Bemutatjuk a z generáció videónézési szokásait és ezek hatását a marketingre, Így kell alkalmazkodnia a marketingeseknek a Z generációhoz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan kell alkalmazkodniuk a marketingeseknek a Z generáció videós szokásaihoz?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A média és a marketing kampányok a Millennium generációra (1981 és 1996 között születettek) évekig nagy figyelmet fordítottak, azonban mostanában a fókusz egyre inkább a fiatalabb, Z generációra terelődik.

Habár általában együttesen csak a fiatalabb generációknak titulálják őket, sok jelentős különbség van a kettő között, ami a tartalomban is megmutatkozik, amit fogyasztanak. A Z generációt vonzzák a közösségi felületek, ideértve a YouTube-t és az új TikTok-ot, ami teljesen más nézettségi szokásokhoz és tartalmi érdeklődéshez vezetett. Úgyhogy mit is néz ez a generáció és mit jelent ez a marketingedre nézve? Nézzünk meg néhány jelentősebb trendet!


YouTube


Mivel a YouTube lényegében egész életükben jelen volt, alapvető részét képezi a média fogyasztási folyamataiknak és ez az általuk leginkább preferált platform, ha a videós tartalmakról van szó. Tulajdonképpen a tizenévesek 85%-a néz tartalmakat a felületen és az átlagos idő, amit eltöltenek online videók nézésével, megduplázódott az elmúlt 4 évben.
Ez egyben azt is jelenti, hogy egyre kevesebb időt töltenek hagyományos TV-zéssel, ez pedig egy teljesen új megközelítéshez vezet a videós tartalmakat illetően, miközben egyre több vlogger jelenik meg – a hírességek egy teljesen új kategóriája. Valójában egy tavaly közzétett kutatás szerint egyre több gyerek akar YouTube sztár lenni. De mit is néznek ezen a videós platformon?


Vlog


A videós blogolás – avagy vlogolás – egyre inkább növekszik a YouTuben és egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Az online személyiségek általában alacsony költségvetésű, és nagyon személyes tartalmakat töltenek fel saját magukról, ezen keresztül kapcsolódnak a közönségükhöz. Sok vlogger mostanra kiépített egy szilárd karriert a hobbijából, amiből külföldön (is) hatalmas összegeket kereshetnek. Egy márka szempontjából fontos tisztában lenni azzal a folyamatosan növekvő szereppel és befolyással, amit ezek a vloggerek betöltenek. Népszerűségüket tekintve a jövőben a hagyományos TV reklám nem a legjobb választás lesz például az elérések és márka ismertségének növelése szempontjából, már csak azért is, mert az influencerek ajánlása sokkal megbízhatóbb és hitelesebb, mint a sportolóké, hírességeké. Ezzel nagyon fontos tisztában lenni.


Informatív videók


Nem csak a szórakoztató videók miatt olyan népszerű a YouTube a fiatalabb felhasználók körében, egy kutatás szerint a Z generáció 80%-a mondta, hogy a platform segített neki több információra szert tenni valamivel kapcsolatban, míg 68% szerint segített fejlődni vagy olyan képességekre szert tenni, amiből a jövőben haszna válhat. A YouTube tehát egy értékes, megbízható tanulási forrás is. Tulajdonképpen sok tanuló jobban preferálja a YouTube videókat, mint a tankönyveket és sok keresés „DIY és Hogyan…” irányú. Ez a trend kiemeli a platform egyre bővülő használatát, ami nagy hatással van arra, hogyan használhatók ezek a videók arra, hogy elérjék a fiatalabb közönséget.


Snapchat


Egy másik fontos trend a fiatalok körében a Snapchat. Az elmúlt évben a Snap közlése szerint napi szinten a felfedezéses tartalmakkal töltött idő 40%-kal növekedett. Ez pedig megmutat egy jelentős változást a videó fogyasztási szokásokban. A Snap Originalban függőlegesen felvett, maximum 5 perc hosszúságú részek vannak, ennek a formátumnak a növekedése pedig nagyobb változásokat jelez. A fiatalabb generáció elvárásának megfelelően a videós tartalmaknak igazodniuk kell ahhoz, hogyan nézik a videókat, szemben a hagyományos videós formátumokkal. Ez a trend tehát azt mutatja, hogyha a fiatalabb generációt szeretnéd elérni, a rövidebb, célirányos videók jobban teljesíthetnek. Ez pedig el is vezet minket a követkető fontos platformhoz.


TikTok


A TikTok 2019-ben mutatott jelentős növekedést és a növekvő felhasználók többsége a Z generációba tartozik. Ezeknek a rövid videóknak a népszerűsége a márkák figyelmét is felkeltette, ami most új megközelítést eredményez, olyat, ami ennek a piacnak az igényeinek megfelel és ami működik, az a gyors, vicces, DIY stílusú tartalom, ami igazodik a trendekhez és a mémekhez. Ezek a videók sokkal rövidebbek, mint a YouTube tartalmak, 15 másodperces limit van. Jelenleg a legnépszerűbb videók a platformon a vicces paródiák, tátogások, tánc. Ezen a csatornán a felhasználók nagyban támogatják a kreativitást, alig ismert videó készítőket is gyakran bekövetnek és gyorsan TikTok sztárokat csinálnak belőlük. Ahogy a felület fejlődik, egyre több olyan TikTok influencert látunk, akik különleges tartalmakat posztolnak. A cégnek még egy katalógusa is van az influencereiről, akikkel a márkák partnerséget köthetnek. Jelenleg lényegében kétfajta készítő van – azok, akik sok követővel rendelkeznek más platformon és kipróbálják a legújabb trendet és ismeretlen új készítők, akik elsőként itt találnak követőkre. Ez pedig egy új stílushoz vezet, ami egyedi a platformon, ami a jelen népszerűségét tekintve egy újabb jelentős változást hozhat a Z generáció videófogyasztását tekintve, igazodva a függőleges, rövid klipekhez.


A videók változó arca


Nem számít, hogy látjuk, az biztos, hogy a videós tartalom változik és a márkáknak, vállalkozásoknak lépést kell tartaniuk a fontosabb változásokkal annak érdekében, hogy a fiatalabb közönségükhöz is kapcsolódhassanak. Olyan videót kell készíteni, ami releváns, lényeges és hiteles. A Z generáció nagyon is tudatában van annak, ha valamit el akarnak nekik adni, úgyhogy az olyan tartalom, ami tele van a tipikus marketing fogásokkal és logókkal, egyáltalán nem ér célt náluk. Továbbá egyre inkább a videós tartalmakhoz fordulnak, hogy csökkentsék a nyomást és kiszabaduljanak kicsit a növekvő társadalmi nyomás alól és a versenytől, amivel szembe néznek. Amíg tisztában vagy a trendekkel és időt fordítasz arra, hogy kitaláld mi az, amit a Z generáció nézői elvárnának, képes leszel sikereket elérni ezeknél a digitális korban született embereknél is!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!