Mire kell figyelned ahhoz, hogy a tartalmaid sikeresek legyenek, A tartalommarketing egyik legfontosabb része a nyelvezet, A tartalmak hagneme is nagyon sokat számít

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A megfelelő nyelvezet a sikeres tartalommarketing elengedhetetlen eleme

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A tartalom többről szól, mint csupán szavakról, amiket leírunk. Ahogy kifejezed magad és a közönséged értelmezi a blogbejegyzéseidet, közösségi média posztjaidat és a weboldalad tartalmát az egy dolog, ahogyan reagálnak rá, az már más. Éppen ezért ebben a bejegyzésben szeretnék megosztani veletek néhány fontos dolgot a szavakkal, hangnemmel és testbeszéddel kapcsolatban és hogy hogyan kapcsolódnak ezek a tartalommarketinghez.

Szavak, kommunikáció és tartalom


Ha a szavakra kerül sor, számtalan nagyszerű tipp segíthet, hogy tömören elmond a lényeget, hogy nagyobb valószínűséggel hallják is meg.

 

  • Legyen egyszerű
  • Tudd, mi az az egy fő terület, amire akarod, hogy a hallgatóságod emlékezzen
  • Ne komplikáld túl a dolgokat
  • Mivel az emberek általában nem tudnak egyszerre túl sok információra visszaemlékezni egy témával kapcsolatban, ne mondj irreleváns információkat, ami nem kapcsolódik a fő mondanivalódhoz
  • Más szemszögből, más szavakkal is mondd el a lényeget, ezzel segítve a megértést
  • Használj példákat, hogy kiemeld a lényeget
  • Érthető szavakat használj
  • Könnyen érthető nyelvezetet használj
  • Tartsd észben, hogy mi érdekli a közönségedet
  • Mielőtt befejeznéd, ismételd meg a lényeget, így jobban fognak rá emlékezni
  • Kérdezd meg, hogy minden világos-e és van-e valakinek kérdése


Ugyanez vonatkozik arra is, amit leírsz. Ahhoz, hogy a tartalommarketing működjön (vagyis a hallgatóságot vásárlókká formálja) biztosnak kell lenned, hogy a tartalomnak iránya van, a lényegre fókuszál és tartalmazza a fontos információkat. Használj valós példákat, legyen ez ajánlólevél, esettanulmány, vagy új történetek, amik kiemelik a tudásodat, hitelességedet, megbízhatóságodat és hogy miért éri meg a figyelmüket a termékedre, szolgáltatásodra, márkádra, cégedre fordítani. Olyan nyelvet használj, amit a hallgatóságod megért és arról írj, ami érdekli őket: Milyen tartalom válik a hasznukra? Milyen fajta tartalom vált ki belőlük aktivitást? Mire fognak felfigyelni, ha legközelebb indítasz egy új kampányt? Ha törekedsz arra, hogy megértsd őket és ők megértsenek téged (vagyis megkérdezed őket, figyeled a trendeket és végzel kulcsszókutatást) könnyen kitalálhatod miről és hogyan kellene írnod.


Hangnem, érthetőség és tartalom


Mindenki hangjának különböző karaktere van, ezt pedig arra kellene használnunk, hogy segítsen, ne pedig ellenünk dolgozzon, ha másokkal beszélünk.

 

  • Olyan sebességgel beszélj, ami lehetővé teszi a hallgatóság számára, hogy könnyedén megértse, amit mondasz.
  • Próbálj lassabban beszélni, mint általában szoktál, mert minél lassabban beszélsz, annál jobb és tisztább a kiejtésed és érthetőbb a mondanivalód.
  • Ha nem egy hangmagasságban beszélsz végig, akkor a beszélgetés/prezentáció sokkal érdekesebb lesz. A túl magas hangra nehéz sokáig figyelni, egy monoton hangnemtől pedig elveszik a hallgatóság figyelme.
  • A megfelelő hangerősség nagyon fontos egy jó előadónak.
  • A szenvedély érdekességet és lelkesedést ad a szavakhoz.
  • Pontosan ejtsd ki a szavakat, tudd, hogy mit akarsz mondani így nem lesz bizonytalanság az előadásodban.
  • Mindig próbálj magabiztosan, hezitálás nélkül beszélni.
  • Egy hatásos szünet segíthet kiemelni, amit mondani akarsz és fenntartani az érdeklődést.


Ha az írott tartalomra kerül sor, lehet, hogy azt gondolod, hogy a hangnem nem ennyire összetett, pedig az. Oké, nem lehet mindig átadni azt a hangerőt és hangszínt, amit szeretnél, de a megfelelő nyelvtan, írásjelek és nyelvezet mind segít, hogy érezzük a szenvedélyt a szavak mögött. Csakúgy, mint a szemtől szembeni kommunikáció esetén a megfelelő hangnem:

 

  • kiépíti a bizalmat és ösztökéli az interakciót
  • emberivé teszi és megkülönbözteti a márkádat.


Nem mindig egyszerű megértetni magadat írásban, ezért fontos, hogy az író tehetséges legyen és birtokában legyen bizonyos képességeknek, készségeknek, tudásnak. Biztosan te is láttál már vicces mémeket a vesszők fontosságáról és hogy hogyan változtathatják meg egy mondat jelentését. Fontos, hogy megtaláld a megfelelő hangnemet, figyeld, ahogy a versenytársaid kommunikálnak és amit érdemes, építsd be a saját stratégiádba, hogy valami még jobbat csinálj, olyat, amivel a közönséged azonosulni tud. Ha szenvedély van a szavaid mögött, az ügyfeleid és vásárlóid azonosulni tudnak a céljaiddal.


Testbeszéd és tartalom


A testbeszéd nagyban felelős azért, hogy hogyan értelmezünk valamit. Ha tudatában vagy, hogyan közvetítesz egy üzenetet, akkor az sokat segíthet, hogy úgy fogadják, amilyen szándékkal te küldted. Ha valaki ülve előrehajol és a beszélőre figyel, nagyon érdekli az, amit mond. A zárt testtartás (például keresztbe tett kezek) arra utalnak, hogy a hallgató elzárkózik, vagy fenyegetve érzi magát, míg a nyitott (például hátra dőlés a széken), magabiztosságot sugároz. Az arcunkon minden érzelem megjelenik, ezért fontos, hogy ne küldj félreérthető üzeneteket, mert ha ez véletlenül megtörténik, hajlamosak vagyunk inkább a testnek és nem a szavaknak hinni. A nonverbális kommunikáció egyik legerősebb formája a szemkontaktus, ami világosan megmutathatja, hogy figyelsz és érdekel a téma.


Most hallom, ahogy megkérdezed, hogy hogyan kapcsolódik a testbeszéd a tartalomhoz. Nos először is, ahogyan értelmezik az emberek, amit mondasz részben függ a médiumtól is, amin közzéteszed (hogy a videós tartalmakról, ami mindent visz, már ne is beszéljünk). Például ha egy új terméket mutatsz be, azt számtalan módon megteheted:

 

  • Egy külön termékoldal részletes információkkal, képekkel, bemutatókkal
  • Blogposzt, ami kiemeli a főbb előnyeit, jellegzetességeit
  • Egy közösségi média kampány, ami kedvezményt kínál az első 100 embernek, aki megvásárolja a terméket


Ezekben az esetekben három különféle módon biztosítod az információt és ahogy az emberek értelmezik, amit mondasz azon alapszik, amit kiteszel. Összetömörítheted a lényeget Facebook vagy Twitter, Instagram posztba, hogy növeld az aktivitást és a többi információt az oldaladon találják meg, ahova vezeted őket. Hasonlóan, ha tudod, hogy a közönséged hogyan fogja használni a terméket és ennek alapján készítesz tartalmat akkor az jelzi, hogy megérted az igényeiket és olyan módon mutatod meg nekik, ami számukra a legmegfelelőbb. Legyen következetesség a szavaid, üzeneted és hangnemed között bármilyen csatornát is használsz. Az arckifejezés, a szemek és fülek nyitva tartása hogy tudd, hogyan érez a hallgatóságod – ez a szemkontaktus. Az aktivitás pedig, mint a like, megosztás, lead és konverzió olyan, mintha a hallgatóságod bólogatna.


Az a tartalom, ami világos, jól meg van írva, következetességet mutat és értékes információt szolgáltat sikeres lesz és a közönséged szemében hitelessé teszi a mondanivalódat.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!