2022 legfontosabb Instagram statisztikái

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

2022 legfontosabb Instagram statisztikái

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Minden második Instagram felhasználó fedez fel új márkákat a platformon, és több, mint 91%-uk legalább hetente egyszer végez valamilyen interakciót egy márkás videóval. Ez csupán két érdekes statisztika, ami az Instagram felhasználók viselkedésében és az algoritmus működésében lezajlott változásokat tükrözi.
 

Bizonyára nem újdonság számodra, hogy az Instagram a világ egyik legnagyobb és legaktívabb marketingplatformjává nőtte ki magát. De mégis mennyire fontos a márkák számára? Legújabb kétrészes cikkpárosunk ezt szemlélteti néhány értékes, érdekes, meggyőző Instagram statisztikával!

 

A legfontosabb Instagram statisztikák

  • Több, mint egymilliárdan használják az Instagramot havi rendszerességgel. Ez azt jelenti, hogy az Instagram az egyik legnagyobb közösségi platform a Facebook, a YouTube és a TikTok mellett.
  • Több, mint 500 millió Instagram fiók használja a történetek funkciót napi szinten.
  • 200 millió Instagram felhasználó látogat el legalább egy cég profiljára a platformon napi szinten.
  • Több, mint 130 millióan koppintanak rá Instagram Shopping bejegyzésekre havi szinten.
  • Az Instagram fiókok több, mint fele használja az Explore (Felfedezés) funkciót.
  • A megkérdezettek 81%-a állítja, hogy az Instagramhoz fordulnak, ha új termékeket szeretnének felfedezni vagy vásárolni.
  • A millenáris korosztályból megkérdezettek 47%-a állítja, hogy üzenetküldő alkalmazásként használják az Instagramot.
  • A B2B cégek 33%-a használja az Instagramot.
  • A történeteket posztoló márkák befejezési aránya 85%, ami azt jelenti, hogy a nézők nagy része teljesen végig is nézi ezeket a történeteket.
  • A márkák 60%-a használ valamilyen interaktív elemet az Instagramon heti rendszerességgel. Interaktív elemek lehetnek például a matricák, az említések vagy a zene is.
  • Az 50 legnépszerűbb Instagram influencernek összesen több, mint 3,1 milliárd követője van.

Források: Hootsuite, Neal Schaffer, Foundation, SM Perth, Social Blade.

 

Az Instagram felhasználói statisztikái

  • Az Instagramnak összesen több, mint 2,1 milliárd havi felhasználója van.
  • Az Instagram a 4. legtöbbet használt közösségi média platform a világon.
  • Az Instagram globális havi felhasználóinak száma 2013 óta 2.200%-kal nőtt.
  • Az Instagram felhasználóinak 87%-a az Egyesült Államokon kívül él, mégis ez az ország a második az Instagram felhasználók számát tekintve (157,1 millió fő).
  • A legtöbb Instagram felhasználói (201,1 millió fő) Indiában él.
  • Az USA Instagram felhasználóinak 57,9%-a nő.
  • A globális Instagram felhasználók 71%-a 35 év alatti.
  • Az USA Instagram felhasználóinak 31,9%-a (52,92M fő) 25-34 éves, 22,8%-a (37,82M) 18-24 éves, 19%-a (31,52M) 35-44 éves.
  • Az Instagram felhasználók 45%-a él városi területen.
  • Az USA felnőttjeinek 18-34 év közötti csoportja 31%-a „nagyon kedvező” véleménnyel tekint az Instagramra (egy 2.200 fős felmérés alapján). A 35-44 éves korosztályban ez az arány 23%, a 45-64 éves korosztályban 15%, 65 év felett pedig 4%.

Források: CNBC, DataReportal, Omnicore, Statista, NapoleonCat, Pew Research, Morning Consult.

 

Az Instagram használati és aktivitási statisztikái

  • A mobilinternetről böngésző felhasználók 24%-a legalább havonta egyszer belép az Instagramra.
  • Az az amerikai Instagram felhasználók átlagosan 29 percet töltenek a platformon.
  • A 18-25 év közötti amerikaiak hetente 5,5 órát töltenek az Instagramon.
  • A 4-15 év közötti gyermekek átlagosan naponta 40 percet töltenek az Instagramon.
  • Az Instagram bejegyzések átlag aktivitási aránya (a kedvelések és hozzászólások összege elosztva a fiók követőinek számával) 5,86%. Egy Instagram bejegyzés átlagos aktivitási száma 460,6.
  • A helyileg megjelölt Instagram bejegyzések 79%-kal több aktivitást érnek el, mint azok, amelyek nem használnak helyi jelölést.
  • Globális szinten (CDT szerint) délelőtt 11 és délután 2 óra között lehet a legnagyobb aktivitási arányra számítani.
  • Egy átlagos üzleti Instagram bejegyzés aktivitási aránya (minden iparág összesített átlaga alapján) 0,67%.
  • A felsőoktatási márkáknak van a legnagyobb átlagos aktivitási aránya (3,19%) az összes márkakategória közül.
  • A videós bejegyzések kétszer olyan valószínű, hogy aktivitásra ösztönzik a közönséget, mint a képes bejegyzések.

Források: Backlinko, Measure Protocol, Qustodio, HubSpot, RivalIQ, Mention.

 

Az Instagram bejegyzések statisztikái

  • Az Instagramra már több, mint 50 milliárd képet töltöttek fel.
  • Másodpercenként 1 074 kép kerül fel az Instagramra.
  • A képek a hírfolyam-bejegyzések 68%-át teszik ki.
  • Az USA-ban élő Instagram felhasználók 39%-a böngészi legalább havonta egyszer hírfolyamját.
  • Az USA-ban élő Instagram felhasználók 29%-a posztol legalább havonta egyszer a hírfolyamjára.
  • A Central Park (New York City) a világ legtöbbet „Instagramozott” turistalátványossága – több, mint 6 millió bejegyzésben szerepel.
  • Globális szinten a galériabejegyzéseknek van a legnagyobb aktivitási aránya, ami 1,08%. A képes bejegyzéseknél ez az arány 0,81%, a videós bejegyzéseknél pedig 0,61%.
  • Az arcokat tartalmazó képek 38%-kal több aktivitást érnek el, mint azok, amelyeken nem szerepelnek arcok.
  • A legtöbb kedvelést kapott bejegyzés egy tojást ábrázol, és kifejezetten azért töltötték fel, hogy felállítsák vele ezt a világrekordot. Közel 56 millió kedveléssel sikerült is elérni ezt a célt.
  • A képes bejegyzésekre érkező hozzászólások medián értéke 5,76.
  • A legnépszerűbb Instagram szűrő a Clarendon.
  • Az Instagram bejegyzések 48%-ának leírása tartalmaz hangulatjeleket.
  • Az Instagram bejegyzések 36%-a legalább 300 karakter hosszú.
  • A #Love a legnépszerűbb hashtag az Instagramon, amelyet több, mint 1,7 milliárd alkalommal használtak már.
  • Egy átlagos Instagram bejegyzés 10,7 hashtaget használ.
  • A márkák általában ennél kevesebb (3-9) hashtaget szoktak használni bejegyzéseikben.
  • 10-ből 7 hashtag márkás jellegű.
  • A legjobban általában az 1-2 hashtaget tartalmazó, vagy hashtageket teljesen mellőző bejegyzések teljesítenek.
  • Az Instagram bejegyzések több, mint 33%-a használ 1-3 hashtaget.
  • Az Instagramon több videós tartalomformátum használható, mint képes.
  • A marketingesek 70%-a tervez nagyobb összegeket fordítani a videós hirdetésekre.

Források: Spokesman, Omnicore, Quintly, eMarketer, Winfields, Statista, WordStream, Socialinsider, Backlight, SM Perth, HubSpot, Mention, Growthoid.

 

Az Instagram történetek statisztikái

  • Az Egyesült Államokban a történetek nézegetése a legnépszerűbb elfoglaltság az Instagramon.
  • 2020-b an a felhasználók az esetek 68%-ában koppintottak tovább a történeteken.
  • Az Instagram felhasználók 86,6%-a posztol történeteket.
  • A felhasználók 67%-a kattintott már márkás hivatkozásra az Instagram történeteken belül.
  • Az Instagram történetek közel kétszer olyan népszerűek, mint a Snapchat.
  • Az Instagram történetekben leggyakrabban használt matrica a szív.
  • A 100 ezernél több követővel rendelkező Instagram fiókok gyakrabban osztanak meg videókat a történetükben, mint képeket.
  • A 100 ezernél több követővel rendelkező Instagram fiókok havonta átlagosan 49 történet-bejegyzést osztanak meg.
  • Azok a fiókok, amelyek naponta több történetet osztanak meg minden egyes történetükkel veszítenek egy keveset a közönségükből. Az első 24 órán belül megosztott történethez képest a második csupán csak az előző nézettségének 81%-át kapja meg, a harmadik 77%-át, a negyedik 72%-át, az ötödik pedig a 70%-át.

Források: eMarketer, 99 Firms, HubSpot, Growthoid, Instagram, Socialinsider

 

Az Instagram Reels videók statisztikái

  • Az Instagram Reelek 8%-kal nagyobb felületen jelennek meg a képernyőn, mint a TikTok videók.
  • A Z-generáció 87%-a egyetért abban, hogy az Instagram Reelek és a TikTok videók „lényegében azonosak egymással”.
  • Az Instagram Reelek Magyarországon is elérhetők.
  • Az Instagram Reels videók 15-60 másodperc hosszúak lehetnek.
  • A felhasználók munkamenetenként átlagosan 53 percet töltenek a Reels videók nézegetésével.

Források: Conviva, SM Perth, Later, Instagram, MediaKix

 

Az Instagram Live élő közvetítéseinek statisztikái

  • Az Instagram Live a harmadik legtöbbet használt platform az e-kereskedelmi élő közvetítésekre, és csak a Facebook illetve a YouTube előzik meg.
  • A 18-34 év közötti amerikaiak 43%-a használja az Instagram Live-ot.
  • A felhasználók 80%-a állítja, hogy szívesebben néznének meg egy élő videót egy márkától, minthogy elolvassanak egy cikket a márka blogján.
  • A felhasználók 82%-a szívesebben néz élő videókat egy márkától, mint bármilyen más közösségi bejegyzést.

Források: RetailTouchPoints, Statista, AdEspresso

 

Az Instagram videók statisztikái

  • A videós bejegyzések teszik ki az összes Instagram tartalom 14,9%-át.
  • A felhasználók 80%-kal több időt töltenek az Instagram videók megtekintésével, mint 2017-ben.
  • Az Instagram videóbejegyzései kétszer valószínűbb, hogy aktivitást generálnak majd, mint a képes bejegyzések.
  • A videóbejegyzések 38%-kal több aktivitást generálnak, mint a képek.
  • Az Instagram videók alá érkező hozzászólások mediánértéke 11,1.
  • Egy 2020-as felmérés szerint a marketingesek 58%-a használ Instagram videókat.
  • Egy szponzorált videó háromszor annyi hozzászólást kaphat, mint egy szponzorált kép.

Források: Social Pilot, Growthoid, Mention, Kicksta, SocialInsider, Wyzowl, Impact

 

Az Instagram üzleti statisztikái

  • Az Instagramon 200 millió üzleti fiók van.
  • A cégek 71%-a használja az Instagramot.
  • Az Egyesült Államokban működő online üzletek 86%-ának van Instagram fiókja, az Egyesült Királyságban pedig 81%-nak.
  • Az üzleti Instagram fiókok havonta 1,46%-kal gyarapítják a követőik számát.
  • Az Instagram az elsőszámú fiók a márkák követésére.
  • Az Instagram követők 90%-a követ legalább egy céget a platformon.
  • A felhasználók 80%-a használta már az Instagramot egy vásárlási döntéshez.
  • Az üzleti fiókok (az összes iparágban) átlagosan hetente 4 bejegyzést posztolnak az Instagramra.
  • A szépségápolás, divat, egészség és média márkák átlagosan 6 alkalommal posztolnak hetente.
  • A globális vásárlók 23%-a állítja, hogy inkább az Instagramon keresztül vásárolnának meg valamit, mint más közösségi platformokon.

Források: Omnicore, Statista, Hootsuite, Marketing Charts, Instagram, Facebook, RivalIQ, Wunderman Thompson

 

Az Instagram hirdetések statisztikái

  • Az Instagram csak az Egyesült Államokban 17,4 milliárd dollárnyi bevételt szerzett a hirdetésekből 2020-ban.
  • Egyes becslések szerint ez az érték 2023-ra (szintén csak az USA-ban) akár 39,7 milliárd dollár is lehet majd.
  • A marketingesek 29%-a az Instagramra költi a közösségi hirdetési költségvetésének nagy részét.
  • A felhasználók 50%-a állítja, hogy jobban érdeklődnek a márkák és termékek iránt, miután látják őket egy Instagram hirdetésben.
  • A felhasználók az esetek 63%-ában a telefonnal rögzített hirdetéseket preferálja a stúdióban készült felvételekkel szemben.
  • A marketingesek 29%-a szerint a fénykép a leghatékonyabb hirdetési formátum az Instagramon.
  • A marketingesek 97%-a költ közösségi médiás hirdetésekre.
  • A marketingesek 69%-a fordítja költségkerete egy részét az Instagram hirdetésekre.
  • A Meta szerint az Instagram Reels hirdetések akár 675,3 millió felhasználót is elérhetnek.
  • Az Instagram Reels hirdetések az Instagram összes hirdetési elérésének 45,7%-át érik el.
  • Az Instagram Reels hirdetésközönségének 53,9%-a férfi, és 46,1%-a nő.

Források: eMarketer, Smartly, Instagram, Hanapin Marketing, Social Media Examiner, DataReportal

 

Az Instagram influencerek statisztikái

  • Az Instagram influencerpiaca egy 1,7 milliárd dolláros iparág.
  • Világszinten a fogyasztók 43%-a követ legalább egy közösségi médiás influencert.
  • A világ legnépszerűbb influencere Cristiano Ronaldo, 446 millió követővel.
  • Az életmód-influencerek az összes Instagram influencer 11,59%-át teszik ki.
  • 2020-ban 6,12 millió márkák által szponzorált bejegyzés került ki az Instagramra.
  • Világszinten az Instagram influencerek 55,39%-a növeli mesterségesen követői számát vagy az aktivitási mutatóit.
  • A több, mint 1 millió követővel rendelkező „mega” influencerek átlagosan 1.118 dollárt kérnek el egy bejegyzésért.
  • A 100 ezer és 1 millió közötti követővel rendelkező „macro” influencerek 165-1.804 dollárt kérhetnek el egy bejegyzésért.
  • A legjobb aktivitási arányokat (3,86%) a 15 ezer alatti követővel rendelkező influencerek érik el.

Források: MediaKix, YouGov, Statista, InfluencerMarketingHub
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Hogyan vezess gogászati blogot? Segítünk!
2022-08-16

Így készíts fogászati blogot praxisod számára

Ha megvizsgálod időnként fogászati versenytársaid webhelyeit, akkor bizonyára feltűnt, hogy a legtöbbjükön egy blog is helyet kapott. Ez nem véletlen, hiszen a blogokon segítségével hasznos, értékes tartalmakat kínálhatsz célközönségednek (ideális pácienseidnek), ráadásul a keresőoptimalizálásban is sokat segítenek (hogy többen találhassanak rá praxisodra a Google-on keresztül). Szóval mi kell egy igazán sikeres fogászati blog kialakításához és üzemeltetéséhez? Erről szól az alábbi útmutató!  

breadcrumb navigáció
2022-08-11

A breadcrumb navigáció és a strukturált szerepe a SEO-ban

A breadcrumb sávok a webhelynavigáció fontos elemei, hiszen segítségükkel a felhasználók egyetlen kattintással eljuthatnak az aktuális oldalhoz kapcsolódó, magasabb szintű tartalmakhoz. Ez különösen akkor hasznos és fontos, ha egy látogató nem a főoldalra, hanem a webhely egyik mélyebben elhelyezkedő landing oldalára érkezik meg.

A legjobb Google Ads tippek a sikeres kampányokért
2022-08-09

Profi Google Ads tippek a hatékony marketinghez

A Google Ads a Google saját hirdetési platformja, aminek segítségével bármely cég több millió felhasználót érhet el az internet valamennyi felületén. Ahhoz azonban, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőle nem elég csak szélnek ereszteni néhány kampányt és azt remélni, hogy majd lesz belőlük valami. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz a Google Ads kezeléséhez.  

breadcrumps seo
2022-08-05

SEO tippek a breadcrumb navigáció mobil-első kialakításához

A breadcrumb navigáció a webhelyek egyik legelterjedtebb eszköze, ami már hosszú évek óta játszik fontos szerepet a SEO-ban is. Meglepő módon mégis sok webhelynek továbbra is nehezére esik megfelelően implementálni ezt a funkciót. Egyesek egyszerűen nem is foglalkoznak vele, ami sok esetben óriási hiba a modern, mobil-első internet világában.

túl késő a seo-hoz?
2022-07-28

Túl késő lenne már a SEO-val foglalkozni?

Még ha kételkedsz is a lehetséges eredményeiben, bizonyára te is vonzónak találod a SEO koncepcióját. Szinte minden internetező használ valamilyen keresőmotort, naponta több alkalommal is, és az is köztudott tény, hogy minél magasabbra kerül valaki a keresőtalálatok között, annál nagyobb forgalomra számíthat webhelyén.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!