Vizuális keresés: a webáruház marketing SEO új ága

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Vizuális keresés az e-kereskedelemben: új trend születőben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A kulcsszavas keresés már évtizedek óta az online tájékozódás és vásárlás alapját képezi. Azonban a technológia fejlődésével jelentős előrelépések történnek ezen a területen – ilyen például a hangalapú keresés, vagy a még futurisztikusabban hangzó vizuális keresés.

Ezek az újdonságok pedig egyre markánsabban jelennek meg a keresések között. Bár első sorban még mindig külföldi trendekről beszélünk, fokozatosan jelennek meg nálunk is ezek a szokások. A hatékony online marketing alapja pedig – az oly sokat emlegetett stratégián kívül – az, hogy az újdonságokra időben reagáljunk. Hogy ezeket szemmel kísérjük és tudjuk, mikor érdemes vele foglalkozni.

 

Nincs még erre is időd? Megértem. Nekünk ez a napi munkánk, feladatunk. Ha szeretnéd, helyetted is figyelünk! Nincs más dolgod mint felvenni velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és ránk bízni marketinged.

 

Tehát a vizuális keresés trendje – a hangalapúval együtt- egyre közelebb kerül hozzánk… Ha például egy bizonyos márka egy adott termékét szeretnéd megtalálni az interneten, a kulcsszavak nagyon is hasznosak lehetnek, hiszen konkrétan begépelheted, hogy pontosan mire vagy kíváncsi. Azonban előfordulhatnak olyan esetek, amikor nem vagy biztos a termék nevében, csak éppen meglátod valahol – ilyenkor lehet rendkívül hasznos, ha vizuálisan is rá tudsz keresni arra a valamire (legyen ez egy jellegzetes ruhadarab, egy bútor, stb.)

 

Ezt a helyzetet használta ki a Syte nevű technológiai cég is. A vállalat társalapítója, Lihi Pinto Fryman egy egészen más területen dolgozott a Syte születése előtt. Lihi éppen egy jellegzetes piros dresszruhát keresett az interneten, de egyszerűen nem tudta szavakba önteni annak megjelenését, ami igencsak megnehezítette a böngészését. Ekkor fogalmazódott meg benne, hogy milyen különös, hogy még mindig nem lehet képek alapján keresni az interneten. Mindössze néhány évvel később, a Syte pontosan ezt a funkciót kínálja a világ legnagyobb viszonteladói számára.

 

Nem meglepő módon, más cégek is elkezdték saját vizuális kereső technológiájuk fejlesztését. Az Amazon például 2019 júniusában jelentette be, hogy igyekeznek vizuálisan is kereshetővé tenni a ruházati cikkeket a webáruházban, a Pinteresten pedig óriási sikere van a kereskedők között a vásárolható tartalmaknak, amelyek szintén a vizuális keresésen alapszanak. Kétségtelen, hogy a divat és a lakberendezési márkák élvezhetik eddig a technológia legnagyobb előnyét, de a vizuális keresés valójában az egész e-kereskedelemre hatással van.

 

A vizuális keresés hatása az ügyfelek gondolkodására

A vizuális keresés puszta létezése megváltoztatja majd azt, ahogy a vásárlók az e-kereskedelemhez viszonyulnak. Az emberek könnyen hozzászoknak a jóhoz – a legtöbben tisztán emlékeznek legkiválóbb online élményeikre, és olykor tudat alatt is ahhoz hasonlítanak mindent, amivel később találkoznak. Nincs ez másképpen a vizuális kereséssel sem – amint az emberek megtapasztalják, hogy mennyivel kényelmesebbé, gyorsabbá és szórakoztatóbbá teszi a vásárlást, nehezen térnek majd vissza a hagyományos módszerekhez. Ez a jelenség a hangalapú keresések egyre növekvő arányában is megmutatkozik.

 

Ez tehát minden cégre hatással lesz – idővel a tiédre is. Idővel kénytelen leszel valamilyen formában átvenni a vizuális keresés technológiáját, hogy azt a sebességet és kényelmet biztosítsd ügyfeleidnek, amelyet elvárnak majd.

 

Közeleg a megvásárolható tartalmak kora

A Martech Zone egy 2017-es felmérése szerint egy percenként 3,3 millió Facebook bejegyzés, 1440 WordPress cikk és 500 órányi YouTube videó kerül fel az internetre, nem is beszélve a közel 150 ezer elküldött emailről. Biztosra vehetjük, hogy ezek az értékek azóta csak nőttek.

 

A marketingesek mindent megtesznek azért, hogy ebben az óriási hangzavarban az ő tartalmaik legyenek azok, amikre az emberek felfigyelnek.

 

Érdemes például mutatós képekkel kiegészíteni tartalmaidat, amiken keresztül célközönséged könnyedén eljuthat az adott termék adatlapjára, hogy megvásárolhassa azt.

 

A vizuális keresés és a SEO kapcsolata

Az e-kereskedelem elképzelhetetlen lenne SEO nélkül, és egy nagyobb kínálatú üzletnek sokkal több munkájába kerül felcímkézni az összes terméket adatbázisában. Ha mindez nem lenne elég, egy rosszul címkézett termék számos elszalasztott eladáshoz vezethet. A vizuális keresés ezt a problémát segíti elkerülni, ráadásul még a felcímkézés folyamatát is hatékonyabbá képes tenni.

 

A korábban említett Lihi Pinto Fryman szerint a vizuális keresés „mély címkézést” (deep tagging) is használ, ami képes a képek tartalmát szöveggé alakítani, kereshetővé téve ezzel a termékeket a keresőmotorok és a webáruházakban működő keresőfunkciók számára. Ez a funkció képes egy töredékmásodperc alatt automatikusan felcímkézni egy termékről készült képet.
 



Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!