Influencer marketing - Sikeres influencer marketing kampányok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Sikeres influencer marketing kampányok, amikből rengeteg friss ihletet meríthetsz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Az influencer marketing az elmúlt néhány év során a legkisebb vállalkozásoktól kezdve a nemzetközi cégóriásokig rengeteg sok vállalatnak hozott sikereket. Ennek ellenére továbbra is vannak olyan cégek, amelyek nem tudnak erről a marketingfogásról, esetleg nem látják az értelmét, vagy nem tudják, hogy hogy érdemes kivitelezni egy influencer kampányt. A következőkben olyan sikertörténeteket sorolunk fel, amelyeket átgondolt, hatékony influencer marketing kampányok tettek lehetővé!
 

1. Youfoodz

Az friss ételeket forgalmazó ausztrál cég, a Youfoodz Instagram influencereken keresztül szerette volna népszerűsíteni új téli menüjét. E célból olyan instagrammereket kerestek fel, akik első sorban egészséggel, fitnesszel, és gasztronómiával foglalkoznak. A Youfoodz végül 81 influencerrel dolgozott együtt, akik 167 új tartalmat és több mint 162 Instagram történetet készítettek a kampányhoz.

 

A kampány tartalmai közel 70 ezer közvetlen aktivitást váltottak ki a közönségből, és több mint 500 ezerszer jelentek meg a felhasználók szemei előtt. Mindez majdnem 1,5 millió elért felhasználót jelentett a Facebookon és az Instagramon összesen.

 

Tanulság: Csak olyan influencereket kérj fel kampányaidhoz, akik relevánsak azok témájához. Ezzel tartalmaidat természetes módon juttathatod el az influencerek közönségeinek, akik ráadásul biztosan érdeklődnek is majd ezek iránt.

 

2. Choice Hotels

A Choice Hotels szerette volna felhívni az emberek figyelmét márkáira, többek között a Cambriára és a Comfort Innre. Ehhez hiteles influencer tartalmakat szerettek volna használni, többféle ügyfélkört is megcélozva, ezért más és más területekről választottak maguknak befolyásos szószólókat (például üzleti utazókat vagy éppen anyukákat).

 

Ezeket az influencereket aztán a Choice Hotels kiválasztott szállodáiban látta vendégül, és arra kérte őket, hogy számoljanak be hitelesen élményeikről közönségüknek. Az influencerek mindezt képek, videók, vagy blogbejegyzések formájában tették meg.

 

A kampány eredménye: több mint 250 tartalom, és 40 millió elért felhasználó. Csak az Instagramon 40 bejegyzés összesen 7000 interakciót váltott ki a közönségből, állítja a RythmInfluence esettanulmánya.

 

Tanulság: Kínálj fel egyedi élményeket az influencereknek, amiket aztán megoszthatnak közönségükkel is. Ne kösd meg a kezüket – hagyd, hogy a saját stílusukban, saját módszereikkel fejezzék ki magukat, hiszen üzeneteik így lesznek hitelesek közönségeik szemében.

 

3. Lenovo

A Lenovo az új YOGA 3 Pro és a YOGA Tablet 2 Pro termékeit szerette volna népszerűsíteni. Ehhez a CLEVER influencerközvetítő vállalat segítségét kérték, ami trendalkotó millenárisokkal dolgozott együtt. Az influencerek az „egy nap a YOGÁVAL” kampány során hiteles videókat és blogbejegyzéseket készítettek arról, hogy hogyan teszik egyszerűbbé mindennapjaikat ezek a termékek.

 

Az influencerek továbbá mindannyian meghirdettek egy nyereményjátékot is az olvasóiknak. A kampány összesen 51 millió megjelenítést eredményezett a közösségi médián, és az Egyesült Államokban a Twitter 8. legfelkapottabb témája lett. A nyereményjátékra összesen több mint 61 ezren jelentkeztek.

 

Tanulság: Kérd meg az influencereket, hogy használat közben mutassák be termékeidet, lehetőleg minél több helyzetben.

 

4. Pedigree

A Pedigree arra használta az influencerek segítségét, hogy emberibbé tegyék márkájukat a közönségük szemében. A cég beindította a „Buy a Bag, Give a Bowl” (Vegyél egy zsákkal, ajándékozz egy tállal) kampányt, és kapcsolódó érdekű influencerekkel népszerűsítette azt.

 

A kampány lényege az volt, hogy a cég minden egyes megvásárolt zsák állateledel után egy tál tápot ajánlott fel a rászoruló állatoknak. Az influencerek blogjaikon, közösségi profiljaikon, és videós tartalmakkal segítettek a Pedigree-nek.

 

A Pedigree kampánya 43 millió megjelenítést ért el, a tartalmakat pedig közel 63 ezerszer tekintették meg a felhasználók. A blogbejegyzésekkel durván 9300-szor vették fel a kapcsolatot a felhasználók.

 

Tanulság: Próbálj célközönséged érzéseire hatni azzal, hogy kiállsz egy nemes ügy mellett, és kérd fel arra influencereidet, hogy osszák meg releváns, személyes történeteiket.

 

5. Paul Mitchell

A Paul Mitchell szintén egy jótékonysági kezdeményezéssel ért el átütő sikereket. Kampányukban azt ígérték, hogy valahányszor valaki a #GivingismyStyle hashtaget használja a közösségi médián, a márka egy dollárt adományoz majd egy választott alapítványnak.

 

A Paul Mitchell a Xomad közvetítőcéggel dolgozott együtt, akik segítségével nagyon aktív influencereket sikerült találniuk a cél érdekében. Ezeket a befolyásos személyiségeket arra kérték, hogy indítsanak Twitter chateket és készítsenek közösségi médiás tartalmakat a márka termékeivel. Az influencerek így is tettek, és felhívásokat is elhelyeztek bejegyzéseikben, amikben elárulták követőiknek, hogy hogyan támogathatják ők is ezt a nemes célt.

 

A kampány végére összesen 42 influencer blogbejegyzés, és több mint 16 ezer közösségi médiás bejegyzés készült, továbbá több, mint 152 millió megjelenítést sikerült elérnie a márkának.

 

Tanulság: Ösztönözd célközönségedet aktivitásra nyereményjátékokkal, miközben párhuzamosan egy jótékony célt is szolgálsz.

 

6. Baxter of California

A Baxter of California egy férfi szépségápolással foglalkozó cég, ami apák napja alkalmából megrendezett akcióját szerette volna népszerűsíteni, természetesen influencerek segítségével, akiket a Linqián keresztül sikerült megtalálniuk.

 

A kampány során 250 tartalom, készült (többnyire blogbejegyzések, közösségi bejegyzések, képek), amelyekkel 8,3 millió embert sikerült elérni, és még az aktivitási arány is a várt érték 648%-ára jött ki.

 

Tanulság: Egy kampány sokkal sikeresebb lehet, ha a közönséged is jól járhat vele. Hirdess meg kuponkódokat, vagy korlátozott idejű ajánlatokat az influencereken keresztül, hogy minél több aktivitásra ösztönözd az embereket.

 

7. ThredUP

A ThredUP a világ legnagyobb használt termékeket forgalmazó webáruháza. A vállalat szerette volna magára felhívni a figyelmet az ünnepi időszak után, amikor az emberek általában kicsit szűkebbre húzzák a pénztárcájukat.

 

A Reelio segítségével olyan influencereket kerestek, akik videókon keresztül kommunikálták a márka üzenetét célközönségeiknek. Mindössze négy héttel a kezdeményezést követően összesen 15 influencer videó készült, amelyek összesen 364 ezer megtekintést gyűjtöttek össze, és több mint 2 milliószor jelentek meg a felhasználók szemei előtt.

 

Tanulság: A videómarekting és az influencer marketing kombinációja elképesztő lehetőségeket tartogat, és nagyon hatékony módja a célközönség aktivizálásának.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!