Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.
Az alábbiakban a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen elemeiről lesz szó, amikre mindenképpen oda kell majd figyelned stratégiád kialakítása és kivitelezése során.
Meta címek
A rövid, de beszédes meta címek nagyon fontosak mind a SEO-hoz, mind pedig a közösségi megosztások miatt. A meta cím egy oldal tartalmának rövid leírása – ez a szöveg jelenik meg kattintható kék hivatkozásként a Google és más keresőmotorok találatai között.
Egy jó meta cím kattintásra ösztönzi a kereső felhasználót, és közvetlenül utal az oldal tartalmára – tehát nem ígér olyasmit, amit aztán az oldal nem tart be.
Íme néhány tipp a meta címek létrehozásához:
• Minden oldalnak saját, egyedi meta címe kell, hogy legyen.
• Lehetőleg ne írj 65 karakternél hosszabb meta címeket, mert a keresőmotorok levágják a hosszabb címek végét (tehát nem jelennek meg végig a találatok között).
• Használj a tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavakat a címben
Meta leírások
A meta leírás lényegében egy rövid (de a címnél azért hosszabb) összefoglaló az oldal tartalmáról, ami szintén kattintásra hivatott ösztönözni a kereső felhasználókat. A meta leírás szintén a keresőtalálatokban jelenik meg, közvetlenül a kattintható meta cím alatt.
Fontos észben tartani, hogy habár a Google nem tekinti rangsorolási szempontnak a meta leírás tartalmát, ezekkel a szövegekkel kedvezőbb átkattintási arányok érhetők el… ha a Google nem cseréli le őket. Ha azonban a Google úgy véli, hogy a tartalom egy részlete jobban kapcsolódik a felhasználó kereséséhez, akkor azt jeleníti majd meg az általad megadott meta leírás helyett.
Íme néhány tipp a létrehozásukhoz:
• Korlátozd meta leírásaidat legfeljebb 150-160 karakterre, mert ennél több nem jelenik majd meg a találatok között.
• Használj a tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavakat a leírásban.
• Minden oldalnak legyen saját, egyedi leírása.
Bővített találatok
Amikor egy keresőtalálatban az URL, a cím és a leírás mellett egyéb elemek is megjelennek (például árak, csillagos értékelések, receptek kalóriaértéke stb.), akkor azt bővített találatnak hívjuk. Ezek az extra információk nem csak hasznosak a kereső felhasználók számára, hanem feltűnőbbé is teszik találataidat a többi közönséges opció között.
Ahhoz, hogy tartalmaid bővített találatokként jelenhessenek meg, különféle adatmegjelöléseket kell majd használnod oldalaidon. Ehhez a Schema jelölőnyelvet érdemes használni, amelyet többek között a Google is támogat. Ne felejtsd el továbbá biztosítani, hogy minden oldal megjelölt adatai naprakészek legyenek.
Hreflang címke
Amennyiben webhelyedet több nyelven is kínálod látogatóidnak, nagyon fontos, hogy megjelöld, hogy mely oldalak milyen nyelvet használnak – a keresőmotorok ez alapján döntik majd el, hogy mely tartalmaidat mely felhasználóknak jelenítsék meg a találatok között.
Ehhez a hreflang (vagy rel=”alternate”) címkét kell használnod az oldal HTML fejlécében. Ha rögtön az első pillanattól kezdve a megfelelő nyelven prezentálod webhelyedet a látogatóknak, akkor sokkal valószínűbb, hogy hajlandók lesznek szétnézni rajta (javítva ezzel a visszafordulási arányokon).
Webhelytérkép
A webhelytérkép webhelyed legfontosabb oldalainak listáját tartalmazza, URL címek formájában. Az XML webhelytérképek megmutatják a keresőmotoroknak, hogy mely oldalakat próbálják meg indexelni webhelyeden, amikor robotjaik megérkeznek oda. Az XML webhelytérképek nem láthatók a felhasználók számára.
A HTML webhelytérképek ezzel szemben pont, hogy a látogatóknak készülnek, és a nagyobb webhelyek navigációját könnyítik meg.