Visszahivatkozások szerepe: miért fontos linkeket szerezni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mik azok a visszahivatkozások (és miért olyan fontosak)?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ha egy új kávéfőzőt szeretnél venni magadnak, akkor bizonyára elolvasod, hogy a különböző termékekhez milyen véleményeket írtak a korábbi vásárlók. Minél többen ajánlanak egy bizonyos terméket, annál valószínűbb, hogy ismeretlenül is megbízol majd benne, és megrendeled azt.

Nagyon nagy vonalakban ezen az elven működnek a visszahivatkozások is a keresőmotorok szemében. Ha a Google azt látja, hogy sok tekintélyes webhely linkel a te domainedre, akkor ez olyan, mintha pozitív értékelést adnának rá, tehát a Google is jobban bízik majd benne. A visszahivatkozások tehát segítenek pozitív hírnevet szerezni egy webhely számára az interneten, hogy a keresőmotorok és a felhasználók is hiteles forrásként tekinthessenek rá egy adott témakörön belül.


Szóval mik ezek a visszahivatkozások és hogyan működnek részletesebben? Az alábbiakban erről lesz szó.

 

Mik azok a visszahivatkozások?

Amikor egy másik webhely egy, a saját webhelyedre mutató linket helyez el valamelyik oldalán, akkor ezt a linket egy visszahivatkozásoknak nevezzük. Tegyük fel például, hogy márkád kávéfőzőket gyárt és értékesít.


Ha egy másik webhely publikál egy cikket a blogján (pl. „A 10 legjobb kávéfőző” címmel), és ebben a cikkben egy, a webhelyedre mutató linket is elhelyez, akkor az a link a te szemszögedből visszahivatkozásnak számít.

 

Mire jók a visszahivatkozások?

A visszahivatkozások elsődleges haszna, hogy erősítik webhelyed SEO-ját, azaz a keresőoptimalizálást. A SEO célja, hogy webhelyed minél magasabb pozícióban jelenjen meg a találatok között, valahányszor egy felhasználó rákeres valamire, amivel te is foglalkozol.


Amikor a Google látja, hogy egyre több releváns webhely hivatkozik rád (tehát egyre több jó minőségű visszahivatkozást szerzel), akkor nagyobb eséllyel jeleníti majd meg tartalmaidat az első találati pozícióban – így erősítik a visszahivatkozások a SEO-t.


Mindemellett, minden egyes visszahivatkozás egy új útvonal a felhasználóknak, amelyen keresztül eljuthatnak márkád webhelyére. A visszahivatkozások tehát közvetlenül és közvetve is segítenek több online forgalmat szerezni.

 

A visszahivatkozások típusai

A visszahivatkozásoknak két fő típusát különböztetjük meg: a „dofollow” és a „nofollow” visszahivatkozásokat. A felhasználók szemszögéből ezek között nincs semmi különbség – rájuk kattintanak, és eljutnak arra az oldalra, amire a hivatkozások mutatnak. SEO szemszögből azonban egyáltalán nem tekinthetők egyenértékűnek.


A dofollow linkek értéke sokkal nagyobb SEO értelmében, mert a keresőmotorok többek között ez alapján állapítják meg, hogy egy hiteles webhely hivatkozik-e a sajátodra. A dofollow linkek sokat segíthetnek a rangsorolásodon.


Azonban, ha egy webhely nofollow linkkel hivatkozik rád, akkor a keresőmotorok figyelmen kívül hagyják azt a linket, és nem számítják bele őket a rangsorolásba. Persze a felhasználók ettől függetlenül ugyan úgy eljuthatnak webhelyedre a linket követve, de a SEO-ban, nem leszel előrébb.

 

Minden visszahivatkozásnak van értéke?

A Google tudja, hogy a webmesterek előszeretettel alkalmaznak különböző trükköket, hogy minél több visszahivatkozást szerezzenek webhelyük számára. Éppen ezért a Google algoritmusa nem a linkek számát, hanem a hivatkozó webhelyek minőségét veszi inkább figyelembe a visszahivatkozások értékelésekor. Ez azt jelenti, hogy a kevés, de jó minőségű visszahivatkozás többet ér, mintha sok, kevésbé releváns/hiteles webhely hivatkozna rád.


Nem érdemes tehát a hozzászólások között, vagy fórumokon megpróbálni visszahivatkozásokat elhelyezni, hiszen a Google tudja, hogy ezek is csak olcsó taktikák, amikkel megpróbálják kijátszani az algoritmusát.

 

Mi a teendő, ha egy kevésbé hiteles webhely linkelt az én domainemre?

Sok útmutató azt javasolja, hogy ezeket a linkeket érdemes eltávolíttatni vagy megtagadni, hogy ne árthassanak webhelyed hírnevének. A biztonság kedvéért érdemes lehet felkeresni a webhely üzemeltetőit, és megkérni őket a link eltávolítására. Ha ez nem opció, akkor a Google Linkvisszautasító eszközét is használhatod, aminek a segítségével megtagadhatod a webhelyedre mutató hivatkozásokat.


Fontos azonban megjegyezni, hogy a Google többször is azt állította már, hogy ezeket a linkeket automatikusan figyelmen kívül hagyják, ezért nem rontják majd le webhelyed rangsorolását.


Az ingyenes Google Search Console, illetve több fizetős linkelemző eszköz segít összegyűjteni azokat a webhelyeket, amelyek saját domainedre linkelnek, hogy ez alapján kikereshesd az esetleges rosszindulatú linkelőket.

 

Hogyan szerezhetek értékes visszahivatkozásokat?

A legjobb módszer felkeresni más, a saját területedhez kapcsolódó webhelyeket, és megérdeklődni tőlük, hogy hajlandók lennének-e publikálni egy-egy általad írt, teljesen eredeti tartalmat blogjukon. Ezekbe a tartalmakba aztán hivatkozásokat helyezhetsz el, természetesen előzetes egyeztetés alapján.


Egy másik opció felhívni az ilyen releváns témájú webhelyek figyelmét saját tartalmaidra webhelyeden, és megemlíteni nekik, hogy ezek a tartalmak talán jó források lehetnének olvasóik számára. Ha szerencséd van, akkor egyetértenek majd veled, és szívesen hivatkoznak majd ezekre saját webhelyükről.


Készíthetsz interjúkat is olyan befolyásos személyekkel, akiknek a közönsége ideális ügyfélkör lenne számodra. Ilyenkor ezek a személyek általában bejelentik, hogy melyik webhelyen készül interjú velük, és linkelnek is majd saját domainedre, hogy felhívják rá követőik figyelmét.


Bármilyen linkszerzési taktikát is választasz, ügyelj rá, hogy a rád hivatkozó webhelyek témája kapcsolódjon a tiédhez, és hogy mindig értékes tartalmakat készíts, hiszen ezekre a tekintélyesebb domainek is szívesebben linkelnek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!