Bemutatjuk a z generáció videónézési szokásait és ezek hatását a marketingre, Így kell alkalmazkodnia a marketingeseknek a Z generációhoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan kell alkalmazkodniuk a marketingeseknek a Z generáció videós szokásaihoz?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A média és a marketing kampányok a Millennium generációra (1981 és 1996 között születettek) évekig nagy figyelmet fordítottak, azonban mostanában a fókusz egyre inkább a fiatalabb, Z generációra terelődik.

Habár általában együttesen csak a fiatalabb generációknak titulálják őket, sok jelentős különbség van a kettő között, ami a tartalomban is megmutatkozik, amit fogyasztanak. A Z generációt vonzzák a közösségi felületek, ideértve a YouTube-t és az új TikTok-ot, ami teljesen más nézettségi szokásokhoz és tartalmi érdeklődéshez vezetett. Úgyhogy mit is néz ez a generáció és mit jelent ez a marketingedre nézve? Nézzünk meg néhány jelentősebb trendet!


YouTube


Mivel a YouTube lényegében egész életükben jelen volt, alapvető részét képezi a média fogyasztási folyamataiknak és ez az általuk leginkább preferált platform, ha a videós tartalmakról van szó. Tulajdonképpen a tizenévesek 85%-a néz tartalmakat a felületen és az átlagos idő, amit eltöltenek online videók nézésével, megduplázódott az elmúlt 4 évben.
Ez egyben azt is jelenti, hogy egyre kevesebb időt töltenek hagyományos TV-zéssel, ez pedig egy teljesen új megközelítéshez vezet a videós tartalmakat illetően, miközben egyre több vlogger jelenik meg – a hírességek egy teljesen új kategóriája. Valójában egy tavaly közzétett kutatás szerint egyre több gyerek akar YouTube sztár lenni. De mit is néznek ezen a videós platformon?


Vlog


A videós blogolás – avagy vlogolás – egyre inkább növekszik a YouTuben és egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Az online személyiségek általában alacsony költségvetésű, és nagyon személyes tartalmakat töltenek fel saját magukról, ezen keresztül kapcsolódnak a közönségükhöz. Sok vlogger mostanra kiépített egy szilárd karriert a hobbijából, amiből külföldön (is) hatalmas összegeket kereshetnek. Egy márka szempontjából fontos tisztában lenni azzal a folyamatosan növekvő szereppel és befolyással, amit ezek a vloggerek betöltenek. Népszerűségüket tekintve a jövőben a hagyományos TV reklám nem a legjobb választás lesz például az elérések és márka ismertségének növelése szempontjából, már csak azért is, mert az influencerek ajánlása sokkal megbízhatóbb és hitelesebb, mint a sportolóké, hírességeké. Ezzel nagyon fontos tisztában lenni.


Informatív videók


Nem csak a szórakoztató videók miatt olyan népszerű a YouTube a fiatalabb felhasználók körében, egy kutatás szerint a Z generáció 80%-a mondta, hogy a platform segített neki több információra szert tenni valamivel kapcsolatban, míg 68% szerint segített fejlődni vagy olyan képességekre szert tenni, amiből a jövőben haszna válhat. A YouTube tehát egy értékes, megbízható tanulási forrás is. Tulajdonképpen sok tanuló jobban preferálja a YouTube videókat, mint a tankönyveket és sok keresés „DIY és Hogyan…” irányú. Ez a trend kiemeli a platform egyre bővülő használatát, ami nagy hatással van arra, hogyan használhatók ezek a videók arra, hogy elérjék a fiatalabb közönséget.


Snapchat


Egy másik fontos trend a fiatalok körében a Snapchat. Az elmúlt évben a Snap közlése szerint napi szinten a felfedezéses tartalmakkal töltött idő 40%-kal növekedett. Ez pedig megmutat egy jelentős változást a videó fogyasztási szokásokban. A Snap Originalban függőlegesen felvett, maximum 5 perc hosszúságú részek vannak, ennek a formátumnak a növekedése pedig nagyobb változásokat jelez. A fiatalabb generáció elvárásának megfelelően a videós tartalmaknak igazodniuk kell ahhoz, hogyan nézik a videókat, szemben a hagyományos videós formátumokkal. Ez a trend tehát azt mutatja, hogyha a fiatalabb generációt szeretnéd elérni, a rövidebb, célirányos videók jobban teljesíthetnek. Ez pedig el is vezet minket a követkető fontos platformhoz.


TikTok


A TikTok 2019-ben mutatott jelentős növekedést és a növekvő felhasználók többsége a Z generációba tartozik. Ezeknek a rövid videóknak a népszerűsége a márkák figyelmét is felkeltette, ami most új megközelítést eredményez, olyat, ami ennek a piacnak az igényeinek megfelel és ami működik, az a gyors, vicces, DIY stílusú tartalom, ami igazodik a trendekhez és a mémekhez. Ezek a videók sokkal rövidebbek, mint a YouTube tartalmak, 15 másodperces limit van. Jelenleg a legnépszerűbb videók a platformon a vicces paródiák, tátogások, tánc. Ezen a csatornán a felhasználók nagyban támogatják a kreativitást, alig ismert videó készítőket is gyakran bekövetnek és gyorsan TikTok sztárokat csinálnak belőlük. Ahogy a felület fejlődik, egyre több olyan TikTok influencert látunk, akik különleges tartalmakat posztolnak. A cégnek még egy katalógusa is van az influencereiről, akikkel a márkák partnerséget köthetnek. Jelenleg lényegében kétfajta készítő van – azok, akik sok követővel rendelkeznek más platformon és kipróbálják a legújabb trendet és ismeretlen új készítők, akik elsőként itt találnak követőkre. Ez pedig egy új stílushoz vezet, ami egyedi a platformon, ami a jelen népszerűségét tekintve egy újabb jelentős változást hozhat a Z generáció videófogyasztását tekintve, igazodva a függőleges, rövid klipekhez.


A videók változó arca


Nem számít, hogy látjuk, az biztos, hogy a videós tartalom változik és a márkáknak, vállalkozásoknak lépést kell tartaniuk a fontosabb változásokkal annak érdekében, hogy a fiatalabb közönségükhöz is kapcsolódhassanak. Olyan videót kell készíteni, ami releváns, lényeges és hiteles. A Z generáció nagyon is tudatában van annak, ha valamit el akarnak nekik adni, úgyhogy az olyan tartalom, ami tele van a tipikus marketing fogásokkal és logókkal, egyáltalán nem ér célt náluk. Továbbá egyre inkább a videós tartalmakhoz fordulnak, hogy csökkentsék a nyomást és kiszabaduljanak kicsit a növekvő társadalmi nyomás alól és a versenytől, amivel szembe néznek. Amíg tisztában vagy a trendekkel és időt fordítasz arra, hogy kitaláld mi az, amit a Z generáció nézői elvárnának, képes leszel sikereket elérni ezeknél a digitális korban született embereknél is!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!