YouTube csatorna felfuttatása - YouTube csatorna népszerűsítése, avagy marketing a YouTube-on 2019-ben

Marketing a YouTube-on - YouTube csatorna felfuttatása

Így teheted népszerűbbé YouTube csatornádat

czsofi Szerző:
czsofi

A videómarketing szép lassan vezető módszerré vált az online hirdetők köreiben. Ez többek között annak köszönhető, hogy az emberek az okostelefonok elterjedésével bárhová magukkal vihették eszközeiket, ráadásul a videók rögzítése is olcsóbbá, egyszerűbbé vált. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy minden nagyobb közösségi platform egyre több funkcióval támogatja és ösztönzi a videós tartalmak feltöltését, egyértelművé válik, hogy a videó már nem a jövő, hanem a jelen „zenéje”.

 

Azonban a mai napig nincs még egy platform, ami olyan erősen befolyásolta az online videó világát, mint a YouTube. A Google tulajdonát képező közösségi videómegosztó hálózat népszerűsége továbbra is töretlen, és ha valaki komolyan szeretne foglalkozni az online videóterjesztéssel, annak itt a helye. Ha szeretnél meríteni egyet abból az elképesztő forgalomból, amelyet a YouTube napi szinten generál, akkor vedd figyelembe a következő tippeket!
 

Marketing a YouTube-on - YouTube csatorna felfuttatása

1. Készítsd el videóidat egy kulcsszó vagy téma alapján

Ha hallottál már a keresőoptimalizálásról, akkor bizonyára tudsz róla, hogy milyen fontos szerepük is van a kulcsszavaknak abban, hogy tartalmaidat (esetedben videóidat) láthatóbbá tedd az online keresőközönség számára.

 

A YouTube-on különösen fontosak ezek a bizonyos kulcsszavak – ha egy kulcsszót, vagy témát állítasz videóid középpontjába, akkor lényegesen nagyobb érdeklődő nézőseregre számíthatsz. Ehhez persze tudnod kell, hogy milyen kulcsszavakat éri meg megcélozni. Ehhez számtalan kulcsszókereső eszközt segítségül hívhatsz – a Keyword Tool-nak például külön YouTube-ra optimalizált motorja is van (ne felejtsd el kiválasztani a magyar nyelvet a legördülő menüben!).

 

Minden a kulcsszóval, vagy megcélzandó témával kezdődik, hiszen e köré kell majd felépítened videódat. Ne felejtsd el néhány alkalommal kimondani (természetes mondatkörnyezetben) választott kulcsszavadat, hogy ha feliratozod a videót, akkor a YouTube algoritmusa láthassa, hogy erről szól a tartalom.

 

Ha megvan a kulcsszó, akkor keress rá vele más videókra a YouTube-on, és nézd meg, hogy mások milyen kapcsolódó tartalmakat készítenek, és hogy az embereknek milyen reakciójuk van rá. Igyekezd elkerülni az ő hibáikat, és meríts ötletet (de ne másolj) azoktól, akik sikeresek videóikkal az adott kulcsszóra.

 

Végezetül ne felejtsd el elhelyezni kulcsszavadat a videó címében és leírásában is!

 

2. Készíts videót legsikeresebb tartalmaidból

Ha szeretnéd felfuttatni csatornádat, akkor azt minőségi videókkal teheted meg legtisztábban – a minőségi videók pedig minőségi ötletek alapján készülnek. Nem muszáj mindig valami teljesen eredetit kitalálnod – szétnézhetsz korábbi tartalmaid, például cikkeid között, és a legnépszerűbbeket elkészítheted videóformában is.

 

Az emberek különösen kedvelik az olyan videókat, amelyek megoldást nyújtanak valamilyen problémájukra, vagy audiovizuális formátumban válaszolnak meg néhány égető kérdést. Keress egy olyan hasznos, informatív cikket, ami jól teljesített, és ültesd át videóba!

 

3. Kommunikálj nézőiddel

Ahogyan a blogbejegyzéseidre érkező kommentekre, úgy a YouTube hozzászólásokra is rendszeresen válaszolnod, vagy legalább reagálnod kell. Ne feledd, hogy a YouTube is egy közösségi platform, csak éppen nem képekre épül (mint például az Instagram), hanem videókra.

 

Nem sokra mész majd, ha csak feltöltögeted videóidat, de nem mutatsz érdeklődést nézőid visszajelzései felé. A YouTube rangsoroló algoritmusa számára az is szempont, hogy mennyit foglalkoznak nézőid videóiddal – ha te magad is aktív vagy a hozzászólások között, akkor annál többen szólnak majd hozzá a beszélgetéshez. Emellett kérd meg videóidban nézőidet, hogy osszák meg véleményeiket, személyes tapasztalataikat, stb. a kommentek között.

 

4. Legyen saját márkád

Ha sikerül eljutni odáig, hogy minőségi tartalmakat kínálsz nézőidnek, akkor a következő lépés csinosabbá tenni profilodat. Meglepően sok múlik azon, hogy milyen benyomást is kelt YouTube csatornád profilja.

A márkaépítés, vagyis branding segít abban is, hogy tartalmaidra rögtön ráismerjenek a nézők, bárhol is találkoznak vele az interneten. Ha már van egy webhelyed vagy blogod, akkor a legjobb, ha azt a stílust ülteted át YouTube csatornádra is az egységesség érdekében.

 

5. Terjeszd videóidat

A közösségi média egyik legnagyobb előnye, hogy a különböző platformok között is átoszthatod tartalmaidat. Jó eséllyel aktív vagy már a Facebookon, a Twitteren, és más közösségi hálózatokon is – nincs más dolgod, mint YouTube videód hivatkozását megosztani ezeken, hogy még több érdeklődőhöz jussanak el tartalmaid.

 

6. Mutasd magad!

Ha egymagad kezeled csatornádat, vagy egy kisebb céget képviseltetsz vele a YouTube-on, akkor megéri előbújni a kamera mögül és „szemtől szemben” megszólítani közönségedet. Ez különösen fontos, ha egy szoros közösséget szeretnél felépíteni csatornád, márkád köré a YouTube-on. Nem muszáj persze minden videódat úgy elkészíteni, hogy csak rád mutasson a kamera – sőt, még csak meg sem muszáj jelenni az összesben, ha az nem indokolt. De időről időre mutasd meg egy-egy videódban, hogy a tanácsok, tippek, gondolatok egy valódi személytől érkeznek. 

 

7. Ne becsüld alá az indexképek hatalmát

Az indexképek azok a kisméretű képek, amik videóid „borítóképeiként” szolgálnak. Mivel vizuális lények vagyunk, fontos, hogy indexképeiddel is hass a nézőközönségre. Igyekezz olyan képeket készíteni, amelyek egységesen kapcsolódnak márkádhoz, és kitűnnek a többi videó közül. Egy jó cím+kép kombináció kell majd ahhoz, hogy a keresők a te videóidra kattintsanak rá, ami neked hosszútávon is előnyös, hiszen a YouTube algoritmusa számára fontos szempont a videók átkattintási aránya (ctr).

 

8. Használj kártyákat

A YouTube pozitívan értékeli azokat a csatornákat, amelyek elérik, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek videóik nézegetésével. Ez a YouTube szemében azt jelenti, hogy bizonyára remek tartalmakat kínál az adott csatorna.

 

Ha szeretnéd, hogy nézőid egymás után több videót is megnézzenek tőled, akkor helyezz el úgynevezett kártyákat videóidban, hogy további információkkal egészíthesd ki azokat, és más videók megtekintésére ösztönözd nézőidet. Hasonló eredményeket érhetsz el a videók végén elhelyezett záróképernyővel is, amin YouTube videókra, más csatornákra, vagy külső webhelyekre mutató hivatkozásokat helyezhetsz el.

 

9. Ösztönözd feliratkozásra nézőidet

A visszatérő nézők aranyat érnek egy YouTube csatorna számára, ezért érdemes minden videódban arra ösztönözni a nézőket, hogy nyomjanak rá a feliratkozás gombra. Emlékeztesd őket, hogy ha rányomnak a kis harang ikonra is, akkor értesítést kaphatnak, valahányszor új videót töltesz fel csatornádra.

 

Fontos, hogy soha ne vásárolj feliratkozókat – az ilyen hamis profilok csak rontanak az aktivitási arányodon (mert általában nem foglalkoznak videóiddal), és csorbíthatják márkád hitelességét is.

 

10. Rendszeresen tölts fel videókat

Eleinte talán nehéz lesz rendszeresíteni videófeltöltéseidet, de ha szeretnél nagyobb nézőkört beszerezni, akkor gyakran kell majd új tartalmakat kínálnod nekik. Érdemes hetente legalább 1-2 alkalommal új videót feltölteni, de vigyázz, hogy a mennyiség ne menjen a minőség rovására. Egy jó taktika például egyszerre több videót leforgatni, hogy megspórold a kamera beállítgatásával töltött időt, és egyéb kisebb feladatokat is csak egyszer kelljen elvégezni.

 

Ügyelj rá, hogy lehetőség szerint minden héten ugyanazokon a napokon és ugyanazokon az időpontokban tölts fel új videókat. Kísérletezz, hogy mely feltöltési időpontokra reagálnak legpozitívabban nézőid, és a későbbiekben ragaszkodj ezekhez!
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok