Így változik a tartalom marketing 2020-ban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Hogyan alkalmazkodj a tartalmakat érintő változásokhoz 2020-ban

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Elmúltak már azok a napok, amikor a kulcsszavakban gazdag tartalom, sok link és a jó domain elég volt ahhoz, hogy jó helyet érjünk el a keresőkben. Az online marketing gyors fejlődése azt jelenti, hogy egyre több márka és termék támadja tartalommal a vásárlókat és ügyfeleket, valamint egyre tudatosabb a stratégiáját illetően is.

Becslések szerint a marketingesek 90%-a épít a tartalomra minden egyes kampányában, legyen szó akár B2B, akár B2C szektorról, ez pedig lefedi a tartalom egész spektrumát: blogok, cikkek, vendégposztok, útmutatók, webhely tartalom és podcast, YouTube videók és oktatóanyagok. Itt kezdődik a probléma. Hogy versenyezhetsz, ha úgy tűnik mindenki ugyanazt a stratégiát alkalmazza? Hogy tűnhet ki a te tartalmad a többi közül? Ijesztő feladat, különösen a bosszantó Google frissítések mellett. Ebben a cikkben mutatunk néhány tartalomstratégiát, amit 2020-ban sikerrel alkalmazhatsz.


Mikro pillanatok


Gondolj bármelyik alkalomra, amikor egy bizonyos témával, termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban információra volt szükséged. Valószínűleg csak rákerestél Google-n, elolvastad a rövid leírásokat, amik feljöttek, átkattintottál az oldalra, majd ott is hagytad. A találat elhelyezkedése és a vélemények valószínűleg szintén befolyásolták a vásárlói döntésedet. Egyszerű. Az emberek nem akarják átrágni magukat olyan oldalakon, amiken irreleváns tartalom van, hogy megtalálják az információt, amire szükségük van. A Google meghatározott mikro pillanatokat, vagyis amikor az emberek az eszközük segítségével akarják megtenni, megkapni, amire szükségük van. Ennek különböző típusai vannak:

 

  • Tudni akarom pillanatok: amikor valaki rá keres valamire, de nem feltétlenül akar vásárolni
  • Menni akarok pillanatok: amikor valaki egy helyi üzletet keres, vagy egy közeli boltban szeretne vásárolni
  • Meg akarom tenni pillanatok: amikor valakinek segítségre van szüksége, hogy kipróbáljon valami újat, vagy végre hajtson egy feladatot
  • Vásárolni akarok pillanatok: amikor valaki készen áll a vásárlásra és szüksége van segítségre, hogy eldöntse mit vegyen meg, vagy hogyan, hol vegye meg


A vásárlók eléréséhez a kulcs, olyan tartalom létrehozása, ami ezekre a  mikro pillanatokra épít – vagyis megadja a válaszokat, ami segít nekik gyorsan megkapni az információt, döntést hozni és a lényegre koncentrál, ami a vásárló számára fontos.


Például, valaki a „Vásárolni akarok” pillanatban valószínűleg egy bizonyos termék előnyeiről keresgél – úgyhogy miért is ne építenél be egy GYIK szekciót, vásárlói véleményeket, vagy bemutatót a termék oldalán. Utóbbiak olyanok, amiket a közösségi média posztjaidban, vagy email marketing kampányaidban is használhatsz, úgyhogy érdemes rajta komolyan elgondolkodni.


Felhasználói szándék


Felhasználói szándék alatt azt értjük, hogy milyen okból indít el a felhasználó egy bizonyos keresést elsősorban, a Google pedig magasabban rangsorolja azokat az oldalakat, ami nem csak beleillik a keresett kifejezésbe, de a lekérdezés keresési szándékába is. Ha eköré építjük fel tartalmainkat az is sikeresebbé tehet minket, ezt pedig úgy tehetjük meg, hogy átgondoljuk, milyen típusú lekérdezést tehet a fogyasztó a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. A lekérdezések 4 fő típusa:

 

  • Informálódó: a felhasználó egy információt keres.
  • Iránymutató: konkrét lekérdezés, ha a felhasználó egy bizonyos weboldalt akar meglátogatni
  • Kutató, vizsgáló: Ilyen keresés például a „legjobb telefon 2020-ban”, vagy a „Tefal serpenyő vélemény”
  • Tranzakció: A felhasználó tenni, vagy venni akar valamit


A keresett kifejezések, amiket használhatnak az egyes típusokhoz:

 

  • Informálódó: hogyan, ki, mit, hol, mikor, útmutató, oktatás, használata
  • Iránymutató: márkanevek, terméknév, szolgáltatás neve
  • Kutató, vizsgáló: legjobb, vélemény, összehasonlítás, top
  • Tranzakció: ár, rendelés, vásárlás, utalvány


Ha olyan tartalmat készítesz, ami válaszol erre a 4 típusra, az segít a kattintásokban és konverziókban. Kulcsszó keresők használata sokat segíthet az ötletelésben, ezután csak annyit kell tenned, hogy hozzáadod a megfelelő jelzőt, szót amiket fentebb említettünk. Tegyük fel, hogy szódagépet árulsz, ebben az esetben a tartalmad ilyesmi lehet:

 

  • Informálódó: Egy blogbejegyzés erről: Útmutató a legjobb szódagépekről 2020-ban.
  • Iránymutató: Egy weblap erről Sodastream szódagép
  • Kutató, vizsgáló: A legújabb típusok áttekintése, vélemények
  • Tranzakció: CTA-k a termék oldalakon


Ha olyan tartalmat készítesz, ami jól linkelt, jól megvan írva és megválaszolja a közönséged kérdéseit, kilóméterekkel a versenytársaid előtt leszel.


Itt az ideje sokkal személyesebbnek lenni


A vásárlód nem akarja ugyanazt a tartalmat kapni, amit mindenki más, olyan tartalmat akar, ami az igényeire, érdeklődésére van szabva a márkáddal kapcsolatban. A dinamikus tartalom a kulcs – az olyan tartalom, ami változó a felhasználó viselkedésének, elvárásainak, érdeklődésének alapján. Vegyük például, hogy sportfelszerelést árulsz, a focilabdától a fürdőruháig. Ha email kampányba kezdesz, kellene egy verzió külön a futball, külön az úszás témára – és a vásárlóid azt kapják meg, ami az ő vásárlási szokásaiknak és érdeklődési területüknek megfelel. Ha olyan információval célzod meg, ami tényleg érdekli, az a tartalom segíti, hogy tovább menjen a vásárlói utazásban – és pontosan ez az, amit szeretnél.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!