Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google a szállodák számára

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Jegyfoglaló hivatkozások a találatok között

Amikor egy felhasználó rákeres egy turistalátványosságra, a Google nem csak az alapvető információkat mutatja majd meg arról, hanem a foglalási linkeket és más jegyvásárlási opciókat is, persze csak ha ezek elérhetők számára.


A cég továbbá szélesebb körökben is szeretné bevezetni ezt a funkciót. Elmondásuk szerint a következő hónapok során élményekkel kapcsolatos információkat és foglalási hivatkozásokat is szeretnének majd megjeleníteni, mint például „borkóstolás Párizsban vagy kerékpártúrák Kaliforniában”, és így tovább.


A jegyfoglalási linkeket ingyenesen lehet népszerűsíteni. A látnivalók, túrák és egyéb aktivitások kezelői többet is megtudhatnak erről a lehetőségről a Google saját súgójában (ez az oldal még nem érhető el magyar nyelven).

 

„Tennivalók” hirdetések

A Google egy új fizetett hirdetési opciót is bejelentett az utazási és szabadidős vállalatok számára, ami a „Things to do”, azaz „Tennivalók” nevet viseli (habár hivatalos magyar fordítást még nem kapott a funkció).


Ezek a hirdetések akkor jelennek majd meg a többi találat között, amikor a felhasználók körutazásokra, tennivalókra és helyi látnivalókra keresnek rá a Google-on. A hirdetésekben szerepel egy kép, az ár, az értékelések, illetve egy hivatkozás is. Ezeket a Google a felhasználó tartózkodási helye, a beírt keresése, illetve más releváns tényezők szerint válogatja majd össze.


A tennivalók hirdetések egy javarészt automata formátum, ami a hirdetők készlet-adattábláját használja fel a hirdetési csoport címkéje alapján. A hirdetők megszabhatnak egy költségkeretet, illetve célozhatnak a felhasználó országa illetve eszköze alapján. A „megcélzott megjelenítési részesedés” ajánlattételi stratégián kívül minden keresési ajánlattételi stratégia elérhető lesz a tennivalók hirdetésekhez is.
 

 

Öko-jelvények a szállodáknak

Azok a szállodák, amelyeknek magas színvonalú fenntarthatóságát bizonyos független szervezetek igazolják, egy öko-jelvényt kapnak nevük mellé a keresőtalálatok között.


A felhasználók továbbá plusz információkat olvashatnak majd a szálloda fenntarthatósági erőfeszítéseivel kapcsolatban a szálloda profilján. A szálloda-adatlapok kezelői a Google Cégem felületen adhatják hozzá ezeket az információkat a létesítmények profiljaihoz.

 

Miért fontos mindez?

Ahogy a világ lassan kezd feleszmélni a járványhelyzetből, ezek az új funkciók segíthetnek majd a szabadidős és utazási cégeknek a károk ellensúlyozásában.


Azok a jegyértékesítők például, akik versenyképes árakon árulják jegyeiket, könnyebben felhívhatják magukra a figyelmet a jegyfoglaló linkek segítségével. A Google ezt a funkciót az ingyenes szállodafoglaló hivatkozásokhoz hasonlította bejelentésében:


„Habár még mindig a dolgok elején járunk, úgy láttuk, hogy az ingyenes szállodafoglaló hivatkozások fokozott aktivitást eredményeznek mind a kisebb, mind pedig a nagyobb partnereink számára.”


Persze itt nem csak aktivitásra, hanem konkrét bevételre is kell gondolni. A Google szerint a WebHotelier foglalási motor több mint 4,7 millió dolláros emelkedésről számolt be idén nyáron az ingyenes szállodafoglaló linkek bevezetése után.
A tennivalók hirdetések szintén segíthetnek a turistalátványosságok üzemeltetői számára, hogy felhívják magukra a környék iránt érdeklődő felhasználók figyelmét.


Az öko-jelvénnyel komoly előnyt szerezhetnek a környezettudatosan működő szállodák, hiszen sokan kizárólag olyan helyeken hajlandók megszállni, ahol a vezetőség fontosnak tartja a fenntarthatóságot.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Lighthouse  SEO
2021-11-25

Mi közük van a Google Lighthouse pontszámoknak a SEO-hoz?

A Lighthouse az egyik legfontosabb sebességmérő eszköz a Google-tól, amely kifejezetten az alapvető webes vitals-mutatókat segít ellenőrizni az oldalélmény javítása céljából. Mi több, amikor a Google PageSpeed Insight sebességmérőt használod, a végeredményekbe a Lighthouse pontszámok is beleszámítanak.

online jelenlét kialakítása
2021-11-24

Kezdő és kisvállalkozások online jelenlétének kialakítása - első lépések

Ha most indítottál vállalkozást, vagy egyéni vállalkozóként már egy meglévő üzletet vezetsz, akkor bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a professzionális megjelenéshez manapság nélkülözhetetlen, hogy az interneten is kialakíts magadnak egy digitális, online jelenlétet. Ehhez mindenekelőtt egy modern webhelyre lesz szükséged, ami online tevékenységeid „főhadiszállásául” szolgál majd.

Fogászati marketing: A SEO és a PPC kapcsolata - 2. rész
2021-11-23

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 2.rész

Az előző részből megtudhattuk, hogy a SEO-t és a PPC-t nem érdemes szembe állítani egymással. Mindkét taktikának megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban, ha egymás mellé helyezed őket, valójában remek párost alkotnak. Ha szeretnél fogászati pácienseket elérni a környékeden, akkor ehhez egy rövid- és egy hosszútávú stratégiára is szükséged lesz. Ezt a PPC és a SEO kombinálásával érheted el a leghatékonyabban.  

utazásos frissítés google
2021-11-18

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google...

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Online vélemények kezelése
2021-11-17

Így kezeld hatékonyan ügyfeleid online véleményeit

Az információ korát éljük. Minden fontos tudnivaló néhány kattintásra van csupán, így nem meglepő, hogy a vásárlók előszeretettel keresik fel az interneten mások véleményeit. Az ügyfelek által írt hozzászólások, vélemények és más visszajelzések nélkülözhetetlenek egy modern márka számára. Az emberek túlnyomó többsége (durván 90%-a) utánanéz az online véleményeknek, mielőtt meghozná vásárlói döntését.

A SEO és a PPC marketing kapcsolódása a fogászati marketingben | Marketing Professzorok
2021-11-16

Profi fogászati SEO és PPC marketingtippek a hatékony megtérülésekért - 1.rész

Hogyan hangolhatjuk össze hatékonyan a fogászati keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett hirdetéseket (PPC)? Erről lesz szó a következő cikkünkben! 

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!