5 marketingtrend éttermed fellendítéséhez 2019-re

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Az 5 legfontosabb marketingtrend éttermeknek 2019-re

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Nem könnyű manapság étteremtulajdonosnak lenni. Lehet akármilyen jó a szakácsod, akármilyen szép a belső dekoráció – ha éttermed egy rossz helyen van, akkor óriási kihívás lesz fenntartani. Ez az, amibe olyan sok étterem nem sokkal nyitás után beleroskad. A legjobb helyek drágák, a rossz helyeken pedig senki sem találja meg egységedet.

Mi tehát a megoldás?

Természetesen bérelhetnél hirdetőtáblát, vagy újságfelületet is, de ha 2019 vendégeit szeretnéd megcélozni, akkor ideje digitális vizekre átevezned. Egy megfelelő digitálismarketing-stratégiával még a lehető legrosszabban elhelyezett éttermekből is ki lehet hozni a maximumot, és most meg is mutatjuk, hogy mi az az öt marketingtrend, ami neked is segíthet ebben!

 

 

1. Használj közösségi Wi-Fi-t


Modern étteremtulajdonosként bizonyára tisztában vagy vele, hogy a legtöbb vendég részéről alap elvárás, hogy egy vendéglátási egységben ingyenes Wi-Fi-t használhassanak. Azonban ez a technológia nem csak az ő kényelmüket szolgálhatja, hanem éttermed érdekeit is.

 

Azonban nem mindegy, hogy milyen Wi-Fi-t használsz, ugyanis az úgynevezett közösségi Wi-Fi hálózatok segíthetnek hasznos, értékes információkat szerezni vendégeidről. A közösségi Wi-Fi hálózatokhoz a felhasználók közösségi (például Facebook) fiókjaikat használva csatlakozhatnak, ezzel hozzáférést kínálva a hálózat kezelőjének (neked, a tulajdonosnak) Facebook adataikhoz.

 

Étterem marketing tanácsadás, marketing audit, marketing stratégia és komplex marketing kivitelezés. Kérd ajánlatunkat ITT! 

 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!

 

Még olyan közösségi Wi-Fi hálózatok is léteznek, amelyek úgy képesek adatokat gyűjteni a vendégekről, hogy azoknak elő sem kell venniük telefonjukat. Ez egy gyorsétteremben, vagy egy kávézóban nem túl lényeges funkció, hiszen az ilyen helyeken az emberek rendszeresen telefonozgatnak, azonban ha az éttermedbe járók ritkábban csatlakoznak a Wi-Fi-re, akkor nagyon hasznos lehet. Az így beszerzett adatok alapján aztán sokkal célzottabb hirdetéseket és egyéb tartalmakat készíthetsz átfogó marketingstratégiádhoz.

 

 

2. Indíts kampányt SMS-ekkel


Az SMS kampányolás az egyik legújabb éttermi marketingtrend. Ösztönözd arra vendégeidet, hogy iratkozzanak fel éttermed hírlevelére, SMS formájában! Ezt általában egy egyszerű szám, egy úgynevezett „rövid kód” segítségével tehetik meg, illetve egy egyedi, márkás kulcsszóval.

 

Amikor az emberek elküldik a kulcsszót a rövid kódra, kapnak egy feliratkozási üzenetet, amivel megerősíthetik, hogy szeretnének SMS frissítéseket kapni éttermedtől. A kódot és a kulcsszót a közösségi médián és hírleveleidben is elhelyezheted, illetve minden offline médiában is megjelenítheted, biztosítva, hogy minél többen értesüljenek a feliratkozási lehetőségről.

 

Az SMS kampányok lehetővé teszik, hogy közvetlenül elérd ügyfeleidet, valahányszor egy új akciót indítasz, bejelentesz egy különleges ajánlatot, meghirdetsz egy közelgő eseményt, és így tovább. Az ilyen kampányok egyik legnagyobb előnye a kényelem, és az egyszerűség – nem kell email címet megadni, nem kell böngészőben kattintgatni, vagy közösségi médiával bejelentkezni. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, gondolj csak bele, hogy az emailek, és push értesítések korában mennyivel könnyebb kitűnni a tömegből, ha SMS-ekkel célzod meg az érdeklődőket, nem pedig a telítettebb csatornákon.

 

 

3. Használd a közösségi médiát


A közösségi média minden cég számára elképesztő lehetőségeket tartogat, különösen a vendéglátásban, ahol egy étterem, vagy szálloda sikere az online értékeléseken és véleményeken dől el. Egy olyan világban, ahol egy rossz TripAdvisor, vagy Google Cégem vélemény lehetséges ügyfelek tömegeit fordíthatja el egy cégtől, elengedhetetlen, hogy odafigyelj online hírneved megőrzésére.

 

Ehhez hozzátartozik többek között egy aktív jelenlét fenntartása a legnépszerűbb közösségi platformokon. Éttermed számára első sorban azok az ideális közösségi hálózatok, amelyeken képek és videók formájában is megmutathatod, hogy milyen élmény nálatok ebédelni. Ossz meg képeket a fogásokról (és néha éttermed különböző részeiről is) az Instagramon, a Facebookon, a Google Cégem adatlapodon, és a TripAdvisoron is.

 

Ha egy átfogóbb útmutatót szeretnél éttermed közösségi stratégiájának kialakításához, akkor itt megtalálod!

 

 

4. Használj felhasználói tartalmakat


Ha szeretnél több követőt a különböző közösségi platformokon, akkor arra kell ösztönöznöd vendégeidet, hogy osszák meg élményeiket a nagyvilággal. Számos étteremben arra kérik meg a vendégeket, hogy kerüljék a mobiltelefonozást, de az ilyen intézmények rengeteg ingyenes publicitást vonnak meg maguktól ezzel. Sőt, inkább aktívan bátorítsd arra vendégeidet, hogy készítsenek képeket ételeikről, vagy éttermed egy különleges eleméről, és osszák meg azt mindenkivel a közösségi médián. Ennek az egésznek csupán a kreativitás szabhat határt – készíthetsz akár egy parafatáblát is éttermedbe, ahová a legtöbb kedvelést kapott képek kerülhetnek ki, vagy akár jutalmakat is kínálhatsz ezekért, egy megosztásokra épülő verseny keretei között.

 

Ha a közösségi médián is aktív vagy (márpedig a siker érdekében bizonyára így van), akkor fontos, hogy éttermednek legyen egy saját, egyedi, márkás hashtagje is, amivel te és vendégeid is megjelölhetik a megosztott tartalmakat. Ezek a hashtagek segítenek nyomon követni vendégeid tartalmait, a versenyekhez pedig külön márkás versenyhashtaget is kitalálhatsz.

 

Ha éreztetni szeretnéd vendégeiddel, hogy odafigyelsz rájuk, akkor időnként oszd meg éttermed közösségi profiljain az ő nyilvános tartalmaikat is. A felhasználói tartalmakat sokféleképpen használhatod, ráadásul ez mind ingyenes, hatékony marketing éttermed számára, hiszen az emberek sokkal jobban bíznak egy olyan helyben, amiről más is szívesen posztol.

 

 

5. Kínálj kedvezményeket és különleges ajánlatokat a szomszédoknak


Ez nem egy feltétlenül digitális tipp, de mivel rendkívül hatékony lehet, úgy éreztük, hogy érdemes belefoglalni ebbe a listába. Említettük már, hogy egy étterem bukását gyakran az elhelyezkedés okozza, pontosabban az, hogy senki sem tudja, hogy egyáltalán ott van az adott egység. Ha szerencséd van, és egy kereskedelmi (tehát gyakran látogatott) környéken nyitottál, akkor a közelben számos üzlet és más vállalkozás is működik. Ezeknek a cégeknek mind vannak alkalmazottjai, az alkalmazottaknak pedig enniük kell – érd el, hogy ezt nálad tegyék!

 

Kínálj fel kuponokat, különleges ajánlatokat, és egyéb speciális kedvezményeket (például ingyenes kiszállítást) a közelben dolgozóknak – tudasd velük, hogy ott vagy, és szeretnél segíteni nekik. Még ha nem is szeretnél különösebb kedvezményeket kínálni, akkor is érdemes megpróbálni elérni egy új vendégkört – terjeszd menüdet a közeli cégeknek, szórólapozz, és így tovább. Ahogy a be-betérő közeli dolgozók visszatérő vendégekké válnak, éttermed híre úgy terjed majd családtagjaik, barátaik, és munkatársaik között is, tovább terjesztve ezzel márkád nevét.

 

Érdemes részt venni a különböző helyi rendezvényekben is, hogy még több helyen népszerűsíthesd éttermedet – ha például valamilyen esemény kapcsán lehetőséged nyílik felállítani egy sátrat egy nyilvános helyen, akkor használd ki az alkalmat, és kínálj fel ott néhány különlegességet a menüdről. Természetesen jótékonysági programokban is részt vehetsz, például szponzorként.

 

Amennyiben szeretnéd, hogy éttermed vagy vendéglátóhelyed még sikeresebb legyen, kérd ajánlatunkat turizmus marketing szolgáltatásunkra! 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!