Influencer marketing szállodáknak, szállodák és influencerek, online marketing szállodáknak, online marketing hoteleknek, szállodai online marketing

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 profi tipp a szállodai influencer marketingre (példákkal)

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Aki csak egy kicsit is ismeri az influencer marketing lényegét, az tudja, hogy a marketing ezen ágazatát mintha egyenesen a szállodáknak találták volna ki. A statisztikák szerint 10-ből 9 közösségi médiát használó személy vásárlói döntését befolyásolta már valamilyen közösségi médiás tartalom, ráadásul ezen vásárlók közül minden harmadik azt állította, hogy ad az influencerek szavára, ha vásárlási döntés előtt áll. A Google egyik tanulmányából kiderült továbbá, hogy a YouTube feliratkozók 60%-a vásárolna valamit, ha egy általa követet influencer ajánlaná azt neki, mert szavahihetőbbeknek tartják őket, mint a hírességeket. Ha szeretnéd kivenni a részed a szállodai influencer marketing legjavából, akkor fusd át az alábbi, példákkal illusztrált tippeket, amelyekkel a legtöbbet hozhatod ki influencer kampányaidból!

Úgy érzed, több foglalásra is szert tehetnél? Nem sikerül elég hatékonyan elérned a célközönséged? Esetleg az OTA-kkal küzdesz? Sok-sok éves szálloda marketing tapasztalattal rendelkezünk, segíthetünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!

 

1. Szervezd bele az influencereket programtervedbe

Azzal, hogy ügyfélélményeket kínálsz nem csupán programjaidat bővítheted ki, hanem nagyszerű lehetőséged nyílik arra is, hogy összeállj néhány influencerrel némi extra megjelenés érdekében. Pontosan ezt tette a Washington D.C.-ben található Embassy Row Hotel is, amely az IGDC közösség közreműködésével hozott létre egy Instagram sétatervet a Dupont Circle városnegyedben. A vendégek egy-egy kártyát kaptak, amin a környék Instagramra ajánlott pontjai szerepeltek. A szálloda az influencereket népszerűsítette, ők pedig a kártyákat.

 

2. Népszerűsítsd szezonális ajánlataidat influencerek segítségével

Bizonyára minden negyedévben van egy programterved, amit szeretnél népszerűsíteni. A szállodai influencer marketing rengeteget segíthet ebben, hiszen minden programhoz egy-egy újabb kreatív kampánnyal állhatsz elő, hogy új közönségeket érhess el marketingüzeneteiddel. Ott van például a Marriott szállodalánc, amely egyik korábbi jutalomprogramját szerette volna népszerűsíteni 2017 márciusában. A szálloda négy influencert szerződtetett, akik havonta egy-egy alkalommal átvették az irányítást a márka Snapchat fiókja felett, és még a Snapchat jellegzetes szemüvegeivel is felszerelték őket. Az influencerek feladata az volt, hogy egy vendég szemszögéből mutassák be a szálloda által kínált jutalmakat.

 

3. Ötvözd egymással a szállodai influencer marketinget és a videómarketinget

Szállodai marketingesként remélhetőleg már jó ideje foglalkozol videómarketinggel is. Hogy videós anyagaidat még jellegzetesebbé és hatásosabbá varázsolhasd, felkérhetsz néhány közismert influencert, hogy adják arcukat üzenetedhez. Ezzel több legyet ütsz egy csapásra, hiszen egy influencer sokkal hitelesebb, és költséghatékonyabb, mint egy hírességet felbérelni erre a célra, de mégis észrevehetőbb a videóban, mint egy hétköznapi statiszta. Szintén a Marriott alkalmazta remekül ezt a megoldást, hiszen a márka több YouTube videójában is megjelennek népszerű influencereket. Fontos odafigyelni arra, hogy a videók forgatókönyve az adott influencer sajátos stílusához igazodjon, és lehetőleg mindig az ő közreműködésével készüljön el.

 

4. Influencerek a szállodai rendezvényeken

Habár néha egy-egy kisebb szállodai influencer marketing kampány segíthet márkádnak, érdemes néha valami merészebbre vállalkozni – például meghívni több tucat, vagy több száz influencert egy exkluzív eseményre, ahol megismerkedhetnek márkáddal és kapcsolatba léphetnek azzal.

 

Az utazási ágazatot képviselő Travel Massive nevű közösség pontosan ilyen eseményeket rendez világszerte, óriási sikerrel. Mindegyik rendezvényt egy-egy utazási márka szponzorál, a résztvevők (általában utazó influencerek) pedig különféle szórakoztató vagy éppen kényelmi szolgáltatásokat vehetnek igénybe rajtuk. A szponzor továbbá egy nyereményjátékot is megtart a rendezvény során, például egy alkalmi ingyenes szálláslehetőséget a szerencsés nyertesnek. Ezeken az eseményeken gyakran megjelenik egy márkás háttér is, ami előtt a résztvevők kedvükre fényképezgethetik magukat, hogy beszámoljanak a rendezvényről követőiknek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!