Webdesign trendek 2022

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A legfontosabb webdesign trendek 2022-re

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Ahogy az esztendő lassan a végéhez közeledik, a webtervezők azon tűnődnek, hogy milyen trendek uralják majd a webdesignt a következő év során. Bizonyára te is találkoztál néhány olyan webhellyel az elmúlt hónapok során, amelyek kiváló, vagy épp csapnivaló felhasználói felületet (és felhasználói élményt) kínáltak – mindkét kategória emlékezetes, csak míg az egyik a jó, addig a másik a rossz okok miatt.

Ha szeretnéd felkészülten kezdeni 2022-t, és megismerkedni a legfelkapottabb webdesign-trendekkel, akkor ez a cikk neked szól!

1. Mikroanimációk

Habár a kisebb animációk nem számítanak újdonságnak a webdesignban, biztosak lehetünk benne, hogy 2022-ben sűrűbben találkozunk majd velük. Az apró mozzanatok életet adnak egy webhelynek, és összességében érdekesebbé, izgalmasabbá teszik a böngészést.

A mikroanimációknak azonban haszna is van: segítenek kiemelni a weboldalak legfontosabb részeit, és felhívni rájuk a látogatók figyelmét.

 

2. Illusztrált webdesign

Egyes webhelyeken illusztrációkra cserélik a fényképes háttereket. Mivel az illusztrációk kevésbé komplexek, mint a fényképek, kisebb fájlméretük is van, és így kevésbé lassítják az oldalak betöltését. A webhely betöltési sebessége a Google 2020-ban bejelentett „alapvető webes vitals-mutatók” fontos részét képezi, tehát érdemes minden lehetőséget megragadnod webhelyed felgyorsítására.

Az illusztrációk továbbá segíthetnek szabadon és érthetőbben kifejezni egy olyan koncepciót, amit egy fényképpel nehezebb lenne bemutatni. Ha például egy webhely nem termékeket, hanem szolgáltatásokat árul, akkor előfordulhat, hogy egy illusztráció hatékonyabban kommunikálja ezt a látogatóknak.

Mi több, egy saját illusztráció sehol máshol nem található meg az interneten, ezért sokkal egyedibb megjelenést biztosít majd webhelyed számára.

 

3. Sötét mód

A sötét mód, vagy éjszakai módot szerencsére egyre több webhely kínálja látogatói számára. A sötét mód lényegében a webhely egy sötétebb, kevésbé kontrasztos változatát állítja be, ami sokkal kevésbé terheli meg az ember szemeit egy sötét környezetben. Ha nyitottad már meg a Google-t az éjszaka közepén egy nagyméretű monitoron, akkor pontosan tudod, hogy miért van szükség erre.

 

4. Egyszínű webdesign

Az egyetlen színt használó webhelyek közül is többet láthatunk majd 2022-ben. Ez a letisztult webdesign-trend egyetlen színnel hívja fel a látogatók figyelmét a legfontosabb elemekre, mint például a CTA gombokra. Különösen akkor ideális alkalmazni ezt a trendet, amikor egy cégnek egyébként is van egy jellegzetes színe, amit brandingjében mindenütt használ.

 

5. Egyszerű design

A modern, letisztult, egyszerű webhelyek nem csak mutatósak, hanem nagyon könnyedén használhatók is, ami jót tesz a felhasználói élménynek. Hiányoznak belőle a feleslegesen feltűnő, színes elemek, és csak azok a gombok és feliratok szerepelnek az oldalakon, amelyekre épp szükség van.

Az ilyen webhelyeken a legtöbb funkciót egy „hamburger” stílusú gomb mögé szokás elrejteni, amit a mobilos webhelyeken is gyakran láthatsz. Erre nem feltétlenül van mindig szükség (ráadásul minden oldalon plusz egy kattintást vár el a felhasználótól), de kétségtelen, hogy igazán minimalista megjelenést kölcsönöz a webhelynek.

 

6. Storytelling és interaktív webdesign

Egyre népszerűbbek továbbá az interaktív elemek, amelyek szintén sokat javíthatnak a böngészési élményen a látogatók számára. A vásárlók általában több időt töltenek az olyan webhelyeken, amelyek interaktívabbak a megszokottnál.

Az egyetlen probléma, hogy ez a fajta webdesign időben és anyagilag is nagyobb befektetést igényel.

 

7. Neomorfizmus

A neomorfizmus egy olyan webdesign-trend, amely a web 2.0 szkeumorf és lapos designjából „fejlődött ki”. A neomorfizmus lényegében egy letisztult, visszafogott kinézetet kölcsönöz egy felhasználói felületnek, amely az egész webhelyen (vagy alkalmazásban) egységes. Egy olyan egyszínű stílus ez, ami főleg árnyékokat és nem túl szembetűnő színeket alkalmaz. Ez segít kiemelni a legfontosabb elemeket és elkerülni, hogy mások elvonják a felhasználók figyelmét.

Fontos azonban észben tartani, hogy habár a neomorf designok nagyon mutatósak lehetnek, helytelen implementációjuk a felhasználói élmény kárára mehet. Mivel mellőzik a szembetűnő színeket, a gombok is kevésbé észrevehetők a felületeken, ami persze hátrány, ha CTA-król van szó.

 

8. Változó design

Egyes cégek több különböző, mégis összességében egységes designt is készítenek webhelyükre, hogy a felhasználó mindig mást láthasson, amikor frissíti azt, vagy máskor visszalátogat.

Némi egységesség nagyon is fontos – például a gombok, a feliratok és a navigáció minden verzióban ugyan ott található és ugyan úgy néz ki. Azonban a háttérben megjelenő animációk például egészen eltérő stílusúak lehetnek, persze ügyelve rá, hogy mindegyikben megjelenjen valami, ami a cégre utal (például a logó, a név stb.)

 

9. Rendhagyó görgetés

A hagyományos görgetés fentről lefelé történik mind asztali számítógépeken és laptopokon, mind pedig okostelefonokon és táblagépeken.

Egy webhely hangulata tehát már azzal is feldobható, ha szakítasz ezzel a hagyománnyal, és például balról jobbra állítod be azt. Ez a trend remekül alkalmazható együtt sok más itt felsorolt irányzattal (például modern, letisztult felületek, és így tovább).

Ha webhelyeden így is kiváló felhasználói élményt tudsz biztosítani látogatóid számára, és látványos, mégis ízléses animációkkal tudod kiegészíteni desingodat, akkor érdemes kipróbálni!

 

10. Beágyazott videók, mint designelemek

A webhelyeken elhelyezett, automatikusan elinduló videók mindig is vita tárgyát képezték a webdesignerek köreiben. Egyesek szerint ezek csak megzavarják a felhasználókat, míg mások előszeretettel használnak videókat designjukban.

Tény, hogy az automatikusan elinduló videók zavarók lehetnek, de ez függ a videó tartalmától, illetve attól is, hogy hanggal indulnak-e el (a legjobb alapértelmezettként teljesen lenémítani őket).

Ha azonban egy cég videón keresztül mutathatja be legjobban termékeit vagy szolgáltatásait, akkor nem feltétlenül rossz ötlet mozgóképeket használni a főoldal vagy egy landing oldal háttereként.

 

11. Színátmenetek

Amikor 2016-ban az Instagram megváltoztatta a logóját, először mindenki csodálkozott az akkoriban újnak számító designon. Na persze, az óta tudjuk, hogy ez a lépés egy óriási trendhullámot indított be az interneten, és mára már temérdek alkalmazás és webhely alkalmaz színátmenetet felhasználói felületein.

Természetesen ezt sem szabad túlzásba vinni, de az egymást jól kiegészítő színpárosok rengeteg új lehetőséget kínálnak a desinerek számára, amelyeket egy-egy, vagy élesen elválasztott színekkel nem lehet kivitelezni.

 

12. Átlós vonalak

A webhelyek túlnyomó többsége mindig is egyenes, ámde függőleges vagy vízszintes vonalakat használt a különböző elemek és szakaszok elkülönítésére. Az átlós vonalak szó szerint megdöntik ezt a régi trendet, és ugyan olyan letisztult, mégis érdekesebb vizuális útvonalakon vezetik végig a felhasználók tekintetét.

Az átlós vonalak remekül kombinálhatók más trendekkel, úgymint a vízszintes görgetéssel, vagy épp az animációkkal.

 

13. Görgetéssel aktívált animációk

Szintén felkapottá váltak azok a webhelyanimációk is, amelyeket az oldal görgetése idéz elő. Ezek a látványos animációk nem csak profi webfejlesztésről adnak tanúbizonyságot, hanem az oldalon töltött időt, illetve a látogatói aktivitást is növelik. Nagyszerűen alkalmasak tehát a konverziók fellendítésére, illetve a reszponzív webhelyek kialakítására.

 

14. Rajzolt karakterek

A rajzolt karakterek már évek óta a webdesign népszerű elemei, és 2022-ben sem mennek sehová. A webhelyen, vagy márkán belül egyedinek számító karakterek életet visznek desingodba, és segítenek felhívni a felhasználók figyelmét az oldalak legfontosabb részeire. Összességében emlékezetesebbé teszik a látogatást, és barátságosabbá a márka image-ét.

Plusz, ne felejtsd el, hogy az egyszerű, rajzolt illusztrációk gyorsabban töltődnek be, mint a hagyományos fényképek.

 

15. Hatalmas, figyelemfelkeltő címek

A mai rohanó világban az embereknek egyre kevesebb idejük marad az internet böngészésére, így egy-egy webhelyen is rövidebb ideig tartózkodnak csupán. Éppen ezért van szükség nagyméretű, figyelemfelkeltő, mégis tömören megfogalmazott címekre. Ezek persze nem csak jól mutatnak, hanem konverzióra is ösztönözhetik a látogatókat.

A méretes címek alá gyakran egy hosszabb, kisebb betűvel szedett alcím is kerül, ha több magyarázatra lenne szükség.

 

16. Absztrakt formák

Az absztrakt formák szintén gyakran feltűntek az elmúlt években, mert a márkák igyekeznek szokatlan látványvilággal megragadni látogatóik figyelmét. Mint sok itt felsorolt webdesign-trend, az absztrakt formák irányzata is remekül kombinálható másokkal (például színátmenetek, animációk, letisztult design stb.)

 

17. Dinamikus és reszponzív landing oldalak

Egy statikus, mozdulatlan landing oldalon nehéz megtartani az emberek hosszútávú figyelmét, ezért sok cég igyekszik animációkkal, illetve interaktív elemekkel webhelyeiken tartani látogatóikat. Ezek az elemek nem csak dinamikusabbá teszik a landing oldalakat, hanem segítenek a reszponzív, mobil-első tervezésben is, ami manapság minden webhely számára nélkülözhetetlen.

 

18. Részletes lábrészek

A lábrészeket sok webhelyen csak utólag varrták oda a designhoz, így gyakran unalmasak és alig észrevehetők voltak. Egyes webhelyeken azonban manapság nem csak a design, hanem a felhasználói élmény fontos részét is képezik. A szokásos navigációs linkek mellett elhelyezhetők benne közösségi ikonok, feliratkozási űrlapok és egyéb funkciók is.

Mindez különösen az olyan erősen stilizált webhelyeken fontos, amelyeken egy hagyományos lábrész súlyosan megtörné az oldalak vizuális élményét.

 

19. A mélység látszatát keltő design

A legtöbb modern webhely lapos, egyszerű látványvilágot használ, ami nem meglepő, hiszen ezek is a legmeghatározóbb 2022-es webdesign-trendek közé tartoznak. Ha azonban szeretnéd a harmadik dimenzió látszatát kelteni weboldalaidon, akkor egyes elemek (például a gombok és feliratok) alá egy esztétikus árnyékot is elhelyezhetsz. Szintén vizuális mélységet teremthetnek a kétszínű designok is.

 

20. Kreatív branding színekkel

Egyes webhelyeken az épp megjelenő termék diktálja az adott oldal domináns színét. Ez történhet oldalanként, vagy akár az alapján, hogy a felhasználó melyik termékre mutat rá az épp megtekintett oldalon.

A termékek és a színek ilyesfajta párosításával egyfajta tudatalatti kapcsolatot alakíthatsz ki látogatóidban a termék és a hozzá tartozó szín között, hogy a későbbiekben a te kínálatod jusson eszébe az adott árnyalatokról. Érdemes ezeket a párosításokat az egész webhelyen végigvinni, nem pedig csak a stilizált oldalakon. 

 

Felhasznált forrás : https://www.bluecompass.com/


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!