Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

Ehhez több szempontot is figyelembe kell venned, például, hogy milyen típusú tartalmakat készíts számukra. Mivel nincs két egyforma cég-közönség felállás, egyáltalán nem biztos, hogy ami egy versenytársadnak működött, az neked is sikereket hoz majd.

 

A tartalommarketing fő tartalomtípusai

Órákig vitázhatnánk azon, hogy pontosan mi számít tartalomnak, és mi nem. Az egyszerűség kedvéért most mondjuk azt, hogy bármi, amit céged készít, és nem tartalmaz nyílt értékesítési üzenetet (tehát nem reklámok, hirdetések stb.).


Na persze, ez nem szűkíti túlzottan a kört, szóval ideje meghatározni néhány tartalomtípust, amelyekkel szinte minden cégnek érdemes foglalkoznia:

 

1. Blogtartalmak

A blogok a mai napig az internetes tartalmak túlnyomó hányadát teszik ki, méghozzá nem véletlenül.


Azok a cégek, amelyek blogot is vezetnek, 97%-kal több hivatkozást szereznek webhelyük számára, és 434%-kal nagyobb arányban vannak jelen a keresőmotorok indexeiben. Ennél több indokra igazából nem is lenne szükség arra, hogy miért érdemes blogot indítani. A blogok ráadásul rettenetesen olcsón fenntarthatók, ezért még a kisebb cégek számára is ideálisak.


A blogbejegyzések – mint bármelyik más tartalomtípus – akkor a leghatékonyabbak, ha az olvasókra koncentrálnak, nem pedig saját márkádra. A helyett, hogy arról írnál, hogy hogyan változtathatja meg egy új terméked ügyfeleid életét, inkább olyan témákról írj, amelyek kapcsolódnak ugyan kínálatodhoz, de ténylegesen érdekelhetik is ügyfeleidet.


Ha sikerül márkádat egy megbízható ipari tekintélyként pozícionálnod ezekkel a hasznos tartalmakkal, akkor termékeid és szolgálatásaid lényegében saját magukat értékesítik majd – nem kell neked is külön „fényezned” őket. Kínálj valami újat és értékeset olvasóidnak, amivel kiemelkedhetsz a megannyi másik blog közül.


Olvasóid kíváncsiak rá, hogy mi mindent tudsz és hogy hogyan tervezed megoldani a problémáikat – ne ugyan azt ismételgesd, amit mindenki más is. Ne foglalkozz túl sokat a kulcsszavakkal sem, hiszen a felhasználói élmény manapság már sokkal fontosabb.

 

2. Infografikák

Az infografikák még a tapasztaltabb marketingeseken is hajlamosak kifogni. Egy jó infografika azonban rengeteg figyelmet, megosztást és hasznos visszahivatkozást szerezhet céged számára. A legjobb infografikák egyszerűek, lényegre törők és érdemlegesek. Céljuk, hogy az összetett, száraz információkat (gyakran számadatokat, statisztikákat) egy emészthetőbb formában közöljék.


Na persze bármilyen hasznosak is, az infografikáknak is megvan a maguk helye és ideje tartalomstratégiádban – nem készítheted el az összes tartalmadat ilyen formában!


Nagyon hasznosak például írott blogbejegyzések kiegészítésére, de akár önálló tartalmakként is megállják a helyüket blogodon vagy a közösségi platformokon.

 

3. Podcastek

Egyes marketingesek sikert sikerre halmoznak a minőségi podcastekkel, habár ezek sem feltétlenül olyan tartalmak, amelyek mindenki számára ideálisak lennének.


A podcastek elkészítése meglehetősen egyszerű, ha megfelelő felszerelésed van hozzá, ha pedig megtalálod a számodra legideálisabb podcast platformokat, akkor rengeteg hallgatót érhetsz el ezekkel a tartalmakkal. Fontos, hogy mint minden más tartalmat, a podcasteket is előre megtervezd, és ne próbáld rögtönözni őket. Legalább egy részletes vázlatot készíts a mondandóidról.


Egy színvonalas podcast segíthet felhívni az emberek figyelmét márkádra, különösen a nehezebben meghódítható piaci réseken belül, ráadásul márkád személyiségét is bemutathatod vele.


Még ha podcast hálózatot is használsz, ezeket az anyagokat könnyedén beágyazhatod céged webhelyére és közösségi oldalaira, hogy még több tartalmat oszthass meg így követőiddel.

 

4. Videók

A videós tartalmak előállítása mind anyagilag mind idő tekintetében költséges projekt lehet, a videók népszerűsége miatt azonban megéri foglalkozni vele. Habár sok felhasználó az írott tartalmakat preferálja, már a közösségi platformok algoritmusai is előnyben részesítik a videókat más bejegyzésekkel szemben.


Egy jól elkészített videó céged egy egészen új arcát mutathatja be ügyfeleid számára (mint ahogy egy podcast is), és vizuális demonstrációkra is lehetőséget nyújt.


A videók többek között oktató célúak is lehetnek. Megmutathatod például valakinek, hogy hogyan üzemeltessen egy speciális lámpát, vagy hogy hogyan tisztítson meg egy fényképezőt. Nagyszerű videós tartalmak a „színfalak mögötti” felvételek is, amelyeken keresztül elkalauzolhatod nézőidet a gyártási területekre és egyéb helyekre cégeden belül.


Ne felejtsd el feliratozni videóidat! A kész tartalmakat bárhol használhatod, sok közösségi platformon azonban a felhasználók automatikusan lenémítva kezdik el megtekinteni a videókat, ezért jó, ha rögtön láthatják a feliratokat is rajtuk.

 

5. Közösségi médiás tartalmak

A tartalommarketingen belül gyakran külön kezelik a közösségi médiát, hiszen nem csak sajátos szabályok vonatkoznak rá, hanem mindegyik platformnak is megvannak a saját jellemzői is, amik egyedi körülményekhez vezetnek.


Más digitális tartalmakkal ellentétben a közösségi média marketing fő célja közvetlen aktivitásra ösztönözni az embereket.
Nem feltétlenül egyszerű megtalálni azokat a témákat és tartalomtípusokat, amelyekre közösségi követőid pozitívan reagálnak majd, de ha már eddig is foglalkoztál más tartalmak elkészítésével, többségét könnyedén újrahasznosíthatod közösségi bejegyzésekként is.


Ne felejtsd el nyomon követni a használt platformok statisztikai felületeit. Ezek segítenek megállapítani, hogy közönséged milyen tartalmakra vevő és melyek késztetik őket interakciókra. Így könnyedén módosíthatod majd stratégiádat, hogy abból kínálj többet nekik, amit a legjobban szeretnek.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

tartalom típusok
2022-01-13

5 tartalomtípus a tartalommarketinghez (és hogyan használd őket hatékonyan)

Minden marketinges tudja, hogy a tartalommarketing alapvetően az új tartalmak elkészítéséről szól. Azonban ez önmagában még édeskevés, hiszen célközönséged tagjai millió másik webhely közül válogathatnak az interneten, és ha szeretnéd felhívni magadra a figyelmüket és elnyerni a bizalmukat, akkor hasznos, színvonalas tartalmakat kell kínálnod nekik.

tiktok népszerűségének titka
2022-01-06

Miért hódította meg az internetet a TikTok?

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználójával a TikTok a világ egyik legnagyobb és legfelkapottabb közösségi platformja. De miért vált látszólag egyik pillanatról a másikra ez az egykor ismeretlen applikáció az Instagram és más titánok versenytársává?

Tudományos elvek a fogászati marketingben
2022-01-04

Így használhatók a tudományos elvek egy fogászati webhelyen

A fogászati webhelyek tudománya olyasmi, amiről ritkán esik szó. Azonban ha megvizsgálod, hogy a marketingesek hogyan használnak bizonyos színeket, elrendezéseket vagy épp konkrét szavakat egy weboldalon, hamar rájössz majd, hogy mindennek jó oka van – és nem szimplán az dönt, hogy mi mutat jól. Az igazán jó marketingesek hosszú éveken keresztül tanulmányozzák, hogyan alakítsanak át egy átlagos fogászati webhelyet kiváló páciensmágnes. Szóval mik ezek a módszerek, és hogyan alkalmazhatod őket te is saját webhelyeden? Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat!

megbízható linkek
2021-12-30

A Google válaszol: Milyen szempontok alapján bízik meg a keresőmotor egy...

John Mueller már hosszú ideje fáradhatatlanul válaszolgatja meg a webmesterek, webfejlesztők és online marketingesek SEO-val kapcsolatos kérdéseit a Google Office Hours hangout beszélgetések során. Egy korábbi, októberi „epizódban”  felmerült a bizalom témája, pontosabban, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google, hogy megbízik-e egy webhelyben.

Fogorvosi videómarketing: 5 tipp, hogy jól működjön
2021-12-28

Videómarketing fogorvosoknak: 5 tipp, amit minden praxisnak ismernie kell

Egyes szakértők szerint 2022-ben a fogyasztói internetforgalom 82%-át a videó teszi majd ki. A felhasználók minden évben kétszer annyi videós tartalmat tekintenek meg, mint az előző esztendőben, és ha fogászatod nem foglalkozik ezzel a trenddel, akkor egyre több lehetséges páciensről maradsz majd le. Szóval miért van szüksége minden fogorvosnak videómarketingre, és egyáltalán milyen videókat érdemes készíteni ehhez? A következőkben ehhez kínálunk hasznos, bevált tanácsokat!

google képkeresés
2021-12-23

A Google-t nem érdekli a képek tartalma

A Google keresőalgoritmusát nem érdekli, hogy mit ábrázol egy kép, vagy hogy milyen minőségű. Egyedül az fontos számára, hogy a megfelelő adatstruktúra tartozik-e hozzá.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!