Hogyan tudsz többet értékesíteni Instagram profiloddal 2019-ben? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így értékesíts többet a megvásárolható Instagram bejegyzésekkel és történetekkel

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Akár régi motoros vagy az Instagramon, akár új számodra ez a terület, bizonyára azon töröd a fejed, hogy mely stratégiákat alkalmazhatnál a platformon, amelyek több értékesítéshez vezetnek. Első ránézésre az Instagram nem hasonlít egy webáruházhoz, vagy online piachoz, azonban az úgynevezett „megvásárolható Instagram bejegyzések” pontosan ilyen funkcionalitást kínálnak.

A megvásárolható Instagram bejegyzések 2017-ben jelentek meg a platformon, hogy a cégek újfajta módszerekkel vehessék fel a kapcsolatot ügyfeleikkel, és hogy ezzel egy kényelmesebb vásárlási élményt nyújtsanak nekik. Azóta már számtalan márka használta sikeresen arra, hogy új közönségeket érjen el termékeivel, és eladja ezeket a termékeket közvetlenül az Instagramon. Ez a funkció már a történetekben is elérhető.

 

Sok márka számára, amelyik egy ideje tevékenykedik az Instagramon, ez az érdeklődő közönség adott. Ha a te márkád is ezek közé tartozik, akkor a következő logikus lépés bevetni a megvásárolható Instagram bejegyzéseket és történeteket. Mai cikkünkben ezekről lesz szó!

 

Hogyan válhatsz jogosulttá a megvásárolható Instagram bejegyzésekre?


Ahhoz, hogy használhasd az Instagram megvásárolható bejegyzéseit, először is meg kell felelned bizonyos kritériumoknak. Mindenekelőtt rendelkezned kell egy üzleti Instagram fiókkal.

Az egyik fő kritérium, hogy üzleti fiókodnak egy elérhető piachoz kell kapcsolódnia. Ez egy kissé érdekes megfogalmazás az Instagramtól, de lényegében azt jelenti, hogy ha egy adott országban támogatottak a megvásárolható Instagram bejegyzések, akkor használhatod őket. Szerencsére Magyarországon elérhető, így emiatt nem kell aggódnod (a teljes listát itt találod).

 

A megvásárolható bejegyzések használatához továbbá fiókodnak meg kell felelnie néhány további feltételnek is, amelyek a következők:

  • Be kell tartanod az Instagram kereskedői megállapodását és kereskedelmi szabályzatát
  • Rendelkezned kell Instagram üzleti fiókkal
  • Összekapcsolt Facebook-oldallal kell rendelkezned
  • Elsősorban kézzelfogható termékeket kell értékesítened
  • Üzleti fiókodat össze kell kapcsolnod egy Facebook-katalógussal

 

E kritériumok részletesebb leírását itt találod. Ha mindnek megfelelsz, akkor elküldheted fiókodat ellenőrzésre. Ez néhány napig tart, és ha az Instagram mindent rendben talál, akkor egy értesítést kapsz arról, hogy jóváhagyták fiókodat.

 

Hogyan készíts hatékony megvásárolható Instagram bejegyzéseket


Még ha egy ideje űzöd is már az Instagramot, nem feltétlenül lehet egyértelmű, hogy mégis mitől lesz kapós egy megvásárolható bejegyzés. Szerencsére van néhány tulajdonság, amin a legtöbb sikeres poszt osztozik, szóval lássuk most ezeket!

1. Jelöld meg a termékeket

Ahhoz, hogy egy megvásárolható bejegyzés konvertálni tudjon, meg kell jelölnöd benne termékeidet, amiket el szeretnél adni vele. Ezek a termékcímkék elengedhetetlenek, hiszen a felhasználók ezeken láthatják, hogy milyen termékeket kínál az adott bejegyzés, és ezeken keresztül indíthatják meg a vásárlási folyamatot is.

Ha egy felhasználó lát valamit, ami tetszik neki, elég csak rákoppintania egy termékre, hogy megjelenítse a címkéjét, és ezzel láthatóvá váljon neki a termék neve és ára. A vásárlás szintén egy koppintásnyira van innen. A termékek megjelölése nagyon egyszerű feladat, az Instagram magyar nyelvű súgója pedig részletesen végig is vezet rajta.

 

2. Használj hashtageket

Ha Instagram, akkor hashtagek, hiszen ezekkel teheted láthatóvá megvásárolt bejegyzéseidet azon felhasználók számára is, akik nem követik ugyan márkádat a platformon, de érdeklődhetnek kínálata iránt.

Hashtagválasztáskor figyelembe kell venned, hogy az Instagram azokat a bejegyzéseket „szereti”, amikben releváns, tehát a tartalomhoz kapcsolódó hashtagek szerepelnek. Ezen kívül persze a márkádhoz és termékedhez kapcsolódó címkéket is érdemes elhelyezni bennük.

Fontos, hogy használj népszerűbb, és szűkebb célzású (de persze mindkét esetben releváns) hashtageket is. Erre azért kell odafigyelni, mert habár a népszerűbb hashtagek iránt többen érdeklődnek, ezeket többen is használják bejegyzéseikben, így nagy rájuk a verseny. A szűkebb célzású hashtagek kisebb versenyt kínálnak, de kevesebben is keresnek rájuk.

Igyekezze ne túl sok hashtaget használni. Persze ez így relatív, ezért a legjobb, ha kísérletezgetsz bejegyzéseiddel, hogy kiderítsd, hány hashtag teljesít a legjobban bennük.

 

3. Működj együtt influencerekkel

Míg régebben a hírességek befolyásolták az emberek vásárlási döntéseit, ma ez a feladat első sorban az influencerekre hárul. Mivel ezek a népszerű online személyek erős társadalmi bizonyítékot kínálnak egy márka számára, megéri partnerkapcsolatba lépni velük márkád és termékeid népszerűsítésére.

 

4. Használj kiváló minőségű képeket

Az Instagramon történő vásárlás során a felhasználók nem láthatják élőben maguk előtt a termékeket, és nem vehetik kézbe azokat, hogy kipróbálják őket. Éppen ezért nagyon jó minőségű képeket kell biztosítanod róluk, hogy kellően meggyőzőek és csábítóak legyenek a vásárlók számára.

A kis felbontású, rosszul megvilágított, életlen, szemcsés, és általánosságban rossz minőségű fotók elengedhetetlenek ahhoz, hogy rajtuk szereplő termékeid a minőség érzetét árasszák magukból. Megéri tehát egy profi fényképészt alkalmazni, aki elkészíti ezeket, és nem az okostelefonoddal bajlódni.

 

5. Ossz újra felhasználói tartalmakat

A felhasználói tartalmak megosztásával többszörösére emelheted a kínálatod körüli társadalmi bizonyítékot. Ez a fogalom egyszer felbukkant már cikkünkben – lényegében arról van szó, hogy ha az emberek látják, hogy más vásárlók is elégedettek egy termékkel, akkor sokkal nagyobb eséllyel veszik majd meg azt ők is. A felhasználói tartalmak – tehát más felhasználók által készített képek (vagy videók, stb.) – tökéletesek erre a célra.

Ha tehát látsz egy olyan képet az Instagramon, amin egy felhasználó büszkén mutogatja valamelyik termékedet, akkor kérj engedélyt tőle, hogy felhasználhasd azt tartalmaid között.

 

Mitől lesz jó egy megvásárolható Instagram történet?


Az alapkoncepció már megvan, szóval lássuk, hogy hogyan alkalmazhatod hatékonyan a megvásárolható Instagram történeteket!

 

1. Jelöld meg itt is termékeidet

Akárcsak a megvásárolható bejegyzésekben, a megvásárolható történetekben is meg kell jelölnöd termékeidet, ha szeretnéd értékesíteni őket az érdeklődőknek. A folyamat itt szinte ugyan az, mint a bejegyzéseknél, és csak ezt a néhány lépést kell követned hozzá.

 

2. Készíts összefoglaló történeteket

Az Instagram történetek alapértelmezettként 24 óráig érhetők el a felhasználók számára, hacsak nem gyűjtöd össze őket összefoglaló történetekké.

Az összefoglaló történetek kiemelt pozíciót foglalnak el a fiókban, közvetlenül a bemutatkozásod alatt, és az általános feltöltéseid felett. Ezek kiváló lehetőséget kínálnak arra, hogy összegyűjtsd bennük megvásárolható történeteidet, és hogy ezek később is elérhetők maradjanak márkád fiókján.

 

Hogyan juthatsz be termékeiddel az Instagram „Felfedezés” felületére?

Ha igazán nagy forgalmat szeretnél az Instagramon értékesített termékeid számára, akkor be kell jutnod a platform Felfedezés felületére, azon belül pedig a „Bolt” szekcióba. Ezt a felhasználók kis nagyító ikonra (a képernyő alján), majd a „Bolt” címkére (a keresősáv alatt) kattintva találhatják meg. Ide csak az olyan bejegyzések kerülhetnek be (és ez persze még így sem garantált), amelyekben legalább egy megvásárolható terméket megjelöltek.

Az itt megjelenő megvásárolható bejegyzéseket rengeteg felhasználó láthatja, köztük olyanok is, akik nem követik márkádat az Instagramon.

Persze ide bejutni nem két csettintés, szóval íme néhány tipp, amik megkönnyíthetik a dolgodat:

 

1. Használj helyi jelöléseket

Megvásárolható bejegyzéseid fellelhetőségét erősítheti, ha helyi jelöléseket is használsz bennük. Ezek azért hasznosak, mert ha egy felhasználó egy adott hely (pl. egy település) bejegyzései iránt érdeklődik, akkor a te bejegyzésed is megjelenik majd neki keresgélése során.

Továbbá, ha egy felhasználó azon a helyen tartózkodik, ahol megjelölted termékedet, akkor a Felfedezés részben az jobb eséllyel jelenik majd meg neki.

 

2. Tudd, hogy mikor érdemes posztolni

Ahhoz, hogy bejegyzéseid (akár a megvásárolhatók, akár a „simák”) megjelenhessenek a Felfedezésben, tudnod kell, hogy mikor érdemes posztolni őket. Nem, a „napi 2-3, aztán egy hétig semmi” taktika nem lesz megfelelő erre a célra.

Hogy mikor érdemes posztolni, arra az Instagram Elemzések (Insights) felület adhat választ, amelyet üzleti fiókodból érhetsz el. Ez a felület hasznos statisztikai adatokat kínál fiókoddal, tartalmaiddal, és közönségeddel kapcsolatban – például azt, hogy a hét mely napjain, és azon belül mikor a legaktívabbak a platformon. Ez sokat segíthet az optimális időpontok kiválasztásában. Ha bejegyzésedet sok követőd látja rövidesen az után, hogy posztoltad, és reagálnak is rá valamit, akkor az Instagram algoritmusa nagyobb eséllyel emeli azt ki a Felfedezés felületen.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!