Google Ads hibák - 7 hiba, amit el kell kerülnöd

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 drága Google Ads hiba (és elkerülésük)

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mindenki hibázik – kezdők és veteránok is, és habár a hibákból nagyon sokat tanulhatunk, nagyon sokat is veszíthetünk velük, különösen akkor, ha egy ügyfél marketing-költségvetéséről van szó, amit egy rosszul összeállított Google Ads kampány miatt sikerült néhány hét alatt felélni, bármilyen eredmény nélkül.
 

A Google Ads egy olyan területe az online marketingnek, ahol egy-egy kezdő hiba súlyos veszteségeket eredményezhet. Összegyűjtöttünk néhány nagyon tipikus kezdő hibát, amiket – bármilyen meglepő is – még a haladó felhasználók is hajlamosak elvéteni a Google Ads rendszerében. Lássuk is, hogy mik ezek, és hogy hogyan kerülheted el őket!

 

Google Ads hibák Nr. 1: Csak általános egyezésű kulcsszavakat használsz

Szarvashiba… Kulcsszókutatásodat követően büszkén, elégedetten nézegeted releváns, gyakran keresett kulcsszavaidat, amikkel érdeklődő forgalmat vonzhatsz webhelyedre, aminek egy részét jó eséllyel konverzióra is bírhatod majd. Egy héttel a hirdetések beindítása után arra leszel figyelmes, hogy sok a megjelenítésük, de valahogy nincs rendszer a CPC-ben és az átkattintási arányban. A konverziók száma pedig egyszerűen ijesztően alacsony. 

 

Általában ez az egyik legelső kezdő hiba eredmény: valószínűleg minden kulcsszavadat általános egyezéssel adtad meg (vagyis nem állítottad át a Google alapértelmezett beállítását). Ennek köszönhetően minden jött-ment keresésre megjelennek hirdetéseid, és bárki rájuk kattinthat, akár akar vásárolni tőled, akár nem. Sőt, akár érdekli a terméked vagy szolgáltatásod, akár nem.

 

Ha Google Ads hirdetéseket akarsz indítani, tisztában kell lenned az úgynevezett kulcsszóegyezési típusok fogalmával és hogy mikor melyiket érdemes használni. Az egyezési típusokkal adhatod meg, hogy a Google milyen szabályok alapján jelenítse meg hirdetéseidet a felhasználók számára, ha azok az általad megadott kulcsszavakra keresnek rá.

 

Az általános egyezés például lehetővé teszi, hogy hirdetéseid nem csak az általad megadott kulcsszavakra, hanem azok általános variációira is megjelenjenek: a szinonimákra, a lehetséges elírásokra, a szavak egyes- vagy többesszámára, és így tovább. Tehát elég sok mindenre, jó eséllyel olyan keresésekre is, amikre nem szeretnéd. Az általános egyezés tehát inkább a mennyiségre pályázik, nem pedig a minőségre. Ez persze bizonyos célokra hasznos lehet (különben nem létezne ez az egyezési típus), de a legtöbb esetben érdemes inkább valamilyen konkrétabb egyezési típust használni. A Google súgójában mindent megtalálsz ezekről, IDE kattintva eléred. 

 

Google Ads hibák Nr. 2: Minden hirdetéscsoportban csak egy hirdetést használsz

Sok kezdő (és meglepően sok haladó) hirdető hiszi azt magáról, hogy az ő hirdetése lesz az, ami legyűri az összes többit, és még a Google algoritmusát is hazavágja. Nos tény, lehet, hogy van egy hirdetéscsoportod, tökéletes kulcsszavakkal, és egy fantasztikus hirdetést kínálsz benne a releváns érdeklődésű keresőknek, de az online marketing világában kellő kísérletezés nélkül semmi sem működhet tökéletesen. Hidd el, nem túlzás!

 

Azzal, hogy egy hirdetés több verzióját is elkészíted egy csoporton belül sokkal nagyobb eséllyel találsz rá a lehető legjobbra közülük. 

Próbáld ki a következőt ahelyett, hogy csoportonként csak egy hirdetést csinálsz:

  • Legyen a csoportban egy általános verzió („Fedezd fel könyvkínálatunkat”)
  • Legyen egy termékkategóriát érintő („Íme legnépszerűbb klasszikus irodalmi könyveink”)
  • Legyen egy konkrét termékről szóló (Ide értelemszerűen egy konkrét termék hirdetése jön)

 

Ha ezek megvannak, futtasd őket egy hónapig, hogy elegendő adatot gyűjthess kiértékelésükhöz. A négy hét letelte után megnézheted, hogy melyikük teljesített a legjobban. Ez a módszer két okból nagyon előnyös:

  • Egyrészt kiszűrheted a rosszul teljesítő hirdetésverziókat.
  • Másrészt új verziókat készíthetsz a jól teljesítőkből, hogy megnézd, nem tudnál-e még többet kihozni belőlük néhány kisebb változtatással (mindig legyen egymás mellett három verzió).

 

Ezek után futtasd ezeket a hirdetéseket, amíg teljesítményük el nem kezd csökkenni, majd jöhet két új verzió a legjobból, és így tovább. A kísérletezési fázis lényegében soha nem ér véget, vagyis addig biztos nem, amíg a hirdetések élnek.

 

Google Ads hibák Nr. 3: Nem használsz elegendő bővítményt

Nem meglepő módon a legtöbb friss Google Ads hirdető nem is tud a hirdetésbővítmények létezéséről. A hirdetésbővítmények lehetővé teszik, hogy extra információkat jeleníts meg hirdetéseidben, vagy hogy egyszerűbbé tégy bizonyos műveleteket a felhasználók számára, közvetlenül hirdetéseiden keresztül.

 

A legtöbben a belsőlink-bővítményeket ismerik – ezek segítségével hirdetésedet további, a webhelyeden belüli oldalakra mutató linkekkel egészítheted ki. Ezen kívül megjeleníthetsz például egy telefonszámot is, amit az okostelefonos felhasználók azonnal, egy koppintással tárcsázhatnak. A legjobb az egészben, hogy ezek a bővítmények teljesen ingyenesen alkalmazhatók, tehát nem drágul miattuk a hirdetésed – nincs tehát semmilyen jó indok arra, hogy ne használd őket!

 

A hirdetésbővítmények nagy előnye, hogy hirdetéseid több helyet foglalnak el miattuk a képernyőn, így feltűnőbbé válnak a felhasználók számára. Ha sikerül az adott hirdetéshez a megfelelő bővítményeket kiválasztani, akkor sokkal jobb eredményeket érhetsz el velük, gyakorlatilag bármilyen extra költség nélkül.

 

Korábban részletesen írtunk a hirdetésbővítményekről, így itt most nem is foglalkozunk velük többet. IDE kattintva elolvashatod a cikkünket! 

 

Google Ads hibák Nr. 4: Nem teszel ajánlatot saját márkás kifejezéseidre

Habár a mai napig vita tárgya, a saját márkás szavakra is érdemes ajánlatot tenni a Google Ads rendszerében, hacsak a hirdetési költségkeret egy kisebb részével is. A helyzet az, hogy ha valaki konkrétan a márkád nevére keres rá, akkor az a felhasználó jó eséllyel kész megtenni egy konkrétabb lépést – például vásárolni akar. Ilyenkor a legszörnyűbb elveszíteni egy lehetséges ügyfelet csak azért, mert márkád nevére keresve egy másik cég hirdetése jelenik meg neki, és a tiéd nem (vagy csak lejjebb, a hirdetések alatt).

 

Egy, a márkádra ajánlatot tevő versenytárs nagyjából háromszor akkora összeget fog fizetni egyetlen kattintásért, mint te.  Ezzel a taktikával rendkívül releváns kattintásokat szerezhetsz minimális összegekért, és megelőzheted vele, hogy a jövőben a trükkös versenytársak kiszorítsák márkádat a fizetett találatok közül.

 

Ha idővel úgy véled, hogy márkád eléggé ismert, hogy az emberek a hirdetések ellenére is az organikus (nem fizetett) találatodra kattintanak, akkor talán megéri visszavenni a hirdetésekből, hogy ezzel megspórolj némi pénzt. Ez azonban tényleg csak akkor ajánlott, ha biztos vagy benne, hogy márkád elég erős, hogy megálljon a keresőoptimalizálás lábán is.

 

Szeretnéd, ha még több felhasználó ismerné meg a márkádat, termékeidet vagy szolgáltatásaidat? Végre felvennéd a harcot a konkurenciával egy bombabiztos online jelenléttel? Auditáljuk cégedet és felállítjuk komplex online marketing stratégiádat! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Google Ads hibák Nr. 5: Nem foglalkozol a „Keresési kifejezések” jelentéssel

A „Keresési kifejezések” jelentés vizsgálata elengedhetetlen a hirdetések teljesítményének ellenőrzéséhez. A Keresési kifejezések jelentés megmutatja, hogy hirdetéseid milyen keresésekre jelennek meg a felhasználóknak. Az adatok alapján láthatod, hogy a felhasználók pontosan mikre is keresnek rá, és némi rálátást is kapsz az esetleges szakadékokra kulcsszavaid és a ténylegesen beírt lekérdezések között.

Mindemellett ellenőrizheted, hogy hirdetéseid megjelennek-e olyan keresésekre is, amelyekre egyáltalán nem lenne szabad. Na de ilyenkor mi a teendő? Mindjárt erre is kitérünk!

 

Google Ads hibák Nr. 6:  Nem használsz kizáró kulcsszavakat

A kizáró kulcsszavak egy speciális kulcsszóegyezési típust képviselnek, ami lehetővé teszi, hogy megadj bizonyos szavakat, amikre nem szeretnéd, hogy megjelenjenek hirdetéseid.

 

Mikor hasznos ez? Nos, például amikor olyan felhasználókat szeretnél megcélozni hirdetéseiddel, akiknek a keresése mögött vásárlási szándék áll. Ha kizárod az „ingyenes” szót, akkor hirdetéseid nem fognak megjelenni olyan felhasználóknak, akik ingyenes megoldásokra keresnek rá. Ne feledd, hogy a hirdetésekért akkor kell fizetned, hogy ha valaki rájuk kattint a találatok között, de az már nem érdekli a Google-t, hogy az a valaki vásárolt-e tőled, vagy sem. Egy rosszul célzott kampány rengeteg pénzt elnyelhet minimális eredményekért cserébe.

 

Vedd tehát magad elé az előbb emlegetett Keresési kifejezések jelentést, és a kulcsszóegyezési beállításokat, és zárd ki azokat a kereséseket, amelyek nem relevánsak számodra.

 

Google Ads hibák Nr. 7: Beállítod a hirdetéseket és otthagyod őket

A Google Ads fiók kezdeti beállítása, és első hirdetéseid létrehozása után könnyedén ringathatod magad abba a hitbe, hogy túl vagy a nehezén, és most már csak ölbe tett kézzel kell várni, hogy jöjjenek a konverziók. Nos, ez a gondolatmenet már csak azért is gyanús, mert az online marketingben semmire sem szabad ölbe tett kézzel várni – az eredményekért tenni kell. Igen, még ennél is többet.

 

Nem túlzás azt mondani, hogy csak ezek után mutatkozik meg egy online marketinges igazi tudása, hiszen amint megjelennek az első hirdetések statisztikái, ideje rájuk pillantani, és optimalizálni ezek alapján.

 

Szerencsére az automatizálás levehet némi terhet a vállaidról (és ilyenkor nem kell mindig minden hirdetési paramétert ellenőrizni), de ez nem jelenti azt, hogy teljesen el kell feledkeznek az optimalizálásról. Különösen kampányaid első napjaiban, heteiben fontos, hogy odafigyelj a gyanúsabb anomáliákra, és rögtön cselekedj ha észreveszed őket:

  • Óriási CPC-jű kulcsszavak
  • Nagyon alacsony konverziós arányt mutató kulcsszavak
  • Irreleváns keresőkifejezések a Keresési kifejezések hirdetésben

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!