Mit hoz 2020 a tartalommarketing trendek területén? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 kihagyhatatlan tartalommarketing-trend 2020-ra

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Megállíthatatlanul közeledik a tizedforduló, és ha 2020-ban is sikerre szeretnéd vinni márkádat az interneten, akkor a tartalommarketing továbbra is kiemelt szerepet kell kapjon stratégiádban. Az új év azonban új trendeket, vagy a meglévők erősödését is ígéri, és aki nincs képben az aktualitásokat illetően, az könnyedén feledésbe merülhet.

 

Nézzük tehát, hogy milyen tartalommarketing-trendekre lesz érdemes odafigyelni 2020-ban!
 

1. Felhasználói tartalmak

Egy nemrégiben lezajlott kutatás szerint a vásárlók 85%-a befolyásosabbnak tartja a felhasználói tartalmakat, mint azokat, amelyeket a márkák készítenek számukra. A turizmusmarketingben például a felhasználói tartalmak termelik a legtöbb aktivitást az Instagramon, de ez a trend a legtöbb más iparágra is vonatkozik. A felhasználói tartalmak nem csak aktivitásra késztetik a vásárlókat, hanem lényegében ingyenes tartalmakat jelentenek, amelyekkel jelentős erőforrásokat spórolhatsz meg céged számára.

 

2020-ban tehát érdemes lesz utánajárnod, hogy mivel ösztönözheted arra ügyfeleidet, hogy különféle tartalmakat készítsenek márkád számára, amiket aztán felhasználhatsz marketingedben. A nyereményjátékok rendezése, ahol a nevezés egy kép beküldéséhez kötött jó módszer erre, hogy csak egy példát említsünk.

 

Mi tudjuk, hogy a tartalommarketing fontos. Láthatod, hogy műveljük is. Szeretnéd Te is stratégiába foglaltan kezelni? Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT, segítünk! 

 

2. A videó továbbra is az élen

A videó az ügyfél utazás minden szakaszában kulcsfontosságú szerepet tölt be. Az emberek többsége nem azért néz persze videókat, mert vásárolni szeretne, de az ilyen tartalmak remek lehetőséget kínálnak arra, hogy felfedeztesd velük kínálatodat.

 

Az emberek első sorban videós tartalmakon keresztül szeretik megismerni az új termékeket és szolgáltatásokat. 10-ből 8 fő rendszeresen váltogat az online keresések és a kifejezetten videókra irányuló keresések között, amikor termékeket keresgél az interneten. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, az online vásárlók több, mint fele állítja, hogy volt már rá példa, hogy egy online videó miatt döntöttek egy adott márka vagy termék mellett, továbbá több, mint 50%-uk nézett már online videókat, miközben egy üzletben vásárolt.

 

Ha mindezidáig nem használtál online videót digitális marketingstratégiád részeként, akkor itt az ideje, hogy fejest ugorj a mozgókép világába. Ne aggódj annyira a minőség miatt sem, hiszen a cég jellegétől, a közönségtől, és a tartalom témájától függően lehet, hogy pont az egyszerűbb felvételek lesznek azok, amikkel sikereket arathatsz.

 

3. Hangalapú aktivitás

Nincs mese, 2020-tól a hangalapú keresésekre való optimalizálás is a tartalomstratégia része kell, hogy legyen. Egyre több vásárló használ hangos segéddel ellátott eszközöket világszerte, és csak idő kérdése, hogy hazánkban is elterjedjenek ezek a készülékek.

 

Hanggal aktiválható tartalmakkal teljesen új aktivitási lehetőségeket kínálhatsz érdeklődőidnek. Ide tartoznak például az egyszerűen megválaszolható, de szóban feltett kérdések, amelyekkel a felhasználók kereséseket indítanak mobileszközeiken.

 

4. A B2C-ben tapasztalt viselkedések továbbra is kihatnak a B2B elvárásokra

Az Accenture szerint 10-ből 6 B2B tranzakció az interneten kezdődik, és az ügyfelek fele a közösségi médiát is felhasználja kutatása során. A B2C-ben tapasztalt viselkedések kihatnak a B2B elvárásokra. A közösségi média még a B2B-ben történő döntéshozatalra is komoly hatással van.

 

A közösségi médiától a chatbotokon át a kiterjesztett valóságig, a B2C-ben megszokott kapcsolatteremtési pontok még fontosabbá válnak majd a B2B-ben, már csak a B2B-re jellemző összetett döntéshozatal miatt is. Ha sikerül kihasználniuk ezeket a lehetőségeket, a B2B cégek komoly előnyre tehetnek szert.

 

5. Tovább terjednek az üzenetküldő alkalmazások

Az üzenetküldő alkalmazások továbbra is terjeszkednek majd 2020-ba, és a tartalom fogalmának több aspektusát is magukba foglalják majd.

 

Az ilyen alkalmazások számos új lehetőséget (és kihívást) kínálnak a marketingesek számára, de akik kitartóak és ügyesek, azok temérdek aktív felhasználó elé juttathatják el üzeneteiket, különösen a fiatalabb korosztályok köreiben.

 

6. Kiterjesztett valóság (AR)

2022-re a becslések szerint világszerte 3,5 milliárdan használják majd mobileszközeiken a kiterjesztett valóság (AR) technológiáját, ami a világ népességének közel felét jelenti. Ez csak a közösségi médián futtatott AR hirdetések esetében közel 15 milliárd dolláros összbevételt tesz majd ki.

 

A kiterjesztett valóság nem újdonság, habár sok helyen még csak most ismerkednek vele. A technológia segítségével lényegében digitális információkat vetíthetünk egy valós környezetbe, például egy mobileszközön keresztül. Jó példák erre a különböző telefonos alkalmazások fényképszűrői, amelyekkel különféle animált maszkokat helyezhetünk emberi arcokra, hogy képeket és videókat készíthessünk velük.

 

A kiterjesztett valóság jelenleg még nincs jelen sok területen, de a következő években egyre fontosabb szerepet játszik majd sokak hétköznapjaiban.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!