Mit hoz 2020 a tartalommarketing trendek területén? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 kihagyhatatlan tartalommarketing-trend 2020-ra

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Megállíthatatlanul közeledik a tizedforduló, és ha 2020-ban is sikerre szeretnéd vinni márkádat az interneten, akkor a tartalommarketing továbbra is kiemelt szerepet kell kapjon stratégiádban. Az új év azonban új trendeket, vagy a meglévők erősödését is ígéri, és aki nincs képben az aktualitásokat illetően, az könnyedén feledésbe merülhet.

 

Nézzük tehát, hogy milyen tartalommarketing-trendekre lesz érdemes odafigyelni 2020-ban!
 

1. Felhasználói tartalmak

Egy nemrégiben lezajlott kutatás szerint a vásárlók 85%-a befolyásosabbnak tartja a felhasználói tartalmakat, mint azokat, amelyeket a márkák készítenek számukra. A turizmusmarketingben például a felhasználói tartalmak termelik a legtöbb aktivitást az Instagramon, de ez a trend a legtöbb más iparágra is vonatkozik. A felhasználói tartalmak nem csak aktivitásra késztetik a vásárlókat, hanem lényegében ingyenes tartalmakat jelentenek, amelyekkel jelentős erőforrásokat spórolhatsz meg céged számára.

 

2020-ban tehát érdemes lesz utánajárnod, hogy mivel ösztönözheted arra ügyfeleidet, hogy különféle tartalmakat készítsenek márkád számára, amiket aztán felhasználhatsz marketingedben. A nyereményjátékok rendezése, ahol a nevezés egy kép beküldéséhez kötött jó módszer erre, hogy csak egy példát említsünk.

 

Mi tudjuk, hogy a tartalommarketing fontos. Láthatod, hogy műveljük is. Szeretnéd Te is stratégiába foglaltan kezelni? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, segítünk! 

 

2. A videó továbbra is az élen

A videó az ügyfél utazás minden szakaszában kulcsfontosságú szerepet tölt be. Az emberek többsége nem azért néz persze videókat, mert vásárolni szeretne, de az ilyen tartalmak remek lehetőséget kínálnak arra, hogy felfedeztesd velük kínálatodat.

 

Az emberek első sorban videós tartalmakon keresztül szeretik megismerni az új termékeket és szolgáltatásokat. 10-ből 8 fő rendszeresen váltogat az online keresések és a kifejezetten videókra irányuló keresések között, amikor termékeket keresgél az interneten. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, az online vásárlók több, mint fele állítja, hogy volt már rá példa, hogy egy online videó miatt döntöttek egy adott márka vagy termék mellett, továbbá több, mint 50%-uk nézett már online videókat, miközben egy üzletben vásárolt.

 

Ha mindezidáig nem használtál online videót digitális marketingstratégiád részeként, akkor itt az ideje, hogy fejest ugorj a mozgókép világába. Ne aggódj annyira a minőség miatt sem, hiszen a cég jellegétől, a közönségtől, és a tartalom témájától függően lehet, hogy pont az egyszerűbb felvételek lesznek azok, amikkel sikereket arathatsz.

 

3. Hangalapú aktivitás

Nincs mese, 2020-tól a hangalapú keresésekre való optimalizálás is a tartalomstratégia része kell, hogy legyen. Egyre több vásárló használ hangos segéddel ellátott eszközöket világszerte, és csak idő kérdése, hogy hazánkban is elterjedjenek ezek a készülékek.

 

Hanggal aktiválható tartalmakkal teljesen új aktivitási lehetőségeket kínálhatsz érdeklődőidnek. Ide tartoznak például az egyszerűen megválaszolható, de szóban feltett kérdések, amelyekkel a felhasználók kereséseket indítanak mobileszközeiken.

 

4. A B2C-ben tapasztalt viselkedések továbbra is kihatnak a B2B elvárásokra

Az Accenture szerint 10-ből 6 B2B tranzakció az interneten kezdődik, és az ügyfelek fele a közösségi médiát is felhasználja kutatása során. A B2C-ben tapasztalt viselkedések kihatnak a B2B elvárásokra. A közösségi média még a B2B-ben történő döntéshozatalra is komoly hatással van.

 

A közösségi médiától a chatbotokon át a kiterjesztett valóságig, a B2C-ben megszokott kapcsolatteremtési pontok még fontosabbá válnak majd a B2B-ben, már csak a B2B-re jellemző összetett döntéshozatal miatt is. Ha sikerül kihasználniuk ezeket a lehetőségeket, a B2B cégek komoly előnyre tehetnek szert.

 

5. Tovább terjednek az üzenetküldő alkalmazások

Az üzenetküldő alkalmazások továbbra is terjeszkednek majd 2020-ba, és a tartalom fogalmának több aspektusát is magukba foglalják majd.

 

Az ilyen alkalmazások számos új lehetőséget (és kihívást) kínálnak a marketingesek számára, de akik kitartóak és ügyesek, azok temérdek aktív felhasználó elé juttathatják el üzeneteiket, különösen a fiatalabb korosztályok köreiben.

 

6. Kiterjesztett valóság (AR)

2022-re a becslések szerint világszerte 3,5 milliárdan használják majd mobileszközeiken a kiterjesztett valóság (AR) technológiáját, ami a világ népességének közel felét jelenti. Ez csak a közösségi médián futtatott AR hirdetések esetében közel 15 milliárd dolláros összbevételt tesz majd ki.

 

A kiterjesztett valóság nem újdonság, habár sok helyen még csak most ismerkednek vele. A technológia segítségével lényegében digitális információkat vetíthetünk egy valós környezetbe, például egy mobileszközön keresztül. Jó példák erre a különböző telefonos alkalmazások fényképszűrői, amelyekkel különféle animált maszkokat helyezhetünk emberi arcokra, hogy képeket és videókat készíthessünk velük.

 

A kiterjesztett valóság jelenleg még nincs jelen sok területen, de a következő években egyre fontosabb szerepet játszik majd sokak hétköznapjaiban.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!