Visszahivatkozások szerepe: miért fontos linkeket szerezni?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mik azok a visszahivatkozások (és miért olyan fontosak)?

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ha egy új kávéfőzőt szeretnél venni magadnak, akkor bizonyára elolvasod, hogy a különböző termékekhez milyen véleményeket írtak a korábbi vásárlók. Minél többen ajánlanak egy bizonyos terméket, annál valószínűbb, hogy ismeretlenül is megbízol majd benne, és megrendeled azt.

Nagyon nagy vonalakban ezen az elven működnek a visszahivatkozások is a keresőmotorok szemében. Ha a Google azt látja, hogy sok tekintélyes webhely linkel a te domainedre, akkor ez olyan, mintha pozitív értékelést adnának rá, tehát a Google is jobban bízik majd benne. A visszahivatkozások tehát segítenek pozitív hírnevet szerezni egy webhely számára az interneten, hogy a keresőmotorok és a felhasználók is hiteles forrásként tekinthessenek rá egy adott témakörön belül.


Szóval mik ezek a visszahivatkozások és hogyan működnek részletesebben? Az alábbiakban erről lesz szó.

 

Mik azok a visszahivatkozások?

Amikor egy másik webhely egy, a saját webhelyedre mutató linket helyez el valamelyik oldalán, akkor ezt a linket egy visszahivatkozásoknak nevezzük. Tegyük fel például, hogy márkád kávéfőzőket gyárt és értékesít.


Ha egy másik webhely publikál egy cikket a blogján (pl. „A 10 legjobb kávéfőző” címmel), és ebben a cikkben egy, a webhelyedre mutató linket is elhelyez, akkor az a link a te szemszögedből visszahivatkozásnak számít.

 

Mire jók a visszahivatkozások?

A visszahivatkozások elsődleges haszna, hogy erősítik webhelyed SEO-ját, azaz a keresőoptimalizálást. A SEO célja, hogy webhelyed minél magasabb pozícióban jelenjen meg a találatok között, valahányszor egy felhasználó rákeres valamire, amivel te is foglalkozol.


Amikor a Google látja, hogy egyre több releváns webhely hivatkozik rád (tehát egyre több jó minőségű visszahivatkozást szerzel), akkor nagyobb eséllyel jeleníti majd meg tartalmaidat az első találati pozícióban – így erősítik a visszahivatkozások a SEO-t.


Mindemellett, minden egyes visszahivatkozás egy új útvonal a felhasználóknak, amelyen keresztül eljuthatnak márkád webhelyére. A visszahivatkozások tehát közvetlenül és közvetve is segítenek több online forgalmat szerezni.

 

A visszahivatkozások típusai

A visszahivatkozásoknak két fő típusát különböztetjük meg: a „dofollow” és a „nofollow” visszahivatkozásokat. A felhasználók szemszögéből ezek között nincs semmi különbség – rájuk kattintanak, és eljutnak arra az oldalra, amire a hivatkozások mutatnak. SEO szemszögből azonban egyáltalán nem tekinthetők egyenértékűnek.


A dofollow linkek értéke sokkal nagyobb SEO értelmében, mert a keresőmotorok többek között ez alapján állapítják meg, hogy egy hiteles webhely hivatkozik-e a sajátodra. A dofollow linkek sokat segíthetnek a rangsorolásodon.


Azonban, ha egy webhely nofollow linkkel hivatkozik rád, akkor a keresőmotorok figyelmen kívül hagyják azt a linket, és nem számítják bele őket a rangsorolásba. Persze a felhasználók ettől függetlenül ugyan úgy eljuthatnak webhelyedre a linket követve, de a SEO-ban, nem leszel előrébb.

 

Minden visszahivatkozásnak van értéke?

A Google tudja, hogy a webmesterek előszeretettel alkalmaznak különböző trükköket, hogy minél több visszahivatkozást szerezzenek webhelyük számára. Éppen ezért a Google algoritmusa nem a linkek számát, hanem a hivatkozó webhelyek minőségét veszi inkább figyelembe a visszahivatkozások értékelésekor. Ez azt jelenti, hogy a kevés, de jó minőségű visszahivatkozás többet ér, mintha sok, kevésbé releváns/hiteles webhely hivatkozna rád.


Nem érdemes tehát a hozzászólások között, vagy fórumokon megpróbálni visszahivatkozásokat elhelyezni, hiszen a Google tudja, hogy ezek is csak olcsó taktikák, amikkel megpróbálják kijátszani az algoritmusát.

 

Mi a teendő, ha egy kevésbé hiteles webhely linkelt az én domainemre?

Sok útmutató azt javasolja, hogy ezeket a linkeket érdemes eltávolíttatni vagy megtagadni, hogy ne árthassanak webhelyed hírnevének. A biztonság kedvéért érdemes lehet felkeresni a webhely üzemeltetőit, és megkérni őket a link eltávolítására. Ha ez nem opció, akkor a Google Linkvisszautasító eszközét is használhatod, aminek a segítségével megtagadhatod a webhelyedre mutató hivatkozásokat.


Fontos azonban megjegyezni, hogy a Google többször is azt állította már, hogy ezeket a linkeket automatikusan figyelmen kívül hagyják, ezért nem rontják majd le webhelyed rangsorolását.


Az ingyenes Google Search Console, illetve több fizetős linkelemző eszköz segít összegyűjteni azokat a webhelyeket, amelyek saját domainedre linkelnek, hogy ez alapján kikereshesd az esetleges rosszindulatú linkelőket.

 

Hogyan szerezhetek értékes visszahivatkozásokat?

A legjobb módszer felkeresni más, a saját területedhez kapcsolódó webhelyeket, és megérdeklődni tőlük, hogy hajlandók lennének-e publikálni egy-egy általad írt, teljesen eredeti tartalmat blogjukon. Ezekbe a tartalmakba aztán hivatkozásokat helyezhetsz el, természetesen előzetes egyeztetés alapján.


Egy másik opció felhívni az ilyen releváns témájú webhelyek figyelmét saját tartalmaidra webhelyeden, és megemlíteni nekik, hogy ezek a tartalmak talán jó források lehetnének olvasóik számára. Ha szerencséd van, akkor egyetértenek majd veled, és szívesen hivatkoznak majd ezekre saját webhelyükről.


Készíthetsz interjúkat is olyan befolyásos személyekkel, akiknek a közönsége ideális ügyfélkör lenne számodra. Ilyenkor ezek a személyek általában bejelentik, hogy melyik webhelyen készül interjú velük, és linkelnek is majd saját domainedre, hogy felhívják rá követőik figyelmét.


Bármilyen linkszerzési taktikát is választasz, ügyelj rá, hogy a rád hivatkozó webhelyek témája kapcsolódjon a tiédhez, és hogy mindig értékes tartalmakat készíts, hiszen ezekre a tekintélyesebb domainek is szívesebben linkelnek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!