Így éld túl a nyári pangást marketingesként

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így éld túl a nyári pangást marketingesként

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Habár sokan izgatottan várják a nyarat, iparágtól függően egy marketinges számára ez lehet az év egyik legkeményebb időszaka. Az emberek figyelme ilyenkor a nyaralás és a szabadban töltött idő miatt értelemszerűen csökken, ami komoly kihívást állíthat még a legfurfangosabb marketing szakértők elé is.

Persze szó sincs arról, hogy nyárra minden marketinges leteheti a lantot, hiszen ilyenkor is akad lehetőség bőven, legyen szó a stratégia frissítéséről, a költségvetés átalakításáról, vagy olcsó médiavételekre való licitálásról.

Szóval hogyan alkalmazkodhatnak a márkák a nyári lelassuláshoz? Mikre kell odafigyelni az év legforróbb hónapjaiban, hogy marketingesként ne ájulj el sem a melegtől, sem pedig az esetleges pangástól? A következőkben ezzel kapcsolatos kérdéseket fejtegetünk!

 

Mik az általános marketingtrendek a nyári szezon alatt?


Egy marketinges számára nagyon fontos feladat megvizsgálni és értelmezni, hogy hogyan befolyásolja a szezonalitás ügyfeleit, és azok közönségének viselkedését. A kiskereskedelmi szektor számára például a nyár egy higgadtabb időszak lehet, míg a pénzügyi szolgáltatások iparága ilyenkor meglehetősen felkapottá válik.

Az, hogy az emberek kivonják magukat egy kicsit a hétköznapokból, és nyaralni mennek még nem jelenti azt, hogy semmi esélyed nincs eladni nekik valamit.

 

Lehetőség: Kedvezőbb árak?


A marketingesek előtt nagy lehetőség áll nyáron, ugyanis ilyenkor az árak hajlamosak lecsökkenni, vagy legalább is lehet rajtuk csökkenteni. De miről is van itt szó? Nos, nyáron gyakran olcsóbban is hozzájuthatsz a keresőmotorokban elhelyezett hirdetési pozíciókhoz, illetve egyéb fizetett médiamegjelenítésekhez is.

Ez a helyzet valójában a tavaszzáró időszak éles ellentéte, ugyanis akkor mindenki elkezd a karácsonyi kifejezésekre licitálni, ami igencsak megdobja az árakat.

 

Mit tehetnek a vállalkozók a nyári hónapokban?


Mint említettük, mindenképpen tisztában kell lenni azzal, hogy hogyan befolyásolja egy cég működését és a célközönség vásárlási szokásait a szezonalitás. E mellett nagyon sok előzetes tervezésre, készülődésre is szükség van. Használd ki a relatíve olcsó médiapozíciókat – keress meg közvetlenül nagyobb kiadókat, és próbálj megegyezni velük néhány kedvező ajánlatban. Próbálj nagyobb kedvezményeket kiharcolni, mint amikre az év más időszakaiban lenne lehetőséged.

Még ha egy olyan iparágban is tevékenykedsz, ahol a nyári időszakra kevesebb vásárlás jellemző, próbáld kitalálni, hogy mely csatornákat használhatnád ki kreatívan. Az emberek kevesebb időt töltenek a média böngészgetésével, mert utaznak, vagy házon kívül töltik szabadidejüket, szóval talán érdemes lenne többet foglalkozni a közösségi médiával, amit mindenhová magukkal viszünk. Az emberek kevesebb hírt olvasnak, de rendszeresen osztogatják meg magukról a képeket a Facebookon, az Instagramon, vagy követik ismerőseik nyári kalandjait ugyan ezeket a platformokon.

Ha kereskedelmi szektorban ténykedsz, és a nyár meglehetősen lapos, akkor az év ezen időszakát kihasználhatod arra, hogy egy bombabiztos karácsonyi stratégiával állj elő. Ezzel elkerülheted, hogy mindent az utolsó pillanatokban kelljen megtervezned, elkészítened, és publikálnod.

 

Hogyan kapcsolódnak mindehhez a nyár utáni stratégiák?


Ha egy adott csatorna mellett teszed le a voksod, akkor nem érdemes a nyár végével egyik pillanatról a másikra hanyagolni azt. Persze amikor a kereslet alacsonyabb, akkor értelemszerűen lassítasz majd, de érdemes mindenképpen tovább folytatni a kampányolást, és fokozatosan visszaszerezni azt a tempót, amire a felkapottabb időszakokban szükség van (ahogy az emberek elkezdenek visszatérni a nyaralásból).


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!