Hogyan növeld webhelyed forgalmát? Összeszedtünk 20 gyorstippet a felhasználók növeléséhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

20 gyorstipp, amikkel sokkal több forgalmat szerezhetsz webhelyedre

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

A marketing egyre keményebb dió. Míg évekkel ezelőtt elég volt néhány kulcsszót szétszórnod egy oldalon a rangsoroláshoz, ma már több száz szempontnak kell megfelelned, hogy látható maradj a kereső felhasználók számára. Vannak, akik fizetett hirdetésekkel próbálják a felszínen tartani magukat, de még az sem garantálja a sikert, ha egy kisebb vagyont fordítasz ezekre a legnépszerűbb felületeken.

A verseny óriási, ami többek között annak köszönhető, hogy manapság szinte bárki képviseltetheti cégét, vállalkozását, vagy márkáját az interneten. Fillérekből lehet indítani egy webhelyet, rengeteg az ingyenes blogplatform is, és egy üzleti közösségi profil sem kerül semmibe. Ezek a lehetőségek sok pénzt hagynak a cégek zsebében, amit a legtöbben a marketingbe forgatnak bele. Ezért olyan nehéz érvényesülni manapság – mindenki 200%-kkal „marketingezik”.

 

Szóval mit tehetsz te, hogy vállalkozásod, céged, vagy márkád több figyelmet kapjon? Hogyan szerezhetsz több látogatót webhelyedre? A következőkben erről lesz szó!

 

 

Mielőtt belekezdenénk: A változtatások egy része egy jó ideig talán nem fog érződni tartalmadion. Ez teljesen normális, hiszen a keresőmotoroknak időre van szükségük, míg értelmezik a módosításokat. Hacsak egy-egy változtatás nem rontotta le drasztikusan forgalmadat, légy türelmes, és várd ki az eredményeket!

 

 

1. Használj videótartalmakat az újracélzáshoz 


Az újracélzás (retargeting) célja emlékeztetni azokat az érdeklődőket márkádról, akik ellátogattak ugyan webhelyedre, és talán el is kezdték a rendelési folyamatot, de sosem fejezték be azt. Használd ki a legnépszerűbb tartalomtípus hatalmát, és célozd újra ezeket a felhasználókat olyan videókkal, amelyek azt mesélik el, hogy milyen jó is a te ügyfelednek lenni.

 

 

2. Újracélzás másképp


Ha eddig is használtál újracélzást, de minimális sikerrel, akkor lehet, hogy csavarnod kell egyet stratégiádon. Ne csodálkozz, hogy nem konvertálnak az érdeklődők, ha ugyan arra az oldalra vezeted vissza őket, amik elsőre sem vették rá őket a konverzióra. Ehelyett vess be egy teljesen eltérő landing oldalt, ami egy másik irányból közelíti meg az adott témát – például érzelmek helyett józan érvelést használva a meggyőzésre.

 

Webáruházzal rendelkezik? Szeretne több látogatót és egyben konverziónövekedést is? Akkor ismerje meg Webáruház marketing szolgáltatásunkat és kérje személyre szabott ajánlatunkat! 

 


3. Használj kétlépéses regisztrációkat


A logika azt diktálná ugyan, hogy az egylépéses konverziók jobbak, hiszen kényelmesebbek a látogatók számára, de gondolj csak bele – ha valaki hajlandó megadni a nevét és/vagy email címét, az sokkal valószínűbb, hogy több személyes adatot is megoszt majd veled… csak nem ugyan abban a lépésben. Ha valaki nem fejezi be a regisztrációt, akkor küldj neki néha egy-egy emlékeztető emailt.

Persze ez közönségfüggő, és ha nem válik be, akkor térj vissza az egylépéses regisztrációs űrlapodhoz.

 

 

4. Jelenítsd meg legfontosabb tartalmaid linkjeit blogod minden oldalán


Blogod minden bizonnyal rendelkezik valamilyen oldalsávval, ami tökéletes hely néhány belső hivatkozás elhelyezésére. Állítsd be, hogy blogod legfontosabb tartalmai minden oldalad oldalsávjában megjelenjenek. A belső hivatkozások nem annyira fontosak ugyan a Google szemében, de minél több látogató kattint rájuk és olvassa el őket, annál valószínűbb, hogy magasabb rangsorolást érnek majd el a találatok között.

 

 

5. Használj javasolt kulcsszavakat is tartalmaidban


Van néhány oldalad, amik jól rangsorolnak népszerű kulcsszavakra? Szép munka, de ha még több forgalmat szeretnél ezeknek a tartalmaidnak, akkor érdemes kapcsolódó kulcsszavakat is elhelyezned bennük.

Kulcsszavakat rengetegféleképpen kereshetsz magadnak. Használhatod a Google keresőjét, az Ads beépített kulcsszómotorját, vagy a számtalan ingyenes kulcsszókereső eszköz  egyikét.

 

 

6. Vedd rá az embereket, hogy rákeressenek márkádra


Minél többen keresnek rá márkád nevére a Google-on keresztül, és kattintanak rá webhelyedre a találatok között, annál magasabbra tornászhatod fel rangsorolásodat, ami nem csak a márkás keresések, hanem az összes megcélzott kifejezésed találataira is vonatkozik.

Szóval hogy veheted rá az embereket, hogy gyakrabban keressenek rá márkádra? Hatékony PR fogásokkal! Gyakran elég egy jó PR ötlet is, hogy márkád neve futótűzként terjedjen az emberek között (például a közösségi médián).

Ha szeretnéd ellenőrizni, hogy PR törekvéseid eredményesek-e akkor keress rá márkádra a Google Trends segítségével, és nézd meg, hogy mennyire vagy népszerű a keresők között.

 

 

7. A YouTube siker titka


Míg a hagyományos keresőoptimalizálás (többek között) azon múlik, hogy egy weboldal milyen releváns tud maradni hosszabb távon, addig a YouTube-on ennek az abszolút ellenkezője a helyzet. Ha sikerül videódat a feltöltéstől számított 24 órában felfuttatni, akkor azonnal bekerülhetsz az elsőként rangsorolók közé, és komoly nézettséget szerezhetsz.

Tégy meg tehát mindent, hogy videód minél rövidebb idő alatt eljusson minél több nézőhöz – küldj róla emailt feliratkozóidnak, posztold ki a közösségi oldalakra, és esetleg írj hozzá külön bejegyzést is blogodra.

 

 

8. A Facebook hozzászólások az aranynál is többet érnek


A Facebook algoritmusa számára nagyon fontos szempont, hogy bejegyzéseid hány hozzászólásra ösztönzik a felhasználókat. A hozzászólásokat a Facebook számára azt jelzik, hogy tartalmad érdekes – ha tehát sikerül minél több hozzászólást szerezned egy bejegyzésed alá, annál több követőd láthatja majd azt hírfolyamában.

Kérd tehát arra követőidet, hogy írjanak kommenteket bejegyzéseidre. Ha például egy videót töltesz fel, akkor szóban is felhívhatod erre a figyelmüket. Ha igazán sok hozzászólást szeretnél, akkor – ha bejegyzésed témája engedi – tégy fel egy kérdést egy releváns témával kapcsolatban, és várd, hogy záporozni kezdjenek a kommentek.

 

 

9. Helyezd el az évszámot tartalmaid címében


Ha azt szeretnéd, hogy blogod cikkei több átkattintást kapjanak a keresőtalálatok között, akkor írd bele címükbe az aktuális évszámot (ahol ez indokolt). Ezzel azt jelzed a felhasználóknak, hogy tartalmad friss.

Az emberek értelemszerűen az újabb tartalmak iránt érdeklődnek, így ez garantáltan segít majd több átkattintást szerezni. Ugyan ezt megteheted persze a YouTube-ra feltöltött videóid címével is.

 

 

10. Ne írj teljes dátumot az URL-jeidbe


Vannak, akik a cikk teljes dátumát beírják az URL-be, abban reménykedve, hogy a híroldalak így rájuk találnak és „felkapják” őket. Ha vannak olyan tartalmaid, amiknek dátumozott URL-jük van, de nem teljesítenek valami jól, akkor próbáld meg kivenni a dátumot belőlük.

Ne felejtsd el 301-es átirányításokkal megoldani, hogy a forgalom az új oldalra terelődjön, és a belső hivatkozásokat is írd át mind szükség szerint.

 

 

11. Használj alkönyvtárakat aldomainek helyett


Az aldomainek egyetlen hibája, hogy nem örökölnek meg annyi linkértéket a fő domaintől a Google szemében, mint az alkönyvtárak. Ha például webhelyednek egy áruház része is van, akkor „www.uzlet.webhelyem.hu” helyett próbáld meg inkább a „www.webhelyem.hu/uzlet” szerkezetet használni.

Mivel itt is URL-módosításról van szó, ne feledkezz meg a 301-es átirányításokról és a belső hivatkozások átírásáról!

 

 

12. Ha hreflang címkét használsz, akkor maradj az aldomaineknél


Igen, az előző tipphez képest ez ellentmondásosan hangzik, de ha tartalmadat több nyelvre is lefordítod, akkor érdemes minden nyelvnek külön aldomaint létrehozni.

 

 

13. Építsd ki személyes márkádat


Az emberek sokkal egyszerűbben képesek kapcsolódni egy személyes márkához, mint egy vállalatihoz. Ha több követőt szeretnél a közösségi médián (és persze több forgalmat webhelyedre), akkor kezdj el személyes márkádon dolgozni.

 

 

14. Szerezz nagyobb podcast-hallgatóságot felugró ablakokkal


Ha podcastet is vezetsz, és nagyobb közönséget szeretnél adásaidhoz, akkor egy, a mobilos webhelyeden elhelyezett kilépő felugró ablak (popup) sokat segíthet ebben. Használd ezt arra, hogy felhívd látogatóidat podcastedre, és kérd meg őket, hogy iratkozzanak fel rá.

 

 

15. Vesd be videóidat a LinkedInen is


Ha népszerű szeretnél lenni a LinkedInen, akkor használj videókat. A videós tartalmak sokkal több figyelmet kapnak a platformon, mint a szöveges bejegyzések.

 

 

16. Egy tréning jobban konvertál, mint egy e-könyv


Az e-könyvekkel semmi baj nincs, hiszen sokakat rávehetsz vele arra, hogy megadják értük email címüket, de ha igazán jó konverziós arányt szeretnél, akkor valami mást kell kínálnod. Készíts például egy 30 napos kurzust egy általad választott témában (ami iránt persze célközönséged is érdeklődne), és kínáld fel azt az érdeklődőknek.

 

 


17. Webhelyet vásárolni olcsóbb, mint forgalmat


Miért licitálnál PPC hirdetésekre, ha vehetsz egy olyan webhelyet, ami organikusan is jól rangsorol a kívánt kulcsszavakra?

Ha egy olyan webhelyet vásárolsz, aminek alapból jó a forgalma, akkor készülj fel rá, hogy ez a forgalom nem fog olyan jól konvertálni, mint a fizetett hirdetéseken keresztül érkező látogatók, de ettől függetlenül jó, ha van egy stabil alapod, amire építhetsz.

 

 

18. A kérdőívek több érdeklődőt fognak meg, mint a leadfogó űrlapok


Sokan leadfogó űrlapok segítségével igyekeznek megkaparintani minél több érdeklődőt, pedig erre a célra sokkal hatásosabb lehet egy jól összerakott kérdőív.

 

 

19. Irányítsd a fizetős forgalmat tartalmaidhoz


Ha drágább termékeket kínálsz webáruházadban, akkor nem biztos, hogy jó ötlet rögtön a termék oldalára küldeni a hirdetéseken keresztül érkező forgalmat. Az emberek nem szívesen adnak ki nagyobb összegeket olyan dolgokra, amiről nem tudnak semmit.

A megoldás? Hirdetéseidet ne a termékoldalakkal, hanem informatív tartalmakkal kösd össze (ügyelve rá, hogy a hirdetés és a tartalom összhangban legyenek egymással). A tartalmakban persze elhelyezhetsz hivatkozásokat, amik a termékre mutatnak, de ha biztosítani szeretnéd, hogy látogatóid vásároljanak is termékeidből, akkor keresd meg őket újracélzással a későbbiekben – ezek az újracélzások persze már mutathatnak közvetlenül a termékre.

 

 

20. Rendszeresen oszd újra tartalmaidat


Sokan napokig tökéletesítik cikkeiket csak azért, hogy aztán egyetlen egy alkalommal megosszák őket a közösségi hálózatokon, és rövidesen feledésbe is merüljenek. Néhányan azért emailben is kiküldik őket, de a terjesztés általánosságban csak egy hullámban történik.

Azonban ha egy tartalom igazán jól teljesít, és időtlen jellegű, akkor újra és újra forgalmat terelhetsz vele blogodra, például azzal, hogy újraosztod minden második hónapban addig, amíg apadni nem kezd a megosztásokból származó forgalma.

 

Ez a taktika egyedül a Facebookon nem túl hatásos, de ha jelen vagy a Twitteren, vagy éppen a LinkedInen, akkor érdemes bevetni (ahogy emailben is). 
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!