Vizuális keresés: a webáruház marketing SEO új ága

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Vizuális keresés az e-kereskedelemben: új trend születőben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A kulcsszavas keresés már évtizedek óta az online tájékozódás és vásárlás alapját képezi. Azonban a technológia fejlődésével jelentős előrelépések történnek ezen a területen – ilyen például a hangalapú keresés, vagy a még futurisztikusabban hangzó vizuális keresés.

Ezek az újdonságok pedig egyre markánsabban jelennek meg a keresések között. Bár első sorban még mindig külföldi trendekről beszélünk, fokozatosan jelennek meg nálunk is ezek a szokások. A hatékony online marketing alapja pedig – az oly sokat emlegetett stratégián kívül – az, hogy az újdonságokra időben reagáljunk. Hogy ezeket szemmel kísérjük és tudjuk, mikor érdemes vele foglalkozni.

 

Nincs még erre is időd? Megértem. Nekünk ez a napi munkánk, feladatunk. Ha szeretnéd, helyetted is figyelünk! Nincs más dolgod mint felvenni velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és ránk bízni marketinged.

 

Tehát a vizuális keresés trendje – a hangalapúval együtt- egyre közelebb kerül hozzánk… Ha például egy bizonyos márka egy adott termékét szeretnéd megtalálni az interneten, a kulcsszavak nagyon is hasznosak lehetnek, hiszen konkrétan begépelheted, hogy pontosan mire vagy kíváncsi. Azonban előfordulhatnak olyan esetek, amikor nem vagy biztos a termék nevében, csak éppen meglátod valahol – ilyenkor lehet rendkívül hasznos, ha vizuálisan is rá tudsz keresni arra a valamire (legyen ez egy jellegzetes ruhadarab, egy bútor, stb.)

 

Ezt a helyzetet használta ki a Syte nevű technológiai cég is. A vállalat társalapítója, Lihi Pinto Fryman egy egészen más területen dolgozott a Syte születése előtt. Lihi éppen egy jellegzetes piros dresszruhát keresett az interneten, de egyszerűen nem tudta szavakba önteni annak megjelenését, ami igencsak megnehezítette a böngészését. Ekkor fogalmazódott meg benne, hogy milyen különös, hogy még mindig nem lehet képek alapján keresni az interneten. Mindössze néhány évvel később, a Syte pontosan ezt a funkciót kínálja a világ legnagyobb viszonteladói számára.

 

Nem meglepő módon, más cégek is elkezdték saját vizuális kereső technológiájuk fejlesztését. Az Amazon például 2019 júniusában jelentette be, hogy igyekeznek vizuálisan is kereshetővé tenni a ruházati cikkeket a webáruházban, a Pinteresten pedig óriási sikere van a kereskedők között a vásárolható tartalmaknak, amelyek szintén a vizuális keresésen alapszanak. Kétségtelen, hogy a divat és a lakberendezési márkák élvezhetik eddig a technológia legnagyobb előnyét, de a vizuális keresés valójában az egész e-kereskedelemre hatással van.

 

A vizuális keresés hatása az ügyfelek gondolkodására

A vizuális keresés puszta létezése megváltoztatja majd azt, ahogy a vásárlók az e-kereskedelemhez viszonyulnak. Az emberek könnyen hozzászoknak a jóhoz – a legtöbben tisztán emlékeznek legkiválóbb online élményeikre, és olykor tudat alatt is ahhoz hasonlítanak mindent, amivel később találkoznak. Nincs ez másképpen a vizuális kereséssel sem – amint az emberek megtapasztalják, hogy mennyivel kényelmesebbé, gyorsabbá és szórakoztatóbbá teszi a vásárlást, nehezen térnek majd vissza a hagyományos módszerekhez. Ez a jelenség a hangalapú keresések egyre növekvő arányában is megmutatkozik.

 

Ez tehát minden cégre hatással lesz – idővel a tiédre is. Idővel kénytelen leszel valamilyen formában átvenni a vizuális keresés technológiáját, hogy azt a sebességet és kényelmet biztosítsd ügyfeleidnek, amelyet elvárnak majd.

 

Közeleg a megvásárolható tartalmak kora

A Martech Zone egy 2017-es felmérése szerint egy percenként 3,3 millió Facebook bejegyzés, 1440 WordPress cikk és 500 órányi YouTube videó kerül fel az internetre, nem is beszélve a közel 150 ezer elküldött emailről. Biztosra vehetjük, hogy ezek az értékek azóta csak nőttek.

 

A marketingesek mindent megtesznek azért, hogy ebben az óriási hangzavarban az ő tartalmaik legyenek azok, amikre az emberek felfigyelnek.

 

Érdemes például mutatós képekkel kiegészíteni tartalmaidat, amiken keresztül célközönséged könnyedén eljuthat az adott termék adatlapjára, hogy megvásárolhassa azt.

 

A vizuális keresés és a SEO kapcsolata

Az e-kereskedelem elképzelhetetlen lenne SEO nélkül, és egy nagyobb kínálatú üzletnek sokkal több munkájába kerül felcímkézni az összes terméket adatbázisában. Ha mindez nem lenne elég, egy rosszul címkézett termék számos elszalasztott eladáshoz vezethet. A vizuális keresés ezt a problémát segíti elkerülni, ráadásul még a felcímkézés folyamatát is hatékonyabbá képes tenni.

 

A korábban említett Lihi Pinto Fryman szerint a vizuális keresés „mély címkézést” (deep tagging) is használ, ami képes a képek tartalmát szöveggé alakítani, kereshetővé téve ezzel a termékeket a keresőmotorok és a webáruházakban működő keresőfunkciók számára. Ez a funkció képes egy töredékmásodperc alatt automatikusan felcímkézni egy termékről készült képet.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!