Így lehetsz sikeres közösségi média menedzser

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Szeretnél sikeres közösségi média menedzser lenni? - Akkor fogadd meg tanácsainkat!

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi média olyan gyorsan változik, hogy egyre nehezebb kiépíteni egy elkötelezett digitális közösséget. A Föld népességének 40%-a használja a különböző felületeket és tölt el átlagosan 2 órát naponta megosztással, like-olással, hozzászólással és állapotfrissítéssel ezeken a platformokon. A használata nem csak nem mutatja csökkenés, lassulás jeleit, de annyira gyorsan fejlődik, hogy a tavalyi, de talán még a tegnapi stratégia is gyorsan elavulttá válhat. Emiatt nagy a nyomás a közösségi média menedzsereken, akik egyre nagyobb számban mutatják a kiégés és stressz jeleit köszönhetően az állandó elemzésnek és stratégia újra tervezésnek.

Megéri visszalépni egy kicsit és átgondolni, hogy tudsz mindent a lehető legjobban irányítani. Hogy fókuszáltabb legyél 2020-ban, érdemes ezt az öt szokást elsajátítani!


1. Közösséget építs, ne csak közönséget


A közösségi média nem csak arról szól, hogy felketsd a figyelmet és növeld a követőid számát. A lényege, hogy egy elkötelezett online közösséget építs ki. Menedzserként pontosan tudnod kell, hogy kit akarsz a közösségedben tudni, és ők mit akarnak tőled látni. Sokszor a tartalmak itt buknak el – elveszítik a céljukat és nem kapcsolódnak a célközönséghez, lényegében reklámok egy új formában.


Most gondolhatod, hogy mindenkit szívesen látunk a közösségünkben, de legyünk reálisak. Ha kicsi a céged, el kell fogadnod, hogy a közösséged is sokkal kisebb lesz, mint egy nagy szervezeté. A célod egy olyan közösség kialakítása legyen, ahol harmónia van, van egy közös pont (te vagy a terméked) és a tagok szívesen hívnak meg másokat. Nézd meg mi az, ami működik. Válaszold meg a kérdéseket, de amennyire csak lehetséges ne legyen túl gépszerű, maradjon meg mögötte az ember. Mindig foglalkozz azzal, hogy mi az, ami leginkább érdekli, mi mozgatja, inspirálja őket. Olyan tartalmat készíts, ami csak nekik szól, amivel valamilyen módon azonosulni tudnak.

 

2. Időbeosztás


Mennyi idő töltesz a közösségi média felületein? Ez teszi ki a munkád 100%-át, vagy csak a 10%-át? A legjobb módja, hogy eldöntsd, mennyi időt fog igénybe venni a közösségi média kezelése, hogy tisztázod, mennyi időd van, amit rá tudsz szánni. Ahhoz, hogy eredményeket érj el állandóságra, következetességre és céltudatosságra van szükség. Nem számít, hogy egy egész napod, vagy csak egy órád van rá, készítened kell egy tervet, hogy ne vesztegesd az idődet (ami könnyű lehet olyan platformokon, amik arra lettek kitalálva, hogy megragadják a figyelmet és folyamatos klikkelésre ösztönözzenek).


Attól függően tehát mennyi időd van erre, a nap elején nézd meg, mikor kezded és abban az adott időben csak azzal foglalkozz, ez segít koncentrálni – ilyenkor válaszolj a fontos üzenetekre és nézd meg az értesítéseket. Ha mondjuk egy nap 3 órát tudsz rászánni, akkor oszd fel úgy, hogy reggel, délben és este egy órát tölts ezzel, így sokkal hatékonyabban és fókuszáltabban tudod végezni a munkádat.


Emlékezz rá, hogy a hatékony közösségi média menedzsment nem csak a posztolásról és reklámozásról szól, az igazi munka, ami végül meghozza az eredményét nagyon időrabló – ez a kapcsolatok építése, témák keresése, tartalomkészítés, interakció, elemzés és fejlődés. A közösségi média menedzsment gyakorlást és fegyelmet igényel, de egy jó időbeosztás és stratégia sokat segíthet a menedzsereknek, hogy minden feladatuknak eleget tegyenek.


3. Ne a tökéletességre hajts


A tartalmad sosem lesz tökéletes és a közösségi média feladataid sosem lesznek teljesen készen, így sokszor meg kell elégednünk a „kész van, de nem tökéletes” állapottal, ami még mindig sokkal jobb, mintha egyáltalán nem lenne kész. Félreértés ne essen, nem javasoljuk, hogy lusta hibákat kövess el, vagy rossz tartalmat tegyél közé, de nem kellene órákat töltened azzal, hogy elkészíts egyetlen Instagram posztot, vagy napokat azzal, hogy megszerkessz egy 30 másodperces videót. Jó, ha figyelsz a részletekre, de a perfekcionizmus gyilkos lehet. Tedd ki, és ha valami nagyon zavar, később is szerkesztheted. Teszteld mi működik, és abból csinálj többet, jobbat.


4. Állj ki magadért


Minden munkának vannak nehezebb, zsúfoltabb időszakai, ráadásul a közösségi média menedzserektől elvárják, hogy marketing szakemberek, elemzők, és ügyfélszolgálatosok legyenek egyszerre. Ha egyedül csinálsz mindent és 3 emberre elég dolgod van, beszélj a feletteseddel és magyarázd el neki, hogy hosszútávon ez nem tartható és nem csak te, de a cég is kárát fogja látni. Csinálj egy részletes listát az összes feladattal, mellé rendelve, hogy melyik mennyi időt vesz igénybe.


5. Tarts szünetet


A mentális stressz, ami a közösségi média menedzsereken van nagyon is valós dolog, úgyhogy időnként lépj vissza egy kicsit még akkor is, ha ez nem tűnik opciónak, mert olyan sok a munka. Ez jelenthet egyszerűen annyit, hogy kikapcsolod az értesítéseket, amikor elhagyod az irodát, ha pedig nagyon muszáj válaszolnod valamire, jelölj ki 15 percet munka után, amikor átnézed az összes platformot. Szintén nagyon fontos időnként a digitális detox és nyaralás is.


Összegezve a közösségi média zajos, pörgős és tele van mindenféle tartalommal, néha pedig az emberek nem túl kedvesek, emiatt pedig semmi örömet nem találunk a munkánkban. 2020-ban figyelj jobban, hogy mentálisan is bírd és arra a feladatmennyiségre, amit magadra vállalsz, oszd be jobban az idődet és a feladataidat is, legyél sokkal céltudatosabb!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!