Egészségügyi marketing: Hogyan sztorizz a közösségi médiában?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így használd a történeteket (Stories) az egészségügyi marketingben

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a történetekből egészségügyi közösségi média marketinged részeként? A következőkben ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!

Az Instagram 2016 augusztusában mutatta be a Stories, azaz a történetek funkciót, amivel a felhasználók olyan videókat és képeket tölthettek fel a platformra, amelyek 24 óra elteltével eltűntek onnan. A történetek elképesztő sikert arattak, ma pedig már több, mint félmilliárd fiók használja az Instagram történeteket napi szinten. Mindez persze elképesztő közösségi médiás marketinglehetőségeket nyújt azoknak a cégeknek, akik a történeteket használó demográfiai csoportokat szeretnék megcélozni üzeneteikkel.

A Facebook (az Instagram tulajdonosa) szintén rendelkezik saját történetek funkciójával, amivel naponta több mint 150 millió felhasználó foglalkozik. Mivel ez a két platform szoros kapcsolatban áll egymással, egyszerre akár mindkettőre is ki lehet posztolni ugyan azt a történetet a maximális elérések érdekében.

A történetek vonzereje abban rejlik, hogy csak ideiglenesen láthatók, ezért sokan rendszeresen nézegetik kedvenc platformjaik kínálatát, nehogy lemaradjanak valamiről.

 

1. Kalauzold el követőidet a kulisszák mögé

Habár egészségügyi márkád Instagram profiljára válogatott, minőségi tartalmakat (képeket és videókat) töltesz fel, a történetek tökéletes lehetőséget kínálnak arra, hogy spontán, kevésbé „beállított” pillanatokat is megossz követőiddel. Megmutathatod nekik például, hogy mi történik a kulisszák mögött: hogy hogy néz ki a váróterem, a rendelő, a recepció, és így tovább – akár saját, személyes munkaasztalodhoz is elviheted őket a történeteken keresztül.

Mindezek során egyedül arra kell odafigyelned, hogy egyetlen páciens, vagy bármilyen pácienshez köthető információ se látszódjon a felvételeken.

 

2. Magyarázd el a különböző kezeléseket, műtéteket

A történetekben szakterületedet is bemutathatod követőidnek. Ha például plasztikai sebészként dolgozol, elmagyarázhatod, hogy hogy működik a ráncfelvarrás. Ha fogorvos vagy, akkor a modern fogtömési technikákat ismertetheted pácienseiddel, vagy éppen azt, hogy kinek milyen eljárások javasoltak. Még előtte-utána felvételeket is megmutathatsz, persze csak a páciensek engedélyével.

A történetek csak 15 másodpercesek lehetnek, de egymás után több is összefűzhető, ezért hosszabb felvételeket is feltölthetsz, amiket az Instagram automatikusan rövid, egymást követő részekre vág majd.

 

3. Kérd pácienseid segítségét

A történetek tökéletesek arra, hogy megoszd követőiddel elégedett pácienseid véleményét. Ha erről írott, igazolt engedélyt szerzel tőlük, akkor megkérheted őket, hogy meséljék el közönségednek történeteidben, hogy mit is tapasztaltak rendelődben. Ez különösen az olyan praxisok számára hasznos, amelyek esztétikai beavatkozásokat is vállalnak (fogorvosok, plasztikai sebészek, stb.), de bárkinek jól jön, ha egy elégedett ügyfél pozitív fényben tünteti fel.

Különösen sokat dobhat praxisod hírnevén, ha egy olyan népszerű páciens jelentkezik be hozzád, akit sokan követnek az Instagramon, vagy valamilyen más platformon. Az ő szavukra sokan adnak, és sok új pácienst terelhetnek irányodba.

 

4. Használj helyi és hashtag matricákat

Az Instagram történetekben (a képeken és a videókon) különböző matricák is elhelyezhetők, amelyek akár tartózkodási helyedet, vagy különböző hashtageket is megjeleníthetnek. A helyi címkével megoszthatod tartózkodási helyedet a nézőkkel – ide általában az adott település vagy városrész neve kerül. A helymatricával megjelölt történetek időnként megjelenhetnek az adott hely történetei között is, így olyan felhasználók is láthatják őket, akik nem követik praxisod profilját. Ugyan így működnek a hashtagmatricák is, hiszen, akárcsak a helyeknek, a hashtageknek is vannak saját történeteik.

 

5. Csinálj kérdezz-feleleket

A történetekben kérdésmatricákat is elhelyezhetsz, amik segítségével követőid kérdéseket tehetnek fel neked. Ezeket a kérdéseket aztán a válasszal együtt megoszthatod egy következő történetben, így egymás után akár több kérdést is megválaszolhatsz.

Hogy milyen kérdéseket kérsz, azt te szabod meg. Megkérheted követőidet például, hogy kérdezzenek szakterületedről, vagy épp praxisodról – az ezekre adott válaszok bizonyára nem csak egy személynek lesznek hasznosak. Persze ügyelj rá, hogy ne légy túl konkrét, és inkább általános válaszokat adj, nehogy valaki hivatalos egészségügyi szaktanácsadásnak nézze rövid válaszaidat.

 

6. Archiváld történeteidet

A történetek fő vonzereje, hogy csak átmenetileg tekinthetők meg profilodon, azonban az Instagram lehetővé teszi, hogy archiváld ezeket, hogy később bármikor visszanézhessék őket a felhasználók. Ehhez összefoglaló történeteket kell létrehoznod, amelyekben akár több történetet is megőrizhetsz hosszútávon.

Az összefoglaló történeteket szabadon kialakíthatod, tetszőleges témakörök szerint (te adhatsz nevet nekik). Ezekben olyan történeteket érdemes megőrizni, amik hosszútávon is érvényesek maradnak, és hasznosak, érdekesek lehetnek követőid számára – nem érdemes túlzsúfolni őket.

 

7. Használj hivatkozásokat, ahol lehetséges

Az Instagramról messze nem olyan egyszerű forgalmat terelni a webhelyedre, mint a Facebookról, ugyanis egyedül profilodban helyezhetsz el egyetlen egy hivatkozást, azonban bejegyzéseidben már nem. A megoldás? Használd a történeteket! Az Instagram történetekben is elhelyezhetsz egy-egy hivatkozást, amiket a felhasználók azok nézegetése közben látogathatnak meg.

Az egyedüli kritérium, hogy legalább 10 ezer követővel kell rendelkezned, hogy hivatkozásokat helyezhess el történeteidben. Azonban ha ez megvan, akkor sokkal több forgalmat szerezhetsz az Instagramról, mint azzal az egy linkkel a bemutatkozásodban.
 

Segítünk fellendíteni üzleti Instagramod! Kérd ajánlatunk és egészségügyi online marketing csapatunk segít megvalósítani céljaid: ajánlatkérés


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!