Minden második Instagram felhasználó fedez fel új márkákat a platformon, és több, mint 91%-uk legalább hetente egyszer végez valamilyen interakciót egy márkás videóval. Ez csupán két érdekes statisztika, ami az Instagram felhasználók viselkedésében és az algoritmus működésében lezajlott változásokat tükrözi.
![2022-es Instagram statisztikák, amelyet feltétlen ismerned kell a sikerért 2022 legfontosabb Instagram statisztikái](images/uploads/nodepic/2/14/1393/2022-legfontosabb-instagram-statisztikai.jpg?t=950236677)
Bizonyára nem újdonság számodra, hogy az Instagram a világ egyik legnagyobb és legaktívabb marketingplatformjává nőtte ki magát. De mégis mennyire fontos a márkák számára? Legújabb kétrészes cikkpárosunk ezt szemlélteti néhány értékes, érdekes, meggyőző Instagram statisztikával!
A legfontosabb Instagram statisztikák
- Több, mint egymilliárdan használják az Instagramot havi rendszerességgel. Ez azt jelenti, hogy az Instagram az egyik legnagyobb közösségi platform a Facebook, a YouTube és a TikTok mellett.
- Több, mint 500 millió Instagram fiók használja a történetek funkciót napi szinten.
- 200 millió Instagram felhasználó látogat el legalább egy cég profiljára a platformon napi szinten.
- Több, mint 130 millióan koppintanak rá Instagram Shopping bejegyzésekre havi szinten.
- Az Instagram fiókok több, mint fele használja az Explore (Felfedezés) funkciót.
- A megkérdezettek 81%-a állítja, hogy az Instagramhoz fordulnak, ha új termékeket szeretnének felfedezni vagy vásárolni.
- A millenáris korosztályból megkérdezettek 47%-a állítja, hogy üzenetküldő alkalmazásként használják az Instagramot.
- A B2B cégek 33%-a használja az Instagramot.
- A történeteket posztoló márkák befejezési aránya 85%, ami azt jelenti, hogy a nézők nagy része teljesen végig is nézi ezeket a történeteket.
- A márkák 60%-a használ valamilyen interaktív elemet az Instagramon heti rendszerességgel. Interaktív elemek lehetnek például a matricák, az említések vagy a zene is.
- Az 50 legnépszerűbb Instagram influencernek összesen több, mint 3,1 milliárd követője van.
Források: Hootsuite, Neal Schaffer, Foundation, SM Perth, Social Blade.
Az Instagram felhasználói statisztikái
- Az Instagramnak összesen több, mint 2,1 milliárd havi felhasználója van.
- Az Instagram a 4. legtöbbet használt közösségi média platform a világon.
- Az Instagram globális havi felhasználóinak száma 2013 óta 2.200%-kal nőtt.
- Az Instagram felhasználóinak 87%-a az Egyesült Államokon kívül él, mégis ez az ország a második az Instagram felhasználók számát tekintve (157,1 millió fő).
- A legtöbb Instagram felhasználói (201,1 millió fő) Indiában él.
- Az USA Instagram felhasználóinak 57,9%-a nő.
- A globális Instagram felhasználók 71%-a 35 év alatti.
- Az USA Instagram felhasználóinak 31,9%-a (52,92M fő) 25-34 éves, 22,8%-a (37,82M) 18-24 éves, 19%-a (31,52M) 35-44 éves.
- Az Instagram felhasználók 45%-a él városi területen.
- Az USA felnőttjeinek 18-34 év közötti csoportja 31%-a „nagyon kedvező” véleménnyel tekint az Instagramra (egy 2.200 fős felmérés alapján). A 35-44 éves korosztályban ez az arány 23%, a 45-64 éves korosztályban 15%, 65 év felett pedig 4%.
Források: CNBC, DataReportal, Omnicore, Statista, NapoleonCat, Pew Research, Morning Consult.
Az Instagram használati és aktivitási statisztikái
- A mobilinternetről böngésző felhasználók 24%-a legalább havonta egyszer belép az Instagramra.
- Az az amerikai Instagram felhasználók átlagosan 29 percet töltenek a platformon.
- A 18-25 év közötti amerikaiak hetente 5,5 órát töltenek az Instagramon.
- A 4-15 év közötti gyermekek átlagosan naponta 40 percet töltenek az Instagramon.
- Az Instagram bejegyzések átlag aktivitási aránya (a kedvelések és hozzászólások összege elosztva a fiók követőinek számával) 5,86%. Egy Instagram bejegyzés átlagos aktivitási száma 460,6.
- A helyileg megjelölt Instagram bejegyzések 79%-kal több aktivitást érnek el, mint azok, amelyek nem használnak helyi jelölést.
- Globális szinten (CDT szerint) délelőtt 11 és délután 2 óra között lehet a legnagyobb aktivitási arányra számítani.
- Egy átlagos üzleti Instagram bejegyzés aktivitási aránya (minden iparág összesített átlaga alapján) 0,67%.
- A felsőoktatási márkáknak van a legnagyobb átlagos aktivitási aránya (3,19%) az összes márkakategória közül.
- A videós bejegyzések kétszer olyan valószínű, hogy aktivitásra ösztönzik a közönséget, mint a képes bejegyzések.
Források: Backlinko, Measure Protocol, Qustodio, HubSpot, RivalIQ, Mention.
Az Instagram bejegyzések statisztikái
- Az Instagramra már több, mint 50 milliárd képet töltöttek fel.
- Másodpercenként 1 074 kép kerül fel az Instagramra.
- A képek a hírfolyam-bejegyzések 68%-át teszik ki.
- Az USA-ban élő Instagram felhasználók 39%-a böngészi legalább havonta egyszer hírfolyamját.
- Az USA-ban élő Instagram felhasználók 29%-a posztol legalább havonta egyszer a hírfolyamjára.
- A Central Park (New York City) a világ legtöbbet „Instagramozott” turistalátványossága – több, mint 6 millió bejegyzésben szerepel.
- Globális szinten a galériabejegyzéseknek van a legnagyobb aktivitási aránya, ami 1,08%. A képes bejegyzéseknél ez az arány 0,81%, a videós bejegyzéseknél pedig 0,61%.
- Az arcokat tartalmazó képek 38%-kal több aktivitást érnek el, mint azok, amelyeken nem szerepelnek arcok.
- A legtöbb kedvelést kapott bejegyzés egy tojást ábrázol, és kifejezetten azért töltötték fel, hogy felállítsák vele ezt a világrekordot. Közel 56 millió kedveléssel sikerült is elérni ezt a célt.
- A képes bejegyzésekre érkező hozzászólások medián értéke 5,76.
- A legnépszerűbb Instagram szűrő a Clarendon.
- Az Instagram bejegyzések 48%-ának leírása tartalmaz hangulatjeleket.
- Az Instagram bejegyzések 36%-a legalább 300 karakter hosszú.
- A #Love a legnépszerűbb hashtag az Instagramon, amelyet több, mint 1,7 milliárd alkalommal használtak már.
- Egy átlagos Instagram bejegyzés 10,7 hashtaget használ.
- A márkák általában ennél kevesebb (3-9) hashtaget szoktak használni bejegyzéseikben.
- 10-ből 7 hashtag márkás jellegű.
- A legjobban általában az 1-2 hashtaget tartalmazó, vagy hashtageket teljesen mellőző bejegyzések teljesítenek.
- Az Instagram bejegyzések több, mint 33%-a használ 1-3 hashtaget.
- Az Instagramon több videós tartalomformátum használható, mint képes.
- A marketingesek 70%-a tervez nagyobb összegeket fordítani a videós hirdetésekre.
Források: Spokesman, Omnicore, Quintly, eMarketer, Winfields, Statista, WordStream, Socialinsider, Backlight, SM Perth, HubSpot, Mention, Growthoid.
Az Instagram történetek statisztikái
- Az Egyesült Államokban a történetek nézegetése a legnépszerűbb elfoglaltság az Instagramon.
- 2020-b an a felhasználók az esetek 68%-ában koppintottak tovább a történeteken.
- Az Instagram felhasználók 86,6%-a posztol történeteket.
- A felhasználók 67%-a kattintott már márkás hivatkozásra az Instagram történeteken belül.
- Az Instagram történetek közel kétszer olyan népszerűek, mint a Snapchat.
- Az Instagram történetekben leggyakrabban használt matrica a szív.
- A 100 ezernél több követővel rendelkező Instagram fiókok gyakrabban osztanak meg videókat a történetükben, mint képeket.
- A 100 ezernél több követővel rendelkező Instagram fiókok havonta átlagosan 49 történet-bejegyzést osztanak meg.
- Azok a fiókok, amelyek naponta több történetet osztanak meg minden egyes történetükkel veszítenek egy keveset a közönségükből. Az első 24 órán belül megosztott történethez képest a második csupán csak az előző nézettségének 81%-át kapja meg, a harmadik 77%-át, a negyedik 72%-át, az ötödik pedig a 70%-át.
Források: eMarketer, 99 Firms, HubSpot, Growthoid, Instagram, Socialinsider
Az Instagram Reels videók statisztikái
- Az Instagram Reelek 8%-kal nagyobb felületen jelennek meg a képernyőn, mint a TikTok videók.
- A Z-generáció 87%-a egyetért abban, hogy az Instagram Reelek és a TikTok videók „lényegében azonosak egymással”.
- Az Instagram Reelek Magyarországon is elérhetők.
- Az Instagram Reels videók 15-60 másodperc hosszúak lehetnek.
- A felhasználók munkamenetenként átlagosan 53 percet töltenek a Reels videók nézegetésével.
Források: Conviva, SM Perth, Later, Instagram, MediaKix
Az Instagram Live élő közvetítéseinek statisztikái
- Az Instagram Live a harmadik legtöbbet használt platform az e-kereskedelmi élő közvetítésekre, és csak a Facebook illetve a YouTube előzik meg.
- A 18-34 év közötti amerikaiak 43%-a használja az Instagram Live-ot.
- A felhasználók 80%-a állítja, hogy szívesebben néznének meg egy élő videót egy márkától, minthogy elolvassanak egy cikket a márka blogján.
- A felhasználók 82%-a szívesebben néz élő videókat egy márkától, mint bármilyen más közösségi bejegyzést.
Források: RetailTouchPoints, Statista, AdEspresso
Az Instagram videók statisztikái
- A videós bejegyzések teszik ki az összes Instagram tartalom 14,9%-át.
- A felhasználók 80%-kal több időt töltenek az Instagram videók megtekintésével, mint 2017-ben.
- Az Instagram videóbejegyzései kétszer valószínűbb, hogy aktivitást generálnak majd, mint a képes bejegyzések.
- A videóbejegyzések 38%-kal több aktivitást generálnak, mint a képek.
- Az Instagram videók alá érkező hozzászólások mediánértéke 11,1.
- Egy 2020-as felmérés szerint a marketingesek 58%-a használ Instagram videókat.
- Egy szponzorált videó háromszor annyi hozzászólást kaphat, mint egy szponzorált kép.
Források: Social Pilot, Growthoid, Mention, Kicksta, SocialInsider, Wyzowl, Impact
Az Instagram üzleti statisztikái
- Az Instagramon 200 millió üzleti fiók van.
- A cégek 71%-a használja az Instagramot.
- Az Egyesült Államokban működő online üzletek 86%-ának van Instagram fiókja, az Egyesült Királyságban pedig 81%-nak.
- Az üzleti Instagram fiókok havonta 1,46%-kal gyarapítják a követőik számát.
- Az Instagram az elsőszámú fiók a márkák követésére.
- Az Instagram követők 90%-a követ legalább egy céget a platformon.
- A felhasználók 80%-a használta már az Instagramot egy vásárlási döntéshez.
- Az üzleti fiókok (az összes iparágban) átlagosan hetente 4 bejegyzést posztolnak az Instagramra.
- A szépségápolás, divat, egészség és média márkák átlagosan 6 alkalommal posztolnak hetente.
- A globális vásárlók 23%-a állítja, hogy inkább az Instagramon keresztül vásárolnának meg valamit, mint más közösségi platformokon.
Források: Omnicore, Statista, Hootsuite, marketing Charts, Instagram, Facebook, RivalIQ, Wunderman Thompson
Az Instagram hirdetések statisztikái
- Az Instagram csak az Egyesült Államokban 17,4 milliárd dollárnyi bevételt szerzett a hirdetésekből 2020-ban.
- Egyes becslések szerint ez az érték 2023-ra (szintén csak az USA-ban) akár 39,7 milliárd dollár is lehet majd.
- A marketingesek 29%-a az Instagramra költi a közösségi hirdetési költségvetésének nagy részét.
- A felhasználók 50%-a állítja, hogy jobban érdeklődnek a márkák és termékek iránt, miután látják őket egy Instagram hirdetésben.
- A felhasználók az esetek 63%-ában a telefonnal rögzített hirdetéseket preferálja a stúdióban készült felvételekkel szemben.
- A marketingesek 29%-a szerint a fénykép a leghatékonyabb hirdetési formátum az Instagramon.
- A marketingesek 97%-a költ közösségi médiás hirdetésekre.
- A marketingesek 69%-a fordítja költségkerete egy részét az Instagram hirdetésekre.
- A Meta szerint az Instagram Reels hirdetések akár 675,3 millió felhasználót is elérhetnek.
- Az Instagram Reels hirdetések az Instagram összes hirdetési elérésének 45,7%-át érik el.
- Az Instagram Reels hirdetésközönségének 53,9%-a férfi, és 46,1%-a nő.
Források: eMarketer, Smartly, Instagram, Hanapin Marketing, Social Media Examiner, DataReportal
Az Instagram influencerek statisztikái
- Az Instagram influencerpiaca egy 1,7 milliárd dolláros iparág.
- Világszinten a fogyasztók 43%-a követ legalább egy közösségi médiás influencert.
- A világ legnépszerűbb influencere Cristiano Ronaldo, 446 millió követővel.
- Az életmód-influencerek az összes Instagram influencer 11,59%-át teszik ki.
- 2020-ban 6,12 millió márkák által szponzorált bejegyzés került ki az Instagramra.
- Világszinten az Instagram influencerek 55,39%-a növeli mesterségesen követői számát vagy az aktivitási mutatóit.
- A több, mint 1 millió követővel rendelkező „mega” influencerek átlagosan 1.118 dollárt kérnek el egy bejegyzésért.
- A 100 ezer és 1 millió közötti követővel rendelkező „macro” influencerek 165-1.804 dollárt kérhetnek el egy bejegyzésért.
- A legjobb aktivitási arányokat (3,86%) a 15 ezer alatti követővel rendelkező influencerek érik el.
Források: MediaKix, YouGov, Statista, InfluencerMarketingHub