Google Ads hibák - 7 hiba, amit el kell kerülnöd

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 drága Google Ads hiba (és elkerülésük)

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Mindenki hibázik – kezdők és veteránok is, és habár a hibákból nagyon sokat tanulhatunk, nagyon sokat is veszíthetünk velük, különösen akkor, ha egy ügyfél marketing-költségvetéséről van szó, amit egy rosszul összeállított Google Ads kampány miatt sikerült néhány hét alatt felélni, bármilyen eredmény nélkül.
 

A Google Ads egy olyan területe az online marketingnek, ahol egy-egy kezdő hiba súlyos veszteségeket eredményezhet. Összegyűjtöttünk néhány nagyon tipikus kezdő hibát, amiket – bármilyen meglepő is – még a haladó felhasználók is hajlamosak elvéteni a Google Ads rendszerében. Lássuk is, hogy mik ezek, és hogy hogyan kerülheted el őket!

 

Google Ads hibák Nr. 1: Csak általános egyezésű kulcsszavakat használsz

Szarvashiba… Kulcsszókutatásodat követően büszkén, elégedetten nézegeted releváns, gyakran keresett kulcsszavaidat, amikkel érdeklődő forgalmat vonzhatsz webhelyedre, aminek egy részét jó eséllyel konverzióra is bírhatod majd. Egy héttel a hirdetések beindítása után arra leszel figyelmes, hogy sok a megjelenítésük, de valahogy nincs rendszer a CPC-ben és az átkattintási arányban. A konverziók száma pedig egyszerűen ijesztően alacsony. 

 

Általában ez az egyik legelső kezdő hiba eredmény: valószínűleg minden kulcsszavadat általános egyezéssel adtad meg (vagyis nem állítottad át a Google alapértelmezett beállítását). Ennek köszönhetően minden jött-ment keresésre megjelennek hirdetéseid, és bárki rájuk kattinthat, akár akar vásárolni tőled, akár nem. Sőt, akár érdekli a terméked vagy szolgáltatásod, akár nem.

 

Ha Google Ads hirdetéseket akarsz indítani, tisztában kell lenned az úgynevezett kulcsszóegyezési típusok fogalmával és hogy mikor melyiket érdemes használni. Az egyezési típusokkal adhatod meg, hogy a Google milyen szabályok alapján jelenítse meg hirdetéseidet a felhasználók számára, ha azok az általad megadott kulcsszavakra keresnek rá.

 

Az általános egyezés például lehetővé teszi, hogy hirdetéseid nem csak az általad megadott kulcsszavakra, hanem azok általános variációira is megjelenjenek: a szinonimákra, a lehetséges elírásokra, a szavak egyes- vagy többesszámára, és így tovább. Tehát elég sok mindenre, jó eséllyel olyan keresésekre is, amikre nem szeretnéd. Az általános egyezés tehát inkább a mennyiségre pályázik, nem pedig a minőségre. Ez persze bizonyos célokra hasznos lehet (különben nem létezne ez az egyezési típus), de a legtöbb esetben érdemes inkább valamilyen konkrétabb egyezési típust használni. A Google súgójában mindent megtalálsz ezekről, IDE kattintva eléred. 

 

Google Ads hibák Nr. 2: Minden hirdetéscsoportban csak egy hirdetést használsz

Sok kezdő (és meglepően sok haladó) hirdető hiszi azt magáról, hogy az ő hirdetése lesz az, ami legyűri az összes többit, és még a Google algoritmusát is hazavágja. Nos tény, lehet, hogy van egy hirdetéscsoportod, tökéletes kulcsszavakkal, és egy fantasztikus hirdetést kínálsz benne a releváns érdeklődésű keresőknek, de az online marketing világában kellő kísérletezés nélkül semmi sem működhet tökéletesen. Hidd el, nem túlzás!

 

Azzal, hogy egy hirdetés több verzióját is elkészíted egy csoporton belül sokkal nagyobb eséllyel találsz rá a lehető legjobbra közülük. 

Próbáld ki a következőt ahelyett, hogy csoportonként csak egy hirdetést csinálsz:

  • Legyen a csoportban egy általános verzió („Fedezd fel könyvkínálatunkat”)
  • Legyen egy termékkategóriát érintő („Íme legnépszerűbb klasszikus irodalmi könyveink”)
  • Legyen egy konkrét termékről szóló (Ide értelemszerűen egy konkrét termék hirdetése jön)

 

Ha ezek megvannak, futtasd őket egy hónapig, hogy elegendő adatot gyűjthess kiértékelésükhöz. A négy hét letelte után megnézheted, hogy melyikük teljesített a legjobban. Ez a módszer két okból nagyon előnyös:

  • Egyrészt kiszűrheted a rosszul teljesítő hirdetésverziókat.
  • Másrészt új verziókat készíthetsz a jól teljesítőkből, hogy megnézd, nem tudnál-e még többet kihozni belőlük néhány kisebb változtatással (mindig legyen egymás mellett három verzió).

 

Ezek után futtasd ezeket a hirdetéseket, amíg teljesítményük el nem kezd csökkenni, majd jöhet két új verzió a legjobból, és így tovább. A kísérletezési fázis lényegében soha nem ér véget, vagyis addig biztos nem, amíg a hirdetések élnek.

 

Google Ads hibák Nr. 3: Nem használsz elegendő bővítményt

Nem meglepő módon a legtöbb friss Google Ads hirdető nem is tud a hirdetésbővítmények létezéséről. A hirdetésbővítmények lehetővé teszik, hogy extra információkat jeleníts meg hirdetéseidben, vagy hogy egyszerűbbé tégy bizonyos műveleteket a felhasználók számára, közvetlenül hirdetéseiden keresztül.

 

A legtöbben a belsőlink-bővítményeket ismerik – ezek segítségével hirdetésedet további, a webhelyeden belüli oldalakra mutató linkekkel egészítheted ki. Ezen kívül megjeleníthetsz például egy telefonszámot is, amit az okostelefonos felhasználók azonnal, egy koppintással tárcsázhatnak. A legjobb az egészben, hogy ezek a bővítmények teljesen ingyenesen alkalmazhatók, tehát nem drágul miattuk a hirdetésed – nincs tehát semmilyen jó indok arra, hogy ne használd őket!

 

A hirdetésbővítmények nagy előnye, hogy hirdetéseid több helyet foglalnak el miattuk a képernyőn, így feltűnőbbé válnak a felhasználók számára. Ha sikerül az adott hirdetéshez a megfelelő bővítményeket kiválasztani, akkor sokkal jobb eredményeket érhetsz el velük, gyakorlatilag bármilyen extra költség nélkül.

 

Korábban részletesen írtunk a hirdetésbővítményekről, így itt most nem is foglalkozunk velük többet. IDE kattintva elolvashatod a cikkünket! 

 

Google Ads hibák Nr. 4: Nem teszel ajánlatot saját márkás kifejezéseidre

Habár a mai napig vita tárgya, a saját márkás szavakra is érdemes ajánlatot tenni a Google Ads rendszerében, hacsak a hirdetési költségkeret egy kisebb részével is. A helyzet az, hogy ha valaki konkrétan a márkád nevére keres rá, akkor az a felhasználó jó eséllyel kész megtenni egy konkrétabb lépést – például vásárolni akar. Ilyenkor a legszörnyűbb elveszíteni egy lehetséges ügyfelet csak azért, mert márkád nevére keresve egy másik cég hirdetése jelenik meg neki, és a tiéd nem (vagy csak lejjebb, a hirdetések alatt).

 

Egy, a márkádra ajánlatot tevő versenytárs nagyjából háromszor akkora összeget fog fizetni egyetlen kattintásért, mint te.  Ezzel a taktikával rendkívül releváns kattintásokat szerezhetsz minimális összegekért, és megelőzheted vele, hogy a jövőben a trükkös versenytársak kiszorítsák márkádat a fizetett találatok közül.

 

Ha idővel úgy véled, hogy márkád eléggé ismert, hogy az emberek a hirdetések ellenére is az organikus (nem fizetett) találatodra kattintanak, akkor talán megéri visszavenni a hirdetésekből, hogy ezzel megspórolj némi pénzt. Ez azonban tényleg csak akkor ajánlott, ha biztos vagy benne, hogy márkád elég erős, hogy megálljon a keresőoptimalizálás lábán is.

 

Szeretnéd, ha még több felhasználó ismerné meg a márkádat, termékeidet vagy szolgáltatásaidat? Végre felvennéd a harcot a konkurenciával egy bombabiztos online jelenléttel? Auditáljuk cégedet és felállítjuk komplex online marketing stratégiádat! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Google Ads hibák Nr. 5: Nem foglalkozol a „Keresési kifejezések” jelentéssel

A „Keresési kifejezések” jelentés vizsgálata elengedhetetlen a hirdetések teljesítményének ellenőrzéséhez. A Keresési kifejezések jelentés megmutatja, hogy hirdetéseid milyen keresésekre jelennek meg a felhasználóknak. Az adatok alapján láthatod, hogy a felhasználók pontosan mikre is keresnek rá, és némi rálátást is kapsz az esetleges szakadékokra kulcsszavaid és a ténylegesen beírt lekérdezések között.

Mindemellett ellenőrizheted, hogy hirdetéseid megjelennek-e olyan keresésekre is, amelyekre egyáltalán nem lenne szabad. Na de ilyenkor mi a teendő? Mindjárt erre is kitérünk!

 

Google Ads hibák Nr. 6:  Nem használsz kizáró kulcsszavakat

A kizáró kulcsszavak egy speciális kulcsszóegyezési típust képviselnek, ami lehetővé teszi, hogy megadj bizonyos szavakat, amikre nem szeretnéd, hogy megjelenjenek hirdetéseid.

 

Mikor hasznos ez? Nos, például amikor olyan felhasználókat szeretnél megcélozni hirdetéseiddel, akiknek a keresése mögött vásárlási szándék áll. Ha kizárod az „ingyenes” szót, akkor hirdetéseid nem fognak megjelenni olyan felhasználóknak, akik ingyenes megoldásokra keresnek rá. Ne feledd, hogy a hirdetésekért akkor kell fizetned, hogy ha valaki rájuk kattint a találatok között, de az már nem érdekli a Google-t, hogy az a valaki vásárolt-e tőled, vagy sem. Egy rosszul célzott kampány rengeteg pénzt elnyelhet minimális eredményekért cserébe.

 

Vedd tehát magad elé az előbb emlegetett Keresési kifejezések jelentést, és a kulcsszóegyezési beállításokat, és zárd ki azokat a kereséseket, amelyek nem relevánsak számodra.

 

Google Ads hibák Nr. 7: Beállítod a hirdetéseket és otthagyod őket

A Google Ads fiók kezdeti beállítása, és első hirdetéseid létrehozása után könnyedén ringathatod magad abba a hitbe, hogy túl vagy a nehezén, és most már csak ölbe tett kézzel kell várni, hogy jöjjenek a konverziók. Nos, ez a gondolatmenet már csak azért is gyanús, mert az online marketingben semmire sem szabad ölbe tett kézzel várni – az eredményekért tenni kell. Igen, még ennél is többet.

 

Nem túlzás azt mondani, hogy csak ezek után mutatkozik meg egy online marketinges igazi tudása, hiszen amint megjelennek az első hirdetések statisztikái, ideje rájuk pillantani, és optimalizálni ezek alapján.

 

Szerencsére az automatizálás levehet némi terhet a vállaidról (és ilyenkor nem kell mindig minden hirdetési paramétert ellenőrizni), de ez nem jelenti azt, hogy teljesen el kell feledkeznek az optimalizálásról. Különösen kampányaid első napjaiban, heteiben fontos, hogy odafigyelj a gyanúsabb anomáliákra, és rögtön cselekedj ha észreveszed őket:

  • Óriási CPC-jű kulcsszavak
  • Nagyon alacsony konverziós arányt mutató kulcsszavak
  • Irreleváns keresőkifejezések a Keresési kifejezések hirdetésben

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!