Így éld túl a nyári pangást marketingesként

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így éld túl a nyári pangást marketingesként

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Habár sokan izgatottan várják a nyarat, iparágtól függően egy marketinges számára ez lehet az év egyik legkeményebb időszaka. Az emberek figyelme ilyenkor a nyaralás és a szabadban töltött idő miatt értelemszerűen csökken, ami komoly kihívást állíthat még a legfurfangosabb marketing szakértők elé is.

Persze szó sincs arról, hogy nyárra minden marketinges leteheti a lantot, hiszen ilyenkor is akad lehetőség bőven, legyen szó a stratégia frissítéséről, a költségvetés átalakításáról, vagy olcsó médiavételekre való licitálásról.

Szóval hogyan alkalmazkodhatnak a márkák a nyári lelassuláshoz? Mikre kell odafigyelni az év legforróbb hónapjaiban, hogy marketingesként ne ájulj el sem a melegtől, sem pedig az esetleges pangástól? A következőkben ezzel kapcsolatos kérdéseket fejtegetünk!

 

Mik az általános marketingtrendek a nyári szezon alatt?


Egy marketinges számára nagyon fontos feladat megvizsgálni és értelmezni, hogy hogyan befolyásolja a szezonalitás ügyfeleit, és azok közönségének viselkedését. A kiskereskedelmi szektor számára például a nyár egy higgadtabb időszak lehet, míg a pénzügyi szolgáltatások iparága ilyenkor meglehetősen felkapottá válik.

Az, hogy az emberek kivonják magukat egy kicsit a hétköznapokból, és nyaralni mennek még nem jelenti azt, hogy semmi esélyed nincs eladni nekik valamit.

 

Lehetőség: Kedvezőbb árak?


A marketingesek előtt nagy lehetőség áll nyáron, ugyanis ilyenkor az árak hajlamosak lecsökkenni, vagy legalább is lehet rajtuk csökkenteni. De miről is van itt szó? Nos, nyáron gyakran olcsóbban is hozzájuthatsz a keresőmotorokban elhelyezett hirdetési pozíciókhoz, illetve egyéb fizetett médiamegjelenítésekhez is.

Ez a helyzet valójában a tavaszzáró időszak éles ellentéte, ugyanis akkor mindenki elkezd a karácsonyi kifejezésekre licitálni, ami igencsak megdobja az árakat.

 

Mit tehetnek a vállalkozók a nyári hónapokban?


Mint említettük, mindenképpen tisztában kell lenni azzal, hogy hogyan befolyásolja egy cég működését és a célközönség vásárlási szokásait a szezonalitás. E mellett nagyon sok előzetes tervezésre, készülődésre is szükség van. Használd ki a relatíve olcsó médiapozíciókat – keress meg közvetlenül nagyobb kiadókat, és próbálj megegyezni velük néhány kedvező ajánlatban. Próbálj nagyobb kedvezményeket kiharcolni, mint amikre az év más időszakaiban lenne lehetőséged.

Még ha egy olyan iparágban is tevékenykedsz, ahol a nyári időszakra kevesebb vásárlás jellemző, próbáld kitalálni, hogy mely csatornákat használhatnád ki kreatívan. Az emberek kevesebb időt töltenek a média böngészgetésével, mert utaznak, vagy házon kívül töltik szabadidejüket, szóval talán érdemes lenne többet foglalkozni a közösségi médiával, amit mindenhová magukkal viszünk. Az emberek kevesebb hírt olvasnak, de rendszeresen osztogatják meg magukról a képeket a Facebookon, az Instagramon, vagy követik ismerőseik nyári kalandjait ugyan ezeket a platformokon.

Ha kereskedelmi szektorban ténykedsz, és a nyár meglehetősen lapos, akkor az év ezen időszakát kihasználhatod arra, hogy egy bombabiztos karácsonyi stratégiával állj elő. Ezzel elkerülheted, hogy mindent az utolsó pillanatokban kelljen megtervezned, elkészítened, és publikálnod.

 

Hogyan kapcsolódnak mindehhez a nyár utáni stratégiák?


Ha egy adott csatorna mellett teszed le a voksod, akkor nem érdemes a nyár végével egyik pillanatról a másikra hanyagolni azt. Persze amikor a kereslet alacsonyabb, akkor értelemszerűen lassítasz majd, de érdemes mindenképpen tovább folytatni a kampányolást, és fokozatosan visszaszerezni azt a tempót, amire a felkapottabb időszakokban szükség van (ahogy az emberek elkezdenek visszatérni a nyaralásból).


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!