Visszahivatkozások szerepe: miért fontos linkeket szerezni?

visszahivatkozások szerepe

Mik azok a visszahivatkozások (és miért olyan fontosak)?

Ha egy új kávéfőzőt szeretnél venni magadnak, akkor bizonyára elolvasod, hogy a különböző termékekhez milyen véleményeket írtak a korábbi vásárlók. Minél többen ajánlanak egy bizonyos terméket, annál valószínűbb, hogy ismeretlenül is megbízol majd benne, és megrendeled azt.

visszahivatkozások szerepe

Nagyon nagy vonalakban ezen az elven működnek a visszahivatkozások is a keresőmotorok szemében. Ha a Google azt látja, hogy sok tekintélyes webhely linkel a te domainedre, akkor ez olyan, mintha pozitív értékelést adnának rá, tehát a Google is jobban bízik majd benne. A visszahivatkozások tehát segítenek pozitív hírnevet szerezni egy webhely számára az interneten, hogy a keresőmotorok és a felhasználók is hiteles forrásként tekinthessenek rá egy adott témakörön belül.


Szóval mik ezek a visszahivatkozások és hogyan működnek részletesebben? Az alábbiakban erről lesz szó.

 

Mik azok a visszahivatkozások?

Amikor egy másik webhely egy, a saját webhelyedre mutató linket helyez el valamelyik oldalán, akkor ezt a linket egy visszahivatkozásoknak nevezzük. Tegyük fel például, hogy márkád kávéfőzőket gyárt és értékesít.


Ha egy másik webhely publikál egy cikket a blogján (pl. „A 10 legjobb kávéfőző” címmel), és ebben a cikkben egy, a webhelyedre mutató linket is elhelyez, akkor az a link a te szemszögedből visszahivatkozásnak számít.

 

Mire jók a visszahivatkozások?

A visszahivatkozások elsődleges haszna, hogy erősítik webhelyed SEO-ját, azaz a keresőoptimalizálást. A SEO célja, hogy webhelyed minél magasabb pozícióban jelenjen meg a találatok között, valahányszor egy felhasználó rákeres valamire, amivel te is foglalkozol.


Amikor a Google látja, hogy egyre több releváns webhely hivatkozik rád (tehát egyre több jó minőségű visszahivatkozást szerzel), akkor nagyobb eséllyel jeleníti majd meg tartalmaidat az első találati pozícióban – így erősítik a visszahivatkozások a SEO-t.


Mindemellett, minden egyes visszahivatkozás egy új útvonal a felhasználóknak, amelyen keresztül eljuthatnak márkád webhelyére. A visszahivatkozások tehát közvetlenül és közvetve is segítenek több online forgalmat szerezni.

 

A visszahivatkozások típusai

A visszahivatkozásoknak két fő típusát különböztetjük meg: a „dofollow” és a „Nofollow” visszahivatkozásokat. A felhasználók szemszögéből ezek között nincs semmi különbség – rájuk kattintanak, és eljutnak arra az oldalra, amire a hivatkozások mutatnak. SEO szemszögből azonban egyáltalán nem tekinthetők egyenértékűnek.


A dofollow linkek értéke sokkal nagyobb SEO értelmében, mert a keresőmotorok többek között ez alapján állapítják meg, hogy egy hiteles webhely hivatkozik-e a sajátodra. A dofollow linkek sokat segíthetnek a rangsorolásodon.


Azonban, ha egy webhely nofollow linkkel hivatkozik rád, akkor a keresőmotorok figyelmen kívül hagyják azt a linket, és nem számítják bele őket a rangsorolásba. Persze a felhasználók ettől függetlenül ugyan úgy eljuthatnak webhelyedre a linket követve, de a SEO-ban, nem leszel előrébb.

 

Minden visszahivatkozásnak van értéke?

A Google tudja, hogy a webmesterek előszeretettel alkalmaznak különböző trükköket, hogy minél több visszahivatkozást szerezzenek webhelyük számára. Éppen ezért a Google algoritmusa nem a linkek számát, hanem a hivatkozó webhelyek minőségét veszi inkább figyelembe a visszahivatkozások értékelésekor. Ez azt jelenti, hogy a kevés, de jó minőségű visszahivatkozás többet ér, mintha sok, kevésbé releváns/hiteles webhely hivatkozna rád.


Nem érdemes tehát a hozzászólások között, vagy fórumokon megpróbálni visszahivatkozásokat elhelyezni, hiszen a Google tudja, hogy ezek is csak olcsó taktikák, amikkel megpróbálják kijátszani az algoritmusát.

 

Mi a teendő, ha egy kevésbé hiteles webhely linkelt az én domainemre?

Sok útmutató azt javasolja, hogy ezeket a linkeket érdemes eltávolíttatni vagy megtagadni, hogy ne árthassanak webhelyed hírnevének. A biztonság kedvéért érdemes lehet felkeresni a webhely üzemeltetőit, és megkérni őket a link eltávolítására. Ha ez nem opció, akkor a Google Linkvisszautasító eszközét is használhatod, aminek a segítségével megtagadhatod a webhelyedre mutató hivatkozásokat.


Fontos azonban megjegyezni, hogy a Google többször is azt állította már, hogy ezeket a linkeket automatikusan figyelmen kívül hagyják, ezért nem rontják majd le webhelyed rangsorolását.


Az ingyenes Google Search Console, illetve több fizetős linkelemző eszköz segít összegyűjteni azokat a webhelyeket, amelyek saját domainedre linkelnek, hogy ez alapján kikereshesd az esetleges rosszindulatú linkelőket.

 

Hogyan szerezhetek értékes visszahivatkozásokat?

A legjobb módszer felkeresni más, a saját területedhez kapcsolódó webhelyeket, és megérdeklődni tőlük, hogy hajlandók lennének-e publikálni egy-egy általad írt, teljesen eredeti tartalmat blogjukon. Ezekbe a tartalmakba aztán hivatkozásokat helyezhetsz el, természetesen előzetes egyeztetés alapján.


Egy másik opció felhívni az ilyen releváns témájú webhelyek figyelmét saját tartalmaidra webhelyeden, és megemlíteni nekik, hogy ezek a tartalmak talán jó források lehetnének olvasóik számára. Ha szerencséd van, akkor egyetértenek majd veled, és szívesen hivatkoznak majd ezekre saját webhelyükről.


Készíthetsz interjúkat is olyan befolyásos személyekkel, akiknek a közönsége ideális ügyfélkör lenne számodra. Ilyenkor ezek a személyek általában bejelentik, hogy melyik webhelyen készül interjú velük, és linkelnek is majd saját domainedre, hogy felhívják rá követőik figyelmét.


Bármilyen linkszerzési taktikát is választasz, ügyelj rá, hogy a rád hivatkozó webhelyek témája kapcsolódjon a tiédhez, és hogy mindig értékes tartalmakat készíts, hiszen ezekre a tekintélyesebb domainek is szívesebben linkelnek.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok