Így változik a tartalom marketing 2020-ban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan alkalmazkodj a tartalmakat érintő változásokhoz 2020-ban

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Elmúltak már azok a napok, amikor a kulcsszavakban gazdag tartalom, sok link és a jó domain elég volt ahhoz, hogy jó helyet érjünk el a keresőkben. Az online marketing gyors fejlődése azt jelenti, hogy egyre több márka és termék támadja tartalommal a vásárlókat és ügyfeleket, valamint egyre tudatosabb a stratégiáját illetően is.

Becslések szerint a marketingesek 90%-a épít a tartalomra minden egyes kampányában, legyen szó akár B2B, akár B2C szektorról, ez pedig lefedi a tartalom egész spektrumát: blogok, cikkek, vendégposztok, útmutatók, webhely tartalom és podcast, YouTube videók és oktatóanyagok. Itt kezdődik a probléma. Hogy versenyezhetsz, ha úgy tűnik mindenki ugyanazt a stratégiát alkalmazza? Hogy tűnhet ki a te tartalmad a többi közül? Ijesztő feladat, különösen a bosszantó Google frissítések mellett. Ebben a cikkben mutatunk néhány tartalomstratégiát, amit 2020-ban sikerrel alkalmazhatsz.


Mikro pillanatok


Gondolj bármelyik alkalomra, amikor egy bizonyos témával, termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban információra volt szükséged. Valószínűleg csak rákerestél Google-n, elolvastad a rövid leírásokat, amik feljöttek, átkattintottál az oldalra, majd ott is hagytad. A találat elhelyezkedése és a vélemények valószínűleg szintén befolyásolták a vásárlói döntésedet. Egyszerű. Az emberek nem akarják átrágni magukat olyan oldalakon, amiken irreleváns tartalom van, hogy megtalálják az információt, amire szükségük van. A Google meghatározott mikro pillanatokat, vagyis amikor az emberek az eszközük segítségével akarják megtenni, megkapni, amire szükségük van. Ennek különböző típusai vannak:

 

  • Tudni akarom pillanatok: amikor valaki rá keres valamire, de nem feltétlenül akar vásárolni
  • Menni akarok pillanatok: amikor valaki egy helyi üzletet keres, vagy egy közeli boltban szeretne vásárolni
  • Meg akarom tenni pillanatok: amikor valakinek segítségre van szüksége, hogy kipróbáljon valami újat, vagy végre hajtson egy feladatot
  • Vásárolni akarok pillanatok: amikor valaki készen áll a vásárlásra és szüksége van segítségre, hogy eldöntse mit vegyen meg, vagy hogyan, hol vegye meg


A vásárlók eléréséhez a kulcs, olyan tartalom létrehozása, ami ezekre a  mikro pillanatokra épít – vagyis megadja a válaszokat, ami segít nekik gyorsan megkapni az információt, döntést hozni és a lényegre koncentrál, ami a vásárló számára fontos.


Például, valaki a „Vásárolni akarok” pillanatban valószínűleg egy bizonyos termék előnyeiről keresgél – úgyhogy miért is ne építenél be egy GYIK szekciót, vásárlói véleményeket, vagy bemutatót a termék oldalán. Utóbbiak olyanok, amiket a közösségi média posztjaidban, vagy email marketing kampányaidban is használhatsz, úgyhogy érdemes rajta komolyan elgondolkodni.


Felhasználói szándék


Felhasználói szándék alatt azt értjük, hogy milyen okból indít el a felhasználó egy bizonyos keresést elsősorban, a Google pedig magasabban rangsorolja azokat az oldalakat, ami nem csak beleillik a keresett kifejezésbe, de a lekérdezés keresési szándékába is. Ha eköré építjük fel tartalmainkat az is sikeresebbé tehet minket, ezt pedig úgy tehetjük meg, hogy átgondoljuk, milyen típusú lekérdezést tehet a fogyasztó a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. A lekérdezések 4 fő típusa:

 

  • Informálódó: a felhasználó egy információt keres.
  • Iránymutató: konkrét lekérdezés, ha a felhasználó egy bizonyos weboldalt akar meglátogatni
  • Kutató, vizsgáló: Ilyen keresés például a „legjobb telefon 2020-ban”, vagy a „Tefal serpenyő vélemény”
  • Tranzakció: A felhasználó tenni, vagy venni akar valamit


A keresett kifejezések, amiket használhatnak az egyes típusokhoz:

 

  • Informálódó: hogyan, ki, mit, hol, mikor, útmutató, oktatás, használata
  • Iránymutató: márkanevek, terméknév, szolgáltatás neve
  • Kutató, vizsgáló: legjobb, vélemény, összehasonlítás, top
  • Tranzakció: ár, rendelés, vásárlás, utalvány


Ha olyan tartalmat készítesz, ami válaszol erre a 4 típusra, az segít a kattintásokban és konverziókban. Kulcsszó keresők használata sokat segíthet az ötletelésben, ezután csak annyit kell tenned, hogy hozzáadod a megfelelő jelzőt, szót amiket fentebb említettünk. Tegyük fel, hogy szódagépet árulsz, ebben az esetben a tartalmad ilyesmi lehet:

 

  • Informálódó: Egy blogbejegyzés erről: Útmutató a legjobb szódagépekről 2020-ban.
  • Iránymutató: Egy weblap erről Sodastream szódagép
  • Kutató, vizsgáló: A legújabb típusok áttekintése, vélemények
  • Tranzakció: CTA-k a termék oldalakon


Ha olyan tartalmat készítesz, ami jól linkelt, jól megvan írva és megválaszolja a közönséged kérdéseit, kilóméterekkel a versenytársaid előtt leszel.


Itt az ideje sokkal személyesebbnek lenni


A vásárlód nem akarja ugyanazt a tartalmat kapni, amit mindenki más, olyan tartalmat akar, ami az igényeire, érdeklődésére van szabva a márkáddal kapcsolatban. A dinamikus tartalom a kulcs – az olyan tartalom, ami változó a felhasználó viselkedésének, elvárásainak, érdeklődésének alapján. Vegyük például, hogy sportfelszerelést árulsz, a focilabdától a fürdőruháig. Ha email kampányba kezdesz, kellene egy verzió külön a futball, külön az úszás témára – és a vásárlóid azt kapják meg, ami az ő vásárlási szokásaiknak és érdeklődési területüknek megfelel. Ha olyan információval célzod meg, ami tényleg érdekli, az a tartalom segíti, hogy tovább menjen a vásárlói utazásban – és pontosan ez az, amit szeretnél.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!