Utazásos frissítés a Google-től

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Jegyfoglalással, „tennivalókkal” és öko-jelvényekkel újított a Google a szállodák számára

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google új organikus és fizetett funkciókat mutatott be az utazási és szabadidős cégeknek, úgymint a keresőtalálatok között megjelenő jegyfoglalási árakat (és hivatkozásokat); egy „tennivalók” hirdetési kategóriát, illetve egy öko-jelvényt a szállodák számára.

Jegyfoglaló hivatkozások a találatok között

Amikor egy felhasználó rákeres egy turistalátványosságra, a Google nem csak az alapvető információkat mutatja majd meg arról, hanem a foglalási linkeket és más jegyvásárlási opciókat is, persze csak ha ezek elérhetők számára.


A cég továbbá szélesebb körökben is szeretné bevezetni ezt a funkciót. Elmondásuk szerint a következő hónapok során élményekkel kapcsolatos információkat és foglalási hivatkozásokat is szeretnének majd megjeleníteni, mint például „borkóstolás Párizsban vagy kerékpártúrák Kaliforniában”, és így tovább.


A jegyfoglalási linkeket ingyenesen lehet népszerűsíteni. A látnivalók, túrák és egyéb aktivitások kezelői többet is megtudhatnak erről a lehetőségről a Google saját súgójában (ez az oldal még nem érhető el magyar nyelven).

 

„Tennivalók” hirdetések

A Google egy új fizetett hirdetési opciót is bejelentett az utazási és szabadidős vállalatok számára, ami a „Things to do”, azaz „Tennivalók” nevet viseli (habár hivatalos magyar fordítást még nem kapott a funkció).


Ezek a hirdetések akkor jelennek majd meg a többi találat között, amikor a felhasználók körutazásokra, tennivalókra és helyi látnivalókra keresnek rá a Google-on. A hirdetésekben szerepel egy kép, az ár, az értékelések, illetve egy hivatkozás is. Ezeket a Google a felhasználó tartózkodási helye, a beírt keresése, illetve más releváns tényezők szerint válogatja majd össze.


A tennivalók hirdetések egy javarészt automata formátum, ami a hirdetők készlet-adattábláját használja fel a hirdetési csoport címkéje alapján. A hirdetők megszabhatnak egy költségkeretet, illetve célozhatnak a felhasználó országa illetve eszköze alapján. A „megcélzott megjelenítési részesedés” ajánlattételi stratégián kívül minden keresési ajánlattételi stratégia elérhető lesz a tennivalók hirdetésekhez is.
 

 

Öko-jelvények a szállodáknak

Azok a szállodák, amelyeknek magas színvonalú fenntarthatóságát bizonyos független szervezetek igazolják, egy öko-jelvényt kapnak nevük mellé a keresőtalálatok között.


A felhasználók továbbá plusz információkat olvashatnak majd a szálloda fenntarthatósági erőfeszítéseivel kapcsolatban a szálloda profilján. A szálloda-adatlapok kezelői a Google Cégem felületen adhatják hozzá ezeket az információkat a létesítmények profiljaihoz.

 

Miért fontos mindez?

Ahogy a világ lassan kezd feleszmélni a járványhelyzetből, ezek az új funkciók segíthetnek majd a szabadidős és utazási cégeknek a károk ellensúlyozásában.


Azok a jegyértékesítők például, akik versenyképes árakon árulják jegyeiket, könnyebben felhívhatják magukra a figyelmet a jegyfoglaló linkek segítségével. A Google ezt a funkciót az ingyenes szállodafoglaló hivatkozásokhoz hasonlította bejelentésében:


„Habár még mindig a dolgok elején járunk, úgy láttuk, hogy az ingyenes szállodafoglaló hivatkozások fokozott aktivitást eredményeznek mind a kisebb, mind pedig a nagyobb partnereink számára.”


Persze itt nem csak aktivitásra, hanem konkrét bevételre is kell gondolni. A Google szerint a WebHotelier foglalási motor több mint 4,7 millió dolláros emelkedésről számolt be idén nyáron az ingyenes szállodafoglaló linkek bevezetése után.
A tennivalók hirdetések szintén segíthetnek a turistalátványosságok üzemeltetői számára, hogy felhívják magukra a környék iránt érdeklődő felhasználók figyelmét.


Az öko-jelvénnyel komoly előnyt szerezhetnek a környezettudatosan működő szállodák, hiszen sokan kizárólag olyan helyeken hajlandók megszállni, ahol a vezetőség fontosnak tartja a fenntarthatóságot.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

marketingstratégia kialakítása
2022-05-19

Marketingstratégia kialakítása: ezeket a lépéseket ne hagyd ki!

A marketingtrendek rohamosan váltják egymást. Csak 2022 első negyedévében láthattuk a rövid videók felemelkedését, az új platformok sikereit (és kudarcait), és persze a világjárvány mindent érintő hatásával is számolnunk kellett. Mindez azt jelenti, hogy a néhány évvel ezelőtt összeállított marketingstratégiák manapság már nem feltétlenül működnek úgy, mint eredetileg.

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!