Influencer marketing szállodáknak, szállodák és influencerek, online marketing szállodáknak, online marketing hoteleknek, szállodai online marketing

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 profi tipp a szállodai influencer marketingre (példákkal)

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Aki csak egy kicsit is ismeri az influencer marketing lényegét, az tudja, hogy a marketing ezen ágazatát mintha egyenesen a szállodáknak találták volna ki. A statisztikák szerint 10-ből 9 közösségi médiát használó személy vásárlói döntését befolyásolta már valamilyen közösségi médiás tartalom, ráadásul ezen vásárlók közül minden harmadik azt állította, hogy ad az influencerek szavára, ha vásárlási döntés előtt áll. A Google egyik tanulmányából kiderült továbbá, hogy a YouTube feliratkozók 60%-a vásárolna valamit, ha egy általa követet influencer ajánlaná azt neki, mert szavahihetőbbeknek tartják őket, mint a hírességeket. Ha szeretnéd kivenni a részed a szállodai influencer marketing legjavából, akkor fusd át az alábbi, példákkal illusztrált tippeket, amelyekkel a legtöbbet hozhatod ki influencer kampányaidból!

Úgy érzed, több foglalásra is szert tehetnél? Nem sikerül elég hatékonyan elérned a célközönséged? Esetleg az OTA-kkal küzdesz? Sok-sok éves szálloda marketing tapasztalattal rendelkezünk, segíthetünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!

 

1. Szervezd bele az influencereket programtervedbe

Azzal, hogy ügyfélélményeket kínálsz nem csupán programjaidat bővítheted ki, hanem nagyszerű lehetőséged nyílik arra is, hogy összeállj néhány influencerrel némi extra megjelenés érdekében. Pontosan ezt tette a Washington D.C.-ben található Embassy Row Hotel is, amely az IGDC közösség közreműködésével hozott létre egy Instagram sétatervet a Dupont Circle városnegyedben. A vendégek egy-egy kártyát kaptak, amin a környék Instagramra ajánlott pontjai szerepeltek. A szálloda az influencereket népszerűsítette, ők pedig a kártyákat.

 

2. Népszerűsítsd szezonális ajánlataidat influencerek segítségével

Bizonyára minden negyedévben van egy programterved, amit szeretnél népszerűsíteni. A szállodai influencer marketing rengeteget segíthet ebben, hiszen minden programhoz egy-egy újabb kreatív kampánnyal állhatsz elő, hogy új közönségeket érhess el marketingüzeneteiddel. Ott van például a Marriott szállodalánc, amely egyik korábbi jutalomprogramját szerette volna népszerűsíteni 2017 márciusában. A szálloda négy influencert szerződtetett, akik havonta egy-egy alkalommal átvették az irányítást a márka Snapchat fiókja felett, és még a Snapchat jellegzetes szemüvegeivel is felszerelték őket. Az influencerek feladata az volt, hogy egy vendég szemszögéből mutassák be a szálloda által kínált jutalmakat.

 

3. Ötvözd egymással a szállodai influencer marketinget és a videómarketinget

Szállodai marketingesként remélhetőleg már jó ideje foglalkozol videómarketinggel is. Hogy videós anyagaidat még jellegzetesebbé és hatásosabbá varázsolhasd, felkérhetsz néhány közismert influencert, hogy adják arcukat üzenetedhez. Ezzel több legyet ütsz egy csapásra, hiszen egy influencer sokkal hitelesebb, és költséghatékonyabb, mint egy hírességet felbérelni erre a célra, de mégis észrevehetőbb a videóban, mint egy hétköznapi statiszta. Szintén a Marriott alkalmazta remekül ezt a megoldást, hiszen a márka több YouTube videójában is megjelennek népszerű influencereket. Fontos odafigyelni arra, hogy a videók forgatókönyve az adott influencer sajátos stílusához igazodjon, és lehetőleg mindig az ő közreműködésével készüljön el.

 

4. Influencerek a szállodai rendezvényeken

Habár néha egy-egy kisebb szállodai influencer marketing kampány segíthet márkádnak, érdemes néha valami merészebbre vállalkozni – például meghívni több tucat, vagy több száz influencert egy exkluzív eseményre, ahol megismerkedhetnek márkáddal és kapcsolatba léphetnek azzal.

 

Az utazási ágazatot képviselő Travel Massive nevű közösség pontosan ilyen eseményeket rendez világszerte, óriási sikerrel. Mindegyik rendezvényt egy-egy utazási márka szponzorál, a résztvevők (általában utazó influencerek) pedig különféle szórakoztató vagy éppen kényelmi szolgáltatásokat vehetnek igénybe rajtuk. A szponzor továbbá egy nyereményjátékot is megtart a rendezvény során, például egy alkalmi ingyenes szálláslehetőséget a szerencsés nyertesnek. Ezeken az eseményeken gyakran megjelenik egy márkás háttér is, ami előtt a résztvevők kedvükre fényképezgethetik magukat, hogy beszámoljanak a rendezvényről követőiknek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!