Hotelek a Twitteren - Twitter marketing tippek szállodáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Twitter gyorstippek hoteleknek

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

2018 van – az emberek többsége az interneten keres és talál, legyen szó hírekről, egy új könyvről, a következő családi járműről, vagy éppen a tökéletes szállodai szobáról. Ha szeretnéd, hogy hoteled ezek után is a versenyben maradhasson, akkor kénytelen leszel márkádat a közösségi média felületeken is képviseltetni. Az egyik közösségi nagyágyú, a Twitter kiváló platform azon szállodák és üdülők számára, amelyek szeretnék márkájukat az internetező leendő ügyfelek szemei elé tárni. A Twitterről már biztosan hallottál, és, ha haladsz a korral, remélhetőleg használod is online marketingstratégiád részeként.

 

A következő gyorstippek azoknak szólnak, akik már használják a platformot, és szeretnének még többet kihozni azokból az eszközökből, amiket az kínál nekik. Lássuk is!
 

Tedd rendbe Twitter profilodat – Fess előnyös képet magadról!

 

Szállodatulajdonosként (vagy marketingesként) bizonyára tisztában vagy vele, hogy milyen fontos is az első benyomás, ami egy újdonsült vendéget ér, mikor először látogat el a hotelbe. Pontosan ez vonatkozik Twitter profilodra (és egyéb közösségi jelenléteidre) is. Fontos, hogy az online látogatók egy professzionális, igényes képet (szó szerinti, és átvitt értelemben is) kapjanak márkádról, hogy azonnal felkelthesd érdeklődésüket.

 

Töltsd ki egy tömör, lényegre törő, egyedi leírással profilod bemutatkozó részét, és ne felejts el releváns kulcsszavakat is belecsempészni, hogy kereshetőbbé tedd profilodat. Tölts fel jó minőségű képet a fejlécbe és általánosságban alakíts ki egy olyan vendégszerető hangulatot a Twitteren, amilyet szállodádban is igyekszel kínálni vendégeidnek.

 

Fülelj digitálisan – Mit mondanak rólad az emberek?

 

Egy igényes profil tehát elengedhetetlen, hogy azt az üzenetet kommunikáld az emberek felé, hogy igényes szálloda rejtőzik mögötte. De vajon ez jön le az embereknek is? Mit gondolnak márkádról?

 

A Twitter részletes keresője segít kiszűrni azokat a nyilvános bejegyzéseket, amelyek tartalmazzák az általad megadott kulcsszavakat, többféle egyéb, egyéni kritériummal együtt. Érdemes rákeresni saját márkádra, illetve versenytársaidéra is, és megnézni, hogy mit dicsérnek mások náluk, vagy mit hiányolnak tőlük, amit esetleg te (pontosabban szállodád) megadhatnál nekik.

 

Ezt a folyamatot sokkal kényelmesebbé és egyszerűbbé teszik a különböző közösségi manager alkalmazások, amik számos egyéb hasznos funkcióval is szolgálnak.

 

Légy részese a beszélgetésnek – Az emberek oda-vissza kommunikációra vágynak!

 

Remélhetőleg sikerült találni olyan embereket, akik szállodádról beszélnek, vagy legalább megemlítik azt beszélgetéseikben. Függetlenül attól, hogy pozitív, vagy negatív dolgokat mondanak róla, ajánlott minél gyakrabban beszállni a beszélgetésbe, bizonyítva ezzel, hogy odafigyelsz véleményükre.

 

Persze ne próbálj azonnal rásózni senkire egy szobát – figyelmesen elemezd a beszélgetés addigi menetét és hangulatát, és ehhez mérten csatlakozz te is. Ha például szemmel láthatólag ügyfélszolgálati kérdésekkel van dolgod, nyugodtan igyekezz megoldani őket nyilvánosan. Ezzel többek elé is eljuttathatod márkád nevét, ráadásul mások is látni fogják, hogy valóban fontos számodra, hogy megoldd ügyfeleid problémáit.

 

Ha történetesen te vagy a szálloda tulajdonosa, akkor érdemes saját, személyes fiókoddal is beszállni a beszélgetésekbe, ezzel is bizonyítva, hogy szíveden viseled vendégeid gondjait, és nem csak egy félautomata ügyfélszolgálatos munkatárssal beszélhetnek.

 

Az emberek imádják a képeket és a videókat – Te kész vagy megadni ezt nekik?

 

Az interneten milliónyi kép és videó várja, hogy az emberek kényelmesen és parancsszóra (egy kattintásra) megtekinthessék őket. Az évek során hozzászoktunk ehhez, és el is várjuk, hogy ha valami érdekel bennünket az interneten, akkor – hacsak nem egy elvont fogalomról van szó – valamilyen képi ábrázolását is láthassunk.

 

Hasonló a helyzet azokkal a leendő utazókkal is, akik ideális szállás után kutatnak a tervezési fázisban. Látni akarják, hogy mit kínálnak nekik a különböző helyek. A te feladatod, hogy ilyen képi és videóanyagokkal illusztráld kínálatodat – pontosabban szállodádét. Használhatod a Twitter saját kép- és videófeltöltő funkcióját, hogy ilyen tartalmakkal egészíthesd ki bejegyzéseidet, vagy külső forrásokba feltöltött tartalmakat is megoszthatsz, például a YouTube-ról, vagy különböző képmegosztó webhelyekről.

 

A videós és képes anyagok persze nem csupán a szállodakeresőket érdeklik. Az ilyen tartalmak nagyon népszerűek a legtöbb közösségi platformon (a Twitter sem kivétel), és az emberek szívesebben olvassák el a hozzájuk mellékelt szövegeket, látogatják meg a linkelt oldalakat, vagy osztják újra ezeket.

 

A Twitter és az érkező vendégek – A digitális és a fizikai világ kapcsolata

 

Érdemes megkérdezni a szállodádba érkező vendégeket bejelentkezéskor, hogy használják-e a Twittert. Kínálj fel nekik egy jelképes jutalmat (egy kedvezmény, egy később felhasználható kupon, stb.), amiért nem kell mást tenniük, csak megadni Twitter elérhetőségüket. Ezekből aztán összeállíthatsz egy Twitter listát (persze csak ha ehhez vendégeid is hozzájárulnak), és arra ösztönözheted a rajta lévőket, hogy vegyék fel a kapcsolatot egymással. Ez igazán terjedelmes beszélgetésekhez vezethet a Twitteren, amiket egy márkás hashtag köthet össze egymással.

 

A listát felhasználhatod arra is (vagy csak erre), hogy felvedd a kapcsolatot ügyfeleiddel a Twitteren, miután elhagyták szállodádat, érdeklődve arról, hogy hogy érezték magukat. Ez az ügyfélgondozás digitális megfelelője. A cél pozitív, tartós kapcsolatot kiépíteni vendégeiddel, hogy azok előbb-utóbb visszatérő ügyfelekké, vagy márkakövetekké válhassanak.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!