A SEO nélkülözhetetlen elemei: ezekre mindenképp fordíts figyelmet!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Az alábbiakban a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen elemeiről lesz szó, amikre mindenképpen oda kell majd figyelned stratégiád kialakítása és kivitelezése során.

 

Meta címek

A rövid, de beszédes meta címek nagyon fontosak mind a SEO-hoz, mind pedig a közösségi megosztások miatt. A meta cím egy oldal tartalmának rövid leírása – ez a szöveg jelenik meg kattintható kék hivatkozásként a Google és más keresőmotorok találatai között.
Egy jó meta cím kattintásra ösztönzi a kereső felhasználót, és közvetlenül utal az oldal tartalmára – tehát nem ígér olyasmit, amit aztán az oldal nem tart be.
Íme néhány tipp a meta címek létrehozásához:
•    Minden oldalnak saját, egyedi meta címe kell, hogy legyen.
•    Lehetőleg ne írj 65 karakternél hosszabb meta címeket, mert a keresőmotorok levágják a hosszabb címek végét (tehát nem jelennek meg végig a találatok között).
•    Használj a tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavakat a címben
 

 

Meta leírások

A meta leírás lényegében egy rövid (de a címnél azért hosszabb) összefoglaló az oldal tartalmáról, ami szintén kattintásra hivatott ösztönözni a kereső felhasználókat. A meta leírás szintén a keresőtalálatokban jelenik meg, közvetlenül a kattintható meta cím alatt.
Fontos észben tartani, hogy habár a Google nem tekinti rangsorolási szempontnak a meta leírás tartalmát, ezekkel a szövegekkel kedvezőbb átkattintási arányok érhetők el… ha a Google nem cseréli le őket. Ha azonban a Google úgy véli, hogy a tartalom egy részlete jobban kapcsolódik a felhasználó kereséséhez, akkor azt jeleníti majd meg az általad megadott meta leírás helyett.
Íme néhány tipp a létrehozásukhoz:
•    Korlátozd meta leírásaidat legfeljebb 150-160 karakterre, mert ennél több nem jelenik majd meg a találatok között.
•    Használj a tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavakat a leírásban.
•    Minden oldalnak legyen saját, egyedi leírása.
 

 

Bővített találatok

Amikor egy keresőtalálatban az URL, a cím és a leírás mellett egyéb elemek is megjelennek (például árak, csillagos értékelések, receptek kalóriaértéke stb.), akkor azt bővített találatnak hívjuk. Ezek az extra információk nem csak hasznosak a kereső felhasználók számára, hanem feltűnőbbé is teszik találataidat a többi közönséges opció között.
Ahhoz, hogy tartalmaid bővített találatokként jelenhessenek meg, különféle adatmegjelöléseket kell majd használnod oldalaidon. Ehhez a Schema jelölőnyelvet érdemes használni, amelyet többek között a Google is támogat. Ne felejtsd el továbbá biztosítani, hogy minden oldal megjelölt adatai naprakészek legyenek.
 

 

Hreflang címke

Amennyiben webhelyedet több nyelven is kínálod látogatóidnak, nagyon fontos, hogy megjelöld, hogy mely oldalak milyen nyelvet használnak – a keresőmotorok ez alapján döntik majd el, hogy mely tartalmaidat mely felhasználóknak jelenítsék meg a találatok között.
Ehhez a hreflang (vagy rel=”alternate”) címkét kell használnod az oldal HTML fejlécében. Ha rögtön az első pillanattól kezdve a megfelelő nyelven prezentálod webhelyedet a látogatóknak, akkor sokkal valószínűbb, hogy hajlandók lesznek szétnézni rajta (javítva ezzel a visszafordulási arányokon).
 

 

Webhelytérkép

A webhelytérkép webhelyed legfontosabb oldalainak listáját tartalmazza, URL címek formájában. Az XML webhelytérképek megmutatják a keresőmotoroknak, hogy mely oldalakat próbálják meg indexelni webhelyeden, amikor robotjaik megérkeznek oda. Az XML webhelytérképek nem láthatók a felhasználók számára.
A HTML webhelytérképek ezzel szemben pont, hogy a látogatóknak készülnek, és a nagyobb webhelyek navigációját könnyítik meg.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!