni, amint céged webhelye nyilvánossá válik.

 

Az Analytics rendkívül részletes adatokat kínál webhelyedről és annak látogatóiról átlátható, szűrhető, testreszabható jelentések formájában, segít nyomonkövetni a konverziókat, és általánosságban megfontoltabb marketingdöntéseket hozni.

 

Az Analyticsban láthatod például, hogy a felhasználók mely forrásokból érkeznek a webhelyedre, annak melyik oldalára, hányan nézelődnek tovább, és hányan fordulnak vissza róla, milyen eszközökről böngésznek, melyik országból, milyen nyelveket beszélnek, mennyi ideig böngésznek, és így tovább. Ezen információk birtokában sokkal hatékonyabb kampányokat hozhatsz létre, felfigyelhetsz webhelyed hiányosságaira, és hatékonyabbá teheted marketingtörekvéseidet.

 

6. Followerwonk

Ha komolyan szeretnél foglalkozni a Twitterrel, akkor a Followerwonk sokkal könnyebbé teheti a munkádat. Az eszköz segít egy hatékonyabb Twitter stratégia kialakításában, többek között például úgy, hogy részletesen kielemzi fiókod analitikáit.

 

A Followerwonk egy könnyedén használható, mégis rendkívül hasznos eszköz, ami három főbb szolgáltatást kínál:

  • Keresés: Keress közösségi profilokat és hasonlítsd össze őket
  • Elemzés: Részletes statisztikák követőidről bemutatkozás, hely, követett profilok és egyéb szempontok szerint.
  • Optimalizálás: Hozz létre egy hatékonyabb stratégiát.

 

Habár az eszköz csak a Twittert támogatja, ha mélyebben is szeretnéd beleásni magad a platformba, akkor rengeteget segíthet!

 

7. Buzzsumo

A BuzzSumo szintén egy rendkívül népszerű eszköz, különösen azok számára, akik szeretnének jobban képben lenni piacuk helyzetével kapcsolatban.

 

Leendő, vagy jelenlegi cégtulajdonosként bizonyára tisztában vagy vele, hogy vannak versenytársaid, és jó tisztában lenni azzal, hogy mit csinálnak. Nos, a BuzzSumo pontosan ezt segíti elő, méghozzá olyan digitális adatokkal, amikről nem is tudtad, hogy a hasznodra válhatnak. Ha szeretnél többet megtudni versenytársaidról, például hogy milyen jellegű tartalmakkal érnek el sikereket, akkor a BuzzSumo az egyetlen eszköz, amire szükséged lesz ilyen téren.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!