Hogy praxisod sikeres lehessen, leendő pácienseidnek tudniuk kell róla, hogy új plasztikai sebész várja ügyfeleit a közelükben. Ehhez persze egy stabil plasztikai sebészeti marketingstratégiára lesz szükséged, ami mind az új páciensek bevonzására, mind a korábbi ügyfeleid visszacsalogatására kitér majd.
Íme néhány tipp, amik kifejezetten ebben hivatottak segíteni!
1. Ismerd meg pácienseid döntéshozó-folyamatát
Az ember nem szánja csak úgy rá magát egy olyan beavatkozásra, ami végleges változtatásokat végez a testén. Sok leendő páciens blogbejegyzések és videók nézegetésével ismerkedik meg a plasztikai eljárásokkal, mielőtt meghozná a döntését. Azonban még az ilyen páciensek sem feltétlenül határozottan keresik majd fel praxisodat, ezért készen kell állnod, hogy válaszolni tudj kérdéseikre, és eloszlathasd esetleges félelmeiket és kételyeiket.
Nem árt létrehozni egy „gyakran ismételt kérdések” oldalt praxisod webhelyén, ahol kimerítő, de érthető választ adsz az ilyen kérdésekre.
2. Célozd meg a legértékesebb lehetséges pácienseket
Ha nem kerülne pénzbe és időbe (és persze kevesebb kényelmetlenséggel is járna), a legtöbb ember nagyon szívesen megváltoztatna valamit testén. Éppen ezért fontos, hogy kifejezetten azokat a lehetséges pácienseket célozd meg, akik nagyon is komolyan gondolkodnak egy plasztikai műtéten. Ezekre az emberekre kell összpontosítanod marketing-erőfeszítéseidet és erőforrásaidat.
Figyelj oda rá, hogy PPC hirdetéseid célzásakor kizáró kulcsszavakat is használj, ezzel elkerülve, hogy olyan felhasználók is rákattintsanak hirdetéseidre, akiknek valójában nem áll szándékukban megműttetni magukat.
3. Vedd figyelembe pácienseid érzelmeit
Az emberek eredendően érzelmes lények, és ha van egy terület, ami tele van érzelmekkel, akkor az bizony a plasztikai sebészeké. Fontos, hogy amikor egy lehetséges páciens érkezik rendelődbe, akkor légy vele empatikus és figyelj oda azokra a tényezőkre, amelyek bizonytalanságot váltanak ki belőlük. Idővel meggyőzheted őket, hogy te vagy az, aki segíthet nekik felülkerekedni ezeken.
4. Tájékoztasd pácienseidet minden szolgáltatásodról
Fontos, hogy pácienseid tudják, hogy milyen szolgáltatásokat kínál nekik plasztikai sebészeti praxisod. Tüntesd fel ezeket hirdetéseidben, webhelyeden és rendelőd várójában is.
5. Kérd meg pácienseidet, hogy ajánlják praxisodat ismerőseiknek
Ha jó munkát végzel, pácienseid boldogan ajánlják majd szolgáltatásaikat ismerőseidnek és a barátaidnak. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kérheted meg őket erre, miután végeztél az adott beavatkozással. Ne felejtsd el továbbá emlékeztetni őket, hogy sokat segíthetnek azzal is, ha értékelnek Google Cégem adatlapodon, és ajánlást írnak praxisod Facebook oldalához. Erre egy emailben is felkérheted őket a beavatkozás utáni napokban.
6. Bízd profikra plasztikai sebészeti marketingedet
Ha nem tudod hogyan indulj neki és nem igazodsz el az online marketing világában, akkor jobb, ha profikra bízod praxisod sikerét. Egészségügyi marketing csapatunk szakértelme és tapasztalatai alapján a plasztikai sebészetekre specializálódva képes segíteni az ügyfélszerzésben! Kérd ajánlatunkat most!
7. Ne feledkezz meg meglévő/korábbi pácienseidről
Habár mindig érdemes arra törekedni, hogy új ügyfeleket szerezz magadnak, érdemes odafigyelned korábbi pácienseidre is. Időnként küldj nekik egy emlékeztető emailt különleges ajánlataidról, és új szolgáltatásaidról is, ezzel éreztetve velük, hogy nem felejtetted el őket. Egy elégedett, korábbi ügyfélt sokkal egyszerűbb meggyőzni egy újabb beavatkozásról (vagy akár egy általános kezelésről), mint egy új pácienst.
8. Építs ki egy stabil kapcsolatot pácienseiddel
Fontos, hogy pácienseid kényelmesen és otthonosan érezzék magukat rendelődben, ne pedig úgy, mint… nos, egy orvosi rendelőben. Próbálj kialakítani velük egy közvetlen kapcsolatot, hogy magabiztosabban egyezzenek bele a műtétekbe, és hogy szívesen ajánlgassanak majd másoknak is, miután túl vannak a beavatkozáson.
9. Indíts hűségprogramot
A hűségprogramok arra ösztönzik meglévő pácienseidet, hogy újra és újra visszatérjenek hozzád. Mint említettük, a meglévő/volt ügyfeleket sokkal egyszerűbb visszacsalogatni, mint újakat szerezni praxisod számára. A hűségprogramok keretein belül különleges kedvezményeket és egyéb előnyöket kínálhatsz fel azoknak, akik rendszeresen a te praxisodat választják.
10. Alakíts ki stratégiai partnerkapcsolatokat
A külső felektől érkező elismerések sokat erősíthetnek praxisod hírnevén. Ha egy másik, nagy tekintélynek örvendő szakember is pozitív hangvitelben említi meg sebészetedet, akkor azzal számos új pácienst irányíthat át hozzád saját ügyfélköréből. Természetesen ehhez olyan partnereket kell találnod, akik nem közvetlen versenytársaid, és késznek kell lenned viszonozni ezeket a gesztusokat.