LinkedIn marketing - 10 hatékony LinkedIn marketing tipp

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 garantáltan hatékony marketingtipp a LinkedInre

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A LinkedIn személyes márkád, vagy céged népszerűsítésére is kiváló platform, de vajon hogyan zajlik rajta a hatékony marketing? Hogyan szerezhetsz érdeklődőket, népszerűsítheted márkádat, vagy gyarapíthatod cégedet a világ legnagyobb, szakembereknek készült hálózatán? A következő tippek ebben segítenek!
 

1. Töltsd ki megfelelően LinkedIn profilodat

Egyszerű, de annál fontosabb lépés. Senki sem fog komolyan venni (főleg egy olyan üzletorientált platformon, mint a LinkedIn), ha nincs rendesen kitöltve személyes profilod. Munkatársaidéval együttesen profiljaitok alkotják azokat az alappilléreket, amelyekre márkátok jelenléte megépülhet majd a LinkedInen.

 

Az első benyomások az interneten is éppen olyan fontosak, mint személyesen, ezért törekedj arra, hogy akik rákeresnek márkádra valami olyanra bukkanjanak profilodon, amivel megkülönböztetheted magad a konkurenciától, és ne feledkezz meg egy előnyös, bizalomkeltő profilkép feltöltéséről sem! Igyekezz olyannyira kitölteni a profilodat, amennyire csak lehetséges, és ne felejtsd el frissíteni, ha bármilyen céges vagy személyes változás történik.

 

2. Készíts egy igényes oldalt céged számára

A LinkedInen cégednek is készíthetsz saját profilt (egész pontosan egy céges oldalt – Company Page), ami a jelenlét másik fontos alappillére. Egy céges profil akkor megfelelő, ha elegendő információt kínál az érdeklődőknek cégedről és az ott dolgozó emberekről. A következőkben több tipp is érinti majd a céges profil ideális kitöltését.

 

3. Tűzz ki egy célt, és határozd meg közönségedet

Ha nem újdonság számodra a marketing, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy minden kezdeményezést érdemes legalább egy cél kitűzésével indítani. Cél lehet például márkád népszerűsítése, érdeklődők begyűjtése, és sok más is. Ha ez megvan, akkor könnyebb dolgod lesz definiálni azt a közönséget, amit szeretnél megcélozni marketing üzeneteiddel. Ha például egy közösségi ütemező eszközt szeretnél értékesíteni, akkor első sorban közösségi média managereket lesz érdemes megcéloznod tartalmaiddal és reklámjaiddal.

 

Szeretnél még több felhasználót elérni a legnagyobb üzleti platformon? Úgy érzed, nem sikerült elég gyümölcsöző kapcsolatra szert tenned, vagy nem hozza a várt eredményeket B2B marketinged? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy segíthessünk!

 

4. Optimalizáld céges oldaladat keresésekre

Hiába az igényesen kitöltött céges oldal, ha nem találnak rá az emberek, akkor önmagában nem ér majd sokat. Némi keresőoptimalizálással láthatóbbá, fellelhetőbbé teheted azt a lehetséges kapcsolatok számára.

Íme néhány tipp a LinkedIn SEO-hoz:

  • Használj kulcsszavakat: Érdemes olyan kulcsszavakat elhelyezni céges oldalad szövegeiben, amelyek kapcsolódnak céged tevékenységéhez és jellegéhez. Valahányszor a felhasználók ezekre a kifejezésekre keresnek rá, a te céges oldalad is jó eséllyel megjelenik majd közöttük.
  • Hivatkozz céges oldaladra: Helyezz el céges LinkedIn oldaladra mutató hivatkozásokat minden fontosabb platformon, amiken jelen vagy. Linkelj webhelyedről, blogodról, YouTube videóid leírásaiból és így tovább. Segíthet az is, ha a LinkedInen jelenlévő kollégáid hozzáadják munkahelyeikhez cégedet, amivel egy automatikus hivatkozás jön létre profiljuk és céged oldala között.
  • Ossz meg releváns tartalmakat: Rendszeresen ossz meg releváns tartalmakat céges oldaladon, amelyek hasznosak lehetnek ideális ügyfeleid/kapcsolataid (tehát célközönséged) számára. Amikor egy céges oldalon osztasz meg tartalmakat, akkor azok a Google indexébe is bekerülhetnek.

 

5. Szerezz követőket céges oldaladnak

Amikor valaki követni kezdi céges oldaladat, akkor annak bejegyzései a hírfolyamukban is megjelenik majd. Minél több követője van oldaladnak, annál több felhasználót érhetsz el rajtuk keresztül.

 

Mindenképpen érdemes minden LinkedInen jelenlévő munkatársadat megkérni arra, hogy kövessék a cég oldalát (és hogy néha segítsenek az ott publikált tartalmak terjesztésében). Hívd meg ügyfeleidet és üzleti partnereidet is, hogy kövessenek a platformon. Küldj emaileket, és tüntesd fel céged LinkedIn profilját blogbejegyzéseidben is. Adj hozzá egy LinkedIn „követés” gombot webhelyedhez és blogodhoz, hogy látogatóid egy kattintással követőiddé válhassanak.


6. Publikálj hatásos tartalmakat céges oldaladon

Akárcsak bármilyen más, tartalom megosztására ideális közösségi médián, a LinkedInen is érdemes olyan tartalmakat publikálni, amiket közönséged érdekesnek, értékesnek találhat. Az olyan mutatók, mint a kattintások, a hozzászólások, és a megosztások mind segíthetnek eldönteni, hogy mely tartalmaid hatásosak, és melyek kevésbé. Próbálj első sorban (az esetek 80%-ában) hasznos, értékes tartalmakat megosztani, a maradék 20% pedig lehet önreklám.

 

De mik számítanak értékes tartalmaknak? Nos, ez célközönségedtől függően változhat, de ha van valami, amit mindenki nagyra értékel, az az, ha tanácsaiddal segítesz gyorsabbá, hatékonyabbá tenni egy gyakori, fáradalmas feladatokat. Mindenki szeret az idővel spórolni.

 

Nem árt néha mások tartalmait is megosztani, egyrészt mert ezzel további értéket kínálsz követőidnek, másrészt pedig mert lesznek olyanok, akik szívesen viszonozzák majd ezt a te tartalmaid megosztásával. A gondolatvezetői tartalmak szintén nagyon népszerűek a LinkedInen, és habár ezek általában időigényesebbek, ha rendszeresen kínálod őket, akkor garantáltan segítenek majd több érdeklődő követőket szerezni céges oldaladnak.

 

7. Használj változatos médiatípusokat

Vizuális lények vagyunk, és az agyunk könnyebben, gyorsabban képes feldolgozni a képeket, mint bármilyen szöveget – nem csoda, hogy a képekkel, vagy más vizuális médiával kiegészített bejegyzések sokkal jobban teljesítenek a LinkedInen (és általában minden platformon), mint a kizárólag csak szöveges tartalmak.

 

8. Szponzoráld legjobb tartalmaidat

Remélhetőleg sok olyan posztod lesz, ami kimagaslóan teljesít, és sok aktivitást vált ki követőidből. Érdemes ezeket a bejegyzéseket „szponzorálni”, ami lényegében kiemelt láthatóságot biztosít nekik egy bizonyos összegért serébe. A szponzorált tartalmak a LinkedInen választható számos hirdetéstípus egyike – ha szeretnél mindegyikkel mélyebben is megismerkedni, akkor ezt az útmutatót tudjuk ajánlani.


9. Használj fizetett hirdetéseket

A szponzorált tartalmakon kívül rengeteg egyéb fizetett hirdetési módszer is rendelkezésedre áll, amelyek között biztosan találsz majd olyanokat, amik segíthetnek elérni üzleti céljaidat a platformon. Az előbb említett útmutató pontosan ezt a témát fejtegeti részletesen.

 

10. Ismerkedj meg a LinkedIn analitikai eszközével

Mint minden valamire való marketing-kompatibilis platform, úgy a LinkedIn is lehetővé teszi organikus tartalmaid és fizetett kampányaid teljesítményének nyomonkövetését. Érdemes megismerkedni ezekkel az eszközökkel is, hiszen nélkülük olyan, mintha a sötétben tapogatóznál.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!