Marketing kampány, ahogy a nagyok csinálják - 2018 legemlékezetesebb marketing kampányai

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

2018 legizgalmasabb marketing kampányai a nagyvilágból

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Egy ötletes, kreatív, jól kivitelezett marketing kampány lehet tanulságos, szórakoztató, inspiráló, és óriási tömegeket vonzhat egy márkához. Mivel a mai márkák egyre több ponton és csatornán keresztül érhetik el célközönségüket, manapság ötletesebbnél ötletesebb kampányokkal találkozhatunk. Erre természetesen szükség is van, hiszen a márkáknak egyre érdekesebb, figyelemfelkeltőbb ötletekkel kell előállniuk, hogy kiemelkedjenek az elképesztő médiazajból.

 

2018-ban nem egy remek példáját láthattuk erre. Íme néhány, a megannyi innovatív kampányból, amelyeket idén kaptunk!
 

Amazon: A befolyás ereje

Egy nemrégiben végzett marketing kutatás során megállapították, hogy 10-ből 7 millenáris fogyasztó vásárlási döntéseit ismerőseik és barátaik javaslatai befolyásolják. Nem meglepő tény továbbá, hogy a YouTube-ot csak a Facebooknak sikerült megelőznie a legbefolyásosabb platformok ranglistáján.

 

A befolyásmarketing és a videómarketing elképesztő erejét az Amazon is kihasználta az Alexával ellátott otthoni okosasszisztense, az Echo eszköz népszerűsítésére. A reklámvideóban világszerte ismert hírességek tűnnek fel, akik a felhasználók segítségére sietnek, miután Alexa „elveszíti a hangját”.

 

A reklám nem csak vicces volt, de a befolyásos személyekkel egyúttal kiválóan szemléltette a hangalapú keresés előnyeit is. Az Amazon vezető kreatív igazgatója szerint mindig igyekeznek az ügyfelek szempontjából innoválni, és habár szerinte a reklám sikeresen bizonyítja, hogy Alexát senki nem cserélhetné le, reméli, hogy a nézők legalább olyan jól szórakoznak majd a rajta a reklámon, mint amennyire szórakoztató volt elkészíteni azt.

 

A reklám közel 50 millió megtekintésnél jár a YouTube-on, így nem csak egyértelműen sikeres, de a megfelelően lebonyolított influencer marketing erejét is bizonyítja.

 

Adidas: A közönség bevonása

Az Adidast senkinek sem kell bemutatni, azonban az itthoni közönség nem biztos, hogy hallott arról a reklámkampányról, amivel a népszerű sportmárka nagyot tarolt idén. 2018 áprilisában a Boston Maraton 30 ezer futója segítségével készítettek személyre szabott videókat a résztvevők számára, hogy népszerűsíthessék legújabb sportruháikat.

 

A profin rögzített felhasználói tartalmak és a feltörekvő technológiák (nyomkövető chipekkel ellátott futóruhák) ötvözésével az Adidas rengeteg vizuális anyagra tett szert, ami ráadásul egy valós betekintést is nyújtott az esemény izgalmába és nyüzsgésébe, a kihívásba, és a futók egyéni statisztikáiba (pl. a futás közbeni részidők).

 

A McGarryBowen, a kampányért felelős ügynökség elárulta, hogy szerintük egyre többször láthatjuk majd azt, hogy a márkák valós, kézzelfogható értékeket készítenek a fogyasztók számára, és hogy az Adidas reklámanyaga is kiváló példa erre. A kampány sikerét bizonyítja, hogy az elkészített reklámvideók összesen 100 ezer megtekintést gyűjtöttek össze a verseny után csupán két nappal.

 

Children With Cancer: A tudatosság terjesztése

Függetlenül attól, hogy az ember milyen politikai, vallási, vagy egyéb háttérből érkezik, a rák, különösen a rákos gyermekek hogyléte mindenki számára rendkívül érzékeny és fontos témának számít.

 

Hogy minél többeket informáljon a rákos gyermekek érdekében végzett kutatások fontosságáról, és hogy fellendítse az ehhez elengedhetetlen támogatásokat, a Children With Cancer („Rákos gyermekek”) alapítvány egy olyan kampánnyal állt elő, amelynek üzenete a családok együttlétének biztosításáról szól.

 

A kampány elsődleges landing oldalának, a közösségi médiának, és a TV-ben illetve a YouTube-on bemutatott reklámnak köszönhetően az alapítvány nem csak azt éreztette a nézőkkel, hogy milyen fontos pillanat az, amikor egy gyermek megrázhatja a kezelése végét jelző csengőt, hanem azt is megmutatta, hogy milyen elképesztő értéket is képviselnek jelenlegi erőfeszítéseik és munkálataik.

 

A CWC UK kommunikációs vezetője szerint a kampány egy új kezdet a szervezet számára. A szervezet és a WPNC szoros együttműködésének köszönhetően sikerült elérni, hogy ez az új fejezet megkezdődhessen, és hogy a reklám hatni tudjon az emberek szívére, gondolkodására, és arra, hogy támogassák a szervezet életmentő munkáját.

IHOP: Váratlan húzás

A digitálismarketing kampányok általában adatokra és gondosan kitervelt stratégiára épülnek, de néha egy kellően szokatlan ötlet is óriási nyilvánosságot szerezhet egy márka számára. Ebbe trafált bele a népszerű amerikai palacsintákat kínáló étteremlánc, az IHOP (International House of Pancakes) is.

 

Az IHOP egy nap váratlanul bejelentette a Twitteren, hogy hivatalosan is megváltoztatja a nevét, méghozzá IHOb-ra. Mivel a bejegyzés nem kínált több információt, a követőket egyre jobban kezdte el foglalkoztatni, hogy vajon mit jelenthet a „b” az új név végén.

 

Mint kiderült, a „b” a „burgers” vagyis „hamburgerek” szót jelölte, és azért nem lett nagy B, mert kisbetűvel úgy néz ki, mint egy megfordított „p” – hasonlóan ahhoz, ahogyan a palacsintákat szokás megfordítani sütés közben. A kampány megoszló reakciókat váltott ugyan ki, de remek példát kínált arra, hogy egy kis titokzatosság és a hagyományoktól elrugaszkodó gondolkodás milyen sok figyelmet eredményezhet.

 

Az IHOP egyetlen nap alatt 6477%-kal több említést szerzett a közösségi médián, az #IHOP és #IHOb hashtagek pedig összesen több mint 297 milliószor jelentek meg a bejelentést követő egy hét során.

 

Nike: Immerzió

Az új Epic React cipői bemutatása alkalmából a Nike egy fantasztikus digitálismarketing kampányt indított, tele izgalmas médiummal, amivel egyszerre több csatornán és kapcsolati ponton (videó, webhely, közösségi média, mobil, stb.) sikerült elérnie közönségét.

 

Ezek azonban mind eltörpültek a kampány leglenyűgözőbb eleme mellett. Az „Reactland” segítségével a felhasználók egy videojáték részeseivé válhattak, amelyben egy saját magukról mintázott karaktert irányíthattak, mindezt egy futópadon. A játékkal ötvözött futópadozás közben a résztvevők az új cipők párnázottságát tesztelhették.

 

A közösségi médiás tevékenységek, a korszerű landing oldal (ami az új párnázási technológia fejlesztési folyamatát és előnyeit mutatja be), és a lenyűgöző immerzív videojáték segítségével a Nike bebizonyította, hogy mi mindenre képesek is a digitális médiumok, ha megfelelően használják őket.

 

A Nike nem sokkal a kampány után bejelentette, hogy a piaci részesedése 7%-ot ugrott, és ezzel ismét az Adidas mellé került a sportcipők piacán.

 

Lunya: Egy kis botrány

Néha a negatív példákból többet tanulhatunk, mint a sikeresekből. A márkatudatosság fellendítése érdekében a fehérneműkkel foglalkozó Lunya ruházati vállalat a Hulu (egy online televíziós szolgáltató) egyik sikersorozata, „A szolgálólány meséje” sikerén felbuzdulva úgy döntött, hogy legújabb piros ruhadarabjának az Offred nevet adja, ami egy, a sorozat főszereplője ihlette szójáték.

 

A sorozat fő témái a nők elnyomása és rabszolgákként való kihasználása, a márka pedig ehhez híven a „csatlakozz az ellenálláshoz” jelmondattal reklámozta új vörös termékét, utalva ezzel az elnyomók elleni felkelésre. A közösségi média azonban meglehetősen negatívan és ellenségesen fogadta, hogy egy szolgálatnak és erőszaknak alávetett nővel (pontosabban annak nevével) reklámoznak egy ruhadarabot.

 

Habár a vitatott és komoly témák felhasználása a marketingben nem újdonság (és kifejezetten hatásos is lehet), de ha ezek a témák nincsenek párhuzamban a termékkel, és azokkal az értékekkel, amelyeket a márka képvisel, akkor érdemes inkább távol maradni tőlük.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!