Instagram marketing szállodáknak - 10 hatásos Instagram tipp hoteleknek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

10 zseniális Instagram tipp szállodáknak

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Emlékszel még azokra az időkre, amikor az Instagrammot a fiatalok, hovatovább a tinédzserek játszóterének nevezték?  Amikor cégek és vállalkozások könnyedén legyintettek egyet, amikor szóba került a platform, és a benne rejlő lehetőségek? Nos, ma már az Instagrammot senkinek sem kell bemutatni, havonta több mint egymilliárd aktív felhasználót számlál. Bár tény, hogy a legtöbb piaci szegmens számára nyújt lehetőségeket a felület, nem szabad megfeledkeznünk a turizmus marketing viralitásáról, amelyet az Instagram bizony tökéletesen kiszolgál!
 

Miért érdemes minden szállodának Instagramot használnia?

A válasz pofonegyszerű. Az Instagramot az teszi olyan hatékony marketingeszközzé a szállodák és hotelek számára, hogy kifejezetten képek megosztására találták ki. A turizmusmarketingben márpedig elengedhetetlen szerepük van a kreatív képeknek és videóknak, arról nem is beszélve, hogy a felhasználók is előszeretettel töltik fel a magukról, családjukról vagy barátaikról egy nyaralás során készült futókat. Amikor a vendégek ellátogatnak szállodádba, biztos lehetsz benne, hogy mindig kéznél van okostelefonjuk, hogy megörökíthessék ezeket a boldog pillanatokat, és megoszthassák azokat a nagyvilággal. Ezek a szállodádban készült, pozitív hangulatú képek mind ingyenes reklámot jelentenek neked.

 

Az felhasználók a képekkel együtt gyakran földrajzi helyüket és élményeiket is publikálják, így minden fotó egy-egy „szavazat” szállodád mellett. Amikor aztán ismerőseik, követőik látják, hogy mások milyen jól érzik magukat az adott helyen, jó eséllyel nekik is kedvük támad majd ellátogatni oda.

 

1. Készíts üzleti Instagram fiókot szállodádnak

Amikor valaki regisztrál az Instagramra, alapértelmezettként egy normál fiókot hoz létre magának. Ezt a fiókot azonban később üzleti fiókká lehet átalakítani, és ilyenre is lesz szüksége szállodádnak is az Instagram szállodamarketinghez. Ha eddig is vezettél már normál (személyes) Instagram fiókot szállodád számára, akkor a beállítások között átalakíthatod ezt üzleti fiókká.

 

Üzleti fiókod neve természetesen szállodád neve legyen, a profilképnek pedig érdemes a logódat használnod.

 

De miért van szüksége szállodádnak üzleti Instagram fiókra?

Üzleti fiók létrehozásakor az Instagram felkér, hogy válassz kategóriát a fiókodnak. Ez lehetővé teszi majd a rendszer számára, hogy releváns érdeklődésű felhasználóknak jeleníthesse meg azt.
Egy üzleti Instagram fiókhoz elérhetőségeidet is hozzáadhatod, úgymint üzleti email címedet és telefonszámodat, megkönnyítve ezzel az érdeklődő felhasználók dolgát.

 

Mindezek mellett statisztikákat is láthatsz üzleti fiókod és bejegyzéseid teljesítményéről, illetve közönségedről is (ha legalább 100 követőd van már). Ami azonban talán a legfontosabb szempont, hogy egy üzleti fiókkal már hirdetéseket is létrehozhatsz szállodád népszerűsítésére, ráadásul nagyon precízen beállíthatod, hogy milyen felhasználóknak szeretnéd megjeleníteni ezeket.

 

2. Írj egy JÓ bio-t

Az Instagram még az üzleti fiókokhoz is csupán néhány szavas bemutatkozást (bio) enged megfogalmazni, ezért fontos, hogy szállodádé minden fontos információt magába foglaljon, úgymint:

  • Email cím
  • Telefonszám
  • Cím
  • Facebook oldal hivatkozás

 

Az alábbi ábrán egy ajkai négycsillagos wellness szálloda bio-ját látod. Alig egy hónapja kezdtük el kezelni a szálloda Instagram marketingjét, egy helyesen beállított profilnak, a rendszeres és stratégiai oldalvezetésnek és a megfelelő hashtagek használatának köszönhetően ez idő alatt több mint 150 felhasználóval nőtt a követőik száma.

 

Instagram marketing szállodáknak

 

Azonban ami a legfontosabb, hogy fiókod bio részében szerepelnie kell egy hivatkozásnak, amely szállodád webhelyére mutat – ezzel megkönnyíted az érdeklődők számára, hogy közvetlenül nálad foglaljanak szobát!

 

3. Mutasd meg a szállodád

Az egyértelmű, hogy az Instagram első sorban a képekről és videókról szól, az azonban már más kérdés, hogy egész pontosan milyen jellegű fotókat is érdemes feltöltened szállodád üzleti fiókjára. Íme néhány lehetőség – posztolhatsz képeket:

  • Szállodád szobáiról és más beltéri részleteiről
  • A szállodádból nyíló kilátásról
  • A szállodádban vagy annak közelében zajló eseményekről, rendezvényekről
  • Kedvezményes ajánlataidról és akcióidról
  • Színfalak mögötti eseményekről (az ételek elkészítésének folyamatáról, egy rendezvény megvalósításának részleteiről)
  • Extra szolgáltatásaidról (pl. bekészítések)
  • Vendégeid véleményéről (brandépítés céljából)
  • Hétköznapi, természetes, valós pillanatokról

 

… és ez csupán néhány ötlet

Minél több érdekes tartalmat töltesz fel, annál többeknek adsz okot rá, hogy kövessék is azt. Persze ügyelj arra, hogy minden bejegyzésed kapcsolódjon valamilyen szinten szállodádhoz vagy releváns helyi eseményekhez. Ezen kívül posztolhatsz képeket a személyzetről és vendégeidről is – habár ehhez először természetesen engedélyt kell kérned tőlük. Valahányszor egy vagy több személy kerül a kép középpontjába, említsd és jelöld meg őket, hogy ezzel is több interakciót és aktivitást kelts fiókod körül.

 

Ez egy fontos szempont az Instagram szállodamarketingben – nem elég, ha az emberek szeretik nézegetni képeidet – sokkal fontosabb, hogy mennyien reagálnak tartalmaidra. Amikor feltöltesz egy képet vagy videót az Instagramra, az eleinte csak néhány felhasználónak jelenik meg követőid közül. Ha ezek a követők rövid időn belül kedvelik a feltöltést vagy hozzászólnak (tehát reagálnak rájuk, aktívak), akkor az Instagram egyre többeknek jeleníti majd meg azt.

 

Fontos tehát, hogy ne csak feltöltéseid, hanem az azokhoz mellékelt szöveg is interakciókra ösztönözze a felhasználókat. Tegyél fel nekik kérdéseket, kérd ki a véleményüket és általánosságban próbálj úgy fogalmazni, hogy beszélgetéseket indíts el feltöltéseid alatt! Ezekhez persze jó, ha gyakran te is hozzászólsz, hiszen így lehetsz a közösség aktív tagja egy közösségi platformon!

Figyelned kell arra is, hogy rendszeresen posztolj fiókodba. A felhasználók sokkal szívesebben követnek egy olyan szállodát, aminek a legutóbbi bejegyzése tegnap volt, mint egy olyat, aminek múlt hónapban.

 

4. Használd az Instagram történeteit

A történetek (Stories) a platform egyik legfelkapottabb funkciója, és egyben az egyik leghasznosabb is az Instagram szállodamarketingben. Ha esetleg még nem hallottál róluk, a történetek olyan képek és/vagy videók, amelyek legfeljebb 24 órán keresztül maradnak fiókodon, mielőtt eltűnnének róla. Egy fiók történetei gyakran népszerűbbek, mint a „sima” bejegyzései, mert az emberek többsége szívesebben nézegeti őket, mint az egyszerű képeket és videókat.

 

A történeteknek nem kell mindig olyan jó minőségűeknek lenniük, mint megtervezett bejegyzéseidnek – az emberek egyébként is szeretik a spontán jellegű, természetes storykat, hiszen a funkció egyébként is a gyors pillanatok megörökítésére szolgál.

 

Miket érdemes történetekként közölni az Instagramon?

  • A történetek tökéletesek korlátozott idejű ajánlatok bejelentésére – 10 000 követő felett egy hivatkozás is csatolható hozzájuk, amit a felhasználók felhúzással látogathatnak meg.
  • Kiírhatsz interaktív szavazásokat, amikkel nem csak aktivitásra invitálod követőidet, hanem akár hasznos visszajelzéseket is szerezhetsz tőlük.
  • A történetek egymást követő képekből és videókból állhatnak, így kiválóan alkalmasak arra, hogy éppen zajló rendezvényekről és eseményekről „tudósíts” velük.

Ez persze csupán néhány a megannyi lehetséges „történet-alapanyag” közül! A legjobb történeteket el is mentheted összefoglalókként, hogy az érdeklődők később bármikor (a 24 óra lejárta után is) megtekinthessék őket fiókodon.

 

5. Légy képben az aktuális #hashtag trendekkel kapcsolatban

A hashtagekről biztosan hallottál már vagy találkoztál velük. Ezek az interaktív címkék lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy egyetlen kattintással rákeressenek az összes olyan nyilvános tartalomra egy platformon, ami az adott címkét tartalmazza. A hashtagek azért fontosak az Instagram szállodamarketingben, mert segítségükkel számos olyan érdeklődő felhasználó elé juttathatod el tartalmaidat (és ezzel szállodád nevét), akik nem is követik fiókodat a platformon.

 

Nehéz olyan kifejezést találni manapság az Instagramon, amihez nem létezik hashtag, és számtalan örök és aktuális trendhez is készültek már ilyen címkék, amiket felhasználhatsz a tartalmaidban. A felhasználók egy ideje már nem csak fiókokat, hanem hashtageket is követhetnek a platformon. Ez azt jelenti, hogy ha valaki érdeklődik egy téma vagy trend iránt, akkor követheti az ahhoz tartozó hashtageket, és valahányszor egy új bejegyzést jelölnek meg velük, az megjelenhet majd a felhasználó hírfolyamában (még akkor is, ha nem követi a feltöltő fiókot).

 

A trendi, aktuális hashtageken kívül érdemes egy márkás hashtaget is létrehoznod szállodád számára, amivel megkülönböztetheted bejegyzéseidet másokétól. Ehhez nem kell mást tenned, mint #-t írni egy egybeírt kifejezés vagy szó elé – csak előtte keress rá, hogy nem-e használja már más ezt a hashtaget a platformon!

 

6. Használd ki a hirdetések erejét

Nincs szállodamarketing az Instagramon fizetett hirdetések nélkül. Ahhoz, hogy az Instagramon is hirdetéseket futtathass, kelleni fog egy Facebook oldal is, amivel összekötheted üzleti fiókodat. Erre azért van szükség, mert nem csak a Facebook, hanem az Instagram hirdetéseket is a Facebook Hirdetéskezelőjében kezeled majd – itt hozod létre őket, itt láthatod a teljesítményüket és így tovább.

 

Milyen Instagram szállodahirdetéseket érdemes készíteni?

  • Történetek: Sok felhasználó szívesebben nézegeti a történeteket, mint egy fiók egyszerű képes vagy videós feltöltéseit. A történetekbe is posztolhatsz ilyen tartalmakat, ráadásul még hivatkozásokkal is kiegészítheted őket, amiket követve a felhasználók közvetlenül egy általad megadott URL-re juthatnak el.
  • Bejegyzések: A bejegyzéses hirdetések legalább olyan hatékonyak lehetnek, mint a történetek. Az Instagram az általad megcélzott közönségeknek jeleníti meg ezeket, hogy azok értesülhessenek szállodádról. Ezek a hirdetések lehetnek képek, videók vagy egyéb tartalmak is.
  • Galériák: Hasonlóképpen az egyszerű, lapozható bejegyzésekhez, a galériahirdetések is több képből és/vagy videóból állhatnak. Ezek több kreatív szabadságot kínálnak számodra, és lehetővé teszik, hogy egy rövid történetet is elmesélhess célközönségednek. A galéria képei/videói szólhatnak egy adott dologról, vagy akár több mindent is összefoglalhatsz velük tetszés szerint. Összesen legfeljebb 10 elemet fűzhetsz egymás mellé.
  • Azonnali élmények: Az Instagram „azonnali élmény” hirdetései kifejezetten mobileszközökre készültek, hogy minél gyorsabban betöltődjenek a felhasználók készülékein. E mellett nagyon mozgalmasak és aktivitásra ösztönzik a nézőket. Számos sablon közül választhatsz, ha ilyen hirdetéseket szeretnél készíteni, de akár sajátot is alkothatsz.

 

7. Influencer marketing a szállodamarketingben

Az influencer marketing és az Instagram szállodamarketing lényegében kéz a kézben járnak egymással. Az Instagram elterjedése számos tartalomkészítő számára lehetőséget adott arra, hogy megossza alkotásait és kalandjait a nagyvilággal. Ezekből az emberekből emelkedtek ki az úgynevezett influencerek, akik egy nagyon hűséges és elszánt követőbázist foglalkoztatnak tartalmaikkal.

 

Ha sikerül megegyezned egy influencerrel (például valakivel, aki rendszeresen utazik és szállodákban száll meg), akkor rajta keresztül egy egészen új, érdeklődő közönség elé juttathatod el szállodádat. Kérd fel őt, hogy töltsön el néhány napot nálad (ez lehet akár egy ajándék is) és cserébe mutassa be márkádat közönségének.

 

8. Használd ki az IGTV-t

Az Instagramon már jó ideje működik az IGTV, ami lehetővé teszi a felhasználók és a cégek számára, hogy hosszabb videókat oszthassanak meg követőikkel. Ha szeretnéd új szintre emelni Instagram szállodamarketinged hatékonyságát, akkor használd ki a videómarketing erejét az IGTV-n. Itt részletesebben is bemutathatod szállodádat az érdeklődőknek, mert sokkal hosszabb videókat is feltölthetsz, mint egyébként az Instagramra. Jelents rendezvényekről, számolj be a szállodádat érintő legfontosabb hírekről, mutasd be új felszereléseidet, különleges ajánlataidat, készíts interjúkat a személyzet tagjaival és általánosságban mutasd meg a nézőknek, hogy milyen az élet szállodádban.

 

9. Tudd, hogy mikor érdemes posztolni

Még ha oda is figyelsz a fent felsorolt tippekre, Instagram szállodamarketinged csak akkor lehet igazán sikeres, ha megfelelően időzíted bejegyzéseidet. Mint említettük, az Instagram odafigyel rá, hogy a felhasználók hogyan reagálnak bejegyzéseidre nem sokkal az után, hogy posztoltad őket. Ha viszonylag hamar sok reakciót kap egy feltöltésed, akkor az Instagram egyre több felhasználónak jeleníti majd azt meg. Ügyelned kell rá tehát, hogy akkor posztolj, amikor követőid a legaktívabbak a platformon.

 

Ehhez az Instagram Elemzések funkciójába érdemes bepillantani, ami többek között azt is elárulja, hogy követőid mikor használják legsűrűbben az Instagramot.

 

10. Ne engedj a minőségből!

Az Instagram egy erősen vizuális platform, ahol sokat számít a minőség. Sokan itt találkoznak majd először szállodáddal, és nem mindegy, hogy milyen képet festesz róla feltöltéseiden keresztül. Feltöltött képeid minősége közvetlenül befolyásolja a felhasználók szállodádról alkotott véleményét!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!