5 marketingtrend éttermed fellendítéséhez 2019-re

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Az 5 legfontosabb marketingtrend éttermeknek 2019-re

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Nem könnyű manapság étteremtulajdonosnak lenni. Lehet akármilyen jó a szakácsod, akármilyen szép a belső dekoráció – ha éttermed egy rossz helyen van, akkor óriási kihívás lesz fenntartani. Ez az, amibe olyan sok étterem nem sokkal nyitás után beleroskad. A legjobb helyek drágák, a rossz helyeken pedig senki sem találja meg egységedet.

Mi tehát a megoldás?

Természetesen bérelhetnél hirdetőtáblát, vagy újságfelületet is, de ha 2019 vendégeit szeretnéd megcélozni, akkor ideje digitális vizekre átevezned. Egy megfelelő digitálismarketing-stratégiával még a lehető legrosszabban elhelyezett éttermekből is ki lehet hozni a maximumot, és most meg is mutatjuk, hogy mi az az öt marketingtrend, ami neked is segíthet ebben!

 

 

1. Használj közösségi Wi-Fi-t


Modern étteremtulajdonosként bizonyára tisztában vagy vele, hogy a legtöbb vendég részéről alap elvárás, hogy egy vendéglátási egységben ingyenes Wi-Fi-t használhassanak. Azonban ez a technológia nem csak az ő kényelmüket szolgálhatja, hanem éttermed érdekeit is.

 

Azonban nem mindegy, hogy milyen Wi-Fi-t használsz, ugyanis az úgynevezett közösségi Wi-Fi hálózatok segíthetnek hasznos, értékes információkat szerezni vendégeidről. A közösségi Wi-Fi hálózatokhoz a felhasználók közösségi (például Facebook) fiókjaikat használva csatlakozhatnak, ezzel hozzáférést kínálva a hálózat kezelőjének (neked, a tulajdonosnak) Facebook adataikhoz.

 

Étterem marketing tanácsadás, marketing audit, marketing stratégia és komplex marketing kivitelezés. Kérd ajánlatunkat ITT! 

 

Még olyan közösségi Wi-Fi hálózatok is léteznek, amelyek úgy képesek adatokat gyűjteni a vendégekről, hogy azoknak elő sem kell venniük telefonjukat. Ez egy gyorsétteremben, vagy egy kávézóban nem túl lényeges funkció, hiszen az ilyen helyeken az emberek rendszeresen telefonozgatnak, azonban ha az éttermedbe járók ritkábban csatlakoznak a Wi-Fi-re, akkor nagyon hasznos lehet. Az így beszerzett adatok alapján aztán sokkal célzottabb hirdetéseket és egyéb tartalmakat készíthetsz átfogó marketingstratégiádhoz.

 

 

2. Indíts kampányt SMS-ekkel


Az SMS kampányolás az egyik legújabb éttermi marketingtrend. Ösztönözd arra vendégeidet, hogy iratkozzanak fel éttermed hírlevelére, SMS formájában! Ezt általában egy egyszerű szám, egy úgynevezett „rövid kód” segítségével tehetik meg, illetve egy egyedi, márkás kulcsszóval.

 

Amikor az emberek elküldik a kulcsszót a rövid kódra, kapnak egy feliratkozási üzenetet, amivel megerősíthetik, hogy szeretnének SMS frissítéseket kapni éttermedtől. A kódot és a kulcsszót a közösségi médián és hírleveleidben is elhelyezheted, illetve minden offline médiában is megjelenítheted, biztosítva, hogy minél többen értesüljenek a feliratkozási lehetőségről.

 

Az SMS kampányok lehetővé teszik, hogy közvetlenül elérd ügyfeleidet, valahányszor egy új akciót indítasz, bejelentesz egy különleges ajánlatot, meghirdetsz egy közelgő eseményt, és így tovább. Az ilyen kampányok egyik legnagyobb előnye a kényelem, és az egyszerűség – nem kell email címet megadni, nem kell böngészőben kattintgatni, vagy közösségi médiával bejelentkezni. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, gondolj csak bele, hogy az emailek, és push értesítések korában mennyivel könnyebb kitűnni a tömegből, ha SMS-ekkel célzod meg az érdeklődőket, nem pedig a telítettebb csatornákon.

 

 

3. Használd a közösségi médiát


A közösségi média minden cég számára elképesztő lehetőségeket tartogat, különösen a vendéglátásban, ahol egy étterem, vagy szálloda sikere az online értékeléseken és véleményeken dől el. Egy olyan világban, ahol egy rossz TripAdvisor, vagy Google Cégem vélemény lehetséges ügyfelek tömegeit fordíthatja el egy cégtől, elengedhetetlen, hogy odafigyelj online hírneved megőrzésére.

 

Ehhez hozzátartozik többek között egy aktív jelenlét fenntartása a legnépszerűbb közösségi platformokon. Éttermed számára első sorban azok az ideális közösségi hálózatok, amelyeken képek és videók formájában is megmutathatod, hogy milyen élmény nálatok ebédelni. Ossz meg képeket a fogásokról (és néha éttermed különböző részeiről is) az Instagramon, a Facebookon, a Google Cégem adatlapodon, és a TripAdvisoron is.

 

Ha egy átfogóbb útmutatót szeretnél éttermed közösségi stratégiájának kialakításához, akkor itt megtalálod!

 

 

4. Használj felhasználói tartalmakat


Ha szeretnél több követőt a különböző közösségi platformokon, akkor arra kell ösztönöznöd vendégeidet, hogy osszák meg élményeiket a nagyvilággal. Számos étteremben arra kérik meg a vendégeket, hogy kerüljék a mobiltelefonozást, de az ilyen intézmények rengeteg ingyenes publicitást vonnak meg maguktól ezzel. Sőt, inkább aktívan bátorítsd arra vendégeidet, hogy készítsenek képeket ételeikről, vagy éttermed egy különleges eleméről, és osszák meg azt mindenkivel a közösségi médián. Ennek az egésznek csupán a kreativitás szabhat határt – készíthetsz akár egy parafatáblát is éttermedbe, ahová a legtöbb kedvelést kapott képek kerülhetnek ki, vagy akár jutalmakat is kínálhatsz ezekért, egy megosztásokra épülő verseny keretei között.

 

Ha a közösségi médián is aktív vagy (márpedig a siker érdekében bizonyára így van), akkor fontos, hogy éttermednek legyen egy saját, egyedi, márkás hashtagje is, amivel te és vendégeid is megjelölhetik a megosztott tartalmakat. Ezek a hashtagek segítenek nyomon követni vendégeid tartalmait, a versenyekhez pedig külön márkás versenyhashtaget is kitalálhatsz.

 

Ha éreztetni szeretnéd vendégeiddel, hogy odafigyelsz rájuk, akkor időnként oszd meg éttermed közösségi profiljain az ő nyilvános tartalmaikat is. A felhasználói tartalmakat sokféleképpen használhatod, ráadásul ez mind ingyenes, hatékony marketing éttermed számára, hiszen az emberek sokkal jobban bíznak egy olyan helyben, amiről más is szívesen posztol.

 

 

5. Kínálj kedvezményeket és különleges ajánlatokat a szomszédoknak


Ez nem egy feltétlenül digitális tipp, de mivel rendkívül hatékony lehet, úgy éreztük, hogy érdemes belefoglalni ebbe a listába. Említettük már, hogy egy étterem bukását gyakran az elhelyezkedés okozza, pontosabban az, hogy senki sem tudja, hogy egyáltalán ott van az adott egység. Ha szerencséd van, és egy kereskedelmi (tehát gyakran látogatott) környéken nyitottál, akkor a közelben számos üzlet és más vállalkozás is működik. Ezeknek a cégeknek mind vannak alkalmazottjai, az alkalmazottaknak pedig enniük kell – érd el, hogy ezt nálad tegyék!

 

Kínálj fel kuponokat, különleges ajánlatokat, és egyéb speciális kedvezményeket (például ingyenes kiszállítást) a közelben dolgozóknak – tudasd velük, hogy ott vagy, és szeretnél segíteni nekik. Még ha nem is szeretnél különösebb kedvezményeket kínálni, akkor is érdemes megpróbálni elérni egy új vendégkört – terjeszd menüdet a közeli cégeknek, szórólapozz, és így tovább. Ahogy a be-betérő közeli dolgozók visszatérő vendégekké válnak, éttermed híre úgy terjed majd családtagjaik, barátaik, és munkatársaik között is, tovább terjesztve ezzel márkád nevét.

 

Érdemes részt venni a különböző helyi rendezvényekben is, hogy még több helyen népszerűsíthesd éttermedet – ha például valamilyen esemény kapcsán lehetőséged nyílik felállítani egy sátrat egy nyilvános helyen, akkor használd ki az alkalmat, és kínálj fel ott néhány különlegességet a menüdről. Természetesen jótékonysági programokban is részt vehetsz, például szponzorként.

 

Amennyiben szeretnéd, hogy éttermed vagy vendéglátóhelyed még sikeresebb legyen, kérd ajánlatunkat turizmus marketing szolgáltatásunkra! 

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!