Online marketing szállodáknak - 7 közösségi média marketing tipp szállodáknak

Közösségi média marketing tipp hoteleknek

7 közösségi média marketing tipp szállodáknak

czsofi Szerző:
czsofi

A közösségi média platformok gyökeresen megváltoztatták a marketing menetét az elmúlt évtizedben, és manapság minden modern cég számára marketingmixének nélkülözhetetlen részét képezik. A különböző hálózatok temérdek lehetőséget kínálnak a cégek számára, különös tekintettel a vendéglátásban, amelyet néhány platform kifejezetten ilyen jellegű funkciókkal célzott meg. A következőkben megnézzük, hogy mi is az a közösségi média marketing, és hogy hogyan végezhetik azt a szállodák hatékonyan 2019-ben!
 

Közösségi média marketing tipp hoteleknek

Mi az a közösségi média marketing?

A közösségi média marketing célja, hogy egy cég vagy márka a különböző közösségi hálózatokon hívja fel magára a figyelmét, kapcsolatot teremtsen közönségével (lehetséges és meglévő ügyfeleivel), és minél több embert ösztönözzön konverziókra akár magán a platformon, akár átirányítással, a saját webhelyén. Az ilyen jellegű közösségi tevékenységek listája hosszú, és az egyszerű szöveges bejegyzések írásától kezdve az élő közvetítéseken át a közösségi versenyekig sok technika áll a márkák rendelkezésére.

 

A közösségi média továbbá túlnyomórészt vizuális dolog, ami külön előnyt jelent a vendéglátóiparban működő márkák számára, és tökéletes csatornákat kínál a kétirányú márka-ügyfél kommunikáció lebonyolítására is, legyen szó leendő, meglévő, vagy akár volt (és esetleg visszatérő) ügyfelekről. Bizonyos platformok, mint például a Facebook olyan funkciókat is kínálnak, amelyek kifejezetten szállodaipari és egyéb vendéglátó egységek munkáját segíthetik – ilyen például az utazást fontolgató felhasználók megcélzása is a hirdetésekkel.

Közösségi média marketing tippek szállodáknak

1. Legyen egy terved

Minden (sikeres) marketingtevékenység egy stratégia megalapozósával kezdődik. Tudnod kell például, hogy kik is képezik célközönségedet a közösségi médián, és hogy mik iránt érdeklődnek. Ez segít eldönteni, hogy melyik platformokon érdemes aktívnak lenned, és melyeket jobb, ha hanyagolod.

 

Érdemes ebben a tervezési fázisban megfogalmazni néhány szabályt és irányvonalat is közösségi médiával foglalkozó csapatodnak, hogy mindenki tudja, hogy mit hogyan kell csinálni – ezzel biztosíthatod, hogy bárki is kezeli éppen például szállodád Facebook fiókját, ugyanabban a hangnemben és stílussal kommunikálnak az emberekkel, és mindannyian tudják, hogy milyen helyzetekben hogyan kell eljárni.

 

2. Tűzd ki céljaidat, és ügyelj rá, hogy mérhetők legyenek!

Ez átfogó stratégiád meghatározó része. Elengedhetetlen, hogy kitűzz egy fő célt marketingcsapatod elé, ami irányt mutat minden marketingtevékenységeteknek, és mindenki tudja, hogy mi is az, amiért mindent csináltok.

 

Elengedhetetlen továbbá, hogy a cél mérhető legyen, hiszen csak így tudhatod, hogy jó irányba haladtok-e stratégiád kivitelezése során. Az, hogy „több hozzászólást szeretnénk bejegyzéseinkre” nem elég konkrét cél, míg az, hogy 35%-kal több hozzászólást szeretnénk bejegyzéseinkre már igen, hiszen szám szerint mérhetők az eredmények.

 

Nagy tapasztalattal rendelkezünk az online turizmusmarketing területén. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy megtalálhassuk online kommunikációd gyenge pontjait, és kialakíthassuk egyedi, célközönség-specifikus és konverzióorientált komplex online marketing stratégiádat!

 

3. Optimalizáld közösségi profiljaidat

Ha mindez megvan, elkezdhetsz foglalkozni szállodád különböző közösségi profiljaival, vagy adatlapjaival. Egy szálloda számára különösen fontos, hogy az alapvető elérhetőségek (név, cím, telefonszám) karakterről karakterre pontosan megegyezzenek az összes felületen, ahol szerepelnek! Ezen kívül győződj meg róla, hogy minden egyéb információ szerepel a profilokon.

 

Érdemes észben tartani, hogy egy Twitter vagy Instagram fiókon jóval kevesebb információt tüntethetsz fel, mint például a Facebookon, ezért az ilyen platformokon kreatívabbnak kell majd lenned. Ügyelj rá, hogy jó minőségű képek kerüljenek fel szállodádról a profilra, de ne csak a fotóalbumokba, hanem a profilképbe és a borítóképbe is (ha van ilyenre lehetőség).

 

4. Ügyelj az egységességre

A közösségi médiás közönség általánosságban a koherenciát díjazza, nem pedig azt, ha csak arra használod a közösségi platformokat, hogy néha kidobj rájuk egy-egy önreklámot. A szállodaiparban nagyon fontos az egységesség, különösen ha tartalmak posztolásáról van szó. A követők hamar megfeledkeznek majd márkádról (vagy akár a követésedet is visszavonhatják), ha hetekig nem hallanak rólad.

 

Fontos, hogy legyen egy tartalmi naptárad, amiben jóval előre megtervezed magadnak, hogy mikor és mit fogsz posztolni az elkövetkezendő napokban, hetekben, vagy akár hónapokban (egy tervezett esemény, vagy ünnep tartalmait jóval előre el lehet készíteni, megelőzve ezzel a káoszt az utolsó pillanatban). Természetesen ez a tartalomnaptár nem nyilvános, csak a munkatársak segítségére van.

 

Fontos az is, hogy lehetőleg ugyanazokon a napokon posztolj (ha nem posztolsz minden nap), és lehetőleg ugyanakkor – ha az emberek tudják, hogy mikor számíthatnak tartalmakra (jó tartalmakra) szállodádtól, akkor valószínűbb, hogy rendszeresen visszatérnek majd profilodra, hogy ne maradjanak le ezekről.

 

Az egységességhez természetesen a stílus is hozzátartozik. Az alábbi példa ügyfelünk Facebook oldaláról származik, ahol az egyes kreatív tartalmakban is visszaköszön a négycsillagos gyermek- és bababarát hotel logójában és weboldalán megjelenő sárgás-barnás szín.

 

 

5. Ne félj a fizetett hirdetésektől

A közösségi média mindenkinek ingyenes nyilvánosságot ígér, ami így is van, azonban az algoritmusoknak manapság nagyon nehéz megfelelni, és egy olyan márka, ami csak most készül felfuttatni közösségi profiljait sokáig szenved majd, mire érdemleges organikus eléréseket kezd el látni. Ez számos kiépült, sikeres márka számára is kihívást jelenthet manapság – a megoldást (legalább is eleinte) kétségkívül a fizetett hirdetések jelentik majd, amelyek népszerűségtől függetlenül lehetővé teszik, hogy minél többekhez eljuttasd marketingüzeneteidet a különböző platformokon, méghozzá igen szofisztikált célzással.

 

A fizetett hirdetések egyik előnye, hogy kifejezetten olyan embereket érhetsz el velük, akik jó eséllyel érdeklődnének szállodád és annak kínálata iránt.

 

6. Légy aktív

A közösségi média egyik legfontosabb jellemzője a nevében is szerepel: közösség! Ki kell venned a részed a közösségi életből márkaként is, hogy releváns, érdekes, és emberi légy a felhasználók szemében. Tegyél fel kérdéseket bejegyzéseidben, reagálj, válaszolj a hozzászólásaikra, és általánosságban mutasd meg, hogy szállodád profilja több, mint egy logó és néhány szép kép.

 

Az alábbi példa szintén ügyfelünk, az gyermek- és bababarát Oxigén Hotel Family & Spa Facebook oldaláról származik. A Facebook oldalukat mi heti több tartalommal stratégiai szinten vezetjük a trendeknek és aktualitásoknak megfelelően, amit a hotel munkatársai és animátorai tesznek még személyesebbé és felhasználóbarátabbá.

 

 

Nem árt egy márkás hashtaget is készíteni, amivel könnyedén ellenőrizheted, hogy ki és mit beszél éppen márkádról a platformokon, hogy aztán ezekhez a beszélgetésekhez is csatlakozhass.

7. Próbálj ne túl sokat posztolni

Fent említettük, hogy nem ajánlatos hetekre (vagy akár napokra) eltűnni a közösségi médiáról márkaként, de a lónak van egy bizonyos másik oldala is, amire szintén nem jó átesni. Mint említettük, fontos az koherencia, de ne posztolj túl sokat egyszerre, különben az emberek hamar ráunhatnak, hogy csak szállodád tartalmaival van tele a hírfolyamuk. A Twitter talán kivételt képez, hiszen ott általában több rövidebb bejegyzés ajánlott egy nap, de az ottani közönségnek is van egy tűréshatára, ami után elkezdik leállítani a követésedet.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok