Online marketing szállodáknak - 7 közösségi média marketing tipp szállodáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 közösségi média marketing tipp szállodáknak

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi média platformok gyökeresen megváltoztatták a marketing menetét az elmúlt évtizedben, és manapság minden modern cég számára marketingmixének nélkülözhetetlen részét képezik. A különböző hálózatok temérdek lehetőséget kínálnak a cégek számára, különös tekintettel a vendéglátásban, amelyet néhány platform kifejezetten ilyen jellegű funkciókkal célzott meg. A következőkben megnézzük, hogy mi is az a közösségi média marketing, és hogy hogyan végezhetik azt a szállodák hatékonyan 2019-ben!
 

Mi az a közösségi média marketing?

A közösségi média marketing célja, hogy egy cég vagy márka a különböző közösségi hálózatokon hívja fel magára a figyelmét, kapcsolatot teremtsen közönségével (lehetséges és meglévő ügyfeleivel), és minél több embert ösztönözzön konverziókra akár magán a platformon, akár átirányítással, a saját webhelyén. Az ilyen jellegű közösségi tevékenységek listája hosszú, és az egyszerű szöveges bejegyzések írásától kezdve az élő közvetítéseken át a közösségi versenyekig sok technika áll a márkák rendelkezésére.

 

A közösségi média továbbá túlnyomórészt vizuális dolog, ami külön előnyt jelent a vendéglátóiparban működő márkák számára, és tökéletes csatornákat kínál a kétirányú márka-ügyfél kommunikáció lebonyolítására is, legyen szó leendő, meglévő, vagy akár volt (és esetleg visszatérő) ügyfelekről. Bizonyos platformok, mint például a Facebook olyan funkciókat is kínálnak, amelyek kifejezetten szállodaipari és egyéb vendéglátó egységek munkáját segíthetik – ilyen például az utazást fontolgató felhasználók megcélzása is a hirdetésekkel.

Közösségi média marketing tippek szállodáknak

1. Legyen egy terved

Minden (sikeres) marketingtevékenység egy stratégia megalapozósával kezdődik. Tudnod kell például, hogy kik is képezik célközönségedet a közösségi médián, és hogy mik iránt érdeklődnek. Ez segít eldönteni, hogy melyik platformokon érdemes aktívnak lenned, és melyeket jobb, ha hanyagolod.

 

Érdemes ebben a tervezési fázisban megfogalmazni néhány szabályt és irányvonalat is közösségi médiával foglalkozó csapatodnak, hogy mindenki tudja, hogy mit hogyan kell csinálni – ezzel biztosíthatod, hogy bárki is kezeli éppen például szállodád Facebook fiókját, ugyanabban a hangnemben és stílussal kommunikálnak az emberekkel, és mindannyian tudják, hogy milyen helyzetekben hogyan kell eljárni.

 

2. Tűzd ki céljaidat, és ügyelj rá, hogy mérhetők legyenek!

Ez átfogó stratégiád meghatározó része. Elengedhetetlen, hogy kitűzz egy fő célt marketingcsapatod elé, ami irányt mutat minden marketingtevékenységeteknek, és mindenki tudja, hogy mi is az, amiért mindent csináltok.

 

Elengedhetetlen továbbá, hogy a cél mérhető legyen, hiszen csak így tudhatod, hogy jó irányba haladtok-e stratégiád kivitelezése során. Az, hogy „több hozzászólást szeretnénk bejegyzéseinkre” nem elég konkrét cél, míg az, hogy 35%-kal több hozzászólást szeretnénk bejegyzéseinkre már igen, hiszen szám szerint mérhetők az eredmények.

 

Nagy tapasztalattal rendelkezünk az online turizmusmarketing területén. Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy megtalálhassuk online kommunikációd gyenge pontjait, és kialakíthassuk egyedi, célközönség-specifikus és konverzióorientált komplex online marketing stratégiádat!

 

3. Optimalizáld közösségi profiljaidat

Ha mindez megvan, elkezdhetsz foglalkozni szállodád különböző közösségi profiljaival, vagy adatlapjaival. Egy szálloda számára különösen fontos, hogy az alapvető elérhetőségek (név, cím, telefonszám) karakterről karakterre pontosan megegyezzenek az összes felületen, ahol szerepelnek! Ezen kívül győződj meg róla, hogy minden egyéb információ szerepel a profilokon.

 

Érdemes észben tartani, hogy egy Twitter vagy Instagram fiókon jóval kevesebb információt tüntethetsz fel, mint például a Facebookon, ezért az ilyen platformokon kreatívabbnak kell majd lenned. Ügyelj rá, hogy jó minőségű képek kerüljenek fel szállodádról a profilra, de ne csak a fotóalbumokba, hanem a profilképbe és a borítóképbe is (ha van ilyenre lehetőség).

 

4. Ügyelj az egységességre

A közösségi médiás közönség általánosságban a koherenciát díjazza, nem pedig azt, ha csak arra használod a közösségi platformokat, hogy néha kidobj rájuk egy-egy önreklámot. A szállodaiparban nagyon fontos az egységesség, különösen ha tartalmak posztolásáról van szó. A követők hamar megfeledkeznek majd márkádról (vagy akár a követésedet is visszavonhatják), ha hetekig nem hallanak rólad.

 

Fontos, hogy legyen egy tartalmi naptárad, amiben jóval előre megtervezed magadnak, hogy mikor és mit fogsz posztolni az elkövetkezendő napokban, hetekben, vagy akár hónapokban (egy tervezett esemény, vagy ünnep tartalmait jóval előre el lehet készíteni, megelőzve ezzel a káoszt az utolsó pillanatban). Természetesen ez a tartalomnaptár nem nyilvános, csak a munkatársak segítségére van.

 

Fontos az is, hogy lehetőleg ugyanazokon a napokon posztolj (ha nem posztolsz minden nap), és lehetőleg ugyanakkor – ha az emberek tudják, hogy mikor számíthatnak tartalmakra (jó tartalmakra) szállodádtól, akkor valószínűbb, hogy rendszeresen visszatérnek majd profilodra, hogy ne maradjanak le ezekről.

 

Az egységességhez természetesen a stílus is hozzátartozik. Az alábbi példa ügyfelünk Facebook oldaláról származik, ahol az egyes kreatív tartalmakban is visszaköszön a négycsillagos gyermek- és bababarát hotel logójában és weboldalán megjelenő sárgás-barnás szín.

 

Közösségi média marketing tippek hoteleknek

 

5. Ne félj a fizetett hirdetésektől

A közösségi média mindenkinek ingyenes nyilvánosságot ígér, ami így is van, azonban az algoritmusoknak manapság nagyon nehéz megfelelni, és egy olyan márka, ami csak most készül felfuttatni közösségi profiljait sokáig szenved majd, mire érdemleges organikus eléréseket kezd el látni. Ez számos kiépült, sikeres márka számára is kihívást jelenthet manapság – a megoldást (legalább is eleinte) kétségkívül a fizetett hirdetések jelentik majd, amelyek népszerűségtől függetlenül lehetővé teszik, hogy minél többekhez eljuttasd marketingüzeneteidet a különböző platformokon, méghozzá igen szofisztikált célzással.

 

A fizetett hirdetések egyik előnye, hogy kifejezetten olyan embereket érhetsz el velük, akik jó eséllyel érdeklődnének szállodád és annak kínálata iránt.

 

6. Légy aktív

A közösségi média egyik legfontosabb jellemzője a nevében is szerepel: közösség! Ki kell venned a részed a közösségi életből márkaként is, hogy releváns, érdekes, és emberi légy a felhasználók szemében. Tegyél fel kérdéseket bejegyzéseidben, reagálj, válaszolj a hozzászólásaikra, és általánosságban mutasd meg, hogy szállodád profilja több, mint egy logó és néhány szép kép.

 

Az alábbi példa szintén ügyfelünk, az gyermek- és bababarát Oxigén Hotel Family & Spa Facebook oldaláról származik. A Facebook oldalukat mi heti több tartalommal stratégiai szinten vezetjük a trendeknek és aktualitásoknak megfelelően, amit a hotel munkatársai és animátorai tesznek még személyesebbé és felhasználóbarátabbá.

 

Közösségi média marketing szállodáknak

 

Nem árt egy márkás hashtaget is készíteni, amivel könnyedén ellenőrizheted, hogy ki és mit beszél éppen márkádról a platformokon, hogy aztán ezekhez a beszélgetésekhez is csatlakozhass.

7. Próbálj ne túl sokat posztolni

Fent említettük, hogy nem ajánlatos hetekre (vagy akár napokra) eltűnni a közösségi médiáról márkaként, de a lónak van egy bizonyos másik oldala is, amire szintén nem jó átesni. Mint említettük, fontos az koherencia, de ne posztolj túl sokat egyszerre, különben az emberek hamar ráunhatnak, hogy csak szállodád tartalmaival van tele a hírfolyamuk. A Twitter talán kivételt képez, hiszen ott általában több rövidebb bejegyzés ajánlott egy nap, de az ottani közönségnek is van egy tűréshatára, ami után elkezdik leállítani a követésedet.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!