Melyek a legfrissebb webdesign trendek 2019-ben? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

2019 legfontosabb webdesign trendjei

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Egy cég online jelenlétének központja az a webhely, amelynek célja ügyfelekké konvertálni az oda érkező látogatókat. Azonban ez csak egy olyan webhellyel lehetséges, amely alkalmazkodik a legfrissebb webdesign-trendekhez, és nem úgy néz ki, mintha 2003-ban készítették volna. Tapasztaljuk, hogy sok cégtulajdonos, cégvezető, de még marketing vezető sincs, fogalmazzunk így “képben” arról, hogy az online platformokon mi az, amit a fogyasztók szívesen látnak, mi győzi meg őket, mi készteti konverzióra vagy éppen elköteleződésre a márkák és szolgáltatások iránt. Az alábbiakban igyekeztünk a TheeDesign cikke alapján a legfontosabb trendeket összegyűjteni, amelyeket hacsak felszínesen is ismeve, naprakészek lehetünk a 2019-es webdesign trendekről. Segítség lehet ez olyan döntéshozóknak, akik az online megjelenéseket érintő döntéseket befolyásolhatják.

Webdesign trendek 2019-ben

Gyors, gyorsabb, még gyorsabb webhelyek


Senki sem szereti a lassan betöltő webhelyeket – mi sem bizonyítja jobban ezt a kijelentést, mint az a statisztika, miszerint az emberek 50%-a legfeljebb 2 másodpercet hajlandók várni (vagy még ennél is kevesebbet), hogy egy oldal betöltődjön, mielőtt elhagynák azt. Sok cégvezető csak egy mutatós webhelyet szeretne, pedig a technikai szempontokat mindig előbb kell figyelembe venni, mint az esztétikai tényezőket. Más szavakkal: hiába szép egy oldal, ha lassú. Egy lomha webhely kevesebb látogatót eredményez majd, amiből kevesebb bevételre is számíthatsz.

 

Ezt támasztja alá a Google 2018 júliusában bevezetett frissítése is, amivel a keresőóriás elkezdte előnyben részesíteni azokat a webhelyeket, amelyek gyorsabban töltenek be mobilkészülékeken, mint a többi.

 


“Flat” design – Egyszerű, de nagyszerű


Ahogyan a sebesség, úgy a “flat” design trendje sem számít újdonságnak. Az ilyen jellegű webhelyek már évekkel ezelőtt megjelentek, és első sorban a kényelmesebb, kellemesebb mobilos böngészési élményeket szolgálták. Azonban az évek során a mobilról böngésző felhasználók száma meghaladta az asztali gépekről internetezőkét, aminek köszönhetően a flat design afféle elvárássá vált.

 

A “flat” designra letisztult, minimalista esztétika jellemző, általában egyszerű vizuális elemekkel. Az ilyen webhelyek nagyon népszerűek mostanában, aminek jó okai vannak. A legfontosabb ok, hogy az egyszerűbb weboldalak sokkal gyorsabban betölthetők mind mobil, mind asztali készüléken – ez a fenti sebesség-elvárást eltekintve különösen fontos szempont mind a felhasználók, mind a keresőmotorok szemszögéből.

 

Félreértés ne essék – az „egyszerű” jelző nem egyenlő az unalmassal, vagy kezdetlegessel. A kulcsszavak a minimalizmus és az egyszerű használhatóság (ez utóbbi szintén fontos felhasználói élmény szempont a Google rangsoroló algoritmusa szemében). 

 

Első és legfontosabb a mobil!


Ahogy arra már fentebb utaltunk, az okostelefonokról többet interneteznek a felhasználók, mint az asztali számítógépekről. Ezt a jelenséget természetesen a Google is észlelte, és 2018 eleje óta már beindította a mobil-első indexelést. Ez azt jelenti, hogy a Google (a régebbi rendszerrel ellentétben) nem a webhelyek asztali, hanem a mobilos verziója alapján végzi azok rangsorolását a keresésekkor. 

 

Ez nem is annyira meglepő, hiszen a Google célja olyan webhelyeket szolgáltatni felhasználóinak, amelyek pozitív élményt nyújtanak nekik, hiszen az emberek ezért fordulnak a Google-hoz, és a Google-nak ebből származik a legtöbb bevétele.

 

Míg korábban elég volt külön elkészíteni egy webhely mobilbarát változatát, ma már elengedhetetlen, hogy, a webhelyek az első lépéstől kezdve mobilra készüljenek, egy olyan reszponzív designnal, ami tökéletes megjelenést biztosít nekik, bármilyen eszközön is nézik őket.

 

 

Szabálytalan rács, avagy aszimmetrikus elrendezés


A szabályos rács és szimmetrikus elrendezés nem véletlenül terjedt el ennyire az interneten, hiszen a hagyományos újságpublikációk is ilyen stílusban készültek. A rácsozott elrendezés segít, hogy a design átlátható és egységes maradjon, illetve hogy a különböző elemek (képek, címek, a főszöveg, reklámok, stb.) mind tökéletesen illeszkedjenek egymáshoz, függetlenül attól, hogy milyen digitális, vagy hagyományos médiumról van szó.

 

Ez a biztonságos megoldás már rég óta uralja az internetet, és a designerek általánosságban sokáig ragaszkodtak hozzá, hogy elkerüljék a rendezetlen, zavaros esztétikai hatást. Újonnan azonban egyre többen lépnek ki a sorból, és alkalmazzák szándékosan a szabálytalan rácsos (vagy aszimmetrikus) elrendezést, hogy webhelyeik ne nézzenek ki úgy, mint szinte mindegyik másik az interneten.

 

Az ilyen designok továbbá segítenek, hogy a felhasználó figyelme az oldal legfontosabb részeire összpontosulhasson, de nem a rendezett kialakításnak, hanem a kreatív vizuális hierarchiának köszönhetően, ami a látogatók tekintetét vezeti.

 

  

 

Geometriai alakzatok – Elő a vonalzóval


Az alakzatok egy kényelmes középpontban állnak a flat design minimalizmusa és a szabálytalan rácsok kaotikus, ámde kreatív szabadsága között. Itt olyan egyszerű alakzatokról van szó, mint a négyzetek, a körök, a háromszögek, és egyéb sokszögek.

 

Ezek az alakzatok jelentik a kapcsolatot a flat és a rendezetlen design között, hiszen lényegében bármilyen esztétikai környezetben elhelyezhetők. A színes geometriai elemek letisztultak és egyszerűségüknek köszönhetően az oldalak betöltési sebességét sem lassítják – ebben hasonlítanak a lapos stílusra. Az olyan designok, amelyek kreatívan használják a geometriai alakzatokat és a fényképeket, illetve a feliratokat, egy kifejezetten dinamikus hatást érhetnek el, ami inkább a szabálytalan rács stílusra jellemző.

 

 

Egyoldalas design – Minek lapozgatni?


A sebességre és a minimalizmusra nem egyszer utaltunk eddig, hiszen ezek is trendek a maguk nemében. Éppen ezért nem meglepő, hogy az egyoldalas, vagy „oldal nélküli” design is több népszerűségre számíthat majd 2019-ben. Az ilyen designt alkalmazó webhelyek – nem meglepő módon – egyetlen oldalból állnak (blogok esetén például minden blogbejegyzés egyetlen oldalról érhető el).

 

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás szempontjából ez nem hangzik ideálisnak, hiszen minél kevesebb oldala van egy webhelynek, annál kevesebb kulcsszó és keresés célozható meg a tartalmakkal, és sokkal nehezebb értékes visszahivatkozásokat is szerezni rájuk.

 

Azonban ne felejtsd el azt sem, hogy mekkora előnyt élveznek az ilyen egyszerű, letisztult webhelyek használhatósági és sebesség szempontjából, amelyek szintén fontosak a keresőmotorok szemében. Ezek a webhelyek lényegesen kevesebb szkriptet és egyéb kódot használnak, ezzel gyorsítva, egyszerűbbé téve a felhasználók dolgát.

 

Videókat a háttérbe!


A minimalista, gyorsan betöltődő, lapos trend virágzása ellenére a videóháttereket alkalmazó designok továbbra is nagyon népszerűek, és nem kétség, hogy 2019-ben is sokat láthatunk majd belőlük. A videók némi oldalsebességet áldoznak fel valamivel több konverzióért cserébe.

 

Ennek egyszerű oka van: a videók szimplán érdekesebbek a szövegnél és a legtöbb képnél. Amikor egy látogató a webhelyedre érkezik, és látja, hogy a háttérben egy videó megy, akkor jó eséllyel tovább marad majd, hogy megnézze azt. Minél több ideig marad egy látogató a webhelyen, annál valószínűbb, hogy konvertál majd.

 

A videó olyan érzelmeket képes kommunikálni és/vagy kiváltani az emberből, amikre csak ez a formátum képes rövid időn belül. Az emberből néhány bekezdés szöveg is kiválthat persze érzelmeket, de a lehetséges ügyfelek rendszerint nem olvasni jönnek webhelyedre. Egy videóból akár néhány másodperc is elegendő lehet, hogy megragadd a figyelmüket, és átadd üzenetedet.

 

Apró mozzanatok mikroanimációkkal


A mikroanimációk trendje is maradandó, mint újdonsült, de jó oka van, hogy 2019-ben is sok ilyet láthatunk majd a különböző webhelyeken. Ezek az aprócska, minimális animációk intuitív böngészési élményt biztosítanak a felhasználóknak azzal, hogy segítenek érthetőbbé tenni az elemek funkcióit, és az elemek közötti összefüggéseket.

 

Olyan apró animációkról van itt szó, mint például a változó színekről, amiket az befolyásol, hogy éppen mire mutat egerével a felhasználó, vagy a beúszó menükről az oldalak szélén.

Valójában ezek már most is olyannyira elterjedtek (mind asztali, mind mobilos böngészés közben), hogy sokkal feltűnőbb, ha nincsenek jelen a különböző webhelyeken. Az ilyen animációk visszajelzésként szolgálnak a felhasználóknak, hogy megfelelően használják az adott oldalt – például megváltozik a „Küldés” gomb színe és felirata („Elküldve”) egy kérdőív alatt, miután a felhasználó rákattintott.

 

A mozgó elemek (ahogyan azt a videóknál is említettük) segítenek megragadni a látogatók figyelmét, és általánosságban egy gazdagabb böngészési élményt nyújtanak, ami élvezetesebbé teszi az oldal használatát. Megfelelő használatukkal a felhasználó megjutalmazva érezheti magát, és annyival szívesebben lép folytatja majd útját a konverziós folyamat következő lépésére.

 

Chatbotok – A 24/7 ügyfélszolgálatosok


Az elmúlt évek során sokat hallhattunk a chatbotokról, mint a gépi tanulási technológiák marketingben való megjelenéséről. Egyre több webhelyen ugrik fel a sarokban egy üzenet, ami arra buzdítja a felhasználót, hogy kérdezzen bátran a beépített „segédtől”.

 

Ezek a robotok nem voltak mindig olyan ügyesek, mint manapság, de szerencsére a mesterséges intelligenciának és a gépi tanulásnak köszönhetően okosabbak, mint valaha. Az interneten máshol is találkozni ezek alkalmazásával – a Google például hasonló „tanuló” jellegű algoritmust használ, amikor különböző kifejezéseket javasol, miközben a keresősávba írsz valamit. A Facebook (https://www.matebalazs.hu/facebook-szemelyes-adatok.html) is ennek köszönhetően ajánlja fel automatikusan, hogy megjelöld magad olyan képeken, amin rajta vagy.

 

Nem kétség, hogy ez a technológia, ami megkönnyíti mind a webmesterek (és marketingesek), mind pedig a felhasználók dolgát a jövőben egyre több helyre terjed majd át, és hogy a chatbotok is egyre több problémát lesznek majd képesek megoldani.
 

 

Ha idáig eljutottál az olvasásban, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem tudnak majd elavult, ósdi weboldal designokat az orrod alá dugni a jövőben. Érdemes nagyon sok külföldi példát megtekinteni mielőtt döntést hozol. Fontos tanács még így a végére. Ne felejtsd el, hogy nem elég azonban egy weboldalnak mutatósnak lennie. Feleljen meg számos technikai követelménynek is. Válassz olyan szakembereket akik mind a kettőt szem előtt tartva készítenek neked üzletet hozó honlapot. 

Felhasznált forrás : https://www.theedesign.com/blog/2018/web-design-trends-2019


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!