Így lehetsz sikeres közösségi média menedzser

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Szeretnél sikeres közösségi média menedzser lenni? - Akkor fogadd meg tanácsainkat!

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi média olyan gyorsan változik, hogy egyre nehezebb kiépíteni egy elkötelezett digitális közösséget. A Föld népességének 40%-a használja a különböző felületeket és tölt el átlagosan 2 órát naponta megosztással, like-olással, hozzászólással és állapotfrissítéssel ezeken a platformokon. A használata nem csak nem mutatja csökkenés, lassulás jeleit, de annyira gyorsan fejlődik, hogy a tavalyi, de talán még a tegnapi stratégia is gyorsan elavulttá válhat. Emiatt nagy a nyomás a közösségi média menedzsereken, akik egyre nagyobb számban mutatják a kiégés és stressz jeleit köszönhetően az állandó elemzésnek és stratégia újra tervezésnek.

Megéri visszalépni egy kicsit és átgondolni, hogy tudsz mindent a lehető legjobban irányítani. Hogy fókuszáltabb legyél 2020-ban, érdemes ezt az öt szokást elsajátítani!


1. Közösséget építs, ne csak közönséget


A közösségi média nem csak arról szól, hogy felketsd a figyelmet és növeld a követőid számát. A lényege, hogy egy elkötelezett online közösséget építs ki. Menedzserként pontosan tudnod kell, hogy kit akarsz a közösségedben tudni, és ők mit akarnak tőled látni. Sokszor a tartalmak itt buknak el – elveszítik a céljukat és nem kapcsolódnak a célközönséghez, lényegében reklámok egy új formában.


Most gondolhatod, hogy mindenkit szívesen látunk a közösségünkben, de legyünk reálisak. Ha kicsi a céged, el kell fogadnod, hogy a közösséged is sokkal kisebb lesz, mint egy nagy szervezeté. A célod egy olyan közösség kialakítása legyen, ahol harmónia van, van egy közös pont (te vagy a terméked) és a tagok szívesen hívnak meg másokat. Nézd meg mi az, ami működik. Válaszold meg a kérdéseket, de amennyire csak lehetséges ne legyen túl gépszerű, maradjon meg mögötte az ember. Mindig foglalkozz azzal, hogy mi az, ami leginkább érdekli, mi mozgatja, inspirálja őket. Olyan tartalmat készíts, ami csak nekik szól, amivel valamilyen módon azonosulni tudnak.

 

2. Időbeosztás


Mennyi idő töltesz a közösségi média felületein? Ez teszi ki a munkád 100%-át, vagy csak a 10%-át? A legjobb módja, hogy eldöntsd, mennyi időt fog igénybe venni a közösségi média kezelése, hogy tisztázod, mennyi időd van, amit rá tudsz szánni. Ahhoz, hogy eredményeket érj el állandóságra, következetességre és céltudatosságra van szükség. Nem számít, hogy egy egész napod, vagy csak egy órád van rá, készítened kell egy tervet, hogy ne vesztegesd az idődet (ami könnyű lehet olyan platformokon, amik arra lettek kitalálva, hogy megragadják a figyelmet és folyamatos klikkelésre ösztönözzenek).


Attól függően tehát mennyi időd van erre, a nap elején nézd meg, mikor kezded és abban az adott időben csak azzal foglalkozz, ez segít koncentrálni – ilyenkor válaszolj a fontos üzenetekre és nézd meg az értesítéseket. Ha mondjuk egy nap 3 órát tudsz rászánni, akkor oszd fel úgy, hogy reggel, délben és este egy órát tölts ezzel, így sokkal hatékonyabban és fókuszáltabban tudod végezni a munkádat.


Emlékezz rá, hogy a hatékony közösségi média menedzsment nem csak a posztolásról és reklámozásról szól, az igazi munka, ami végül meghozza az eredményét nagyon időrabló – ez a kapcsolatok építése, témák keresése, tartalomkészítés, interakció, elemzés és fejlődés. A közösségi média menedzsment gyakorlást és fegyelmet igényel, de egy jó időbeosztás és stratégia sokat segíthet a menedzsereknek, hogy minden feladatuknak eleget tegyenek.


3. Ne a tökéletességre hajts


A tartalmad sosem lesz tökéletes és a közösségi média feladataid sosem lesznek teljesen készen, így sokszor meg kell elégednünk a „kész van, de nem tökéletes” állapottal, ami még mindig sokkal jobb, mintha egyáltalán nem lenne kész. Félreértés ne essen, nem javasoljuk, hogy lusta hibákat kövess el, vagy rossz tartalmat tegyél közé, de nem kellene órákat töltened azzal, hogy elkészíts egyetlen Instagram posztot, vagy napokat azzal, hogy megszerkessz egy 30 másodperces videót. Jó, ha figyelsz a részletekre, de a perfekcionizmus gyilkos lehet. Tedd ki, és ha valami nagyon zavar, később is szerkesztheted. Teszteld mi működik, és abból csinálj többet, jobbat.


4. Állj ki magadért


Minden munkának vannak nehezebb, zsúfoltabb időszakai, ráadásul a közösségi média menedzserektől elvárják, hogy marketing szakemberek, elemzők, és ügyfélszolgálatosok legyenek egyszerre. Ha egyedül csinálsz mindent és 3 emberre elég dolgod van, beszélj a feletteseddel és magyarázd el neki, hogy hosszútávon ez nem tartható és nem csak te, de a cég is kárát fogja látni. Csinálj egy részletes listát az összes feladattal, mellé rendelve, hogy melyik mennyi időt vesz igénybe.


5. Tarts szünetet


A mentális stressz, ami a közösségi média menedzsereken van nagyon is valós dolog, úgyhogy időnként lépj vissza egy kicsit még akkor is, ha ez nem tűnik opciónak, mert olyan sok a munka. Ez jelenthet egyszerűen annyit, hogy kikapcsolod az értesítéseket, amikor elhagyod az irodát, ha pedig nagyon muszáj válaszolnod valamire, jelölj ki 15 percet munka után, amikor átnézed az összes platformot. Szintén nagyon fontos időnként a digitális detox és nyaralás is.


Összegezve a közösségi média zajos, pörgős és tele van mindenféle tartalommal, néha pedig az emberek nem túl kedvesek, emiatt pedig semmi örömet nem találunk a munkánkban. 2020-ban figyelj jobban, hogy mentálisan is bírd és arra a feladatmennyiségre, amit magadra vállalsz, oszd be jobban az idődet és a feladataidat is, legyél sokkal céltudatosabb!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!