Egészségügyi marketing trendek 2022, amelyeket érdemes követni

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 fontos egészségügyi marketing trend 2022-ben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az egészségügyi marketing tervezésekor mindig fontos figyelembe venni az aktuális és a várható trendeket is. Akár egy új stratégiát szeretnél kidolgozni, akár meglévő stratégiádat igazítanád a legújabb várható trendekhez, az év eleje nagyszerű időszak ezekre a feladatokra.

Abban természetesen biztos lehetsz, hogy a verseny továbbra is heves marad majd, éppen ezért fontos, hogy egészségügyi marketinged stabil lábakon álljon, és sikert sikerre halmozhass.
Mielőtt azonban rátérnénk a fő témára, fontos tisztáznunk, hogy egyáltalán miért foglalkoznak ennyit a marketingesek ezekkel a trendekkel.

 

Miért olyan fontos tisztában lenni az egészségügyi marketing trendekkel?

Nem te diktálod őket

Hanem a páciensek és az egészségügyi szolgáltatók. Minden eddiginél nagyobb az igény a személyre szabott termékekre és szolgáltatásokra. Az internetnek köszönhetően a pácienseknek korlátlan mennyiségű információ áll a rendelkezésére, így sokkal tájékozottabb döntéseket hozhatnak egészségükkel kapcsolatban.

 

Az innováció nyer

A naprakész marketingszervezetek egy olyan megoldást igyekeznek létrehozni, amik figyelembe veszik modern elvárásokat. Odafigyelnek a páciensélményre és a páciensek visszajelzéseire, és igyekeznek lépést tartani a jövendőbeli trendekkel is, amelyeket a fiatalabb generációk online viselkedésére alapoznak.

 

Az egészségügy, mint üzlet tovább konszolidálódik

A privát szektoroknak előnyeinek köszönhetően mind a konszolidálódás, mind pedig az innováció egyre gyorsabb ütemben halad, annak ellenére, hogy a járványhelyzet mindent megnehezít. Az orvosok vezette csoportok szintén igyekeznek beszállni a versenybe. Ahogy ezek a több helyszínen is jelenlévő entitások egyre méreteznődnek, új vezetői pozíciókat hirdetnek majd meg, akik segítségével megkülönböztethetik magukat versenytársaiktól.

Több okból is érdemes tehát odafigyelni a legfontosabb egészségügyi marketing trendekre 2022-ben. Szóval melyek lesznek ezek?

 

Az 5 legfontosabb egészségügyi marketing trend 2022-ben

1. A többgenerációs és multikulturális marketing összetettebbé válik

Mind a többgenerációs, mind pedig a multikulturális marketinggel jó pontokat szerezhetsz pácienseidnél, ezért ha még nem kezdtél el foglalkozni vele, akkor itt az ideje.
Íme néhány fontosabb szempont, amelyek segítenek hitelesebb üzeneteket megfogalmazni egészségügyi marketingedhez:

  • Kik alkotják célközönségedet? Egyszerre több generációt próbálsz elérni, vagy egy adott demográfiai csoportot szeretnél megcélozni?
  • Mit várnak el egészségügyi szolgáltatójuktól? Szükségük van egy 24/7 elérhető szolgáltatóra, aki mindannyiukat név szerint ismeri?
  • Hol kommunikálhatsz velük? Nyomtatott, hagyományos médiában vagy az interneten érheted el őket nagyobb számban?
  • Miért választanának pont téged? Ha már ismered célközönségedet, akkor mi az, ami a szemükben különbé teszi márkádat a versenytársakkal szemben?
  • Meddig tervezel kommunikálni velük? Milyen csatornákba kell hosszútávon befektetned ezért?

 

2. Az egészségügyi fogyasztók integrált egészségügyi rendszereket fognak használni

Hogy miért? A kényelem miatt. Azonnali hozzáférést akarnak azokhoz a szolgáltatásokhoz, amikre épp szükségük van, méghozzá bárhonnan. Ahogy az egészségügyi fogyasztók egyre inkább az integrált rendszerekhez fordulnak – amelyek hozzáférést nyújtanak számukra a viszonteladókhoz, a klinikákhoz, az azonnali ellátáshoz és egyebekhez is – a hagyományos kórházi rendszerek és nagyobb csoportos praxisok kénytelenek lesznek kibővíteni kínálatukat, ha szeretnének a mezőnyben maradni.

 

3. A telemedicina szolgáltatás lesz, nem pedig átmeneti megoldás

Habár a telemedicina minden korábbinál népszerűbb távellátási módszernek bizonyult a járvány legsúlyosabb időszakaiban, mostanra már némileg visszaapadta a kihasználtsága. Ennek ellenére a jövőben sem tűnik majd el, és a járványhelyzet megszűnése után is egy gyakran használt, bizotnságos, kényelmes, hatékony alternatíva marad majd a személyes konzultációk helyett.

 

4. A marketingesek között is többen használnak majd integrált kampányokat a kizárólag digitálisok helyett

Néhány évtizeddel ezelőtt a ma hagyományosként emlegetett marketing uralta a világot. A lehetőségek listája sokkal rövidebb volt: nyomtatott média, televízió, rádió, illetve hirdetőtáblák – többnyire ezeken népszerűsíthették magukat a különböző egészségügyi szervezetek.
Na persze, a fogyasztók viselkedése rengeteget változott azóta. A mai hozzáértő fogyasztók sokkal több csatornán keresztül juthatnak tartalmakhoz és vásárolhatnak termékeket az interneten keresztül. Számos marketinges olyannyira az online átalakulásra összpontosított, hogy teljes mértékben el is hagyta a hagyományos marketingformákat.
Mindez nem meglepő, hiszen a célközönségek mindig is nagyon töredezettek voltak, és az internet lehetővé tette a számukra, hogy nagyon precízen megcélozhassák ezeket a szűkebbnél szűkebb csoportokat.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a hagyományos marketing veszett ügy lenne. Az emberek azért még kimennek otthonukból, néznek TV-t, és rádiót is hallgatnak, ezért a hagyományos módszereknek továbbra is van némi hasznuk a marketingben. Egyrészt vannak olyan célközönségek, akik fogékonyabbak ezekre a hagyományos csatornákra (ilyenek például az idősebbek), ráadásul a hagyományos eszközökről ma már hivatkozásokon és QR kódokon keresztül könnyedén átirányíthatod leendő ügyfeleidet az online térre.

 

5. A közösségi médiás hirdetések világa tovább fejlődik majd

Habár már rég óta az első számú platform a hirdetők köreiben, a Facebook az elmúlt évek során rengeteg kritikát kapott a megannyi botrány miatt. 2020-ban például a #StopHateforProfit kampány vált igazán felkapottá, amely során több hirdető is szüneteltette Facebook reklámjait, miután az képtelen volt visszaszorítani a gyűlöletkeltést platformjain. Később Frances Haugen is rávilágított a Facebook és az Instagram etikátlan üzletpolitikájára.
Akármi is lesz a Facebookkal (ami manapság már Meta néven fut), az online marketingesek továbbra is nyitottak új platformok meghódítására is. Ott van például a TikTok, ami minden idők leggyorsabban gyarapodó közösségi platformjává vált, maga alá szorítva a Facebookot és az Instagramot is. A platform kifejezetten a fiatalabb korosztály köreiben hódít.
Szintén nem szabad szó nélkül elmenni a YouTube mellett sem, ami továbbra is a világ legnagyobb online videós platformja, ami egyfajta közösségi platformként is működik. Persze ott van még a Twitter és a LinkedIn is, amelyeknek megint csak megvan a saját felhasználói körük.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!